Toon posts:

Twijfel Tussen Keuze Externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen

Ik ben sinds kort op het net aan het rondsurfen naar een externe hdd aangezien ik een groot tekort heb aan opslagcapaciteit. Echter weet ik nog niet goed welk type of merk externe hdd ik wil aanschaffen. Wel zou het één moeten zijn met een opslagcapaciteit van 500/600GB en ze moet natuurlijk lekker draaiën. Ik heb al aan het rondsurfen geweest op de website van Maxtor en heb daar de One Touch III zien staan, de 500GB versie en de 600GB versie. De 600GB versie was One Touch III Turbo, maar wat bedoelen ze hier met die TURBO? Aangezien ze beiden toch 7200rpm draaiën? En weet er iemand hier op het forum mss een goede online webshop waar ik deze harddisk kan bestellen indien nodig? Natuurlijk wel een beetje schappelijk van prijs? Alvast dank.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Moet toch niet te lastig zijn, gezien een uitgebreide Pricewatch op T.net? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad ook al ingekeken en staan er wel wat in echter zou ik het verschil moeten weten betreft die Maxtor 600GB Turbo waarvoor die Turbo juist staat? Ze hebben mij steeds verteld dat Maxtor één van de betere merken op de HDD markt is, is dit ook werkelijk zo en heeft iemand hier ervaring mee of wat raden jullie aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk vind ik Maxtor juist een van de slechtste hdd fabrikanten die er is (of liever gezegd was, gezien Maxtor niet lang meer bestaat). Maar goed, ervaringen zijn redelijk persoonlijk, dus er zijn ook genoeg mensen die het spul wel bevalt.
Hoe dan ook, koop gewoone en schijf die je bevalt en een behuizing voor het ding. Dat is stukken goedkoper dan een kant en klaar ding en je bent geheel vrij te kiezen wat voor disk je wilt hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:41:
Heb ik inderdaad ook al ingekeken en staan er wel wat in echter zou ik het verschil moeten weten betreft die Maxtor 600GB Turbo waarvoor die Turbo juist staat? Ze hebben mij steeds verteld dat Maxtor één van de betere merken op de HDD markt is, is dit ook werkelijk zo en heeft iemand hier ervaring mee of wat raden jullie aan?
Maxtor is 1 van DE merken op de HDD markt, absoluut niet 1 van de beste. Je hebt Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Maxtor heeft wel hoge transferrates en grote buffers, daar heb je alleen niets aan als je de schijf in een externe doos propt. Western Digital maakt ook goede schijven, net als Samsung, Seagate en Hitachi.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je dat het niet lang meer bestaat :s? Zijn er dan problemen of conflicten binnen het bedrijf? Ja het zijn inderdaad dan persoonlijke meningen van mensen, maar ik weet totaal niet welke kwa prijs/kwaliteit het beste meevalt.

Verwijderd

Ik veronderstel dat je hem met USB2 gaat aansluiten. Dan maakt het niet zo veel uit voor prestaties, want usb2 zal toch de pieken afstompen door zijn bottleneck.
Dus gewoon een hd kiezen met een goede prijs/capaciteits verhouding. Eventueel een seagate voor de 5jaar garantie en betrouwbaarheid. Dit in een gewoon USB2 doosje (Icy Box ofzo).

pricewatch: Seagate NL35, 400GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Icy box: rond de 40 euro

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
En zo een schijf in die box inbouwen geeft dit enige ongemakken mee of is dit een fluitje van een cent? Wist trouwens niet dat seagate 5 jaar garantie geeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er loopt al een ervaringentopic over externe schijven en behuizingen: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen. Voor ondersteuning bij het maken van keuzes kun je op de FAQ van dit subforum terecht. Voor ervaringen met webshops kun je op de Shopsurvey terecht. Voor prijsvergelijkingen kun je op de Pricewatch terecht. Doe er je voordeel mee :)

De exacte specs (over dat Turbo enzo) kun je uiteraard gewoon op de website van de fabrikant terugvinden.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 15-08-2006 20:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.