Toon posts:

[XP] PC start niet meer op, loopt vast bij mup.sys

Pagina: 1
Acties:
  • 8.842 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na wat spellen gespeeld te hebben, begon XP een beetje raar te doen. Zo kon ik Internet explorer niet meer openen, kreeg een wit scherm. Ook was het doorbladeren van mij harde schijf opeens erg moeilijk. Ik denk, nou dat restart ik maar ff. Gedaan; maar hij wilde maar niet restarten. Ik zag alleen maar mijn bureaublad. Enkele minuten gewacht, en maar op de restart knop gedrukt.

Toen ging ik even weg. Toen ik terug kwam was hij bezig met de scandisk, je weet wel wat ik bedoel. Dit leek goed te gaan, na 100% zei hij hoeveel harde schijfruimte er nog over was enzo.

Maar toen kwam er dus blijkbaar een foutmelding, maar het ging veel te snel om te kunnen lezen. Het enige watik zag dat het een donker blauw scherm was, met iets van stop als 1e woord (en volgens mij iets van reg (register) ofzo, met een code. En toen restartte hij weer opnieuw |:(

Toen maar safemode gedaan. Dan komen er dus een aantal doscommands. Bij de laatste loopt hij vast: ....\drivers\mup.sys . En op een een of andere manier, startte hij opnieuw, en begon hetzelfde verhaaltje weer. Alle modus geprobeerd, maar hij blijft zichzelf restarten.

Specs pc:
TB 1200
256 SD Ram
MSI K7 Turbo
etc etc

Wat ik zonet allemaal gedaan heb? Beetje surfen, muziek geluisterd, plaatjes ingescand en ff veranderd met fotosoep, 2 games gespeeld, en als laatste probeerde ik vanaf een andere pc (degene waar ik nu opzit) 2 gedownloade files te kopieren. Toen ik zag dat mn IE hing op mijn 'probleem pc' annuleerde ik de kopietjes vanaf deze PC. En toen PC restart, etc etc.
Ik heb dus niets geinstalleerd, van wat ik me kan herinneren. Geen drivers, niets. Ook geen hardware ofzo.

Nou, kan iemand mij helpen. Ik weet echt niet hoe ik dit soort dingen moet aanpakken, misschien via bios ofzo?

Please help :'(

Edit: XP Cd heb ik momenteel niet bij de hand... Hopelijk ka het ook zonder opgelost worden.

Verwijderd

Geen virus opgelopen ?
Niemand je XP geowned ?

mup.sys is voor je netwerk te checken, loopt die vast, is vast je netwerkconfig dood. killen en herinstalleren, of je nic eruit snukken.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 06:53 schreef sictc het volgende:
Geen virus opgelopen ?
Niemand je XP geowned ?

mup.sys is voor je netwerk te checken, loopt die vast, is vast je netwerkconfig dood. killen en herinstalleren, of je nic eruit snukken.
Kun je me vertllen hoe ik dit precies moet doen? Zoals ik al vertlede weet ik er niet al te veel van :'(

Ik ben btw nu ingelogd op mijn eigen account, vannacht zat ik op mn broer's account, vandaar andere username!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als nix anders werkt kan je dit proberen, maar backup eerst je data, want ik heb het zelf nooit hoeven te doen (zet ik wel ff een sterretje bij)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q229716

uitprinten die hap,
windows xp cd erin
{r}epair windows xp installation
windows recovery console opstarten
inloggen met administrator password

dan zit je in een command prompt.
de rest van dit is experimenteel. serieus kweet niet of het werkt, maar ozu kunnen, daarom schrijf i khet toch maar op

listsvc (je krijgt nu een list vna services)

als het goed is zitdaar die mup.sys bij
die kan je dna disablen met het

disable

command. daarna exiten en opnieuw opstarten .
daarna moet je dan nog opnieuw installeren , maar alshet goed is kan je dan weeer normal opstarten iig.
(of niet)

Human Bobby

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 12:29 schreef Sander17 het volgende:
als nix anders werkt kan je dit proberen, maar backup eerst je data, want ik heb het zelf nooit hoeven te doen (zet ik wel ff een sterretje bij)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q229716

uitprinten die hap,
windows xp cd erin
{r}epair windows xp installation
windows recovery console opstarten
inloggen met administrator password

dan zit je in een command prompt.
de rest van dit is experimenteel. serieus kweet niet of het werkt, maar ozu kunnen, daarom schrijf i khet toch maar op

listsvc (je krijgt nu een list vna services)

als het goed is zitdaar die mup.sys bij
die kan je dna disablen met het

disable

command. daarna exiten en opnieuw opstarten .
daarna moet je dan nog opnieuw installeren , maar alshet goed is kan je dan weeer normal opstarten iig.
(of niet)
Iig bedankt, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek op dit gebied. Dus ik denk dat ik dit maar beter niet kan proberen, anders vraag ik t wel aan mn broer die vanavond thuis komt. Ik vind het echt heel vreemd hoor. Van het ene op het andere moment begint hij rare kuren te vertonen.. :?

