Combinatie geheugen Corsair en OCZ/GEIL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views sinds 30-01-2008

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 11:08
Op dit moment heb ik Corsair Value Select geheugen (2x 512mb in Dual Channel pc3200) op mijn Asus A8N-e moederbord geprikt.

Nu heb ik al eerder vernomen dat dit niet echt het meest 'kinky' geheugen module is die er bestaat. Ik ben nu eigenlijk er wel aan toe om mijn geheugen uit te breiden, met 'wel kinky' geheugen, zoiets als GEIL of OCZ.

Nu is mijn vraag, als ik 2x 1gb OCZ of GEIL koop, vallen deze dan te combineren met mijn corsair geheugen? Ik weet dat je 2x dual channel kan gebruiken, maar omdat dat OCZ of GEIL geheugen beter is, vertraagt het Corsair geheugen dan niet? Kan ik het oude geheugen beter eruit halen en alleen het nieuwe geheugen gebruiken?

Verdere systeemspec:

AMD4000+
Asus A8N-E
ATI X800XT

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als beide geheugens compatible zijn met je mobo en ze kunnen dezelfde snelheden en timings aan dan is het over het algemeen prima te combineren. Het is een fabeltje dat je per se dezelfde modules moet hebben om ze dual channel te kunnen draaien.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er is niet zoiets als 2x dualchannel. Je kan wel met 4 reepjes dualchannel draaien. Waar je dan wel op moet letten is dat de zogenaamde command-rate naar 2T moet. Normaal gesproken (!) moet dit allemaal te combineren zijn (qua compatibiliteit), maar qua timings moet je aanpassen aan de langzaamste dimm. En aangezien Corsair VS niet de snelste reepjes zijn, zou ik gewoon OCZ of GEIL 2x1GB nemen en je oude Corsair-reepjes verkopen.

Je moet dit alles alleen doen, omdat je te weinig geheugen hebt of omdat je verder wilt overclocken met je ram. Niet omdat het zogenaamd 'kinky' is, want Corsair VS is geen slecht product of iets dergelijks. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

peterz20 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:19:
Nu heb ik al eerder vernomen dat dit niet echt het meest 'kinky' geheugen module is die er bestaat.
Vernomen? Maar wat zijn dan jouw eigen ervaringen daarmee? Welk doel wil je bereiken?

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Athlon64? Doe het dan niet of je gehegenbus zal terugvallen op 333MHz ipv 400MHz. De geheugencontroller van een Athlon64 kan immers niet 4x double-sided geheugen aan aan 400MHz. Voor meer info, zie de Athlon64-topic.

2 GB is zeker genoeg tegenwoordig voor de meeste applicaties (tenzij je veel Virtuele Machines wenst te draaien). Ik stel dan ook voor dat je die Corsair's verkoopt en die Geil's installeert.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je iets kinky met geheugen wilt doen, dan kan ik je aanraden eens op "pervertables" te googlen. Merk en type geheugen maakt dan geen zak uit :+

Los daarvan, PMG FAQ

Gewoon QVL erbij pakken en je hebt een goed idee wat gaat werken (let op dat Asus borden notoir kieskeurig zijn, dus dit is zeker geen overbodige luxe). Vervolgens is het zinnig om te kijken naar de chips op je huidige DIMMs en de chips op de nieuwe. Corsair doet daar geheimzinnig over, maar met eigen ogen kun je veel lezen. Iig niets bijzonders en op basis van specs zonder chipopschrift kunnen we niets meer zeggen (opschrift van de chips staat niet voor niets als eis in het PMG Beleid gemeld :o )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.