Goedkoop ADSL (+telefonie), een paar vragen

Pagina: 1
Acties:

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 06:27
Over 2 maanden loopt onze contract af bij wanadoo, daarbij had ik paar vragen.

Ik heb 1 maand geleden onderzoek gedaan over wat het goedkoopste abonnement is voor internet + telefonie (gratis bellen in heel nl). Toen kwam ik bij compuserve spits actie, maar die is al 2 weken afgelopen. Nu weet ik geen raad meer wat nog erg goedkoop is want we betalen nu 30 en we hebben altijd erg veel problemen terwijl die van compuserve 15 euro per maand was met telefonie(gratis bellen in nl) voor het eerste jaar en en het tweede jaar 20 euro.

Verder had ik nog een vraag: kan ik nu al internet bestellen of moet ik wachten tot contract afgelopen is en dan pas bestellen?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 00:25 . Reden: Even de zinsbouw leesbaar gemaakt. ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Haal eerst die zut eens door een spellingscorrector heen. Topictitel hoeft geen overbodige caps te hebben..

Vooral bij DSL wil je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je kan evt. bijvoorbeeld TweakDSL T6 of Demon overwegen. Helpdesk van Tweak is allesbehalve professioneel trouwens, maargoed.

CompuServe levert een leuke snelheid voor z'n prijs, alleen AOL, tsja..

-edit- ik zou vlak voor het eind van je contract (heb je al opgezegd?) de andere provider aanvragen zodat die je verbinding verhuist. anders kan je 3 weken zonder zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 14:29 ]

• weebeast
Yapser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:28:
Haal eerst die zut eens door een spellingscorrector heen. Topictitel hoeft geen overbodige caps te hebben..

Vooral bij DSL wil je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je kan evt. bijvoorbeeld TweakDSL T6 of Demon overwegen. Helpdesk van Tweak is allesbehalve professioneel trouwens, maargoed.

CompuServe levert een leuke snelheid voor z'n prijs, alleen AOL, tsja..

-edit- ik zou vlak voor het eind van je contract (heb je al opgezegd?) de andere provider aanvragen zodat die je verbinding verhuist. anders kan je 3 weken zonder zitten.
ah oke sorry zal ik doen:) en ik heb gisteren me contract opgezegd dus ik kan nu al bestellen zodat ik na afloop van wanadoo me adsl precies een dag later weer heb?en die tweakdsl moet je ook voor modem en opzeg betalen:S maar die t6 heeft ook geen telefoon ik denk dat ik maar tiscali neem hebben jullie met hun ervaring?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:40
Ja ik kwam ook met een citroen bij de bakker en toen zei hij meel.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Je gebruikt echt in geen enkel topic interpunctie of wel? Dit maakt je verhaal uiterst onleesbaar, of het ligt aan mij natuurlijk. Verder blijkt ook uit weinig dat je zelf iets hebt opgezocht. Ja... een maand geleden, maar dat is nooit echt nuttig in de wereld van internet. En over de overstap perikelen en hoe dat aan te pakken is ook wel genoeg te vinden.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Maaruh: Ik heb zelf CS, en ben er zéér tevreden over... Dermate zelfs dat ik mijn abbo heb laten omzetten naar 8Mbit, had eerst ook 2Mbit, en het grote voordeel is dat deze bij CS gewoon gehaald word.

Ledenservice heeft verstand van zaken, en kan zowel met systeembeheerder als n00b-user overweg. Ik durf zelfs óns moeder nog te laten bellen dat haar internet niet werkt, ze lossen het op!

Veel extra diensten leveren ze niet (geen newsgroepen etc), maar die zoek ik ook niet bij een provider (en zeker niet voor die prijs)...

[ Voor 22% gewijzigd door Pannenkoekkie op 11-08-2006 14:45 ]

• BHQ

BHQ

Een dag daarna oid. gaat erg moeilijk. Opzeg (of juist aansluit-) kosten heb je bij elke provider onderhand, ze staan alleen weggemoffeld in de vooorwaarden.

Tiscali is idd. ook een leuke optie.