Is er niet een manier dat ik de scandisk kan skippen? Kjk, als ik op een toets druk tijdens de scandisk, geeft hij dezelfde error. Maar kan ik het niet eens gewoon helemaal zonder de scandisk proberen? Misschien lukt het dan op een een of andere manier...

Verwijderd

Niemand?? ;(

Verwijderd

Sorry dat ik zo ongeduldig ben, maar heeft niemand een juiste oplossing voor mn probleem (buiten formatten)?

Verwijderd

je hoeft niet te formatten, gewoon de XP cd erin en dan upgraden, dan laat ie al je progs staan

wel ff laten booten van cd-rom hé !!!

Verwijderd

OK, gelukkig, ga ik dat maar morgen proberen. Sorry (zoals ik zei grote newbie op dit gebied): kun je even zeggen hoe ik precies moet upgraden dan? Start ik XP gewoon vanaf de cd-rom, en moet ik dan in XP zelf iets upgraden?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:54 schreef boffers het volgende:
OK, gelukkig, ga ik dat maar morgen proberen. Sorry (zoals ik zei grote newbie op dit gebied): kun je even zeggen hoe ik precies moet upgraden dan? Start ik XP gewoon vanaf de cd-rom, en moet ik dan in XP zelf iets upgraden?
is geen enkel probleem :)
cd erin, je krijgt dan een keuze menu: full install, upgrade
als je upgrade keist zet windhoos een goede versie over de brakke heen
als het goed is doet ie het dan wel weer :7

suc6

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, ik zal het morgen zo snel mogelijk proberen. I'll let you know!

Verwijderd

Nou, F#ck, vraagt ie om Administrator's password bij Repair. Omdat ik de enige gebruiker ben op mijn PC, heb ik automatische aanmelden normaal aanstaan. De 'normale' passwords (degene die ik normaal gebruik) pakt hij niet.

Kan ik nu misschien XP over de oude installeren, zonder dat de rest van mijn gegevens op mn pc verloren gaan? Of is het vanwege mij slechte geheugen simpel: formatten?

Verwijderd

Laat maar, windows er over heen gegooid. Iig bedankt.

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
vokkerdievok het hele internet doorgestrand duint en geen 1 oplossing voor dit probleem kunnen vinden!!! te bizar. iedereen blijft hangen bij mup.sys maar niemand heeft een oplossing [zover mijn neus lang is dan]!
en ik heb geen zin om mijn xp opnieuw te installeren. nl. twee weken geleden al gedaan. ik dacht een virus maar da was denk ik nie.

mijn config:
AMD Athlon 1Ghz
ASUS A7V-E
G450 DH
256mb
HD euhmmmm 20gig geloof ik :z
[zelf in elkaar gebouwd]

kben geen enorme brommer kenner maar werk er wel elke dag op. kweet kweet know your enemy maar goed.

Bij mij kreeg ik soortgelijke kuren zoals boven beschreven. gisteren wilde ik echter de nieuwe drivers van matrox installeren. ging bijna prima. ondanks dat matrox aangaf dat het XP drivers waren herkende XP de drivers niet en waarschuwde mij dus voor gebruik. ik vertrouwde matrox en toch gedaan. joepie 'kon lekker global operations spelen. alles ging goed totdat ik vanochtend mijn pc weer wilde aanzetten. hardware / software probleem. laatste config optie werkte niet. normaal opstarten gaat in een loop. En de safe mode ... vokking MUP.SYS. kzit nu dus achter een mac [god vergeef mij] dat mup.sys probleem te zoeken in fora en fauna maar kan dus echt geen antwoord krijgen!

please zet deze topic voort want het zal voor veel blije mensjes zorgen. laat het tweakers forum het antwoord op al uw problemen zijn *D

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Dus nog helemaal niemand heeft er een oplossing voor, nou ik heb nu hetzelfde probleem en helemaal niet schijnt te werken volgens mij zit er maar 1 ding op en dat is de hele f**k zooi opnieuw installen.

Of heeft toch iemand een idee???

Analyse:

Welke software hadden jullie allemaal net geinstalled, ik:
- Live drivers
- Firewire kaart
- Kazaa Lite
- Cinema 4d

dat was het zo'n beetje wat jullie??

• Snipie2000
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06-2024
Helaas heb ik exact het zelfde probleem :(
Begin deze week start ik computer op met winxp, en blijft hangen. In veilige modes ook geen suc6, en blijft hij steken na mup.sys. Alle andere opties als "boot with last known working configuration" werken ook niet, blijft steeds hangen. Beeld blijft zwart, keyboard reageert niet meer.

Heb geen oplossing kunnen vinden dus had winxp opnieuw geinstalleerd, nu paar dagen goed gewerkt, van morgen weer exact het zelfde. Boot niet meer, blijft hangen op mup.sys.

Van te voren heb ik maanden xp gebruikt zonder problemen. Dus heeft het denk ik ook te maken met update van windowsupdate. Al is het niet meteen daarna fout gegaan, maar hebben enkele reboots tussen gezeten. Hoeveel weet ik niet precies omdat ik meestal in een dag mijn computer niet herstart.

