P5B Deluxe + DVDspeler problemen

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 16:50
Ik heb vandaag mijn mobo P5B Deluxe geinstalleerd, alles draait goed.
Behalve als ik een cd in de DVD speler stop happert het hele systeem, en loopt soms ook helemaal vast. Fatsoenlijk een muziekje afspelen in winamp gaat niet met de DVDspeler in actie.

Nu dacht ik eerst dat het aan de speler zelf lag maar heb als test even een andere speler erin gedaan, maar ook deze vertoond dezelfde problemen.

Dit is best irritant want de speler gebruik je natuurlijk vaak ook tijdens het gamen.
kabels heb ik ook al vervangen. maar helpt ook al niet, zou eigenlijk niet weten waarom ook eigenlijk, maar goed.

Zit nu dus met een computer waar ik beter geen CD's in de speler kan stoppen.

Iemand misschien enig idee waar ik nog verder kan kijken om dit probleem op te lossen???

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik had hetzelfde probleem, weet niet precies meer wat het probleem was. Het was in iedergeval zoiets:
- Probeer een andere IDE poort
- Probeer een andere voedingskabel

• harryvos
Stalkert schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:18:
Ik had hetzelfde probleem, weet niet precies meer wat het probleem was. Het was in iedergeval zoiets:
- Probeer een andere IDE poort
- Probeer een andere voedingskabel
IDE poort gaat moeilijk worden want er zit er maar 1, andere voedings kabel kan ik wel ff proberen.

• harryvos
Nou werkt natuurlijk niet pffff word er gek van.

wat wel vreemd is dat er staat dat het een SCSI speler is 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door harryvos op 14-08-2006 20:33 ]

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 18:18

Toolskyn

€ 500,-

Dat staat hier ook met mijn P5B Deluxe, maar ik denk dat het komt omdat hij op de Jmicron controller is aangesloten.

gewooniets.nl

• harryvos
Yes bedankt voor de voorzet heb hem ingekopt _/-\o_ _/-\o_

Driver van de controller was idd de zwakke schakel 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door harryvos op 14-08-2006 23:07 ]

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb zelf 1.14.0.0 van JMicron JMB36X. Is dit degene die jij ook heb geinstalleerd nadat het werkte of heb je een nieuwere? Ik heb het idee dat mijn dvd ook nog steeds sneller moet kunnen.

• harryvos
ik heb 1.12.4.0 gepakt release datum 2006/07/27 van de asus site.

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Ik had gisteren ook de bios upgedate naar versie 0507 alleen kan ik die nu even niet meer vinden op de asus site maar hij is er wel.

details die ik nog uit mijn hoofd weet was dat de max FSB van 500 naar 600 was gegaan.
En betere compatible met diverse geheugen de rest weet ik niet meer.

[ Voor 52% gewijzigd door harryvos op 15-08-2006 08:04 ]

Verwijderd

Stalkert schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:18:
Ik heb zelf 1.14.0.0 van JMicron JMB36X. Is dit degene die jij ook heb geinstalleerd nadat het werkte of heb je een nieuwere? Ik heb het idee dat mijn dvd ook nog steeds sneller moet kunnen.
1.14, waar heb je die vandaan? ik kom zelf niet verder als 1.12.4

De asus p5w dh heeft dezelfde jmicro controller en met de standaard windows driver is de performance om te huilen, met 1.10 is het beter, met 1.12 is het al best goed al kan het ding nog steeds heel windows ophangen, ben benieuwd naar 1.14

je hebt geen mailadres in je profiel, vandaar op deze methode.

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:49
Ik heb ook een P5B deluxe met hetzelfde probleem. Zet ik de Jmicron op IDE ziet WinXp mijn DVD brander als een SCSI cd-rom speler en kan ik de brander alleen gebruiken als speler.
Zet ik de Jmicron op RAID dan ziet Xp mijn brander wel als brander, maar kan er nog steeds niet mee schrijven, welk brand programma dan ook.
Ik heb de 1.12.4 driver voor de Jmicron, maar kan de 1.14 niet vinden.
Iemand een idee hoe ik mijn brander ook als brander kan gebruiken?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij heb ik dit probleem ook, is er al een oplossing bekend?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:49
Pin0 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:00:
Volgens mij heb ik dit probleem ook, is er al een oplossing bekend?
remove software in dit geval Jraid en dat gaat het na een reboot bij mij weer goed.

