Toon posts:

Problemen nieuwe videokaart & Voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem , dit is wat ik iemand mailde zoals het er nu voor staat ( hij had geen idee wat het was, niet zijn afdeling). de mail:

Ik heb een vraagje/probleem, Ik wilde een nieuwe Videokaart aanschaffen maar daarvoor had ik waarschijnelijk wel een nieuwe voeding nodig en dus kocht ik een 550 watt Q-tec 2dehands.
Inmiddels heb ik ook de Videokaart gekocht (ook 2de hands maar amper gebruikt) link: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=317656 dat is de dus de xfx Geforce 7800 GS.
Dus ik heb samen met kees de voeding in de pc geplaatst maar toen ik hem wilde opstarten kreeg ik het volgende probleem, dit poste ik op een forum:

Hallo, ik heb sinds vandaag een probleem, in mijn pc zat een 350 watt voeding maar omdat ik binnekort een nieuwe videokaart wil aanschaffen kocht ik een 2de hands 550 watt Q-tec voeding , ik heb hem in de computer geplaatst maar als ik hem op wil starten hoor ik een piepje(klinkt als error) die CPU cooler gaat even draaien maar doet dan niks meer en de pc staat weer stil druk ik weer op de aanknop doet hij niks, moet ik eerst de stekker eruit halen en even wachten asl ik hem er dan weer in doe, hetzelfde probleem. - tot hier wat ik op dat forum gepost heb-

Dus ik heb weer de oude voeding in de pc gedaan en hij werkte weer dus ik wilde proberen of mijn voeding (350 watt) de videokaart aankon, dius heb ik de videokaart in de pc geplaatst (ik heb eerst alle oude drivers etc verwijderd) maar als ik dan de pc op wilde starten gingen alle fans etc wel draaien ook die van die Videokaart maar ik kreeg geen beeld (windows starte niet op waarschijnelijk want volges mij hoor ik dat meteen een klokje op het LCD screen van mijn toetsenbord te krijgen) weet jij wat het probleem is?

Na wat forums hebben te bekeken weet ik het volgende:
1. Q-tec schijnt een niet echt goed merk te zijn(Q-tec is die 550 watt voeding).
2. 350 watt voeding is waarschijnelijk te weinig voor die videokaart.(wel stond ergens dat een 350 watt A merk voeding heel misschien net genoeg was,op mijn 350 watt voeding staat helemaal geen merk er zit wel een nexus fan in.)
3. dat het dus wel eens goed een voeding probleem kan zijn.
4. dat een 550 watt voeding misschien te sterk is voor mijn moederbord.

Hopelijk heb je een idee/oplossing.

iemand een idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een andere voeding kopen van een A-merk die in dit topic staat: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15. Test (als je een multimeter hebt) de voedingslijnen in ieder geval.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:37:

1. Q-tec schijnt een niet echt goed merk te zijn(Q-tec is die 550 watt voeding).
2. 350 watt voeding is waarschijnelijk te weinig voor die videokaart.(wel stond ergens dat een 350 watt A merk voeding heel misschien net genoeg was,op mijn 350 watt voeding staat helemaal geen merk er zit wel een nexus fan in.)

Hopelijk heb je een idee/oplossing.

iemand een idee?
Haha, die Qtec 550 is echt níet te sterk ... :P 8)7
Maar kans is vrij hoog dat het aan je voeding ligt. Denk dat je met 400W (Zalman? Thermaltake? Tagan? Allemaal redelijk goedkoop) wel uit de voeten kan.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:37:
Welkom op GoT.

1.
Q-tec is een niet al te goed bekend staand merk.

2.
Afhankelijk van de verdere specificaties kán 350 watt (soms zelfs ruim) voldoende zijn. Ik heb jarenlang met een Nexus 350 watt probleemloos gedraaid. In mijn huidige systeem zit een 400 watt van Nexus.

Tip: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

3.
Alles kan, melkkan, theekan, koffiekan. Test nog eens een andere voeding. Meten is weten.

4.
Voedingen zijn nooit te sterk (te zwaar) voor een MB, hooguit wat overkill.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 13-08-2006 00:54 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Oke, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, maar kan het dus inderdaad goed kloppen dat de fout in een te zwakke voeding zit dat mijn pc niet opstart en niet in dat de videokaart kapot is ofzo?
En als je een nieuwe voeding in de pc doet zou hij dan gewoon meteen zonder problemen moeten werken? En een 400 watt zal is dus genoeg voor zo'n videokaart?

-Edit- Heeft iemand een linke van een goede 400(of meer) watt voeding van een bekend merk die niet te duur is want die 400 watt Zalman die ik gevonden heb is toch wel 100 € (of is dat normaal bij een A merk voeding)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 10:48 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
A-merken zijn uiteraard duurder. Maar je zult er veel langer wat aan hebben en het wattage dat erop staat is het continu aantal watt's dat ze kunnen leveren. Bij Q-tec en dergelijke staat de piekspanning erop in dit geval 550. Dit houdt hij echter maar een paar seconden vol! Het daadwerkelijke aantal watt's zal rond de 450 liggen.

