Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De opta heeft bepaald dat indien een contract van de gebruiker een jaar is, de providers verplicht zijn om mee te werken aan het unlocken van de GSM. Alleen heb ik een probleem dat diegene die de Smartphone aan mij heeft verkocht niet alle papieren meer heeft waar T-Mobile om vroeg, waardoor de snelste weg was om het zelf te doen.

Tevens mag het op een wel vriendelijkere manier mensen in een topic ontvangen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 04:49 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sinds wanneer bepaald de OPTA wat hier wel of niet besproken mag worden? Hier is het simpel niet gewenst. Als jij vriendelijk de policy had gelezen, had je de vraag niet gesteld. Daar staat tevens ook in dat je de mod moet mailen als je vind dat je topic onterrecht gesloten is.

Hoe vriendelijk wil je het hebben? Jij houd je anders totaal niet aan de richtlijnen die hier gesteld worden.

Lees anders eerst even:
Algemene gedragsregels (Netiquette)
Registratievoorwaarden en faq
De Algemene Voorwaarden
Het algemeen beleid
Heb je in de tussentijd wat leesvoer :P

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 12-08-2006 04:56 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Lees gewoon even de regelementen van de OPTA door en je ziet wat ik bedoel. OPTA heeft trouwens zeggenschap over ALLE telecombedrijven, dus die drukken wel vaker een wet er door, ook al zijn ze het er niet allemaal over eens.

Ik heb het hier niet over TWEAKERS, er werd een opmerking gemaakt dat Unlocken niet mag en dat is bull.

Lekker vrolijk ben jij, ga anders naar bed als je slaap hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 04:58 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier op GoT is vragen mbt unlocken niet toegestaan. De OPTA kan zeggen wat ie wil, maar voert niet het beleid op dit forum.

Uit de policy van dit sub-forum:
Unlocken en firmwaremodificaties

Het geven en vragen van informatie over unlocken wordt op het forum niet toegestaan.
Wat snap je daar niet van?

[ Voor 53% gewijzigd door RaZ op 12-08-2006 05:02 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Wel grappig dat dat hier niet mag, terwijl er wel een Google Ad onder aan de site staat. Het mag niet bij Tweakers, maar vange wel reclame met dingen die users niet mogen. Hoezo dubbel.

Ik snap daar alles van. Dat is ook niet de reden dat ik reageer. Beter lezen AUB, er werd een reactie gegeven op mijn vraag hoe een MDA te unlocken en toen werd er geschreven "Unlocken mag niet", dus daar heb ik op gereageerd. Ik heb het niet over wat bij GoT mag of niet, ik heb het over de opmerking op mijn plaatsing in het algemeen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 05:05 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De T-Mobile MDA Vario is nog niet eens een jaar op de Nederlandse markt. Dat houd dus in dat het van de OPTA dus niet mag. De post waar jij het over hebt, dat het niet mag, was toevallig ook van mij.

Aangezien dit apparaat pas eind oktober/begin november op de markt kwam, mag deze nog niet simlock-vrij gemaakt worden.

Op deze pagina staat wat je nodig hebt om de simlock eraf te krijgen. Als je die informatie niet hebt, helaas. Maar dan ben je hier ook bij het verkeerde adres. Wat betreft die cid-unlock (de firmware/software) zie ik van de OPTA geen uitspraak over. En ga ik dus ook niet over oordelen.

Ey!! Macarena \o/

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:48:
De opta heeft bepaald dat indien een contract van de gebruiker een jaar is, de providers verplicht zijn om mee te werken aan het unlocken van de GSM.
Daar is toch ook geen discussie over ? Op GoT is echter de afspraak gemaakt, die jij hebt geaccepteerd door te registreren, dat unlocken niet besproken wordt.

En de reden is evident: het zijn niet de mensen die hun telefoon door hun provider kunnen laten unlocken die erom vragen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 05:01:
Wel grappig dat dat hier niet mag, terwijl er wel een Google Ad onder aan de site staat. Het mag niet bij Tweakers, maar vange wel reclame met dingen die users niet mogen. Hoezo dubbel.
Die unlock dinges kan alleen oude telefoons unlocken. "Toestellen jonger dan een jaar worden niet ondersteund." Oftewel, weinig illegaals aan lijkt me (aangezien de provider je telefoon na een jaar gratis kan unlocken, ben je gewoon dom bezig als je dat programma gaat kopen).

Mocht je de discussie door willen zetten of het nu wel of niet mag, citeer dan eens bronnen (met brondvermelding natuurlijk) over het wel of niet unlocken. ALs jij overtuigend genoeg over kunt komen met harde feiten, dan pas kan GoT misschien zijn policy aanpassen.

Maar persoonlijk denk ik niet dat dat zal gebeuren, aangezien simlocks er niet voor niets op zitten... Je koopt ook een toestel met een simlock, de provider zegt dat die er minimaal een jaar op moet zitten, jij maakt gebruik van de provider en het toestel, en stemt dus in met hun voorwaarden.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is al uitstekend verwoord door RaZ, dat unlocken onder sommige gevallen is toegestaan doet niets af aan het feit dat op GoT geldt dat vragen naar methoden om te unlocken niet is toegestaan.
Zie ook de [PSGG] Policy omtrent unlocken.

Daarin staat ook al vermeld dat unlocken onder sommige voorwaarden niet illegaal is, dus dat hoef je niet in een topic aan te tonen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.