het grote probleem, van de grote snelheids controles vanaag de dag is dat het gros van de mensen zich 10 to t 20'km/h onder de toegestane snelheid gaat rijden ( heb ik het niet eens met de 40-59okm/h dat mensen een snelweg willen oprijden pfffffffff). Het anti-snelheids beleid, wat door meer mankracht wordt ondervoedt dan door het ant-terrorisme beleid hier (want daar kan je geld halen) heeft intussen al geleid tot een economische goei op de wegen in nederland. En daaarnaast zeg ik 1 ding heeft niks te maken gehad met veiligheid, maar met geld binnenhalen. Let's face it, waar daar mensen zich met auto's verplaatsen zullen slachtofffers vallen ( hoe triest het ook is per geva), maar als we het echt veilig willeen hebben., dan verbieden we toch ieder gemotoriseerd verkeer, of .......... ( in te vullen door diegene die daarop iets willen zeggen)
Verwijderd
[edit]Sorcerer8472 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:05:
Crazy D: je slaat de spijker precies op z'n kop!
Door 2 seconden afstand te houden:
- bespaar je brandstof (minder remmen voor voorgangers = minder brandstof weggooien)
- je voorkomt gevaarlijke situaties
- je laat gas los als je ziet dat je voorganger te dichtbij komt en als er zich een file dreigt te vormen kunnen de 'voorste' auto's in een harmonica-effect dichter bij elkaar rijden en daarna weer versnellen: niks aan de hand!
Mensen die ineens naar links schieten mogen natuurlijk nooit de reden zijn dat jij zelf een bon krijgt! Maar mijn ervaring is dat als zo iemand met een beetje een sociale snelheid die (bijv.) vrachtwagen inhaalt, er helemaal niks aan de hand is en hooguit 3 auto's achter je snelheid hoeven terug te nemen...
Hierop fors strenger controleren zou wel degelijk een oplossing kunnen zijn voor het fileprobleem! Dan moet de agent dus wel die persoon een tijdje volgen om zeker te zijn dat het niet per ongeluk is. Ik spaar met dit rijgedrag op de snelweg zo ongeveer 1 liter per 100 km gok ik (heb getest met meerdere ritjes, maar ik moet dan wel zeggen dat ik erg ver vooruit kijk en zo gauw ik 2 auto's voor me een remlicht zie, ik al extreem oplettend ben zodat ik tijdens een snelwegrit van 200 km gemiddeld nog maar 2x ofzo op de rem moet). In mijn geval scheelt dat zo'n 150 euro per jaar (12.000 km).
Enige voorwaarde is dus dat 'de burger' zich aan dit soort regels houdt, dan kan 160 prima. Jammergenoeg denken automobilisten dat hun autootje/busje toch bijna meteen stilstaat... Die mensen zouden eens een slipcursus incl. noodstoptraining moeten krijgen, schrikken ze zich rot
en nog ff dit, hardrijden zou onderdee moeten worden voor het examen voor het rijbewijs,
want als je de gemiddelde nederlander in duitsland op de snelweg ziet sukkenen............
Verwijderd
weet ik, maar dat los je met zo'n 2 seconden regel niet op. er zullen altijd mensen zijn die onredelijk remmen. je hebt er maar een paar nodig voor een flinke file.Crazy D schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:52:
[...]
Dat vraag ik me af. Volgens mij is de helft van de files die er nu staan, veroorzaakt juist door het dicht op elkaar rijden. Auto 1 tikt de rem iets aan, en 100 auto's verderop moeten ze zowat een noodstop maken (hoevaak sta je niet in de file, en dan opeens is de file weg?).
het ene onderzoek roept 70 en het andere weer 90. heel leuk, maar de grootste gemene deler van al dat soort onderzoeken is dat uitvoering van de aanbevelingen in de praktijk niet blijken te werken. ik wijs nog maar eens op al die 80-zonesMaar wij mensen zijn te eigenwijs, iedereen weet het altijd het beste, iedereen behalve wijzelf zijn asocialen en niemand kan rijden behalve wij etc etc dus zelfs als alle onderzoekers van Nederland met onomstotelijk bewijs komen dat als je 70 rijdt en netjes 2 sec afstand houdt, dat echt 200% zeker het beste qua doorstroming is, dan nog zullen er heel veel mensen roepen dat het bullshit is (want wij weten het beter, de rest snapt er niks van) en zich er niet aan houden, en dus werkt het niet..
je zag het ook aan dat 160-project: vantevoren was doorgerekend dat het hopeloos de mist in zou gaan, maar dat bleek dus wel mee te vallen.
Hoge snelheiden oefenen en noodstops / slippen mogen best wel bij de rijopleiding gestopt worden van mijVerwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:13:
[edit]
en nog ff dit, hardrijden zou onderdee moeten worden voor het examen voor het rijbewijs,
want als je de gemiddelde nederlander in duitsland op de snelweg ziet sukkenen............
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tjah, als het me lukt om in een file of heel drukke wegsituatie 2 sec afstand te houden, hoef ik echt nooit te remmen, ook al remmen ze voor me opeens flink. Ja dan loop ik wel eventjes in, maar (even generaliseren) degenen die veel remmen geven ook weer snel en veel gasVerwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:18:
weet ik, maar dat los je met zo'n 2 seconden regel niet op. er zullen altijd mensen zijn die onredelijk remmen. je hebt er maar een paar nodig voor een flinke file.
Een ideale doorstroomsnelheid werkt alleen als de hele weg diezelfde snelheid heeft (maar geen hond gaat het accepteren als heel de A13 80 wordt, buiten het feit dat je dan ook de A4, A20, en A16 moet aanpakken... en dus ook weer wegen die verderop daarop aansluiten).het ene onderzoek roept 70 en het andere weer 90. heel leuk, maar de grootste gemene deler van al dat soort onderzoeken is dat uitvoering van de aanbevelingen in de praktijk niet blijken te werken. ik wijs nog maar eens op al die 80-zones
Ik rij best vaak op de A13 en de 80km zone werkt niet omdat iedereen door blijft gassen tot het 1e matrixbord en daar remt, en dus file creeert. Binnen de 80km zone zijn er teveel mensen die een verschillende definitie van 80 aanhouden (vrachtwagens 89, geijkte teller, en ze weten dat er nog 3km correctie afgaat, en er vanaf 86 of 87 na correctie bekeurt wordt), en anderen die voor de zekerheid maar 70 gaan rijden
Nu is het voordeel van dat slome stuk wel dat je tijd hebt om te denken
Nou moet ik ook zeggen dat al die op- en afritten ook niet helpen. Was er niet zo'n test gehouden ergens bij Zwolle of zo dat er een paar afslagen werden afgesloten in de spits? En dat de uitkomst was dat mensen die daar moesten zijn wel baalden
Exact expert nodig?
