[WoW] WoW + G15 == Jumpshot?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 20:30
Ok met de nieuwe drivers van de G15 is het mogelijk om mousemovements te gebruiken. Dit zou perspectieven moeten bieden voor het maken van een macro om een jumpshot uit te voeren :)

Ik heb nu het volgende gemaakt:

<macro name="JumpShot" guid="{B6A0B4FC-AC67-428B-9F33-E1B9D13990B4}" type="multikey">
<event type="keydown" keyname="SPACEBAR"/>
<event type="keyup" keyname="SPACEBAR"/>
<event type="mousedown" mousebutton="middle"/>
<event type="mousemove" dx="-10000" dy="0" coordinate="relative"/>
<event type="mouseup" mousebutton="middle"/>
<event type="keydown" keyname="6"/>
<event type="keyup" keyname="6"/>
<event type="mousedown" mousebutton="middle"/>
<event type="mousemove" dx="10000" dy="0" coordinate="relative"/>
<event type="mouseup" mousebutton="middle"/>
</macro>

de Mousebutton="middle" is in weze mijn rechter muis button (logitech logica denk ik).

In principe zou dit moeten werken, de rechter muis button word ingedrukt, de muis verplaats, de rechtermuisbutton word losgelaten.
Bij het uitvoeren van de macro blijkt echter dat er gewoon geklikt word.

Heeft iemand deze jumpshot al geprobeerd te maken en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
new hax0r?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Gewoon profiel exporteren en vervolgens deze met kladblok openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
cheaten = triest.. hoop dat je ban hiervoor krijgt

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 snapt niet wat hier bijzonder aan is :?

Die dudes bij Blizzard zullen heus wel de G15 kennen lijkt me ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:26

SilencerNL

No remorse

jumpshot in WoW? Heb ik nog nooit van gehoord... Hoe werkt dat?

[ Voor 13% gewijzigd door SilencerNL op 11-08-2006 12:37 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22

vhal

ಠ_ಠ

l2p your class ;)

jumpshot is al rennend op een mob schieten zodat hij niet bij je in de buurt komt. Wordt ook wel eens kiten genoemd
Dit soort macro's vergallen imho het speelplezier. Vroeger bestond er ook een jumpshotaddon, maar gelukkig werkt deze niet meer.

Je kan net zo goed een bot maken die alles voor je doet....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:05
Het is een hunter tactic die vaak gebruikt wordt bij het kiten van mobs. Omdat de meeste hunter shots uit te voeren zijn tijdens het bewegen, is het mogelijk om tijdens het rennen te schieten. Probleem is dan alleen nog de richting, en daar heb je de jumpshot voor. Tijdens het rennen spring je, draai je naar je tegenstander toe, doe je je shot, en draai je weer terug. Sim-pel, maar uiterst belangrijk.

@SpoTs: Het gebruik van macro's icm het G15 toetsenbord is approved door Blizzard. Geen cheaten dus.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt me niet illegaal, zon kunstje. Waarom zorgt Blizzard er gewoon niet voor dat het niet kan?

Edit: ^^ Ah, inderdaad niet illegaal dus.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 11-08-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Och tjonge jonge jonge, dit doet me denken aan het Quake1/2 tijdperk waar je met eenzelfde soort commando's een knop kon binden om te 'rocketjumpen'. Maar echt te triest voor woorden, gewoon zelf deze 'move' uitvoeren gaat over het algemeen een stuk beter en preciezer. Neemt niet weg het ansich een leuke feature is, maar gebruik het liever ergens anders voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15
deadsy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:42:
l2p your class ;)

jumpshot is al rennend op een mob schieten zodat hij niet bij je in de buurt komt. Wordt ook wel eens kiten genoemd
Dit soort macro's vergallen imho het speelplezier. Vroeger bestond er ook een jumpshotaddon, maar gelukkig werkt deze niet meer.

Je kan net zo goed een bot maken die alles voor je doet....
Ik speel geen WoW, maar kiten is normaal gesproken een kwestie van shoot & run. Dus je rent, staat stil, schiet en dan ren je weer verder. Het lijkt me dat schieten terwijl je rent niet moet kunnen, maar ik heb geen verstand van WoW :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 20:26

SilencerNL

No remorse

The Will schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:43:
Het is een hunter tactic die vaak gebruikt wordt bij het kiten van mobs. Omdat de meeste hunter shots uit te voeren zijn tijdens het bewegen, is het mogelijk om tijdens het rennen te schieten. Probleem is dan alleen nog de richting, en daar heb je de jumpshot voor. Tijdens het rennen spring je, draai je naar je tegenstander toe, doe je je shot, en draai je weer terug. Sim-pel, maar uiterst belangrijk.

