Toon posts:

Welke tool is ideaal om het type geheugen te detecteren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een freeware tool die het exacte type geheugen dat momenteel in mijn pc zit kan bepalen. Ik had het geheugen graag uitgebreid maar ik wil graag weten hoeveel pins, mhz en of ze dubbel moeten steken etc de pc2700 DDR latjes moeten zijn die ik nodig heb zonder de pc open te draaien. Via google ben ik al bij de tool Everest ultimate edition (trial) uitgekomen maar deze is helaas betalend.

Pc = AMD
Moederbord = MSI

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De best tool zit aan weerszijden van je neus, ook wel ogen genoemd.

Verder kun je progs gebruiken die je SPD uitlezen, maar in de SPD is het mogelijk alles te zetten wat je wilt en hoeft daarom niet te klopen met de chips die erop zitten.
Beste is dus gewoon de dimm te pakken en kijken welke chips erop zitten. En daarnaast is de QVL van je mobobakker het uitgangspunt voor nieuw geheugen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

cpuz kan een boel laten zien, kijk eens of dat programma je voldoende informatie biedt.
Het aantal pins is overigens gelijk aan het soort geheugen.
SDR DDR DDR-2 hebben allemaal hun eigen hoeveelheid pinnen, hoeveel het er zijn lijkt me voor de aanschaf niet nuttig. cpuz vertelt je wel wat voor geheugen het is.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 11-08-2006 11:25 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik gebruik altijd AIDA32 Everest.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Als je weet dat je DDR nodig hebt, kan je altijd PC3200 nemen. Geheugenreepjes worden niet gemaakt voor een bepaalde snelheid. Ze kunnen altijd langzamer draaien.
Geheugen hoeft je (tegenwoordig) nooit 'dubbel te steken' zoals jij het noemt.

Als je je PC opstart zie je meestal in het bootscherm wel van wat voor fabrikant je moederbord is (MSI dus) en welk typenummer.
Zoek op de website van de fabrikant de gegevens op en je weet alles wat je weten wilt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Als je de PMG FAQ had gelezen dan was je uitgekomen op:

Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem?

met andere woorden niet gezocht dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.