Op één of andere manier lijkt het wel alsof invoegers altijd kans zien om precies naast je uit te komen, zijn of haar pinker aan te zetten, dan pas te kijken, en ten slotte verontwaardigd te zijn dat je er nog rijdt omdat er links allerlei verkeer rijdt. Degene die in wil voegen dient snelheid te maken en te zorgen dat hij of zij in een gat in kan voegen.ThunderNet schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:26:idd.. Net zoals als er iemand probeerd in te voegen op de snelweg, en de linkerbaan is vrij.. wees dan zo netjes en ga even op de linker baan rijden, zodat de ander rustig kan invoegen.is ook te moeilijk voor veel mensen
Of niet harder kunnen of willen natuurlijk. De één wil de vrijheid om zo sneller te gaan dan 120, de ander wil de vrijheid om langzamer te rijden.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:46:...Ja invoeren prima. Maar maak er een stappenplan van. jaartje 130, jaartje 140 en verder omhoog krikken. Maar ja op welke stukken kun je het rijden, en je blijft die mensen houden die toch niet harder durven en al helemaal in hun broek schijten als een vrachtwagen in moeten halen...
Wanneer je dat weet en je ziet iemand met 80km op de invoegstrook rijden of nerveus achter een vrachtauto zitten, dan ben je je rijbewijs niet waard als je stug met 160 door blijft kjachelen onder het, mom van: "de ander moet maar uitkijken." We komen dan toch weer op de snelheidverschillen. Natuurlijk is die invoeger de oorzaak, maar de automobilisten dienen hun rijgedrag aan te passen wanneer de omstandigheden dat vragen. De veiligheid in het verkeer valt of staat met het oplossen van andermans fouten. En juist van een hardrijder verwacht ik dat hij of zij beter anticipeert in verband met de hogere snelheid.BackSlash32 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:39:Beg to differ. Niet spiegelende bestuurders zonder situational awareness maken gevaarlijke situaties, de bekende 80km/h invoegers zonder knipperlichten...
Gelukkig hebben we in dit land de vrijheid om onze snelheid binnen twee grenzen zelf te kiezen. Dat jij sneller wilt dan 120 maakt jouw wens niet belangrijker ddan die van iemand die 100 wil rijden waar je 120 mag.Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:11:het grote probleem, van de grote snelheids controles vanaag de dag is dat het gros van de mensen zich 10 to t 20'km/h onder de toegestane snelheid gaat rijden.
Overigens ben ik een voorstander van flexibele snelheden. De vraag is in hoeverre het relatief kleine en drukke Nederland zich hiervoor leent. Onderdeel van de invoering dient dan wel een rijvaardigheidscursus te zijn. Misschien zelfs wel een opvoedcursus met algemene waarden als geduld en verdraagzaamheid. Technisch kan er veel, maar zo'n plan valt of staat met hoe mensen er in de praktijk mee omgaan.
Nederland kent al flexibele snelheden, alleen houdt niemand zich eraan.
Ze hangen tot dusver alleen ter preventie en begeleiding van/bij files, maar als je er daadwerkelijk 70 of 50 gaat rijden (of 90 of 70 bij wegwerkzaamheden for that matter) heb je binnen no-time een vrachtwagen op je achterbumper hangen en vliegen de auto's (en vrachtauto's) je met tientallen kilometers per uur verschil voorbij.
Zolang 'men' zich niet aan de dynamische snelheidsbeperkingen houdt, heeft het invoeren van dat systeem alleen maar tot gevolg dat iedereen 2x zo hard als de vrachtauto's gaat rijden...
Ze hangen tot dusver alleen ter preventie en begeleiding van/bij files, maar als je er daadwerkelijk 70 of 50 gaat rijden (of 90 of 70 bij wegwerkzaamheden for that matter) heb je binnen no-time een vrachtwagen op je achterbumper hangen en vliegen de auto's (en vrachtauto's) je met tientallen kilometers per uur verschil voorbij.
Zolang 'men' zich niet aan de dynamische snelheidsbeperkingen houdt, heeft het invoeren van dat systeem alleen maar tot gevolg dat iedereen 2x zo hard als de vrachtauto's gaat rijden...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
In Duitsland is ongeveer 2/3 van de snelwegen vrij van een snelheidslimiet. Stedelijke gebieden en onoverzichtelijke of minder veilig wegen en bruggen hebben een limiet.Flying schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:16:
Ik dacht dat je in Duitsland ook redelijk op het gaspedaal kon duwen? Hoe is de situatie daar dan? Ik neem aan dat zij dan ook een lagere uitstoot zouden moeten hebben dan landen zoals België en Nederland?
Verwijderd
Duitsland?? Beter werk. Het mooiste zijn hun brede secundaire wegen. Wil je erlangs dan gaan ze gewoon aan de kant. Op snelwegen ook. Ik ben wel eens in een kleine 8 uur naar Interlaken gereden (848 km). Een gemiddelde van 108 km/h. En ik kan je vertellen dat ik een lang stuk van 2 uur heb gehad dat ik 160 reed. In Zwitserland gaat het niet zo hard, daar let ik écht wel op mijn toeren.
Verwijderd
waren we maar allemaal net zo'n geweldige chauffeur als jijCrazy D schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:21:
[...]
Tjah, als het me lukt om in een file of heel drukke wegsituatie 2 sec afstand te houden, hoef ik echt nooit te remmen, ook al remmen ze voor me opeens flink. Ja dan loop ik wel eventjes in, maar (even generaliseren) degenen die veel remmen geven ook weer snel en veel gasDus is het gat zo weer even groot als dat het was. Ik bedoel, tuurlijk blijven er mensen die bij iedere mogelijke pedaalaanraking van een voorganger al een noodstop maken, maar juist door die 2 sec afstand hoeft het verkeer erachter stukken minder te remmen.
je zegt hier eigenlijk precies wat ik bedoel: in theorie klinkt het mooi, in de praktijk kan het gewoon niet[...]
<heel verhaal>
Verwijderd
FOUT. je mag best zonder noodzaak 20 km onder de maximumsnelheid gaan zitten, maar zodra je daarmee iemand hindert mag het niet. artikel 5 van de WVW is duidelijk zat.Roenie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:12:
Gelukkig hebben we in dit land de vrijheid om onze snelheid binnen twee grenzen zelf te kiezen. Dat jij sneller wilt dan 120 maakt jouw wens niet belangrijker ddan die van iemand die 100 wil rijden waar je 120 mag.
dat dit zelden gehandhaafd wordt om allerlei redenen betekent nog niet dat het mag.
Dan mag je definieren wat "hinderen" is. Is met 100 km/h een vrachtauto inhalen hinderen? Volgens mij niet.Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:42:
[...]
