Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje ivm firewall.

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 10:53
Ik heb een klein vraagje.
Ik heb dus nu AVG, WinPatrol en Spybot aanstaan die dienen als een soort firewall.
Maar mijn vraag nu is:

Zijn deze drie programma's gelijkwaardig en doen ze het zelfde als een firewall?
Of moet ik toch nog een firewall downloaden?

Tnx in adv.

Satangel

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De 3 programma's die je hierboven noemt zijn zelfs in combinatie bij elkaar niet vergelijkbaar bij een firewall.

Een firewall word geimplenteerd voor het dicht/open zetten van bepaalde porten / rules /policy's. Bovendien ( Zeker de beter firewalls ) kunnen ze ook bandwidth shaping aan

Het lijkt mij dan ook het verstandigst als je gewoon nog een firewall erop zet de programma's die je nu hebt werken allemaal op signature van software en standaard poorten.

Nu komt mijn vraag wat nou als het niet een virus spam backdoor of whatever is die via een standaard gaat maar een customized code die over een willekeurige poort je systeem binnekomt ? De programma's die je nu hebt houden dat zeker niet tegen.

Uiteraard moet je je zelf afvragen of je het nodig acht om het te implenteren, goeie firewalls kunnen veel geld kosten ( Cisco PIX enz ) echter heb je ook erg goede *nix distro's die dit kunnen ( m0n0wall / sm00thwall en last but not least Free/OpenBSD met PF )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Zelf gebruikt ik voor mijn thuis pc's zonealert.
Deze werkt zeer goed en is gratis.
Als je wat meer resultaten wilt zien van hack pogingen (en het is nog steeds voor thuis gebruik) dan kunt je ook eens kijken naar Blackice.

• Satangel
Maar gaat mijn PC dan veel trager gaan?
En wat is de beste, en het moet niet gratis zijn.

Verwijderd

Satangel schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:17:
Maar gaat mijn PC dan veel trager gaan?
En wat is de beste, en het moet niet gratis zijn.
Wat is er mis met gratis?
Zonealarm werk hier al jaren prima en vertraagt je computer niet.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 09:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

In Windows XP SP2 zit een simpele firewall die prima werkt (beveiligingscentrum). Daarnaast hebben bijna alle ADSL/kabel-modems een ingebouwde firewall die je iig je poorten dichtzet, echter alleen voor verkeer van buiten naar binnen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Satangel
Ok, ik ben nu bezig met ZoneAlarm aan het downloaden van download.com en ik heb gekeken in mijn beveiligingscentrum gekeken en daar staat de firewall aan.
Dus moet ik nu ZoneAlarm installeren of niet?

Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt.

[ Voor 35% gewijzigd door Satangel op 15-08-2006 18:34 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Boonstra, die poorten staan niet "dicht", ze zijn alleen niet doorgelust naar binnen. De router heeft simpelweg geen idee waar ze heen moeten. Dat is dus geen 'Firewall' te noemen. Je bent alleen minder makkelijk bereikbaar van buitenaf. Er is echter wel doorheen te komen (niet door mij, maar l33t hax0rs schijnen het te kunnen). De Windows Firewall is om precies te zijn een "Personal Firewall". Die beveiligd je netwerk niet, maar alleen jouw PC. Het beste kun je aan de buitendeur (dus tussen het modem en het netwerk) een 'echte' firewall zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 15-08-2006 21:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Satangel, wellicht is het handiger als je je eerst in de materie verdiept. De programma's die je in je TS noemt zijn alle 3 geen network-monitoring programma's en derhalve geen firewalls. Verder is de firewall die het Windows Security Center gewoon de standaard Windows Firewall en zoals je in de resultaten van het linkje wat ik je gaf zie niet al te betrouwbaar en is het dus aan te raden om een andere firewall te installeren. ;)

Daarbij hebben we hier een prachtig discussie topic over firewalls, genaamd het [Firewalls] discussietopic . Je kunt daar ervaringen lezen over allerlei soorten firewalls, iets wat je in je keuze kan helpen.

Hoe dan ook, ik ga deze dichtdoen omdat het niet echt merkbaar is wat je zelf allemaal hebt uitgeprobeerd/uitgevonden. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door over wat we verwachten van jou kant voor en tijdens je topic. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.