Toon posts:

SVM (pacifica) instructie set voor s939 CPU's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zoek een AMD64 X2 met een core die de SVM instructieset ondersteund. Ook wel bekend als "AMD Pacifica". ik heb me al helemaal de pleuris gezocht maar er staat nergens duidelijk een core vermeld mij de AMD64 X2 4800+ modellen. Ik ga uit van Toledo. Naar mijn kennis zijn de enige cores die SVM hebben:
-Orleans (90nm)
-Brisbane (65nm)
-Windsor (90nm)

Weet iemand een s939 AMD64 X2 cpu die is uitgerust met een van deze cores? Of, of er nog een komt voor s939?
Anders een s939 AMD Opteron dualcore die is uitgerust met een van deze cores?

Het prijsverschil tussen de "AMD64 X2 4800+ s939 box" en de "AMD64 X2 5000+ sAM2 box" is redelijk groot, met de "AMD64 X2 5000+ sAM2 box" als goedkoopste. Als ik ook mijn moederbord zou vervangen door een sAM2 model zou ik ongeveer even duur uit kunnen zijn. Maar als ik ook mijn geheugen moet vervangen word dat me een beetje een duur grapje. Daarom de vraag:

Ondersteund een DDR2 mobo ook DDR400. En is het verstandig om nu al te upgraden naar DDR2 (vanwege snellere varianten, zoals je nu pc2700 hebt en pc3200).

En natuurlijk het probleem van TMP, dit zit op alle nieuwe AMD cores.

Is dit uit te schakelen via bijvoorbeeld BIOS?

ik hoop dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen.

Verwijderd

Pacifica zal nooit op het s939 platform komen.
Het AM2 platform draait enkel op DDR2 geheugen.
Voor de prestaties moet je niet upgraden naar AM2, want dat maakt slechts een minimaal verschil.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Weet iemand een s939 AMD64 X2 cpu die is uitgerust met een van deze cores? Of, of er nog een komt voor s939?
Anders een s939 AMD Opteron dualcore die is uitgerust met een van deze cores?
Dit zijn tot dusver de enige CPU's die SVM ondersteunen:
zoeken naar AMD + SVM op The BalusC Server
Deze site had je ook kunnen vinden via PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's
Ondersteund een DDR2 mobo ook DDR400. En is het verstandig om nu al te upgraden naar DDR2 (vanwege snellere varianten, zoals je nu pc2700 hebt en pc3200).
Neem eens PMG FAQ en aansluitend de RAM FAQ door.
En natuurlijk het probleem van TMP, dit zit op alle nieuwe AMD cores.

Is dit uit te schakelen via bijvoorbeeld BIOS?
Wat bedoel je met TMP?

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 22:28 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik denk dat hij TPM (Trusted Platform Module) bedoeld. Ik zou niet weten of dit in de BIOS uit te schakelen is, maar dat zou het wel heel makkelijk maken om te omzeilen lijkt me. Maar naast je CPU moet ook je chipset, OS, etc etc het allemaal ondersteunen en volgens mij is het nog niet zo ver?

edit:
Overigens heb ik begrepen dat Vista voorlopig - indien er een complete TPM-oplossing aanwezig is - het voorlopig alleen voor BitLocker wordt gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Rafe op 14-08-2006 22:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, TPM. En die wil jij dus uitschakelen 8)7 Waarom wil je dat eigenlijk doen :?

Verwijderd

Topicstarter
Het elegante ontwerp van de AMD64 architectuur is van het begin af aan ontworpen voor dual-core processors, zodat AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core processor werkt met precies dezelfde 939-pin infrastructuur als gewone AMD Athlon™ 64 939-pin processors. Dus als u reeds zo'n systeem bezit, is het inpluggen van de nieuwe processor het enige dat u hoeft te doen om uw systeem up te graden naar de nieuwe double-core technologie.

dit staat inderdaad bij een X2 5000+ voor sAM2:...
http://www.hardwaretotaal...4058db1a0ab7ac03bd0a2a380

...op de website van hardware totaal. ik heb al een vraagmail gestuurd maar ze sturen niets terug... ik denk dat het van de chipset afhangt en van een eventuele bios upgrade. maar in de winkel zeiden ze dat ik niet op een bios upgrade hoef te rekenen voor 1 coredie extra ondersteund zou worden. mijn tegen arguement was was dat amd al sinds de athlonXP stappen onderneemt voor 64 bit en 4 cores. laat staan dat 2 cores ondersteund zou moeten zijn en er zijn gewoon x2 cpu zonder de SVM instructie set (die ik toch echt nodig heb). als ik de Windsor core van 120nm neem en niet de Brisbane van 90 nm zou het moeten werken als de bovenstaande info klopt... of niet? en... klopt die info wel? op de site van AMD staan een hoop intressante dingen maar niets waar ik wat aan heb. iemand enig idee? mijn bord is een a8n-sli deluxe (Nforce4-sli chipset).

(en TPM staat trouwes voor ThePirateMaster ;))

alles wat de insustrie als "trusted" markeerd wantrouw ik direct. geen posts over deze opmerking graag :X , tenzij je er info over hebt :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 19:26 ]

Pagina: 1