Toon posts:

TUSSEN oud&nieuw GEHEUGEN, overeenkomt???

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik heb nu 2 SD-RAM geheugen kaarten van Kingston, elk 512mb.
Ik wil extra geheugen erbij kopen, zijn er dan dingen waar ik op moet letten zoals dezelfde type ofzoiets, of kan ik gewoon willekeurige geheugenkaarten in de 2 overige slots doen???

Alvast bedankt ;)

Greetsz, Kevin
:?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Euhm ja, SD-ram geheugen is cool!

Verder, welkom op het forum.....
Al gezocht naar wat info over je geheugen cq.computer???? waarschijnlijk niet :-(

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
a) welk moederbord (of beter welk chipset) heb je? Niet alle chipset ondersteunen evenveel geheugen.
b) Als je dual channel wil (blijven) gebruiken (als je mobo het ondersteund), zal dat waarschijnlijk niet lukken met je nieuwe geheugen.
c) Check evt de manual van je moederbord of pc, daar vind je exact welke types geheugen in wleke configuraties ondersteund worden

btw: welkom op GoT , maar lees toch maar Registratievoorwaarden en faq , PMG FAQ, etc ;)
Je leert er echt nog wat van bij ook! :)

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 11-08-2006 01:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn ngoal wat verschillen in SDRAM (SD-RAM is verkeerd geschreven overigens). Zoek dus eerst uit wat je nu hebt. Heb je de SDR of DDR variant en zoja, welke snelheid heb je.
Pak vervolgens de QVL van je mobo erbij en kijk welk geheugen getest is en werkt (zodat je safe bent met het geheugen dat je koopt). Waar je verder op moet letten is de datadichtheid van de chips, zodat je niet maar de helft van je dimmetje ziet.

Dit is trouwens allemaal spul dat in de RAM FAQ te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Bedankt voor het welkom

Ik zal het allemaal natrekken en denk dat het dan wel zal lukken, en stickie, en zal die paginas wel ff doorlezen ;)

Ik heb een asus p4p800 e-deluxe, intel pentium 4... maar ik zal de manuel wel even doorlezen.

Als ik er geen wijs uit wordt... dan doe ik of simpel (nog zo'n setje kopen) maar waarschijnelijk zal ik dan wel nog een bezoekje brengen op deze FAQ.
En moet ik dan gewoon weer naar deze topic gaan of naar die RAM FAQ gaan???

Superr bedankt ;);)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon hier: RAM FAQ kijken en de QVL op de Asus site erbij pakken. Op basis daarvan gewoon je geheugen kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me ondertussen duidelijk :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.