Toon posts:

Fabrieks PC of samengesteld PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje is al een tijd op zoek naar een nieuwe PC, maar nu had hij een vraag hierover.

Wat is qua prijs/kwaliteit verhouding de beste PC die ie kan kiezen:

Een zelf samengestelde:
- AMD Athlon 64 4200+
- 2048 MB RAM DDR2
- 300 GB hardeschijf
- Geforce 7900 GTX
- Samsung 19'' 4ms TFT

Dit komt ongeveer overeen met 1500 euro.

Of

Een standaard fabrieksPC van Packard Bell:
- Met 19'' Breedbeeld
- Pentium D 820 Dual Core (2x2,80 Ghz)
- 1024 MB RAM
- 400 GB hardeschijf
- GeForce 7500 LE
- Alle software zoals Norton etc. zit er bij

Dit komt overeen met 1010,31 euro.

Het gaat er dus om dat hij ff wil weten of hij beter gelijk de duurdere kan kopen of beter de goedkopere en dan later upgraden met bv een nieuwe videokaart a la 7900 GT(X).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dual Core betekent niet 2 x 2,80Ghz hoor. Zie ook PMG FAQ: Single Core vs Dual Core. En daarnaast heb je wel de voordeel van een PB systeem dat je garanties hebt. Alleen in dit geval heb je een slechtere videokaart en ben je beperkt tot je hardware die je nu hebt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Ik zou zonder meer voor het samengestelde systeem gaan, veel en veel beter! Maar dan zou ik nog voor een Core 2 Duo systeem nemen. Dat is nog veel sneller en niet per se duurder.

Dan zou ik gaan voor:

Core 2 Duo E6600
2048MB DDR2 RAM
asus p5b
seagate barracuda 7200.10 320 GB
antec sonata II
Samsung 19'' 4ms TFT
7900 GT

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anders zoek je eerst zelf even op hoe de onderdelen presteren in beide systemen. Benchmarks zat te vinden. Erg geldt eigenlijk altijd dat zelf samengestelde systemen veel meer prijs/kwaliteit hebben dan fabriekspc's.
Over welke pc je moet kiezen valt niks te zeggen... wat is je gebruik? Als je alleen aan tekstverwerken doet neem dan de goedkoopste. Ben je een gamer dan moet je zeker niet die PB nemen.

Lees Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door, bijvoorbeeld.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Pentium D820 heeft aardig wat probleempjes kwa performance. Een Amd X2 of een Core Duo 2 zal misschien iets van 70% "winst" halen in performance ( als de software dual core ondersteund dat is ) maar helaas is de Pentium D 820 verbonden aan elkaar..via een gelimiteerde FSB van 533Mhz dus zal die NOOIT 70% winst halen in zijn leven.

Hoe dan ook, als je zelf een systeem samensteld dan weet je ook wat je krijgt. Je eigen keuzes kwa merk, overclockbaarheid, etc..etc.

Als je een "fabrieks" pc koopt dan zeggen ze misschien wel ( met een 6800 ) maar ja welke..welke fabrikant. Welke versie.. dat weet je niet. En vertrouw me als ze een goedkopere variant kunnen krijgen dan doen ze dat ook.

Daarom dat meeste tweakers hier toch echt hun eigen systeem hebben samengesteld, niet goedkoop maar je koopt op zeker. Natuurlijk lezen wij ook reviews doen markt onderzoek etc..etc..

Ah een 7500LE is dat 1000 Euro systeem. Zie, dat bedoel ik dus, dat systeem is verre van optimaal geconfigureerd! De Pentium D820 is al een bottleneck maar dan nog een videokaart uit het DX7 tijdperk...je gaat daar GEEN plezier aan beleven. Leuk voor office maar daar stopt het.

[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 12-08-2006 17:29 ]

There is no place like ::1

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
daarnaast zijn de meeste mensen hier niet echt zulke grote fans van packard bell... (heeft dat bedrijf eigenlijk wel fans?)

Vergelijk het dan liever met een Dell ofzo..

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

een 5700LE... nu nog, raken we daar nooit vanaf :'(

edit; wat meer onderbouwing; die videokaart is totaal verouderd, en kan ook helemaal niet mee met dat systeem. Hiermee kan je dus geen/amper spelletjes spelen.

onderbouwd of niet, het blijft zaterdagavond :X

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 19:26 ]

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:17:
een 5700LE... nu nog, raken we daar nooit vanaf :'(

edit; wat meer onderbouwing; die videokaart is totaal verouderd, en kan ook helemaal niet mee met dat systeem. Hiermee kan je dus geen/amper spelletjes spelen.
Er staat toch echt GeForce 7500 LE. Zal wel een zwaar gecastreerde 7600 GS zijn ofzo. Dus modern maar retetraag.