FOUT. je mag best zonder noodzaak 20 km onder de maximumsnelheid gaan zitten, maar zodra je daarmee iemand hindert mag het niet. artikel 5 van de WVW is duidelijk zat.
Is met 100 km/h links blijven plakken hinderen? Zeker weten.
Signatures zijn voor boomers.

In ieder geval één iemand die aardig is.I'm a nice guy en hang niet 2 meter van mijn voorligger.
Denk wel dat ik je er tussen laat hoor
Met de fiat seicento van m'n moeder gaat dat iets lastiger, maar i get the point.Zolang jij laat zien zo slim te zijn afstand genoeg te houden op die vrachtwagen om te kunnen accelereren tenminste
Ja, dat heb ik ook.Ik heb een bloedhekel aan bestuurders die de deur dichthouden (geen ruimte geven, gaatje dichtrijden enzo) en doe dat dus zelf liever ook niet
Maar ik gaf het voorbeeld een beetje, omdat ik denk dat een 160 km/h limiet alleen handig is waar minstens 3 banen zijn. Gezien anders het grote snelheidsverschil.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
Haal dan maar alle oude auto's tot een 1300cc'tje uit het verkeer, als je zoals in Drongen een oprit hebt van 100meter hebben véél oude auto's problemen om deftig in te kunnen voegen (en na die 100m staat een brug waardoor je de pechstrook niet kan gebruiken als in voegstrook, brug staat namelijk op de pechstrook).Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:09:
De meest grote krakkebak kan aan het einde van de invoegstrook makkelijk de 100 halen, die mensen die met 70 of 80 willen invoegen mogen zij van mijn part ook eens gaan bekeuren. Gewoon boete van 500 euro voor uitschrijven. Daardoor gebeuren er echt veel ongelukken.
Ik heb al met verschillende oude kramen gereden/meegereden, en er zijn daar verschillende van die de 100/u wel halen, maar niet binnen een normale tijd. 160 is gewoon te hard, er zijn ten eerste veel auto's die het gewoon niet kunnen of het nooit veilig kunnen volhouden.
Verwacht jij dan dat iemand een half uur achter 2 inhalende vrachtwagens hangt die toevallig 0.5km/u verschillend geeikt zijn, gewoon omdat er op het linkervak mensen zitten die lekker 160 willen rijden? Dat is toch serieuze discriminatie. Mijn vorige auto (hyundai pony 1300cc) ging ook wel 155/u als je hem 5 minuten op het einde hield, maar dat kon je niet veilig doen op vak, zelfs zo goed als windstil vloog je gewoon een halve meter opzij als je een vrachtwagen passeerde, alleen al van die windverplaatsing.
Als je altijd met deftige auto's gereden hebt vind je inderdaad dat het echt traag vooruit gaat, ik heb ook al met zware auto's gereden waarbij je al aan 140 op de invoegstrook zit en waar dat traag in lijkt, maar eens je met een krakkebak rijdt, dan verandert je visie daar serieus op. Leen anders eens van iemand een 13a14 jaar oud corsa'tje met het kleinste motortje van toen. Als je daarin zit wil je geeneens 120 rijden

Verwijderd
niet per definitie. als er vlak achter je iemand zit die eigenlijk sneller zou willen rijden ben je natuurlijk wel aan het hinderen. ik neem aan dat ik daar toch geen tekeningetje bij hoef te maken heMaasluip schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
Dan mag je definieren wat "hinderen" is. Is met 100 km/h een vrachtauto inhalen hinderen? Volgens mij niet.
niet per sé natuurlijk. als jij daar als enige rijdt heeft er niemand last van je.Is met 100 km/h links blijven plakken hinderen? Zeker weten
overigens moet je altijd zoveel mogelijk rechts houden, da's iets anders.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 12:05 ]
Er worden inderdaad overal flexibele snelheden ingezet, achter enkel als dirty fix voor situaties waarin de wegcapaciteit ernstig tekortschiet. De meeste automobilisten zullen graag zien dat flexibele snelheden ook eens in hun voordeel worden gebruikt, dwz dat de maximum snelheid op rustige tijdstippen wordt verhoogd.Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:03:
Nederland kent al flexibele snelheden, alleen houdt niemand zich eraan.
Het probleem is ook gewoon dat veel Nederlanders niet weten hoe je vaart moet maken. Als het motortje veel toeren gaat maken zijn mensen bang dat hun auto uit elkaar valt, terwijl dat juist de manier is om het vermogen van de auto te benutten.Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:06:
[...]
Haal dan maar alle oude auto's tot een 1300cc'tje uit het verkeer, als je zoals in Drongen een oprit hebt van 100meter hebben véél oude auto's problemen om deftig in te kunnen voegen (en na die 100m staat een brug waardoor je de pechstrook niet kan gebruiken als in voegstrook, brug staat namelijk op de pechstrook).
Ik heb wel eens een Corsa 1.2 Basis als vervangen vervoer gehad en daar trok ik de spreekwoordelijke klinkers mee uit het wegdek vergeleken met de acceleratie van andere weggebruikers. Ook 120km/h halen op een invoegstrook vanaf een tankstation was geen probleem.
Als er een hogere maximum snelheid wordt ingesteld zal dat op trajecten of momenten zijn met relatief weinig verkeer. Het moet dan echt geen probleem zijn om in een tragere wagen een vrachtwagen te passeren. Ook moet je niet verwachten dat alle weggebruikers bij een hogere maximum snelheid opeens sneller gaan rijden. Er zijn nu al veel mensen die 100 of (al dan niet bewust) 110km/h rijden waar je 120 mag. Het hogere brandstofverbruik, de angstigheid van bepaalde mensen en simpelweg het gebrek aan motorvermogen, comfort en/op wegligging op hoge snelheden zal voorkomen dat mensen daadwerkelijk 160 zullen gaan rijden.Verwacht jij dan dat iemand een half uur achter 2 inhalende vrachtwagens hangt die toevallig 0.5km/u verschillend geeikt zijn, gewoon omdat er op het linkervak mensen zitten die lekker 160 willen rijden? Dat is toch serieuze discriminatie. Mijn vorige auto (hyundai pony 1300cc) ging ook wel 155/u als je hem 5 minuten op het einde hield, maar dat kon je niet veilig doen op vak, zelfs zo goed als windstil vloog je gewoon een halve meter opzij als je een vrachtwagen passeerde, alleen al van die windverplaatsing.
