Toon posts:

[TestCase] SharpPhotographics

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:) Heej,
Ik ben nieuwe op dit forum en ben wel actief geweest op andere fora, misschien zijn er mensen die mij herkenen, anyway, :'), hier een testcase van mij. Binnekort meer foto's...

Ik ben sinds kort begonnen met fotografie, toen gebruikte ik een nog wat minder geavanceerde camera, een Olympus D-560. Dit was de camera van mijn moeder, toen ik me er meer in ging verdiepen heb ik een betere gekocht, de Fuji Finepix S5600, en daarmee wat foto's gemaakt.

"Bloem"
Wat ik wel leuk vind is dat je heel mooi scherptediepte ziet,
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/1582/bloemscherptedieptejpgpf6.th.jpg

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32

Freelance

(..)

mooie kleuren, alleen ontzettend druk. Ik weet niet waar ik naar moet kijken of wat het onderwerp is?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Verwijderd

Topicstarter
:') Idd lekker druk, niet echt een centraal onderwerp.
Die kleuren komen door naturallightingeffects van mijn camera :P

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jammer van die wazige bloemen op de voorgrond, dit verstoort het beeld nogal en maakt het idd druk.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Die 'wazige' bloem hoort zo, de bloemen in de verte zijn wel scherp, dat heet scherptediepte. ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-01 09:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:23:
Die 'wazige' bloem hoort zo, de bloemen in de verte zijn wel scherp, dat heet scherptediepte. ;)
Dat het scherptediepte heet wil nog niet zeggen dat het mooi is 8)7. Ik ben het met MadMarky eens dat die onscherpe bloem behoorlijk storend is.

Spelen met scherptediepte is leuk, maar het is daarbij juist de bedoeling om extra de nadruk op je onderwerp te leggen door de achtergrond (en evt. voorgrond) onscherp te maken. Dat gaat bij zo'n plaatje sowieso dus niet lukken bij gebrek aan onderwerp. Tenzij je die voorste bloem wat meer beeldvullend had genomen en scherp en dan de rest wazig. Dan was het misschien nog wat geworden.

Verder hebben we het Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 topic voor als je één losse foto wilt laten zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 15-08-2006 18:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:47

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:23:
Maar omdat je geen duidelijk onderwerp hebt, weet je niet waarna je moet kijken en gaat die wazige bloem wel afleiden. Zeker omdat ie ook nog op 1/3e van de foto zit, wat net de juiste plaats is voor een goeie compositie. Zie ook http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?lesson=1

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Welkom op GoT sharp. :)

Als je in het verleden actief bent geweest op andere fora zou je moeten weten dat het vaak verstandig (zo niet verplicht) is om eerst de policy in een betreffend (sub)forum door te nemen alvorens een topic te openen. Had je dit gedaan, dan was je er bijvoorbeeld achter gekomen dat we een aantal eisen stellen aan een show- of testcase. Eén daarvan is dat je in een testcase minimaal 2 foto's plaatst. Zie voor een overzicht FGS Policy :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.