Op internet gezocht naar oplossing maar nog niet gevonden, het disablen van mup.sys via recovery console heeft bij mij geen effect. Het probleem blijft :(

Her installatie zie ik niet zitten zolang ik niet weet wat het probleem veroorzaakt, dan kan ik elke week een keer mn pc herinstallen.

edit:

Paar specs:
msi turbo
atlon 900

drivers:
fasttrak100
terratec dmx fire 1024
geforcemx, nieuwste stable nvidia driver
nieuwste via1in4
realtek nicje
nieuwe logitech mouseware

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 10 april 2002 14:54 schreef misvid het volgende:
vokkerdievok het hele internet doorgestrand duint en geen 1
oplossing voor dit probleem kunnen vinden!!! te bizar.

knip

please zet deze topic voort want het zal voor veel blije mensjes zorgen. laat het tweakers forum het antwoord op al uw problemen zijn *D
nah niets op t net te vinden?
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF8&q=mup.sys
380 links op Google en niets wat goed is?
Multiple UNC Provider
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q311967&
zegt o.a. dit, en mijn engels is neit zo heel erg goed.
The Multiple UNC Provider (MUP) request can be levied only by a process on the local computer. Therefore, this vulnerability can be exploited only by a user who can log on to an affected computer interactively and run code. By default, unprivileged users cannot interactively log on to Windows NT 4.0-based domain controllers. If typical security precautions have been taken, the only computers that are at risk are workstations and Terminal Services servers.
Maar ik lees wel mee voor de uitslagen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q311967&#WinXP
als ik het dus, zoals ik net schreef, met me weinig kennis van engels, goed begrijp, zijn de machines die hier last van hebben gehackt?
SYMPTOMS
A buffer overflow that results in a privilege elevation vulnerability exists in Windows XP, Windows 2000, Windows NT 4.0, and Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition. If an attacker successfully exploits this vulnerability, the attacker gains complete control over the computer. This permits the attacker to take any action on the computer. These actions might include adding, deleting, or modifying data; creating or deleting user accounts; or adding accounts to the local Administrators group.

• Snipie2000
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06-2024
Dat gehacked zijn kan ik wel uitsluiten. Bug lijkt me moeilijk exploitable met firewall er tussen.

Maar goed, hij starte dus nog steeds niet op nadat ik mup.sys had uitgeschakeld als service. Dwz het probleem zit hem niet direct daarin, maar is juist toevallig laatste bestandje geweest dat hij nog weergaf in veilige mode.

Ik verwacht dat het toch iets te maken heeft met een security update omdat ik tijden zonder problemen heb gewerkt met xp. Er zal lijkt me iets veranderd moeten zijn.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 09:21

tweakerbee

dus..?

'k Heb hetzelfde probleem, maar het is gekomen nadat ik een andere voeding in m'n PC heb gegooid. 'k Zal eens goed gaan kijken wat het allemaal wel doet. Ik weet dat onder andere mijn win98 installatie gewoon wil opstarten :?

You can't have everything. Where would you put it?

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Met m'n oude voeding wil hij nog steeds niet opstarten. De ERD Commander 2002 van sysinternals geeft ook al geen beeld :? (= een winXP bootable rescue disk voor hen die dat niet weten).
'k Lijkt wel alsof ik h/w beschadigd heb. 'k Zou alleen niet weten wat. :'(

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

'k Heb m'n PC een keer kaal gestart, en toen deed hij het. Toen langzaam alle h/w teruggezet en.... hij bleef het doen.

Wel zag ik op mijn moederbord (K7T-turbo) dat er een condensator "gesprongen" leek te zijn. Dit lijkt mij niet gezond. Ik heb getracht hem weer een beetje dicht te duwen met een schroevendraaier. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Ik wilde ook nog m'n nieuwe Zalman CNPS6000Cu erin zetten. Is het misschien beter om daar een weekje mee te wachten?

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Hij doet het weer. Ik heb niks aan m'n hardware veranderd. Ook software matig is hij nog EXACT hetzelfde... :?
Toch een h/w beschadiging?

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Oke, m'n proc doet het nog wel. Die zit nu in de PC van m'n broertje. Ben bang dat m'n mobo dood is. Foto's volgen nog...Wellicht dat ik maar een nieuw topic open... Het heeft hier niet zo bijster veel meer mee te maken. :'(

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

mobo = dood
Condensators zijn nogal ranzig.

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

zelfde probleem
kan zelfs nieteens in de recovery console komen

888 voor ondertiteling

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ramoounus,

Goed gezocht hoor - maar mag ik je vragen om eventjes een nieuw topic te openen? Geef in dat topic dan even aan wat je allemaal al geprobeerd hebt en wleke topics je hebt gevonden (zoals deze :P ) en wat precies je probleem is :)

Door in dit topic door te gaan, gaan te veel mensen reageren op de originele vraagstelling zoals die 3 jaar geleden is gedaan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.