Over discrimatie gesproken: als ik een drempel moet nemen met mijn auto met sportonderstel en 19 inch velgen dan moet ik aanzienlijk sterker afremmen dan een oud boodschappenwagentje op ballonbanden die een reminrichting heeft die aanzienlijk minder effectief zijn werking doet als die van mijn auto, en daardoor een groter potentieel gevaar is voor kinderen en andere kwetsbare weggebruikers. Als dat boodschappenwagentje vervolgens moet invoegen op de snelweg moet het maar hopen dat andere weggebruikers ruimte overlaten terwijl ik met mijn snelle wagen de plekken voor het uitkiezen heb. Zo gaat dat nu eenmaal.
in duitsland heb je vaak veel kortere afritten en dan vaak nog gevolgt door ene haakse bocht ook..Osiris schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:32:
[...]
Nederland zit nou eenmaal vol met af- en opritten die soms ook niet geweldig lang zijn (waardoor brakke auto's niet eens fatsoenlijk zouden kunnen accelereren), dat 160 km/h niet echt haalbaar is.
daar kunnen ze ook 160 rijden.. waarom niet in nederland?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Okee, die laatste zin maakt het goed, want die flexibele snelheden zijn wel degelijk in het voordeel van alle autorijders: als men zich er beter aan houdt dan voorkomt dat filevorming en stilstand. Liever continu 50 rijden dan 100 rijden en ff later vol op de rem...Femme schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:47:
[...]
Er worden inderdaad overal flexibele snelheden ingezet, achter enkel als dirty fix voor situaties waarin de wegcapaciteit ernstig tekortschiet. De meeste automobilisten zullen graag zien dat flexibele snelheden ook eens in hun voordeel worden gebruikt, dwz dat de maximum snelheid op rustige tijdstippen wordt verhoogd.
Dat is niet waar! Als iedereen zich aan de 2-secondenregel houdt dan zijn er bij een korte flinke remactie misschien 4 mensen die gas los laten en inlopen op hun voorganger en 1 persoon die daadwerkelijk ook even remt. Voor de rest blijft alles doorstromen. Echt, als iedereen zich hieraan zou houden dan zou dat echt files schelen!weet ik, maar dat los je met zo'n 2 seconden regel niet op. er zullen altijd mensen zijn die onredelijk remmen. je hebt er maar een paar nodig voor een flinke file.
Verder: je moet invoegers ook de ruimte geven, mensen doen dat in NL heel vaak niet. Ik geef vaak wel een beetje gas of laat juist even los om iemand in te laten voegen als ik zelf niet naar links kan. Mijn 206'je met zijn 1.4-motortje haalt ook gemakkelijk snel hoge snelheden als ik maar niet te vroeg schakel trouwens
En verder: 160 is prima op wegen met meer dan 2 rijbanen (of erg rustige wegen zoals de A2 ten zuiden van Eindhoven) inderdaad, maar of je dat nou wil tussen Eindhoven en Den Bosch bijvoorbeeld? Beetje druk toch
Ook zouden er bij 160 + 2 banen inhaalverboden voor vrachtwagens moeten zijn vanwege de veiligheid. Zal ook wel de reden zijn waarom de 160 afhankelijk was van het aantal vrachtwagens in Oostenrijk
Oja, en niet met 90 km/h een vrachtwagen gaan inhalen als er vlak achter je iemand (ik

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-08-2006 13:44 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Er is niets mis met 1300cc qua inhoud, het is enkel gewoon de autotechniek van die tijd. Dat was in vergelijk met de motorfietstechniek echt techniek van de oertijd. Nu is de autotechniek een serieuze inhaalslag bezig maar het blijft in vele gevallen ondermaats. (ze denken nog steeds conservatief in zake motorbouw)Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:06:
Haal dan maar alle oude auto's tot een 1300cc'tje uit het verkeer, als je zoals in Drongen een oprit hebt van 100meter hebben véél oude auto's problemen om deftig in te kunnen voegen (en na die 100m staat een brug waardoor je de pechstrook niet kan gebruiken als in voegstrook, brug staat namelijk op de pechstrook).
Maar de techniek daargelaten, het berijden van een 1300cc auto vereist ook een andere techniek. Ten eerste heeft die niet het voordeel van een grote cilinderinhoud welke veel koppel kan leveren bij volgas, dat betekent dat je die op toeren moet houden en dat durven mensen niet. Het zou beter zijn als de fabrikanten gewoon de teller tot 10 000rpm laten gaan en de begrenzer bij 7000rpm laten komen. Dan is het idee van "Hij gaat nog ontploffen" minder aanwezig in de lege ruimte tussen de oren.
Onder maastricht kan je fijn rijden vind ik. Open veld, geen bruggen, goed asfalt. Heb daar niet mijn topsnelheid in de 5de versnelling bereikt, dat heb ik op een stukje Belgisch asfalt bij Eupen gehaaldSorcerer8472 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:39:
En verder: 160 is prima op wegen met meer dan 2 rijbanen (of erg rustige wegen zoals de A2 ten zuiden van Eindhoven) inderdaad, maar of je dat nou wil tussen Eindhoven en Den Bosch bijvoorbeeld? Beetje druk toch
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 13-08-2006 13:48 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik geloof dat ik een stuk terug ditzelfde al heb gezegd..Roenie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:12:
Wanneer je dat weet en je ziet iemand met 80km op de invoegstrook rijden of nerveus achter een vrachtauto zitten, dan ben je je rijbewijs niet waard als je stug met 160 door blijft kjachelen onder het, mom van: "de ander moet maar uitkijken." We komen dan toch weer op de snelheidverschillen. Natuurlijk is die invoeger de oorzaak, maar de automobilisten dienen hun rijgedrag aan te passen wanneer de omstandigheden dat vragen. De veiligheid in het verkeer valt of staat met het oplossen van andermans fouten. En juist van een hardrijder verwacht ik dat hij of zij beter anticipeert in verband met de hogere snelheid.
_the_crow_ in "160 per uur op de snelweg dan toch beter..."
Ja dus
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
laten we even aannemen dat je gelijk hebt (dat heb je niet, reken de kans maar eens uit dat er binnen pakweg 20 auto's 2 of 3 lamlullen achter elkaar rijden, maar dat wordt een beetje een oeverloze discussie), dan gaat er een heel ander probleem spelen:Sorcerer8472 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:39:
[...]
Dat is niet waar! Als iedereen zich aan de 2-secondenregel houdt dan zijn er bij een korte flinke remactie misschien 4 mensen die gas los laten en inlopen op hun voorganger en 1 persoon die daadwerkelijk ook even remt. Voor de rest blijft alles doorstromen. Echt, als iedereen zich hieraan zou houden dan zou dat echt files schelen!
je gaat er hier vanuit dat mensen bij een flinke remactie (of wat dan ook) wel even in zullen lopen. nou geloof me: op een moment dat de 2 seconden regel consequent gehandhaafd gaat worden (want dáár had ik het in beginsel over) doen mensen dat _niet_.
kijk maar naar de snelheid nu: het zou voor de doorstroming (en de verkeersveiligheid) heel goed zijn als mensen af en toe eens kortstondig sneller zouden durven rijden als toegestaan. maar sinds de radarrazzia's durft niemand dat meer.