-edit- het verschilt nowadays gewoon vrijwel niet tussen providers of je 'je snelheid wel haalt'. Dit wordt bepaald door de koperlijn, je modem en de dslam. Als je 8 mbit wilt, gaat je provider je echt niet cappen op 7,3 ofzo, dan kan je lijn gewoon niet hoger. De gehaalde snelheid in KB/sec is meer afhankelijk van bijv. welke mirror je gebruikt, believe me..

[ Voor 48% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 14:49 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 krijgt altijd een ** rill ** gevoel in dit soort topics :

Al die goedkope providers zijn wel leuk, maar bv. CompuServe die laat AL je routes via de USA lopen |:(

Persoonlijk denk ik dat je beter bij een goede provider kan gaan zitten met lagere snelheden dan bij een goedkopere provider met hoge snelheden.

Dan hou je dus alleen nog XS4ALL/Planet(of HetNet, same thing) wat mij betreft als ik al die verhalen laatste tijd zie :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Telebyte, ik heb telebyte, 24Mbit voor 45 euro bevalt zeer goed, telefonie => Linksys PAP'je + VoIPbuster

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 17:16
Ik had Telebyte, het is dat ik aan BBNet vast zit en daarvoor hebben/hadden(?) ze geen leuke tarieven. Technisch niks te klagen gehad bij ze. Zelden downtime en als het er was dat kwam het door onderhoud.

Tegenwoordig (1,5 maand) zit ik bij Speedlinq. Eerste jaar 9,95 voor 4 down en 1 Mbit up. Daarna 25 euro, maar dat zien we dan wel weer :)

Ervaringen tot nu toe, snel, betrouwbaar, leuke prijs en zelfs de administratie en helpdesk zijn snel te bereiken als kost dat wel een paar ct per minuut.

AOL zou ik alleen al uit principes niet naar toe gaan....

• weebeast
oke bedankt voor info heb zelf 1 mbit download en betaal 30 met telefonie en dat vind ik wel duur.ik zal zo bij xs4all een kijkje nemen en nog eens bij tiscalie maar wat bedoel je met de routers in de usa?ze geven toch de snelheid voor de prijs

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Reinier

\o/

Het gaat over routes, niet over routers ;) Subtiel verschil. Nero355 bedoelt dat een Compuserve verbinding altijd via de VS gaat. Wat volgens mij overigens niet klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Reinier op 11-08-2006 15:26 ]

• weebeast
ah oke:P ik heb net gezien bij xs4all 30 euro voor een verbinding van 1500/256 verbinding(zonder onbeperkt telefoneren)compuserve bied 17.50 eerste jaar en daarna 25 voor een verbinding van 4096/830(met onbeperkt telefoneren)tiscali bied eerste 6 maanden 20 daarna 25 voor een verbinding van 4096/640 ze hebben ook 1 van 6 maanden voor 25 en daarna 30 voor een verbinding van 6016/736(met onbeperkt bellen)speedlinq bied 15 euro voor 1 jaar en daarna 20 of 25 dit stond erbij:

All-in 4096 SPEED SPECIAL
- 12 maanden 4096/1024 K/bits (ipv 2048/1024) voor 9,95 per maand.
(daarna kiest abonnee voor 19,95 p/mnd voor 2048/1024 of 25,- voor 4096/1024p/mnd)

ze hebben ook 1 van 30 die heeft snelheid van 6016/1024
en ook nog dat een VoIP modem voor maar 20,- is moet ik die dan persee aanschaffen?

• weebeast
Dersan schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:39:
Ja ik kwam ook met een citroen bij de bakker en toen zei hij meel.
Ga iemand anders zijn topic verklote 8)

• BHQ

BHQ

Heh, verschil tussen Xs4all wat ik een vrij professionele / goede provider vind en andere providers als Tiscali. Die doet het ook nog wel goed. bijv. Speedlinq zal ik helemaal niet nemen. Verschrikkelijke rotprovider. Lees ook de topics erover.

