Toon posts:

Seagate Barracuda 320 GIG data verlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik bij Alternate een nieuwe harddisk gekocht omdat de huidige 100 GIG niet voldoende was. Na de schijf volledig NTFS ingedeeld te hebben was deze volledig klaar voor gebruik. Ik heb er zonder probleem zo 30 gig heen gekopieerd en alles werkte gewoon.

Zondag avond leeg ik mijn memory kaart op de pc met foto's van de Rizla racing day naar de nieuwe harde schijf. Ik heb mijn pc gewoon aan laten staan en vanmorgen kon ik op eens de harde schijf niet meer op. De schijf had wel een drive letter maar gaf geen grootte meer aan. Bij schijfbeheer ziet die wel de schijf maar kon ik alleen maar formatteren :?

Vandaag op de zaak de HD aangesloten en weer het zelfde verhaal. Bij schijfbeheer ziet die de schijf en is die online. Ook heeft de HD een drive letter maar klik ik er op om er in te kijken dan geeft die aan dat het alleen maar geformatteerd kan worden.

Wie heeft een tip hoe ik mijn data er af kan krijgen zonder het naar een speciaal bedrijf te brengen?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

JE zou dit OM FAQ / Beleid eens kunnen proberen. Lees eens goed door wat hier staat en kijk eens of je met 1 van de tools aan de slag kan. Sterkte ermee!

[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 14-08-2006 13:54 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al de tooltjes uit de FAQ geprobeerd?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In de OM FAQ / Beleid staan wat aanwijzingen :)

Enne succes.

Edit: spuit 11 :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 14-08-2006 13:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

specifiek kun je dus dit proberen

Plotseling lege schijven/partities: je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Oplossing voor 9X/Me: start op met de setupfloppy en voer de commando fdisk /mbr in. Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Soms wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt. Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan zou je Testdisk kunnen proberen. Als dit tooltje de partities terugvindt, dan hoef je enkel op "save" te drukken en rebooten. Met MBRWork en ptedit (zit in het PartitionMagic pakket) kun je de partitie-instellingen handmatig aanpassen en dat kan handig zijn wanneer de datarecoverytooltjes niks met de partitie kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
De schijf is een tweede schijf en er word dus niet van geboot.
Ik heb het al in een andere pc gehangen zoals ik had uitgelegd maar ook de pc op mijn werk wou de schijf formateren.

Het vervelende is ook dat er foto's op staan van unieke locaties waar ik ben geweest (rusland, japan enzo) Het is altijd achteraf gepraat maar ik was net aan het kijken voor een backup systeem.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 14:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk zat over. Verder kunnen we helaas weinig doen.

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 14:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.