Je begrijpt/leest me verkeerd: ik heb het dus over een situatie waarin iedere verkeersdeelnemer zich daadwerkelijk aan die regel houdt! Zelfs als 'maar' 25% van de automobilisten zich eraan zou houden dan zou dat al een stuk schelen omdat je die hardremmers/klevers daarmee in groepjes 'insluit' tussen mensen die wél kunnen rijdenVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:43:
[...]
laten we even aannemen dat je gelijk hebt (dat heb je niet, reken de kans maar eens uit dat er binnen pakweg 20 auto's 2 of 3 lamlullen achter elkaar rijden, maar dat wordt een beetje een oeverloze discussie), dan gaat er een heel ander probleem spelen:
je gaat er hier vanuit dat mensen bij een flinke remactie (of wat dan ook) wel even in zullen lopen. nou geloof me: op een moment dat de 2 seconden regel consequent gehandhaafd gaat worden (want dáár had ik het in beginsel over) doen mensen dat _niet_.
kijk maar naar de snelheid nu: het zou voor de doorstroming (en de verkeersveiligheid) heel goed zijn als mensen af en toe eens kortstondig sneller zouden durven rijden als toegestaan. maar sinds de radarrazzia's durft niemand dat meer.
In plotselinge remsituaties rij je inderdaad minder dan 2 seconden van elkaar. Dat is onvermijdelijk en dat is juist de reden dat je die afstand moet houden: dat je rustig kunt reageren op zo'n situaties (dmv gas los) en daarna weer op snelheid kunt komen en die 2 seconden weer kunt gaan aanhouden...
De reden waarom je dan geen file meer krijgt is duidelijk: je rijdt dan wel verder van elkaar af, maar doordat je niet meer stil komt te staan en vanuit 0 moet optrekken, spaar je een hoop tijd. Ook stimuleert deze vorm van rijden een efficiënter gebruik van de rijbanen doordat het gemakkelijker is om van baan te wisselen.
Tenslotte: de enige manier om deze utopische situatie te bereiken is het invoeren van meer controles op bumperkleven (+ straffen), voorlichting en extra stof bij het rijexamen
Als de politiek zo'n strengere maatregelen tegelijkertijd invoert met een beleid waarbij harder mag worden gereden, zal het volk dat nog eens prima pikken ook, denk ik!
-edit-
Dat is waar... even snel inhalen om langs dat barrel dat 115 rijdt te komen duurt lang als je dat met 120 doet... Als je echter meteen weer naar rechts gaat dan werkt de 2-secondenregel hier trouwens ook prima, je houdt even in totdat die gozer met 120 langs is, en dan gas je weer vrolijk door met je 128-inclusief-tellerafwijkingkijk maar naar de snelheid nu: het zou voor de doorstroming (en de verkeersveiligheid) heel goed zijn als mensen af en toe eens kortstondig sneller zouden durven rijden als toegestaan. maar sinds de radarrazzia's durft niemand dat meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-08-2006 18:30 ]
Nou nee dus. Ik geef juist aan dat degene die 160 rijdt een minstens zo grote verantwoordelijkheid heeft als de langzame invoeger. Hierbij heb je dus te maken met grote snelheidsverschillen.BackSlash32 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:55:Ik geloof dat ik een stuk terug ditzelfde al heb gezegd..
_the_crow_ in "160 per uur op de snelweg dan toch beter..."
Ja dus
Ik zou niet weten of die 160 de oplossing is...
Ik ben zo iemand met een oud barrel. Normaal rij ik er niet zoveel mee, maar de afgelopen week heb ik elke dag een flinke rit gemaakt heen en terug. Dan merk je wel dat je in een oude auto rijdt.
Ik heb een kever uit 1973, spartaanse uitvoering, met een klein 1200 boxertje met jawel....34 pk.
Toch heb ik in principe geen enkele moeite om met het verkeer mee te komen.
Invoegen? Ik trek meestal sneller naar de 100 dan een hoop andere auto's. Ik zit rap op 80, en dan kan ik in de 4 nog even doortrekken. Mijn top ligt rond de 130, maar dan moet ik echt een tijdlang de ruimte hebben gehad.
En dan merk je pas hoe slecht een hoop mensen zich kunnen aanpassen in het verkeer.
ik hou altijd minimaal die 2 seconden afstand. Remmen wil je nml niet, want als ik net lekker boven de 100 zit heb ik geen zin om op de rem te gaan, aangezien accelereren niet zo snel gaat.
Dus dan heb je een lekker gaatje voor je, wat bijna meteen weer wordt dichtgereden door iemand die je snel inhaalt, en dan voor je duikt. Liefst zo, dat ik zelfs alsnog op de rem moet.
Bij een 2 baans weg, rij ik op de rechterbaan..logisch. Als ik een vrachtauto voor me zie opdoemen, versnel ik naar de snelheid van de linkerbaan om er voorbij te gaan zonder dat op die linkerbaan mensen op de rem moeten voor me. Je wilt niet weten hoevaak ik alsnog terug moet naar 80 en achter die vrachtauto hang, omdat een of andere malloot te hard op die linkerbaan rijdt, en dan naast me komt rijden.. Echt gewoon naast je rijden ookal versnel je dus.
Nog zoiets moois: Opvallend veel van die hardrijders kijken blijkbaar niet ver vooruit. Ik heb de afgelopen week tot 3 keer toe bijna een dikke SUV op de achterbank gehad. Aangezien ik zo min mogelijk rem, maar afstand hou en gelijdelijk vertraag, zien ze geen remlichtje branden. Geen remlichtje voor je is blijkbaar gassen voor die gasten. En dan in paniek op het allerlaatste moment vol ik de ankers als ze eindelijk doorkrijgen dat er voor mij gewoon een enorme rits auto's langzaam rijdt. Nu raak ik dus maar heel eventjes het rempedaal aan als ik weer zo'n bullbar in mijn achteruitkijkspiegel zie opdoemen.
Zolang er niet harder wordt opgetreden tegen gevaarlijk rijgedrag, zal die verhoging van de maximum snelheid niet veel voor de veiligheid betekenen denk ik.
En voordat de hardrijders hier gaan piepen dat mijn auto niet op de snelweg hoort:
Gemiddeld rij ik meer dan 100 km/uur over een afstand van 90 km...dus zo traag ben ik nu ook weer niet.
Ik ben zo iemand met een oud barrel. Normaal rij ik er niet zoveel mee, maar de afgelopen week heb ik elke dag een flinke rit gemaakt heen en terug. Dan merk je wel dat je in een oude auto rijdt.
