RappieRappie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:33:
Het lijkt mij eerlijk gezegd ook DOM van een graka fabrikant dat ze al in Oktober DX10 kaarten zouden gaan leveren; je hebt er immers niets aan.
ik denk persoonlijk dat zowel ATi als nVidia zo'n beetje tegen december aan hun kaarten releasen. (Maar ja, wie ben ik) Met een beetje geluk zijn ze dan met kerst redelijk goed te krijgen en verkopen ze er heel veel...
Dat lijkt mij het meest logische.
Ik zou NOOIT een DX10 kaart kopen als DX10 er zelf nog niet is. Dus als er over 2 maanden een kaart te koop zou zijn, zeg een G80, zou ik hem nooit kopen. Ten eerste die kaarten zullen na release wel weer heerlijk duur zijn, en ten 2e gewoon omdat je er g1 hol aan hebt zolang Vista er niet is...
Het is helemaal niet zo dom om alvast DX10 kaarten uit te brengen. Mensen die nu een nieuw systeem nodig heben zijn daarmee al dan voor bereid.
Verder zal in Vista alles wat onder DX10 valt, DX9/8/7 via een software emulator op het scherm getoverd worden. Je kan er wel vanuit gaan dat een DX10 kaart sneller is als het hardware supported word dan wanneer een aantal features op een DX9 kaart softwarematig gerenderd moet worden, simpele weg van de logica aanhouden. Tevens moet DX10 meer de cpu ontlasten waardoor ze sneller worden in het weergeven op je scherm.
Nvidia en ATi zullen wel gek zijn om nu al DX10 support in hun hardware te hebben en dat straks eventjes met een driver allemaal unlocken, snijden ze zichzelf lekker mee in de vingers, toch ?
Tevens moet DX10 een betere game SDK krijgen waardoor het makkelijker progammeren word voor gamedevelopers. Voorgaande jaren heben laten zien dat ondanks features die op een een videokaart zitten deze maar nauwelijk werden gebruikt. Met DX10 moet dat allemaal veranderen. En wat ik met name van de Crysis engine heb gezien word er straks veel mogelijk met minder rekenkracht. Ik gellof niet dat Crytek al DX10 kaarten heeft, maar mogelijk in zware hardware opstellingen dit al vlekkeloos kunnen tonen. Quad SLi nu is straks misschien een enkelvoudige core.
En jah, de laatste reeks DX9 kaarten zullen gerust met DX10 overweg kunnen, maar ik denk dat de snelheid er aardig op zal inboeten. Dus compliant is wel wel heel iets anders dan dedicated

Gelukkig betreft het een heel nieuwe APi, zou het geen verbetering teweeg brengen zouden ze het niet uitbrengen, aangezien de roep van de developerswereld heel hoog is hierom, met name het progammeren van effecten, dat word straks simpeler, alhoewel, ik moet Valve nog iets goed zien doen voor de community