@SpoTs: Het gebruik van macro's icm het G15 toetsenbord is approved door Blizzard. Geen cheaten dus.
Aha, bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ben een priest, en nog geen ervaring met hunters... Deze techniek kende ik dus nog niet.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Btw, de G15 staat als 'bot' gemerkt bij Blizzard. Wordt je gepakt en ze kunnen zien (hoe dan ook) dat je dus zoiets hebt gebruikt, heb je een Ban te pakken. (Doe maar eens een Google op G15's en WoW - er is zelfs een complete blog van iemand die gebanned is .. en blijft).

Edit: deze dus
Tyren: "Recently, players expressed some concern over the use of programmable gaming peripherals while playing World of Warcraft. We want to make sure it's clear that creating hotkeys for certain actions in the game is ok. However, if these peripherals are used to automate gameplay to the point where the player is able to conduct repeated actions in the game without paying attention, then that will constitute a violation of our game policies. The use of sustained automated play grants an unfair advantage over players who earn their achievements by actively playing through the game as it was designed. In the interest of maintaining an even playing field for all players, we will investigate reports of automated play and take action as needed to prevent this from occurring in the game."
Geheel gebruik op eigen risico.

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 11-08-2006 12:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

SinergyX schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:46:
Btw, de G15 staat als 'bot' gemerkt bij Blizzard. Wordt je gepakt en ze kunnen zien (hoe dan ook) dat je dus zoiets hebt gebruikt, heb je een Ban te pakken. (Doe maar eens een Google op G15's en WoW - er is zelfs een complete blog van iemand die gebanned is .. en blijft).
Nou wel wat tegenstijdige verhalen hiero, kan het nou WEL of NIET?
Ik vind persoonlijk toch dat dit niet echt cheaten is, wel een vorm van lui gedrag wat irritaties bij mij opwekt, maar vind het hoe dan ook wel moeten kunnen. Vind Blizzard het nou dus WEL of NIET goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
The Will schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:43:

het is een hulp programma zodat je een voordeel hebt.. sounds like cheat program to me... waarom kunnen mensen niet gewoon de game spelen zonder macro's waar andere spelers nadeel van ondervinden?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hahn schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:44:
[...]

Ik speel geen WoW, maar kiten is normaal gesproken een kwestie van shoot & run. Dus je rent, staat stil, schiet en dan ren je weer verder. Het lijkt me dat schieten terwijl je rent niet moet kunnen, maar ik heb geen verstand van WoW :P
mja, een mooi voorbeeld is een mob die de speler in een demon veranderd als je te dicht bij hem komt. Al rennend en schietend op deze mob is de enige manier om hem te verslaan.
De manier die je beschrijft is eigenlijk te langzaam. Je kan dan veel beter rennen/lopen en een jumpshot uitvoeren --> al springend 180 graden draaien, schieten, weer 180graden terugdraaien, dit alles wanneer je rent.
Ook met PvP is het van belang dat je eigenlijk niet stil staat. Zeker bij mages ben je dan een schietschijf ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waaaa zuur :X Dus Blizzard bepaalt welk toetsenbord je wel of niet mag kopen |:( Zal Logitech leuk vinden 8)7

Zielig voor die gozer ... al die uren ...

offtopic:
/EDIT : @Hieronder : Die afbeelding van jouw avatar is zoo dope :D Lag echt te huilen van het lachen toen ik hem de eerste keer van een vriend kreeg via de mail d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 11-08-2006 12:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Een jumpshot is zeker geen probleem in WoW en in PvP haast wel een vereiste.

Aan de andere kant heb ik wel zoiets dat als je tegen je 60ste nog niet even simpel een jumpshot doet als dat je een strafeshot doet of iets dergelijks dat je dan toch maar beter een andere class had kunnen kiezen, er is echt niks moeilijks/vermoeiends aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij andere games die ik speel staat de G15 als grijs gebied vermeld. Games zoals Rose en Maple die GameGuard gebruiken lijken standaard de macro functies te blokken, Guildwars en City of Heroes/Villains werkt op report basis.

