[XP pro SP2] MUP.sys laat alles hangen

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58
Ik was gister bezig met weinig boeiends op m'n pc; even een spelletje gedaan, wat gedownload en wilde nog wat opzoeken op internet. Firefox was nog maar net opgestart of ik was m'n pointer kwijt. Sterker nog- hij was helemaal vastgelopen. Geen BSOD, maar gewoon een bevroren beeld.

Na een reset wilde XP niet eens meer doorstarten. Zodra hij in de grafische modus springt blijft het beeld zwart, soms kun je het begin van het windows logo nog net zien, maar daar bleef het bij. Dan maar Safe Mode.

Tot m'n verbazing wilde ook Safe Mode niet doorstarten, en daarbij viel het op dat hij altijd bij het laden van MUP.sys vastloopt. Toch maar eens gaan googlen op dat ding dan.

Blijkt dat er veel soortgelijke problemen met MUP.sys te vinden zijn. Een mogelijke oplossing was "hij loopt niet vast maar is gewoon heel traag met opstarten, kan uren duren. Wachten tot hij doorgestart is en daarna gaan troubleshooten". Het was al laat gister dus besloot de pc aan te laten en te gaan maffen. 's Ochtends nog altijd muurvast. Das 1.

Veel mogelijke oplossingen spraken ook over recovery met de Windows XP cd. Dus probeer ik dat ook.. CD erin, rebooten, van CD laten opstarten. Nadat de setup z'n riedeltje geladen heeft en aangeeft Windows setup te starten....loopt ie WEER VAST! Das 2.

Kast is nu open, al het overbodige is losgekoppeld- alleen vid, mem, en hd1 nog aangesloten (en netwerk/geluid onboard) en Safe Mode in. Vast. Als een muur. Das 3.

Ik raak een beetje door m'n oplossingen heen. Wat voor het merendeel helpt, helpt voor mij niet. En als zelfs de installatie CD vastloopt bij het begin zie ik het somber in. Ws is er dus iets aan hardware kapot. Als iemand nog enige suggesties heeft, hoor ik het graag..!!

Think of me long enough to make a memory

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-03 11:20
Multiple UNC Provider driver .. vaag ding.

Aan dit hardwareforum te zien is de toekomst niet erg zonnig.
Het blijkt dat dit in 2002 hier ook al speelde.
In 2004 vond iemand van computing.net voor zichzelf een oplossing.

Begin anders eens met checken wat het laatst is gewijzigd aan apparatuur, netwerk, drivers, patches. Het is net patchday geweest bij Microsoft, wat gebeurt er als je daar eea van deïnstalleerd?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Pantalaimon
Kalief schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:27:
Multiple UNC Provider driver .. vaag ding.

Aan dit hardwareforum te zien is de toekomst niet erg zonnig.
Het blijkt dat dit in 2002 hier ook al speelde.
In 2004 vond iemand van computing.net voor zichzelf een oplossing.

Begin anders eens met checken wat het laatst is gewijzigd aan apparatuur, netwerk, drivers, patches. Het is net patchday geweest bij Microsoft, wat gebeurt er als je daar eea van deïnstalleerd?
Zojuist het muis-trucje geprobeerd, maar ook dat haalt niks uit.

Qua apparatuur is er niks veranderd aan het systeem, en de laatste 'patch' was de WGA van microsoft ( :/ ). Daarmee heeft het allemaal een aantal dagen goed gedraaid, tot ineens de eerste vastloper gisteren.

Ik kan verder dus ook helemaal niks aan software de-installeren of whatever, ik kom met geen mogelijkheid een werkend systeem in.. Zelfs een chkdsk zit er niet in.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er precies allemaal over in de eventlogs? Andere netwerkkaart geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pantalaimon
sanfranjake schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:45:
Wat staat er precies allemaal over in de eventlogs? Andere netwerkkaart geprobeerd?
Event logs kom ik ook niet bij. Kan nergens in een console komen.
Netwerkkaart is onboard, heb ik in het BIOS al uitgeschakeld. Nog steeds vast.

Zodra ik bij een andere pc kan met een brander kijk ik nog wat ik met een WinInternals bootcd te weten kan komen. Ik vrees dat m'n moederboard gaar is, al zie ik op het bord geen zichtbare (doorbrand)schade..

Zou mooi klote zijn.. Voorlopig geen geld voor een nieuwe, en moet er nog tal van opdrachten op maken |:(

• Pantalaimon
Ik geef het op. Het maakt geen flikker uit wat ik doe, niks boot, en ik kan nergens ook maar enige diagnostic tools starten. Kutbak.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Pantalaimon schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:23:
Ik geef het op. Het maakt geen flikker uit wat ik doe, niks boot, en ik kan nergens ook maar enige diagnostic tools starten. Kutbak.
Dat je het opgeeft maakt niet uit, maar let wel even op je taalgebruik.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1