Ik heb een kever uit 1973, spartaanse uitvoering, met een klein 1200 boxertje met jawel....34 pk.
Toch heb ik in principe geen enkele moeite om met het verkeer mee te komen.
Invoegen? Ik trek meestal sneller naar de 100 dan een hoop andere auto's. Ik zit rap op 80, en dan kan ik in de 4 nog even doortrekken. Mijn top ligt rond de 130, maar dan moet ik echt een tijdlang de ruimte hebben gehad.
En dan merk je pas hoe slecht een hoop mensen zich kunnen aanpassen in het verkeer.
ik hou altijd minimaal die 2 seconden afstand. Remmen wil je nml niet, want als ik net lekker boven de 100 zit heb ik geen zin om op de rem te gaan, aangezien accelereren niet zo snel gaat.
Dus dan heb je een lekker gaatje voor je, wat bijna meteen weer wordt dichtgereden door iemand die je snel inhaalt, en dan voor je duikt. Liefst zo, dat ik zelfs alsnog op de rem moet.
Bij een 2 baans weg, rij ik op de rechterbaan..logisch. Als ik een vrachtauto voor me zie opdoemen, versnel ik naar de snelheid van de linkerbaan om er voorbij te gaan zonder dat op die linkerbaan mensen op de rem moeten voor me. Je wilt niet weten hoevaak ik alsnog terug moet naar 80 en achter die vrachtauto hang, omdat een of andere malloot te hard op die linkerbaan rijdt, en dan naast me komt rijden.. Echt gewoon naast je rijden ookal versnel je dus.
Nog zoiets moois: Opvallend veel van die hardrijders kijken blijkbaar niet ver vooruit. Ik heb de afgelopen week tot 3 keer toe bijna een dikke SUV op de achterbank gehad. Aangezien ik zo min mogelijk rem, maar afstand hou en gelijdelijk vertraag, zien ze geen remlichtje branden. Geen remlichtje voor je is blijkbaar gassen voor die gasten. En dan in paniek op het allerlaatste moment vol ik de ankers als ze eindelijk doorkrijgen dat er voor mij gewoon een enorme rits auto's langzaam rijdt. Nu raak ik dus maar heel eventjes het rempedaal aan als ik weer zo'n bullbar in mijn achteruitkijkspiegel zie opdoemen.
Zolang er niet harder wordt opgetreden tegen gevaarlijk rijgedrag, zal die verhoging van de maximum snelheid niet veel voor de veiligheid betekenen denk ik.
En voordat de hardrijders hier gaan piepen dat mijn auto niet op de snelweg hoort:
Gemiddeld rij ik meer dan 100 km/uur over een afstand van 90 km...dus zo traag ben ik nu ook weer niet.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ah je bent dus een klassieke hardrijdersanderb schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:06:
And it goes BRAAAAAPP!
nou ja hard..
Overigens heb ik daar al spijt van als ik aan het einde van de rit weer bij de pomp sta
Overigens heb ik daar al spijt van als ik aan het einde van de rit weer bij de pomp sta

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wat ik dus vooral merk, vooral vaak op de A28 's nachts dat je er prima 140/160 kan rijden. Ik rijd dan altijd richting Zwolle vanaf de stichtse rotonde in amersfoort. Wat me opvalt is het weggedrag van +/- 1% van de weggebruikers om mij heen. (80 rijden op een rechterstrook die naar woudenberg gaat, linkerstrook a28 zwolle, en dan over markering met 80 zonder knipperlicht naar linkerbaan gaan terwijl ik met 130 aan kom rijden, levensgevaarlijk (waar je overigens 120 mag voor de moraalridders).
Ik steun dan ook het "snelheidsverhogingen" heb wat tests gelezen en ik ben van mening dat de mensen die langzaam invoegen etc 1. bang worden, niet meer gaan rijden, 2. geforceerd worden om mee te doen met het hele gebeuren.
way to go
Het maakt mensen ook wakker enzo denk ik
Ik steun dan ook het "snelheidsverhogingen" heb wat tests gelezen en ik ben van mening dat de mensen die langzaam invoegen etc 1. bang worden, niet meer gaan rijden, 2. geforceerd worden om mee te doen met het hele gebeuren.
way to go
Het maakt mensen ook wakker enzo denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 14-08-2006 00:04 ]
Verwijderd
ik lees helemaal niet verkeerd, jij haakt alleen halverwege een subdiscussie in zonder even te lezen wat er al gezegd is.Sorcerer8472 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:27:
[...]
Je begrijpt/leest me verkeerd: ik heb het dus over een situatie waarin iedere verkeersdeelnemer zich daadwerkelijk aan die regel houdt!
"als iedereen perfect rijdt, rijdt iedereen perfect" is een cirkeltautologie waar natuurlijk niets tegenin te brengen is, maar dát probeerde ik ook niet.
da's echt flauwekul, als een paar mensen achter elkaar ineens gaan remmen valt er weinig in te sluiten. tis boem of ho.Zelfs als 'maar' 25% van de automobilisten zich eraan zou houden dan zou dat al een stuk schelen omdat je die hardremmers/klevers daarmee in groepjes 'insluit' tussen mensen die wél kunnen rijden
ja en dat werkt dus niet. mensen zijn dan als de dood om een keer binnen die 2 seconden te komen. de één zal steeds plotseling meeremmen, en de ander zal uit voorzorg 5 seconden afstand blijven houden. (720 aut/strook/h, veel minder dan nu)Tenslotte: de enige manier om deze utopische situatie te bereiken is het invoeren van meer controles op bumperkleven (+ straffen)
Er zijn inderdaad heel wat mensen die weleens een opfirscursus zouden kunnen gebruiken jasanderb schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:06:
Exact expert nodig?
Wat ik merk als ik in een SUV en op de motor rijd, is dat omdat je hoger zit je verder vooruit kijkt, maar daardoor de auto direct voor je een beetje over het hoofd ziet..
Dus als je ziet dat er verderop doorgereden word verwacht je niet dat de auto voor je wel ervoor remt...
Dit heb ik meerdere mensen horen zeggen, vrachtwagens hebben dit waarschijnlijk ook..
te ver vooruit kijken is dus ook weer niet goed..
Dus als je ziet dat er verderop doorgereden word verwacht je niet dat de auto voor je wel ervoor remt...
Dit heb ik meerdere mensen horen zeggen, vrachtwagens hebben dit waarschijnlijk ook..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Sorry maar dan kun je (ok niet letterlijk jij) gewoon niet rijden als dat de reden is dat je zou bumperkleven. Als je zover kunt kijken, dan zie je ook wat er vlak voor de auto voor je gebeurt, en dat ze verderop weer rijden is leuk maar dan hebben ze eerst geremt, en die 'golf' van remakties bereikt dan net de auto voor je...ToolkiT schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:31:
Wat ik merk als ik in een SUV en op de motor rijd, is dat omdat je hoger zit je verder vooruit kijkt, maar daardoor de auto direct voor je een beetje over het hoofd ziet..