De voordelen die je behaalt in PvP met de G15 kunnen echt groot zijn, nu waarschijnlijk helemaal als je dus ook mouse-movements kan opnemen.

Logitech vind dit absoluut niet erg, zelfs zonder die macro's is het gewoon een perfect keyboard. Media control, LCD scherm, backlight en 'game-lock' maken dat toetsenbord toch wel heerlijk om mee te werken. Daarbij kan je natuurlijk ook gewoon die macro-keys als macro's gebruiken binnen normale (teken)applicaties, om bepaalde acties gewoon makkelijker uit te voeren.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

[...]

Fout, dit is een blog van een tijd geleden. Blizzard heeft sinds de laatste patch officiele ondersteuning in WoW ingebouwd voor de G15, dus kwa alles van dit keyboard is nu gewoon legaal. Alleen wat de topicstarter wil doen vind ik naar eigen mening een beetje een grijs gebied.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

hmz, was van plan om een G15 aan te schaffen, maar ik laat dat nu wel achterwege.

Wel raar dat blizz iemand om een G15 banned. Ze ondersteunen dat ding notabene! (met logo's, info etc)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het gebruik van een G15 is niet verboden. Je kunt gewoon keybindings maken. Waar je normaal alle toetsen die in de buurt zitten van ASDW gebruikt voor je spells en abilities, kun je met de G15 gewoon wat extra dingen binden. Denk bijvoorbeeld aan een knop die voor jou het volgende doet:

/w Limdûl - Omdat je te veel met die kerel whispert, maar te lui bent om telkens alt-150 te doen

/i Promwarm
/i Chrno
/i Kefuza
/i Xanga

Omdat je vaak met deze mensen een party naar Stratholme doet, maar niet telkens alle namen handmatig wilt typen.

Verder kun je nog denken aan 1 knop om Hunters Mark op je target te gooien & je pet er op af te sturen.

Eigenlijk kun je het beste dit aanhouden: alles wat je met macro's kunt maken, mag je ook programmeren op je G15. Omdat de G15 wél meerdere acties sequentieel kan uitvoeren met een bepaalde tijd (interval) er tussen, maar in macro's niet, is het mogelijk te cheaten met de G15. De G15-macro van de TS is een voorbeeld van zo'n cheat, want dat ga je nimmer voor elkaar krijgen in een macro.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Ik kan op zich kiten, maar heb nu idd de Q's waar je die lvl 60's Elite moet solo'en, en ja ik heb er moeite mee. Dit was een mooie manier om dit wat makkelijker te maken.

Nadat de jumpshot is gebanned in 1.10 (niet de jumpshot op zich, maar wel de movement hooks die ervoor nodig waren), is deze macro idd eigenlijk illegaal geworden, maar d8 geef het een gooi.

Guys nvm, maar als je een G15 wil kopen kan je gewoon je gang gaan, deze is niet illegaal ofzo.
M'n marco toetsen zijn nu in principe gevuld met /laugh / wave etc, en wat handige legale andere macro's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

yup, de bovenstaande macro die je beschreef kan je dus gewoon in WoW zelf maken, geen probleem :)
Macro's die specifiek bedoeld zijn voor het automatisch sturen van characters (bots dus) zijn wel verboden. De mensen die een levellingservice hebben werken op deze manier...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bleet schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Fout, dit is een blog van een tijd geleden. Blizzard heeft sinds de laatste patch officiele ondersteuning in WoW ingebouwd voor de G15, dus kwa alles van dit keyboard is nu gewoon legaal. Alleen wat de topicstarter wil doen vind ik naar eigen mening een beetje een grijs gebied.
Daarom haal ik die quote aan, dat is een uitspraak van begin juli door blizzard (staat op blizzardplanet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

OVERLORD_1982 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:31:
Ik kan op zich kiten, maar heb nu idd de Q's waar je die lvl 60's Elite moet solo'en, en ja ik heb er moeite mee. Dit was een mooie manier om dit wat makkelijker te maken.

