Oude HD in nieuwe PC, Outlook Express bestanden recoveren

Pagina: 1
Acties:

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-07 23:47
Beste mensen...
Ik zit met een groot probleem.
Ik heb net mijn meoderbord en processor vervangen. Alleen mijn oude moederbord was al 3 jaar oud. Ik heb verder alles behouden. Zelfs mijn oude HD. Maar dat is juist het probleem. Want ik wil geen nieuwe had hebben. Ruimte zat. Maar het probleem is dus dat hij niet meer wilt opstarten vanaf die oude hd. Ik heb geprobert een nieuwe windows erop te zetten, dat werkte niet, dus nu heb ik 2 windows erop staan. (home & pro - deze heb ik dus geprobeert erop te zetten, alleen hij liep steeds vast).

Wat het ik gedaan: nu heb ik een andere hd erin, (waarop win xp pro staat) (deze had is trowens niet van mij) Maar nu zie ik dus dat al men bestanden der nog aanwezig zijn. Alleen ik kan neit vanaf dat hd opstarten. Hij komt tot net na de windows loading screen en dan krijg ik een blauwe scherm met een of andere foutmelding die ik niet kan lezen omdat het maar eventjes opkomt en dan restart het hele systeem 8)7

Ik wil het hd liever niet formateren....want ik heb geen idee hoe ik dan doe met men e-mail. K heb aardig wat adressen derop staan. Maar ik kan niet bij die adressen komen :( .... en ik heb ze hard nodig.

Ik zit dus met deze twee problemen....hd en het e-mail
zou iemand me kunnen helpen?

ps: we hebben het hier over een IDE.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

edit: in FAQ van dit forum staan wat tools om je hd te checken. Die zou ik eerst proberen. Maakt je oude hd nog rare geluiden?

tools

[ Voor 112% gewijzigd door Mr_gadget op 11-08-2006 17:26 . Reden: goed lezen ]

• SpicyVokda
nee, helemaal niet. Dat vind ik just raar. En k ben net klaar met HD-tune...en er staan alleen maar groene puntjes..geen rode. (link: http://aug11.imghost.us/fvdccm.png)

edit: kan dit het oorzaak zijn?
(link: http://aug11.imghost.us/svkkrj.bmp )

[ Voor 19% gewijzigd door SpicyVokda op 11-08-2006 17:41 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:30

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

HD Tune moet je ook niet proberen :) Je moet juist een tool van de fabrikant gebruiken. Dat is eigenlijk het allerbeste ;)

Wauw, een sig!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ligt niet aan de HD. Met een nieuw moederbord en processor werkt je oude windows installatie niet meer. Die was nu eenmaal toegespitst op je oude hardware.

Om vervolgens een nieuwe installatie (van een subtiel andere versie) van windows over de oude heen te gooien zou inderdaad best eens voor problemen kunnen zorgen.

Het makkelijkste is denk ik om even een extra harde schijf te regelen die je kan formateren en daar even netjes een schone windows installatie op te zetten. Daarna kan je je belangrijke gegevens van je eigen schijf backuppen naar die tweede schijf en vervolgens je eigen schijf formateren en van een schone windows voorzien.

Sowieso is het dan misschien een idee om voortaan belangrijke dingen die je wilt bewaren tijdens toekomstige herinstallaties op een apparte partitie te plaatsen, zodat je de windows partitie zonder gevaar kan formateren en kan herinstalleren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2006 17:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SpicyVokda
maar als ik em formateer ben ik dus ook outlook kwijt. Want ik probeer nu de hele tijd outlook op te starten. Alleen hij wil dus niet. En ik heb geen idee hoe ik aan mijn adressen kom. En als ik die kwijt ben...heb ik egt een probleem. Maar zouden jullie men dan ook hierbij kunnen helpen dan? (met outlook) want ik heb op internet gezocht van hoe ik men adressen tog kan ophalen, maar ik heb dus dit gevonden: http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html. Maar ik snap niet zo gek veel van wat ik moet doen (bij het koppje Outlook Express)

excusses hiervoor...k heb het zelf begrepen. (volgende keer lees ik het beter |:( )

[ Voor 8% gewijzigd door SpicyVokda op 11-08-2006 17:53 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat Outlook die addressen ergens in een bestand opslaat en dat je dat bestand dus kunt copiëren naar een nieuwe installatie. Welke bestanden je moet hebben staat volgens mij redelijk duidelijk op die genoemde website?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

SpicyVokda schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:48:
maar als ik em formateer ben ik dus ook outlook kwijt. Want ik probeer nu de hele tijd outlook op te starten. Alleen hij wil dus niet. En ik heb geen idee hoe ik aan mijn adressen kom. En als ik die kwijt ben...heb ik egt een probleem. Maar zouden jullie men dan ook hierbij kunnen helpen dan? (met outlook) want ik heb op internet gezocht van hoe ik men adressen tog kan ophalen, maar ik heb dus dit gevonden: http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html. Maar ik snap niet zo gek veel van wat ik moet doen (bij het koppje Outlook Express)

excusses hiervoor...k heb het zelf begrepen. (volgende keer lees ik het beter |:( )
Je hebt het over outlook en over outlook express. Dit zijn 2 verschillende programma's

Adressen in outlook express worden niet door outlook express bijgehouden maar door het windows adresboek. Zoek naar een bestand met de extentie .wab. Als je dit bestand backupt (naar cd oid) kan je het op een nieuwe installatie terug importeren.

Als het niet outlook express is maar outlook zitten zowel je emails als adreslijst in een bestand met de extentie .pst. Een pst bestand kan je gewoon terug importeren in outlook door de import export wizard te doorlopen

• SpicyVokda
outlook express....excusses voor het mis typen. Maar ik heb het dus over outlook express. Maar volgens dat site staat dus alles in:
D -> Documents and Settings\Wessel\Local Settings\Application Data\Identities\{17C0F442-8260-4E1F-8E25-77CE5FEBDB6D}\Microsoft\Outlook Express. Maar jij iets anders..tog? of heb ik het mis. Want hier staan alleen maar .dbx bestanden.

Verwijderd

SpicyVokda schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:03:
volgens dat site staat dus alles in:
D -> Documents and Settings\Wessel\Local Settings\Application Data\Identities\{17C0F442-8260-4E1F-8E25-77CE5FEBDB6D}\Microsoft\Outlook Express. Maar jij iets anders..tog? of heb ik het mis. Want hier staan alleen maar .dbx bestanden.
Dat zijn alleen emails, geen adressen. voortgaand op jouw voorbeeld staat jouw adresboek vermoedelijk hier:
D:\Documents and Settings\Wessel\Application Data\Microsoft\Address Book\Wessel.wab

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat ligt dus niet aan de harddisk, maar aan Windows :)

Aangezien dit topic een wending heeft gekregen naar het recoveren van Outlook Express bestanden, verplaats ik dit topic van Opslagmedia & I/O Controllers naar Client Software Algemeen, compleet met een titelverduidelijking.
Pagina: 1