Mijn nagelnieuwe MAXTOR 250 GB IDE, aangelosten op moederbord, lijkt me stuk. Dit zijn de symptomen:
- Booten gaat enorm langzaam, varierend van 2-10 minuten
- Windows is traag
- Als ik boot van een andere schijf (80GB) op dezelfde controller gaat dat ook traag. Maar als ik de 250 GB eraf haal, dan is booten van die schijf wel snel.
- Soms wordt ie helemaal niet gezien door bios
- Soms wordt ie wel gezien, maar krijg ik een 'Disk boot failure'
- Checkdisk vond echter geen fouten
- Primary of secondary controller gebruiken maakt niks uit
- Ik heb nog een IDE-PCI-kaart. Daarop aangesloten doet 'ie het alleen als ie aan het einde van de kabel zit, erg vreemd. Maar op zich is ie op die manier wel snel, althans met browsen in de verkenner.
Ik vraag me of in dit geval herformatteren zin heeft, of dat ie maar gelijk terug moet naar de fabrikant of de winkel? Of zijn er nog andere opties? bedankt!
- Booten gaat enorm langzaam, varierend van 2-10 minuten
- Windows is traag
- Als ik boot van een andere schijf (80GB) op dezelfde controller gaat dat ook traag. Maar als ik de 250 GB eraf haal, dan is booten van die schijf wel snel.
- Soms wordt ie helemaal niet gezien door bios
- Soms wordt ie wel gezien, maar krijg ik een 'Disk boot failure'
- Checkdisk vond echter geen fouten
- Primary of secondary controller gebruiken maakt niks uit
- Ik heb nog een IDE-PCI-kaart. Daarop aangesloten doet 'ie het alleen als ie aan het einde van de kabel zit, erg vreemd. Maar op zich is ie op die manier wel snel, althans met browsen in de verkenner.
Ik vraag me of in dit geval herformatteren zin heeft, of dat ie maar gelijk terug moet naar de fabrikant of de winkel? Of zijn er nog andere opties? bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 10:53 ]