Ik zou gewoon een goede voeding kopen. Zalman is nog stil ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds vraagje(s)
En als je een nieuwe voeding in de pc doet zou hij dan gewoon meteen zonder problemen moeten werken? En een 400 watt zalman is dus genoeg voor zo'n videokaart?
en is AOpen een A merk?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Waarschijnlijk is het de voeding idd.
400 Watt A-merk is zeker genoeg
Aopen is een redelijk A-merk. Er zijn wel betere zoals Tagan. Ook geen duur merk.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens naar een Nexus (nee, heb geen aandelen) stil en erg efficiënt.

In principe zou de PC het moeten/kunnen doen. Als je een voeding lokaal haalt is er misschien een afspraak te maken dat als de PC niet blijkt te werken je je geld terugkrijgt óf de voeding ruilt voor een VGA-kaart.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het gaat er gewoon om dat ik een 7800 GS VGA kaart heb maar dat die niet werkt met mijn 350 watt(geen merk) want de computer start gewoon niet op en als ik mijn 550 watt (Q-tec) er in doe start de computer ook niet op heel even gaat de CPU fan draaien maar daarna alles dood, en aange zien het dus een voeding probleem lijkt te zijn zoek ik een andere voeding, en ik kreeg een aanbod van iemand om een Aopen(nieuw) te kopen 450 watt 8 cm Fan voor 50 € is dat een goed idee?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:15:
Oke, het gaat er gewoon om dat ik een 7800 GS VGA kaart heb maar dat die niet werkt met mijn 350 watt(geen merk) want de computer start gewoon niet op en als ik mijn 550 watt (Q-tec) er in doe start de computer ook niet op heel even gaat de CPU fan draaien maar daarna alles dood, en aange zien het dus een voeding probleem lijkt te zijn zoek ik een andere voeding, en ik kreeg een aanbod van iemand om een Aopen(nieuw) te kopen 450 watt 8 cm Fan voor 50 € is dat een goed idee?
ja

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Moet je als je een nieuwe voeding in een pc plaatst moet je dan niet dingen instelling ofzo, of is het gewoon alleen plaatsen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Plaatsen en aansluiten. Aan een voeding valt immers niets in te stellen.

ARME AOW’er

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De vraag is, werkt je oude video kaart met je "nieuwe" Q-tec voeding? Zo ja, dan kan ook je nieuwe video kaart defect zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 00:24
Dat zou ik inderdaad eerst uit proberen voordat je weer 50€ uitgeeft.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 15:33

tweakraiser

I have such sites to show you

Probeer die 2dehands Q-tek voeding in je systeem met je oude videokaart, als dat werkt is die voeding iig niet kapot.
Dan zou het nog kunnen dat de Q-tek in combinatie met je nieuwe videokaart niet genoeg wattage oplevert (of constante 12v lijnen enz) dus plug dan even alle overige hardware uit, denk aan hdd's dvd/cd stations en usb stekkers. reset je bios ook eens, batterijtjes voor 10 seconden uit je mobo halen.
Werkt het niet, dan weet je bijna 100% zeker dat je nieuwe videokaart kapot is.
Wil je het helemaal zeker weten, probeer de kaart op een ander systeem met een sterkere voeding, suc6.

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ook met mijn oude videokaart geprobeerd precies hetzelfde probleem de pc doet gewoon niks!

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom: Mijn Q-tec voeding werkt NIET met mijn oude videokaart en mijn oude voeding werkt WEL met de oude videokaart maar NIET met de nieuwe, de Q-tec voeding doet het met beide niet (ik heb alleen met oude videokaart geprobeerd) ik ga vandaag de Q-tec voeding ook even op een andere PC proberen, en anders koop ik een nieuwe voeding waarschijnelijk een 450 watt Aopen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee? of iemand een beter idee?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Goed idee.

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
lol @ 2dehands q-tec gooi dan gelijk de pc weg 7(8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:44:
Oke, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, maar kan het dus inderdaad goed kloppen dat de fout in een te zwakke voeding zit dat mijn pc niet opstart en niet in dat de videokaart kapot is ofzo?
En als je een nieuwe voeding in de pc doet zou hij dan gewoon meteen zonder problemen moeten werken? En een 400 watt zal is dus genoeg voor zo'n videokaart?

-Edit- Heeft iemand een linke van een goede 400(of meer) watt voeding van een bekend merk die niet te duur is want die 400 watt Zalman die ik gevonden heb is toch wel 100 € (of is dat normaal bij een A merk voeding)
Zalman, enermax, Tagan, Ocz, koop een zware 600 0f 700w, heb je in de toekomst ook geen problemen, ik heb zelf enermax 620 liberty=rockstable heeft al veel awards gehaald topper. Een link kijk ff op pricewatch, staan ze allemaal
Pagina: 1