CompuServe z'n routes gaan bij mijn weten ook via de USA. Lekker eerst vele kilometers over voordat het bij jou terechtkomt, terwijl het bijv. zo over de AMS-IX kan gaan :X

-edit- VOIP modem kan je dan idd. nemen, maar als je een beetje handig bent (dus doe maar niet) kan je evt. ook een Linksys PAP2 gebruiken voor het telefoniegedeelte. Je kan ook ergens een abonnement nemen en dan Tweakphone of Optibel (daarbij krijg je ook een leen 'converter' voor RJ45 -> RJ11).

overigens, 'ze geven toch die snelheid voor die prijs': Als je 8 mbit bestelt en je woont 3KM van de centrale, dan kan je moeilijk klagen als je modem lager synct. Leef er maar mee.

En doe in godsnaam iets met hoofdletters en punctatie. Dat is je al eerder gevraagd.

[ Voor 48% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 15:46 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Reinier schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:24:
Het gaat over routes, niet over routers ;) Subtiel verschil. Nero355 bedoelt dat een Compuserve verbinding altijd via de VS gaat. Wat volgens mij overigens niet klopt.
Sorry to disappoint you maar hier op GoT is het gepost door een medeTweaker omdat hij ping problemen had tijdens het gamen ermee !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• weebeast
Yapser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:43:
Heh, verschil tussen Xs4all wat ik een vrij professionele / goede provider vind en andere providers als Tiscali. Die doet het ook nog wel goed. bijv. Speedlinq zal ik helemaal niet nemen. Verschrikkelijke rotprovider. Lees ook de topics erover.

CompuServe z'n routes gaan bij mijn weten ook via de USA. Lekker eerst vele kilometers over voordat het bij jou terechtkomt, terwijl het bijv. zo over de AMS-IX kan gaan :X

-edit- VOIP modem kan je dan idd. nemen, maar als je een beetje handig bent (dus doe maar niet) kan je evt. ook een Linksys PAP2 gebruiken voor het telefoniegedeelte. Je kan ook ergens een abonnement nemen en dan Tweakphone of Optibel (daarbij krijg je ook een leen 'converter' voor RJ45 -> RJ11).

overigens, 'ze geven toch die snelheid voor die prijs': Als je 8 mbit bestelt en je woont 3KM van de centrale, dan kan je moeilijk klagen als je modem lager synct. Leef er maar mee.

En doe in godsnaam iets met hoofdletters en punctatie. Dat is je al eerder gevraagd.
bedankt voor de info en sorry voor al de typfouten en geen punten.Verder zal ik de andere topics ook nog lezen maar bedankt voor de hulp.ik denk dat ik maar tiscali neem als je van elke punt ziet

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
nero355 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:05:
Al die goedkope providers zijn wel leuk, maar bv. CompuServe die laat AL je routes via de USA lopen |:(
Dat is wel heel erg overtrokken. Als dat zo zou zijn zou er op GoT echt wel een topic bovenaan blijven staan vanwege gamers en downloaders via Compuserve met snelheids en latency problemen.

Ze routeren echt lang niet alles via de USA. Elke ISP heeft dat soms wel eens en dus ook Compuserve, maar misschien een fractie meer dan andere.
Dan hou je dus alleen nog XS4ALL/Planet(of HetNet, same thing) wat mij betreft als ik al die verhalen laatste tijd zie :/
Daar lees je net zoveel gruwel over relatief gezien. En dan doet Planet pas een jaar later (ruim) telefonie dan bijvoobeeld Wanadoo. Daar komt de meeste gruwel vandaan voornamelijk natuurlijk omdat dit allemaal redelijk nieuw is ook voor een ISP.
Zie boven. Dat is informatie van 5 jaar terug ofzo.
Maar dan kan geen enkele DSL aanbieder het waarmaken en je meer leveren. Iedereen heeft in de voorwaarden staan dat door technische beperkingen van de afstand/kwaliteit van de koperlijn de snelheid lager kan zijn. Dus als je dat al weet door ervaring bij een andere ISP moet je niet weer meer/sneller gaan bestellen.

De lijn wordt niet korter immers en het kan een megabit schelen per netwerk aanbieder (iets andere apparatuur in gebruik in combinatie met modem), maar je zal niet opeens twee keer meer gaan halen als je weet wat de grens van je lijn is.
weebeast schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:44:
Over 2 maanden loopt onze contract af bij wanadoo, daarbij had ik paar vragen.