Exact expert nodig?
Het is iets wat je onbewust doet, maar als je er van bewust bent kan opvangen. heel raar hoe dat werkt, ik heb meerdere mensen over dit fenomeen gehoord..Crazy D schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:18:
[...]
Sorry maar dan kun je (ok niet letterlijk jij) gewoon niet rijden als dat de reden is dat je zou bumperkleven. Als je zover kunt kijken, dan zie je ook wat er vlak voor de auto voor je gebeurt, en dat ze verderop weer rijden is leuk maar dan hebben ze eerst geremt, en die 'golf' van remakties bereikt dan net de auto voor je...
Nou ja dus

Ik zeg toch dat ik een aardige pipo ben en 'm ertussen laat omdat ik weet hoe kut het is als er weer zo'n deurdicht-smijt type aankomt tuffen?
Ik heb jarenlang in een trage pokke-diesel Combo moeten rijden, dus anticiperen is dan een absolute must.
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 14-08-2006 22:43 ]
*zucht*Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:19:
[...]
ik lees helemaal niet verkeerd, jij haakt alleen halverwege een subdiscussie in zonder even te lezen wat er al gezegd is.
Dat is niet waar. Je hebt blijkbaar nog nooit fatsoenlijk afstand gehouden, anders zou je niet zo'n onzin praten. Als alles ff van 120 naar 80 vertraagt voor een vrachtwagen die met 4 km/h verschil inhaalt (en je rijdt zelf 120) dan hoeven er maar 6 mensen ofzo van het gas af en hooguit een licht te remmen (tenzij die chauffeur em direct vol ervoor gooit natuurlijk). 2 seconden bij 120 km/h is best een grote afstand!da's echt flauwekul, als een paar mensen achter elkaar ineens gaan remmen valt er weinig in te sluiten. tis boem of ho.
Maak er dan 1 seconde van, die controletijd. De politie controleert nu op <0.5 als ik me niet vergisja en dat werkt dus niet. mensen zijn dan als de dood om een keer binnen die 2 seconden te komen. de één zal steeds plotseling meeremmen, en de ander zal uit voorzorg 5 seconden afstand blijven houden. (720 aut/strook/h, veel minder dan nu)
Verwijderd
je haalt me de woorden uit de mond vriend
een meter of 70. als het druk is trouwens volstrek ondoenbaar, er gaat nu altijd wel iemand tussen zitten.[...]
Dat is niet waar. Je hebt blijkbaar nog nooit fatsoenlijk afstand gehouden, anders zou je niet zo'n onzin praten. Als alles ff van 120 naar 80 vertraagt voor een vrachtwagen die met 4 km/h verschil inhaalt (en je rijdt zelf 120) dan hoeven er maar 6 mensen ofzo van het gas af en hooguit een licht te remmen (tenzij die chauffeur em direct vol ervoor gooit natuurlijk). 2 seconden bij 120 km/h is best een grote afstand!
maar nou ga je er hier weer vanuit dat er wel even ingelopen wordt, en er bovendien 6 mensen achter elkaar zitten die goed kunnen rijden. dat valt in de praktijk vies tegen.
tsja. zoals ik al zei: echte klevers worden aangepakt, maar je moet niet fanatiek op 2 seconden gaan controleren want dat werkt niet...[...]
Maak er dan 1 seconde van, die controletijd. De politie controleert nu op <0.5 als ik me niet vergis
Dat staat ook erg hoog in mijn persoonlijke ergernissen top 10, aso'sVerwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:54:
een meter of 70. als het druk is trouwens volstrek ondoenbaar, er gaat nu altijd wel iemand tussen zitten.
En dus moet er juist veel meer op gecontroleerd worden en mensen op hun gedrag wijzen (heropvoeden).maar nou ga je er hier weer vanuit dat er wel even ingelopen wordt, en er bovendien 6 mensen achter elkaar zitten die goed kunnen rijden. dat valt in de praktijk vies tegen.
Jawel, maar je hoeft niet meteen alles maar te bekeuren. Even een praatje met een uitleg van de gevaarzetting en een aardig deel van de mensen zal er wat van leren. En diegenen die er niks van leren krijgen vanzelf wel een keer een bekeuring als ze idd op minder dan 0.5 sec afstand zitten. Controle != bekeuring.tsja. zoals ik al zei: echte klevers worden aangepakt, maar je moet niet fanatiek op 2 seconden gaan controleren want dat werkt niet...
Exact expert nodig?
Ik ben afgelopen zomervakantie met onze (vriendin en mijn) nieuwe aankoop (Corolla 1.3 XLi uit 1993) naar Zuid Frankrijk gereden. Bij Zevenaar de grens over en gas erop. Met 140-150 hebben we regelmatig de linker strook gezien en het viel me heel erg mee hoe de Duitsers rijden. Men rijdt helemaal niet achterlijk hard, de meesten rijden zelfs niet eens 130. Die lui die wel > 150 rijden, zitten in BMW's, Mercedessen en Porsches en remmen van 200 naar 130 in luttele meters. Ze hebben er ook totaal geen probleem mee als ze je tegenkomen op de linker baan, ze geven zoals al eerder gezegd is gewoon aan dat ze je voorbij willen en zitten in enkele tellen weer op de 200km/u.
Toch waren dat soort medeweggebruikers in het stuk waar ik reed echt een uitzondering, want met onze 140-150km/u waren we een van de snellere weggebruikers.
160km/u in Nederland? Ik denk dat je dat inderdaad niet moet willen, iig niet in de randstad. Hier rond Enschede wordt dermate weinig gecontroleerd dat veel automobilisten al 140+ rijden en het is er ook zo rustig op de weg dat het prima kan.
En die meneer Spee moet niet zeuren met z'n "Je mag niet onnodig links rijden", want mij is altijd geleerd dat je de doorstroom van verkeer moet bevorderen, dus ik blijf mooi (illegaal?) plaats maken voor medeweggebruikers die willen invoegen
Toch waren dat soort medeweggebruikers in het stuk waar ik reed echt een uitzondering, want met onze 140-150km/u waren we een van de snellere weggebruikers.
160km/u in Nederland? Ik denk dat je dat inderdaad niet moet willen, iig niet in de randstad. Hier rond Enschede wordt dermate weinig gecontroleerd dat veel automobilisten al 140+ rijden en het is er ook zo rustig op de weg dat het prima kan.