Verwijderd

swampy schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:27:
[...] helaas is de Pentium D 820 verbonden aan elkaar..via een gelimiteerde FSB van 533Mhz dus zal die NOOIT 70% winst halen in zijn leven.
De D820 heeft een 800 MHz FSB hoor, alleen de 805 had heeft een 533 MHz FSB.

Ontopic:
TS, je kunt, kijkend naar prijs/kwaliteit het best zelf iets samenstellen. Waarom?
Ten eerste kun je exact de hardware kiezen die aan jouw eisen voldoet (snelle videokaart belangrijk, maar harde schijf mag klein zijn, ik noem maar een dwarsstraat), zodat je nooit teveel ergens voor betaalt.
Bovendien maken de HW-fabrikanten nu maar één keer winst op je, terwijl je anders ook nog een assemblage + winst moet betalen.
Daar komt natuurlijk nog bij dat het zelf in elkaar schroeven van een pc vele malen leuker is dat kant en klaar kopen (eh, tweaker of niet hè?).

Verder is het helemaal niet gek om nu voor een AMD X2 te gaan; het zijn gewoon snelle processors, en bovendien kosten ze niets meer. Bovendien zijn ze, in tegenstelling tot de C2D's goed leverbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 19:48 . Reden: Schoonheidsfoutjes ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Quacka schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:13:
daarnaast zijn de meeste mensen hier niet echt zulke grote fans van packard bell... (heeft dat bedrijf eigenlijk wel fans?)
De enige fans die het heeft zijn de fans in hun computers :+ (srr droog >:) )

ontopic: wel ehm office gaat nog met die 7500 LE hoor, dus hij kan ook de packard bell nemen. Jah, we weten eigenlijk niet wat hij wilt... Als hij veel opslag wil, kan hij voor de PB gaan, wil ie gamen, kan ie voor de samengestelde gaan.

http://specs.tweak.to/16567

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als niet zelf met de HW gaat rommelen is de PB een prima PC. Dit geldt eigenlijk voor alle merk PC's. De prijs is altijd inclusief een legaal OS en een berg software. Voor de gemiddelde gebruiker vaak een prima keus niet in het minst door de vaak gegeven lange garantietermijn aan huis.

ARME AOW’er

Verwijderd

vergeet niet dat als je een PB uitbreid je garantie vervalt!
Ik had ooit ene packerbell en nooit meer! software is klote vold alle kwaliteit onder de maat, moest ook voeding vervangen voor nieuwe vid kaart ect.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-02 11:49

tweakraiser

I have such sites to show you

Quacka schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:13:

Vergelijk het dan liever met een Dell ofzo..
* tweakraiser is fan
althans, ik heb nooit problemen ervaren met mijn oude PB pc, heeft het toch een jaar of 3 uitgehouden _/-\o_
Maar ok, ik zou vandaag de dag ook liever voor een Dell gaan ofzo, als ik een prefab systeem zou moeten nemen.
De echte tweakert bouwt het zelf natuurlijk.

Strava | Webdesign

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:03:
vergeet niet dat als je een PB uitbreid je garantie vervalt!
Ik had ooit ene packerbell en nooit meer! software is klote vold alle kwaliteit onder de maat, moest ook voeding vervangen voor nieuwe vid kaart ect.
Weer een mythe die blijft terugkomen. Je kunt gerust elke Medion PB Compaq HP whatever uitbreiden of onderdelen vervangen maarrrrrrrrrrrrrrrrr als je dat zodanig ondeskundig doet dat zelfs Pipo de Clown begrijpt waarom iets stuk is gegaan dan is er sprake van user abuse.....*

De software is een versie van XP, meestal een versie van MS Works, Power DVD en een virusscanner en meer. Om dat nu slecht te noemen? Problemen liggen vaker aan de gebruiker dan aan de gebruikte software. :)

* Eigen schuld, dikke bult.

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Mijn motivatie: Dit kun je prima zelf uitzoeken :)

Lees eens wat benchmarks en/of reviews over de onderdelen die in die 2 PC's zitten. Bekijk eens welke onderdelen het beste presteren en kies vervolgens het beste systeem uit.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.