[...]

Verder had ik nog een vraag: kan ik nu al internet bestellen of moet ik wachten tot contract afgelopen is en dan pas bestellen?
Je moet 1 of 2 maanden (even in de voorwaarden kijken) van te voren opzeggen, anders gaat je contract een nieuwe periode van 12 maanden in.

Maar voordat je opzegd moet je de overstap al geregeld hebben en die moet ingepland zijn op een datum. Die datum kan je vaak vooraf al opgeven als wensdatum en krijg je dan bevestigd van je nieuwe ISP want dat kan een dag later of eerder worden.

Pas daarna kan je opzeggen bij Wanadoo. Doe je dat eerder heb je de kans dat je verbinding wordt ingepland voor ophef/sloop bij KPN en kan je niet meer overstappen zonder dat je een week a twee weken (minimaal) zonder internet zit.

Als je abonnement later pas stopt bij Wanadoo dan je overstap/migratie datum is niet erg. Als de overstap/migratie maar ingepland is, dan kan Wanadoo niets meer opheffen/belemmeren en is de opzegging eigenlijk niet meer dan administratief.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 00:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
nero355 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:05:
* nero355 krijgt altijd een ** rill ** gevoel in dit soort topics :

Persoonlijk denk ik dat je beter bij een goede provider kan gaan zitten met lagere snelheden dan bij een goedkopere provider met hoge snelheden.

Net ofdat Planet een fijne tent is......

http://www.webwereld.nl/articles/41784/

http://www.webwereld.nl/articles/41224

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

Bij Tiscali krijg je je VoIP modem gratis, en bij de wat duurdere abonnementen bel je gratis naar vaste nrs, en bij de goedkope kost het maar 4,95. En die dienst werkt perfect.

Maar net wat je handig vind.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• bjck
Hij wil goedkoper dan €30 die hij/zij nu bij Wanadoo betaalt. Dat lukt je bij Tiscali net-aan zo te zien met €5 verschil per maand (eerste 6 maanden €10 goedkoper).

• weebeast
hey

jad ik denk dat ik de 4 mbit of 6 mbit neem.maar de probleem is ik heb 2 dagen geleden me abbo bij wanadoo afgezegt dus kan ik nu niet meer de tiscali abbonement nemen?

• BHQ

BHQ

Nee. Wachten tot je lijn vrij is (kan ca. 3 weken duren nadat het signaal eraf gehaald is) en dan kan je een nieuw abonnement aanvragen. Nu niet, want KPN heeft leuk de opdracht 'slopen' gekregen.

• weebeast
lol wacht ik bel ze op

• weebeast
U hebt aangegeven uw ADSL-abonnement te willen beëindigen. Indien u de opzegging van uw abonnement ongedaan wilt maken, kunt u dit tot uiterlijk één maand voor de afsluiting van uw abonnement aan één van de medewerkers van onze ADSL helpdesk doorgeven. Indien u besluit de opheffing van uw abonnement niet in te trekken, wordt dit afgesloten per 31-10-2006

dit staat nu bij me adsl gegevens

• weebeast
ik heb zonet gebeld en ze zeiden dat ik bij tiscali nu kan bestellen en zeggen dat het om migratie gaat en toch nog internet heb op 1 november

• bjck
weebeast schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:48:
hey

jad ik denk dat ik de 4 mbit of 6 mbit neem.maar de probleem is ik heb 2 dagen geleden me abbo bij wanadoo afgezegt dus kan ik nu niet meer de tiscali abbonement nemen?
Gewoon proberen kan je doen door aan te vragen dat je overstapt. Misschien heeft Wanadoo je opzegging nog helemaal niet verwerkt en de lijn-sloop-opdracht nog niet ingepland.

Lukt het niet meer wordt je aanvraag vanzelf gestopt of kan je misschien overleggen dat het wordt omgezet tot een aanleg (zonder overstap) na datum XX-XX-XXXX als je lijn vrij is weer.

Pagina: 1