Toon posts:

[XP] Laptop reboot als ik Adobe Premiere Pro start. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop. De Acer Aspire 9412 met Intel Dual Core processor 1,73Ghz, 2058 MB RAM en 120Gb HDD. Die zou dus makkelijk videobewerking aan moeten kunnen.

Maar elke keer als ik Adobe Premiere Pro start dan reboot het systeem. Ik krijg een blauw scherm en *pats!* een reboot. Na een schijfcontrole staat er dan dat Windows is hersteld van een ernstige fout.

Ik heb Adobe Premiere pro 1.5 eerst geinstalleerd, die ik hier op mijn pc ook heb draaien. Dus ik weet dat die goed is. Toch heb ik een andere versie gedownloadkocht, om te kijken of het echt niet aan deze versie lag. Dus de nieuwste versie (2.0) geprobeerd. Hetzelfde probleem. Tijdens het opstarten van het programma vliegt ie eruit.

In een ander topic over een reboot-probleem heb ik ook al wat gepost, maar ik vermoed toch dat dit een specifiek probleem omtrent Adobe Premiere en mijn laptop is. Alle andere programma's (waaronder Adobe Encore DVD en Adobe After Effects) werken prima.

Ik zit zelf te denken aan misschien een probleem met Norton Antivirus. Dit stond er standaard op en ik hoor hier nooit zulke fijne geluiden over. Een tweede mogelijk probleem is misschien de wijze waarop de schijf geformatteerd is. Ik zie namelijk dat de laptop op FAT32 geformatteerd is, terwijl mijn pc NTFS is.

Weet iemand een oplossing?

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk eens wat er in het blauwe scherm staat voordat hij reboot.
Je kunt het rebooten namelijk uitschakelen, zodat je de foutcode kunt lezen.

Deze foutcode kun je dan mbv google bijvoorbeeld opzoeken om erachter te komen wat het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Fraggar schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:41:
Kijk eens wat er in het blauwe scherm staat voordat hij reboot.
Je kunt het rebooten namelijk uitschakelen, zodat je de foutcode kunt lezen.

Deze foutcode kun je dan mbv google bijvoorbeeld opzoeken om erachter te komen wat het probleem is.
Waar schakel ik dat uit?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 23:06
Door in de FAQ te kijken op de volgende plek:
Windows Clients - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft dus aan MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS

er op ge-googled en als ik het zo begrijp zou het een geheugenfout kunnen zijn of een driverfout. Ik draai nu MS OSA om te kijken of er iets mis is met de geheugen-dimmetjes.

Verwijderd

Topicstarter
De test is doorstaan. Er zijn geen errors gevonden.

Dus het geheugen zou goed moeten zijn, toch?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Memtest86 moet je vaak enkele uren draaien (>8 uur zeg maar :P ) om beetje een beeld te krijgen of je geheugen slecht is of niet, ik weet niet hoe lang je die test van MS hebt gedraaid maar dat kan nooit heel lang zijn :)

Echter, ik gok dat het in jouw geval eerder een driver fout is - met name omdat het alleen maar gebeurt als je Adobe Premiere opstart lijkt het daar aan gerelateerd :)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik had hetzelfde, maardan met audobe audition... Bleek dat de drivers van mijn (High definition) geluidskaart niet goed waren.

Als ik jou was zou ik ff op de site van adobe checken hoe wat de oorzaak zou kunnen zijn. In mijn geval stond dat namelijk ook daar op.

Verwijderd

Hey Dixidito, misschien een beetje een nutteloze kick maar ik wil het toch aan je vragen als het mag,

die Acer van jou? Is dat er eentje met een 128 mb dedicated ram van je geheugen? Dus eigenlijk 256 mb?

Is dat ding wat? want ik zit er ook over na te denken om zo'n ding aan te schaffen voor grafisch spul en om te 3dmaxen.

En waar heb je deze gekocht? In een winkel of op acer.nl?
Pagina: 1