Toon posts:

prc boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke ik hbe een pc gekcoht maar hij boot niet

ik heb een asus p5pl2 moederboard

ik heb een intel core 2 duo e6600 processor

ik heb 2keer 1 gb geheugen van merk mdt ddr2

ik heb een geforce en 7600es vide kaart

ik heb een coolermaster voeding met 430 watt

een maxtor 250 gb

als ik alles heb aangesloten doet hij niks wel alle lichtjes branden cpu fan draait groene led brand maar ik hoor geen piep en zie geen beeld ik heb het ook al geprobeerd zonder alles aangesloten

wat is er fout :?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

Kort maar krachtig : Je moederbord ondersteunt geen core 2 duo 6600

Hij heeft wel ondersteuning voor Dualcore => D8XX,D9XX series, maar niet voor de Core 2 Duo

[ Voor 62% gewijzigd door Ossenaar op 13-08-2006 17:40 . Reden: Verkeerd mobo :P ]

De kick van Electric!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:04
zoals Ossenaar al zegt, je mobo onderstreund geen core 2 duo

En als je dit systeem zo hebt gekocht zou ik terug gaan.

Heb je het systeem zelf samengesteld dan ben je mooi fout bezig geweest.
Altijd eerst checken of je mobo de proc wel ondersteund.

Er zit niets anders op dan een ander mobo te kopen die wel core 2 duo ondersteund.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is de bedoeling dat je eerst o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum doorneemt eer je er een topic start. Hier in PMG zijn dat PMG FAQ en PMG Beleid. In zowel de FAQ als het beleid had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden dat jou al een heel eind verder had kunnen helpen. In de troubleshooter én de FAQ staat namelijk ook een stukje over de compatibiliteit van de CPU met het moederbord: Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord plaatsen? Daar staat dus een handig linkje naar de CPU compatibiliteits tabellen op de Asussite: CPU support.

Neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 13-08-2006 21:46 ]

Dit topic is gesloten.