• Pin0
  • Niet online
Hoe lang moet het copiëren van één dvd (+/- 4GB) duren? Bij mij duurt dat nu een minuut of 8 en dat ik na het vewisselen van de ide kabel. Ipv. de met het moederbord meegeleverde kabel (80 draads?) heb ik mijn oude (40 draads? kabel gebruikt) en dat lijkt te schelen.
Ook heb ik het stuurprogramma van de JMicron controler automatisch bijgewerkt, ik kreeg toen versie 1.15.1.0 gedateerd op 10 aug. 2006.
Ik ga nu eens kijken of ik vatsoenlijk kan gamen met deze instelling en anders zal ik de controler nog eens verwijderen en kijken wat ie dan doet...

• Yves_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb op mijn p5b ook wat problemen met dvd/cd, ga ik iets afspelen of branden dan heb ik een soort systeem bevriezing (muis stopt, mp3 stopt met spelen) van 3 seconden. Het is al wat verbetert maar het stoort me wel.

• harryvos
Moet zeggen dat ik nog steeds heel erg ontevreden ben over die controler drivers, ook de laatste versie is zacht uitgedrukt bagger. mijn hardenschrijven gaan echt als een gek tekeer fatsoenlijk gamen is er gewoon niet bij. alles happert of loopt vast, om dan vervolgens een seconde of 10 weer verder te gaan. drivers die nu beschikbaar zijn er al een tijdje dus het uitbrengen van nieuwe drivers zou wel eens op zijn plaats zijn.

probleem met die DVD speler is inmiddels wel opgelost door de laatste drivers te installeren.

Al met al ben ik nog maar erg ontevreden over dit mobo. :|

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56

Format-C

Tracing Rays

Hoe ziet de rest van je config eruit dan?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• harryvos
RappieRappie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:41:
Hoe ziet de rest van je config eruit dan?
intel E6600 (niet overklokt)
1024 mb geheugen kingston 800 mhz
geforce 7900 GT top
windows Xp met alle updates.
2 * 160 GB maxtor hardisk

BTW voor de 1.14 drivers moet je gewoon windows update gebruiken.zijn zelfs de 1.15 na update

[ Voor 15% gewijzigd door harryvos op 02-09-2006 13:47 ]

• Yves_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
harryvos schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:02:
[...]

intel E6600 (niet overklokt)
1024 mb geheugen kingston 800 mhz
geforce 7900 GT top
windows Xp met alle updates.
2 * 160 GB maxtor hardisk

BTW voor de 1.14 drivers moet je gewoon windows update gebruiken.zijn zelfs de 1.15 na update
Misschien een retorische vraag maar zijn je videokaart drivers up to date, bij een maatje van me was dit namelijk de oplossing. Klinkt onlogisch, weet ik...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb het ook met alle verschillende versies van de driver. Dat krijg je dan... op de doos zien de specs er dik uit maar onder de kap wordt er goedkope rotzooi op je bord gesoldeerd. Realtek netwerkkaart :') , JMicron IDE-controller. Kom op zeg... volgende keer toch maar weer beter opletten naar wat ik koop. Terug naar het jaar 0? Hoe moeilijk kan het zijn om een IDE DVDspeler aan te sturen?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56

Format-C

Tracing Rays

En die harddisks zijn SATA neem ik aan? En staan ze in RAID oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 03-09-2006 11:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• harryvos
Ja sata harddisk striped (raid 0)
Videokaart drivers zijn helemaal up to date

Bizar is dat er met de driver 1.12 geen problemen zijn met de dvd-speler en hardisk controller. optimaal draaien is daar en tegen weer een heel ander verhaal.

Pak je nu de laatste 1.15 de laatste drivers dan is het probleem gewoon weer terug.

Moet zeggen dat ik met Toink mee moet gaan bord ziet er leuk uit als je de doos bekijkt maar in werkelijkheid is het niet het beste bord wat je kan aanschaffen voor 200 euro's 8)7

Overklokken ben ik helemaal nog maar niet aan begonnen, want als het systeem nu al niet helemaal stabiel is zal het met overklokken alleen maar erger worden.

Zal allemaal wel goed komen hoop ik :*)

• Toink
  • Niet online
Ik heb maar een SATA-writer gekocht van Samsung.... morgen ophalen, kijken of dat helpt.