Nadat de jumpshot is gebanned in 1.10 (niet de jumpshot op zich, maar wel de movement hooks die ervoor nodig waren), is deze macro idd eigenlijk illegaal geworden, maar d8 geef het een gooi.

Guys nvm, maar als je een G15 wil kopen kan je gewoon je gang gaan, deze is niet illegaal ofzo.
M'n marco toetsen zijn nu in principe gevuld met /laugh / wave etc, en wat handige legale andere macro's :9
de ingame wow macro's zijn gewoon legaal. Ws. ken je de FD+ frosttrap macro wel. Iedereen schreeuw moord en brand over deze macro, maar naar mijn weten is deze gewoon legaal ;)
Ik maak op uit je verhaal dat je Artorius bedoelt? Tip: spawn hem beneden de heuvel, strafe naar de weg en begin daar pas met de jumpshot. Je kan ook oefenen op beren/etc :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik gebruik bij WoW de G15 voor een paar kleine dingetjes:
- /rs voor raid dingetjes
- /assist voor assisten
- Ventrilo/teamspeak addon zodat ik zie wie er praat

that's it :P

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Marcro's zijn gewoon legaal hoor, blizzard heeft zelfs de mogelijkheid geven ingame macro's te maken..
En als blizzard je zou willen bannen hoeven ze niet eens een reden te hebben (heeft iemand die guides of conduct gelezen?). Als iets de "essense" van wow aantast kan je al suspended worden oid.
offtopic:
Geweldig, alsof hunters al niet overpowered genoeg waren... :P

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

in game macro's zorgen voor hetzelfde resultaat als zonder. Het enige verschil is dat je nu wellicht minder kans krijgt op RSI :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

Koekje schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:52:
Marcro's zijn gewoon legaal hoor, blizzard heeft zelfs de mogelijkheid geven ingame macro's te maken..
En als blizzard je zou willen bannen hoeven ze niet eens een reden te hebben (heeft iemand die guides of conduct gelezen?). Als iets de "essense" van wow aantast kan je al suspended worden oid.
offtopic:
Geweldig, alsof hunters al niet overpowered genoeg waren... :P
het punt is dat de G15 Macro's op een loop kunnen worden gezet, met een klein beetje slimheid kan je dus hiermee gewoon een bot bouwen. Dit is dus TOTAAL illegaal. Kleinere dingen worden inderdaad niet als illegaal gezien, dus je raid stuff, of andere zooi, zo lang het maar niet meer gaat doen als de ingame WoW macro's kunnen..

dus zoals gezegd, op eigen risico ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
In principe is geen enkele macro illegaal, zolang deze macro in WoW zelf te maken is. Het feit dat je met de G15 ook delays en zo kan toevoegen, maakt de macro wel illegaal.

Ik gebruik niet de FS + Ice trap, gebruik wel de zogehete improved FD en klik daarna gewoon op Ice trap. Deze skill heeft me vaak genoeg gered in PvP en in instances. Compleet legaal en maakt de hunter veel krachtiger IMHO.

Ik ga gewoon ff wat uurtjes leren kiten, zodat ik het helemaal onder de knie heb. Het probleem nu is dat de "extra spanning" van de quest ervoor zorgt dat het niet zo lekker gaat. Als ik het kiten eenmaal goed beheers, moet het wel gaan lukken.

wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Laat ik me ook eens mengen in dit topic.

Een G15 toetsenbord is niet illegaal, bij Blizzard gebruiken ze die dingen ook.
Elke macro die te maken is in de macro taal van WoW mag als sneltoets gebruikt worden, externe opties (de delay van het toetsenbord) mag niet.

De jumpshot van een hunter is niet illegaal of een cheat. Dit is iets wat heel normaal is voor een hunter (en ook de grote kracht), de hunter is het enigste karakter in WoW wat al bewegend kan schieten.
Zou je een macro maken die "draai om, schiet, draai om" doet, dan is dit geen enkel probleem zolang je voor elke actie maar een toetsaanslag gebruikt. Deze macro zal dus minimaal 3 toets(muis) aanslagen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
MarchelV schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:51:
Laat ik me ook eens mengen in dit topic.
Je bent 2 jaar te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 20:11

Fuelke

Forza Ferrari

Na anderhalf jaar is het inderdaad een beetje een te grote kick. Als jullie er dieper willen op ingaan, verwijs ik graag naar Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 152

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.