Toon posts:

Geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik ben hier bezig om mijn internet verbinding te delen. Maar het lukt niet echt. Ik heb vorige week een xbox360 gekocht en ik zou hier graag Internet op hebben. Ik zou het met een UTP kabel kunnen doen, maar ik zou hiervoor minimaal 20 meter aan kabel nodig hebben en diverse gaten in mijn huis moeten gaan boren.

Na veel lezen op internet kwam ik erachter dat de bestaande internet verbinding gedeeld zou kunnen worden. Na diverse faqs gelezen te hebben (ook deze hier op fok :P) krijg ik nog steeds geen internet op mijn xbox binnen.

De situatie is bij mij thuis als volgt...

[Internet] ------- [kabelmodem] -------- [wireless router] ------- [laptop]
Nu wil ik het internet wat bij mijn laptop binnen komt delen. Via een kabel wil ik dan de xbox met mijn laptop verbinden zodat ik mijn internet verder kan 'transporteren'...

Ik heb al diverse pogingen ondernomen. Ten eerste heb ik geprobeerd een internetbrug te maken. Hiervoor heb ik mijn draadloze internetverbinding genomen (de actieve internet verbinding) en de lanverbinding. Maar volgens de check van mijn xbox krijgt deze geen juiste IPadres. Vervolgens heb ik geprobeerd deze een gefixeerd ipadres te geven door de TCP/IP instellingen te configureren voor de netwerkbrug. Ik heb deze een willekeurige IPnummer gegeven (uit mijn IPreeks) en de dns/mac waarden gewoon overgenomen zoals deze gelden voor mijn draadloze internet verbinding.

Maar dit werkt niet :(

Het tweede wat ik heb geprobeerd is de wizard voor internet delen van Windows XP laten draaien. De wizard heb ik doen doorlopen, maar ook nu heeft de xbox nog geen internet....

Wat doe ik fout? Ligt het misschien aan de kabel die ik gebruik (dit is de kabel die standaard bij de xbox360 werd geleverd), ligt het aan de instellingen, vergeet ik iets??

Wie kan mij helpen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Waarom wil je de internet verbinding in je laptop delen?
Je hebt toch een router? Doe het dus met die router die dingen zijn er voor gemaakt.

En als je toch met de laptop wilt delen (en dus je laptop moet hebben aanstaan wil je met je xbox op het internet) zou je de wizard kunnen doorlopen, of een internet deel programma kunnen gebruiken (zie de faq).

[ Voor 51% gewijzigd door job op 15-08-2006 14:16 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
* crossed cable gebruikt ??
(waarschijnlijk niet, aangezien bij de XBOX een straight cable wordt geleverd denkik)

[ Voor 61% gewijzigd door bartgabriels op 15-08-2006 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:15:
Waarom wil je de internet verbinding in je laptop delen?
Je hebt toch een router? die dingen zijn er voor gemaakt.
Het is dat ik geen kabel wil/kan trekken van de plek waar de router staat (1e verdieping) naar waar mijn xbox staat (zolder). Ik dacht dat er er een mogelijkheid bestond om mijn laptop (waar draadloos internet op binnen komt) naast mijn xbox te zetten en dan een klein kabeltje te leggen tussen laptop en xbox....

Hiermee bereik ik dat ik geen gaten hoef te boren en geen 20m UTP kabel hoef te kopen :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Crosscable gebruiken.. Ik weet niet of die xbox 360 en je laptop autosensing zijn mbt cross/straight.

Pvouput live

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:17:
Hiermee bereik ik dat ik geen gaten hoef te boren en geen 20m UTP kabel hoef te kopen :)
sorry, niet goed gelezen.
Naast de tips van de anderen, kan eigenlijk niets meer toevoegen dan wat ik al heb gezegd.
Kijk hier eens: Hoe deel ik Internet ?
Daar staan een aantal programma's die je zouden kunnen helpen.

om te kijken of de gebruikte kabel (nouja kabel.. het is niet anders dan de juiste aders op de juiste plek in de stekker) het probleem is.. kijk of de lampjes van de netwerkkaarten wel branden.
of kijk in het "configuratie scherm > netwerk verbindingen" of je netwerkkabel wel aangesloten is.
Pagina: 1