Toon posts:

philips 37PF9731D usb trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,

sinds vanmidag ben ik de trotse eigenaar van de "nieuwe" 37PF9731D

hij is echt super mooi!!
maar nu dacht ik dat die usb aansluiting erg handig zou zijn met bijvoorbeeld mijn externe harde schijf..
nu is alles aangesloten en had ik zin om eens wat hdtv te gaan kijken dus ik de externe harde schijf eraan gezet, vind hij geen bestanden... hij ziet dus wel dat er wat aan hangt, ook de naam van de schijf klopt, maar dan ziet hij enkel en alleen het mapje 'System information' wat nog een paar andere rare mapjes heeft, .. :/

ook heb ik gelezen dat FAT en DOS ondersteund word, nou weet ik hier verder het fijne niet van, maar ik ben dus wel bezig om op mijn schijf een partitie te maken van FAT32, om te kijken of het daar wel mee zou kunnen lukken...

ik ben nog niets verder gekomen, weet iemand hier wat meer over of hebben jullie ook geen idee??

thnx in advance
h0t_Sh0t

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
FAT en FAT32 zijn 2 verschillende bestandssystemen. Ik heb net even lopen zoeken, en wat ik zo snel kan vinden is, dat je tv alleen FAT ondersteund. FAT is waarschijnlijk niet het bestandssysteem, dat jij voor je harde schijf wil gebruiken, want het is nogal acherhaald, en heeft zo z'n beperkingen. Als je echter wel je harde schijf wil gebruiken, dan zal je 'm simpelweg gewoon even als FAT moeten formateren. Dit is een kwestie van rechtsklikken op de HDD > formateren > FAT selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
net nog bij een probleem terecht gekomen, heb nu dus die hdtv film van mij in stukjes geknipt, en op een flashcard van 1 gig gezet, en zo aan de tv gehangen

blijkt dat hij het niet echt ondersteunt zeg maar...
hij ondersteunt niet:
.ts
.avi
en door de codecs waarschijnlijk ook geen geconverteerde versie naar .mpg...

maar goed, we proberen verder

bedankt voor je reactie

• DEVoTi0N
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:25:
net nog bij een probleem terecht gekomen, heb nu dus die hdtv film van mij in stukjes geknipt, en op een flashcard van 1 gig gezet, en zo aan de tv gehangen

blijkt dat hij het niet echt ondersteunt zeg maar...
hij ondersteunt niet:
.ts
.avi
en door de codecs waarschijnlijk ook geen geconverteerde versie naar .mpg...

maar goed, we proberen verder

bedankt voor je reactie
.ts lijkt me nou niet zo heel gangbaar, en avi is geen codec maar een videocontainter. Ik kwam daarstraks de pagina met specs tegen, en de codec support is beperkt. Maar dan moet je maar even zelf kijken.

Verwijderd

Topicstarter
.ts is toch hdtv... daarom leek het mij dat dat gewoon afspeelbaar moest zijn, helaas..

de codec support is jpeg, mpeg1 en mpeg2

maar goed, ik zal eens kijken wat ome philips zegt, wie weet komen ze met mooie firmware upgrades |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog even wat met de cardreader liggen shitten, en hij leest ook dvd bestanden

dus dat is weer mooi... weten we weer wat meer

• DEVoTi0N
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:24:
.ts is toch hdtv... daarom leek het mij dat dat gewoon afspeelbaar moest zijn, helaas..

de codec support is jpeg, mpeg1 en mpeg2

maar goed, ik zal eens kijken wat ome philips zegt, wie weet komen ze met mooie firmware upgrades |:(
.ts is de extensie voor MPEG2 encoded video, die bedoeld is voor streaming (TS = Transport Streaming). Gewoonlijk (voor al die vob bestandjes) wordt er gebruik gemaakt van MPEG2-PS. Zo'n tv heeft natuurlijk maar erg beperkte ondersteuning, en zal al snel moeilijk doen over de gebruikte codec/extensie.

HD duidt een bepaalde hoge resolutie aan. Elk videobestand zou dus HD kunnen zijn, en hiervoor hoeft niet persé gebruik gemaakt te worden van MPEG2. De gebruikte codec en resolutie staan los van elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
als ts eigenlijk mpeg2 is... dan zou hij et toch af moeten kunnen spelen...

en het lukt niet echt met de hd, maar dat komt allemaal nog wel... wie weet

en ik weet ook niet of het usb 1.1 of usb 2.0 is..maar goed, het is een heerlijk tv'tje, en dan gooien we d'r wel gewoon een pc aan ofzo werkt ook prima :*)

Verwijderd

Hoi Hot shot,

Ik was benieuwd of dit jou al is gelukt, een externe schijf aan de tv hangen en dan hd films aan de praat te krijgen, met bijv .ts files.
Welke file speelt de tv wel af?

Alvasty bedankt voor je reactie.

Mvg Carlo

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een fat partitie op mijn extere hd gezet en daar mijn foto's opgezet en deze kan ik gewoon bekijken met de tv dus het kan wel.
PS ik heb de 32pf9731d

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197214dit topic:
- Leest mp3, DivX 3.11, DivX 5, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, XviD
Dus even proberen te converteren naar Xvid denk ik.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1