• harryvos
Toink schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:38:
Ik heb maar een SATA-writer gekocht van Samsung.... morgen ophalen, kijken of dat helpt.
Met die gedachten liep ik ook al maar verdom het gewoon :(
Ga eens een mailtje naar asus sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door harryvos op 05-09-2006 09:56 ]

• Toink
  • Niet online
Als ze net zo snel antwoorden als de responstijden van hun downloadserver dan kun je beter meteen een SATA dvdwriter bestellen. Asus is een leuke toko maar die service via internet (website, ftp, forum, mail) is echt 3x niks.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 23:46
Er zijn trouwens nieuwe Drivers uit voor de JMicron controller versie : JMB363_1120700.zip

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Iemand hier, die z'n onboard audio gebruikt? Deze wil af en toe richting de 20% van m'n cpu gebruiken, tijdens het afspelen van een mp3tje vanuit winamp. HD Audio staat trouwens aan in de bios.

Is daar een oplossing voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 08-09-2006 07:09 ]

• Pin0
  • Niet online
Ik kreeg na het updaten van mijn x1900xt met de laatste catalist drivers de melding dat ie een onbekend ide apparaat had gevonden en hij vond automatisch niet wat het was. SCSI controler en dvdspeler via aparaatbeheer verwijderd en hij vond gewoon mijn ide dvd schrijver. Of de snelheid optimaal is weet ik niet....

Wel raar dat ie daarmee komt na updaten van de videokaart drivers...

• Toink
  • Niet online
Heb nu een SATA brander. JMicron uitgezet in de bios en dat gaat een stuk beter.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik heb ook een P5B Deluxe en mijn dvdwriter word niet als scsi herkend maar gewoon normaal. Problemen met branden heb ik ook niet, en ik heb geen Jmicron driver geinstalleerd. Ik heb in de Bios de Jmicron op IDE gezet (kan ook op RAID of ahci ofzo). Branden gaat gewoon snel en heb nergens last van.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb nog niet de jmicron driver geprobeerd, maar weet ook niet of ik het moet gaan doen...
Want mijn brander doet het nu, echter het kopieren van bestanden vanaf dvd gaat idioot langzaam...

Ik heb een dvd met drie images van 700MB vanaf dvd gekopieerd naar de SATA harddisk.
De transferrate van de harddisk is goed, die bestanden nogmaals naar een andere partitie gaat als een haas. Maar vanaf dvd duurt het gewoon ff --- > 35 MINUTEN !!!

Maar het vreemde is, met mijn plextools transferrate test score ik wel redelijk normale waarden. Ik hoor dan ook dat mijn dvd-speler lekker in toeren gaat lopen. Maar bij een kopieer actie vanaf dvd met de windows explorer naar de hdd gaat t e r g e n d l a n g z a a m.

Trouwens ook branden gaat goed, kan gewoon 16 speed dvd branden en 40 speed cd...

Maar als ik het hier zo lees dan heb ik kans dat mijn brander niet meer herkent wordt wanneer ik de jmicron driver installeer ?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Ik draai mn dvd brander op de jmicron ide poort, in bios staat het op IDE. En heb de driver van Jmricon raid tool geinstalleerd (van asus cd).

Ik heb geen problemen, maar ik wil een sata dvd brander kopen.

• Pin0
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook een DVD gebrand wat op zich prima ging, ware het niet dat ik om vage redenen niet 16x kon selecteren en op 8x moest branden (kan dit zijn dat ik niet de juiste oem nero heb, van de andere pc hier thuis?)

Zo far so good, maar af en toe boot mijn pc niet (koud) als ik vervolgens de resetknop indruk boot de pc wel, volgens mij komt het door de dvd brander omdat deze de eerste keer helemaal niet opspint en de tweede keer (als het booten dus wel lukt) wel...

Ik zit er nu ook aan te denken om een sata brandertje te kopen... wel zonde van de 8 maanden oude plextor. Of handel ik dan te overhaast? En zijn er dingen die ik wellicht over het hoofd zie?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

Ik had een soort gelijk probleem maar dan met dvd's afspelen, dat lukte eigenlijk helemaal niet.
Het blijkt dus dat Vista niet met regiovrije (rpc1) dvd spelers/writers wil werken.
Ik heb net m'n NEC 3500 even omgeflashed naar een niet rpc firmware http://liggydee.cdfreaks.com/page/3500/ en het werkt weer als een zonnetje !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Pagina: 1