En die meneer Spee moet niet zeuren met z'n "Je mag niet onnodig links rijden", want mij is altijd geleerd dat je de doorstroom van verkeer moet bevorderen, dus ik blijf mooi (illegaal?) plaats maken voor medeweggebruikers die willen invoegen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het is inderdaad maar een kleine minderheid van de Duitsers die echt hard (+200km/h) rijdt. Snelheden van 160km/h zijn er echter zeker geen uitzonderingen. Op banen met 2x3 rijstroken rijdt de middelste strook vaak toch al snel 150 tot 180km/h als de ruimte er is. Als ik Duitsland doorkruis met snelheden van +200km/h kom ik altijd diverse Duitsers (in BMW's, Audi's en MB's) tegen die ongeveer hetzelfde doen, maar je wordt zelden ingehaald door iemand die duidelijk harder gaat. Als ze je inhalen is dat meestal bij wegwerkzaamheden (Duitsers hebben de reputatie dat ze zich goed aan de snelheidslimiet houden bij wegwerkzaamheden en trajecten met een maximum snelheid, maar mijn ervaringen zijn heel anders; veel Duitsers gassen gewoon door met +20km/h boven de limiet).
achja, bmw stationwagons met 2 fietsen op het dak hing bijna achterin mn bumper, en toen reed ik al 210, terwijl een vw transporter busje me gewoon nog voorbij ging ook met die snelheid,..
dat kan alleen in duitsland
maar ik vind zelf ook dat 160 best kan in nederland.. datis.. als men eens goed leert anticiperen, en NIET met 110 snel voor mij nog even om een vrachtauto heenmoet..
duitsers gaan aan de kant, als je eraankomt, nederlanders precies tegenovergestelde.
dat kan alleen in duitsland

maar ik vind zelf ook dat 160 best kan in nederland.. datis.. als men eens goed leert anticiperen, en NIET met 110 snel voor mij nog even om een vrachtauto heenmoet..
duitsers gaan aan de kant, als je eraankomt, nederlanders precies tegenovergestelde.
Verwijderd
hoe had je gedacht dat manschaptechnisch voor elkaar te boksen? ik kan me niet voorstellen dat johan remkes nog ergens een paar miljoen agenten achter de hand heeft voor al die praatjes. want die ga je écht wel nodig hebben.Crazy D schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:45:
[...]
Dat staat ook erg hoog in mijn persoonlijke ergernissen top 10, aso's
[...]
En dus moet er juist veel meer op gecontroleerd worden en mensen op hun gedrag wijzen (heropvoeden).
[...]
Jawel, maar je hoeft niet meteen alles maar te bekeuren. Even een praatje met een uitleg van de gevaarzetting en een aardig deel van de mensen zal er wat van leren. En diegenen die er niks van leren krijgen vanzelf wel een keer een bekeuring als ze idd op minder dan 0.5 sec afstand zitten. Controle != bekeuring.
verder zou het natuurlijk volstrek ongeloofwaardig overkomen: voor 4 km te hard krijg je meteen een boete, maar voor kleven gaan we eerst een praatje maken.
1 sec. afstand wordt op dit moment niet als kleven gezien (en ik heb het dan ook over het niveau van kleven dat niet wordt bestraft maar wel irritant is, en voor extra files kan zorgen). Het echte kleven (op dit moment 0.5 sec afstand) moet uiteraard gewoon bekeurd worden.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:47:
hoe had je gedacht dat manschaptechnisch voor elkaar te boksen? ik kan me niet voorstellen dat johan remkes nog ergens een paar miljoen agenten achter de hand heeft voor al die praatjes. want die ga je écht wel nodig hebben.
verder zou het natuurlijk volstrek ongeloofwaardig overkomen: voor 4 km te hard krijg je meteen een boete, maar voor kleven gaan we eerst een praatje maken.
Ze hebben mensen genoeg, het is maar net hoe je ze inplant. Je kunt er tientallen in NL achter diverse bomen of bushokjes zetten met een lasergun, maar je zou ze ook een dagje op een andere manier bezig kunnen houden... Het is maar net waar je de prioriteit legt (en die ligt overduidelijk niet bij verkeersveiligheid, maar dat is weer een ander verhaal).
Exact expert nodig?
Verwijderd
komen we toch weer terug op wat ik eerder zei: een fanatiek gehandhaafde 2 seconden regel gaat niet werken.Crazy D schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:04:
[...]
1 sec. afstand wordt op dit moment niet als kleven gezien (en ik heb het dan ook over het niveau van kleven dat niet wordt bestraft maar wel irritant is, en voor extra files kan zorgen). Het echte kleven (op dit moment 0.5 sec afstand) moet uiteraard gewoon bekeurd worden.
of je klevers dan vanaf een halve of een hele seconde moet aanpakken is weer wat anders.
ja, dat roep ik ook altijd als m'n fiets weer eens gejat is. maar zolang ze die mensen met bijna 0 opleiding jaarlijks 8 miljoen boetes (twv 600 miljoen euro) kunnen laten uitschrijven (bij voorkeur om half 3 'snachts op een lege snelweg) gaat dat toch echt niet veranderen hoor.Ze hebben mensen genoeg, het is maar net hoe je ze inplant. Je kunt er tientallen in NL achter diverse bomen of bushokjes zetten met een lasergun, maar je zou ze ook een dagje op een andere manier bezig kunnen houden... Het is maar net waar je de prioriteit legt (en die ligt overduidelijk niet bij verkeersveiligheid, maar dat is weer een ander verhaal).
Als ik over de snelweg rijdt met mijn cruise-control op 120 en er rijdt een vrachtwagen voor mij waar ik om heen moet en er komt achter mij iemand met 120+ aanrijden dan ga ik daarop niet anticiperen en wachten. Ik ga rustig om die vrachtwagen heen en de persoon die graag hard wil rijden remt maar even. Ik ga niet remmen voor iemand die zo nodig hard wil rijden.mvz schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:29:
achja, bmw stationwagons met 2 fietsen op het dak hing bijna achterin mn bumper, en toen reed ik al 210, terwijl een vw transporter busje me gewoon nog voorbij ging ook met die snelheid,..
dat kan alleen in duitsland![]()
Bovendien heb je in Duitsland ook snelwegen die veel minder druk zijn dan in Nederland en bijna altijd 3-strooks. In Nederland is het snelwegennet mijns inziens op de meeste plaatsen ongeschikt om zo hard te rijden omdat het in feite geen snelweg is. De afslagen volgen elkaar in hoog tempo op waardoor het erg "onrustig" is op de weg. Er zijn natuurlijk wel stukken waar je best 160 zou kunnen rijden maar dat is maar een klein deel van het totale net.
De verkeersveiligheid in Nederland is anders wel aanmerkelijk hoger (gezien het aantal verkeersdoden) dan in de ons omringende landen. Het aantal mobiele controle´s valt ook best mee en ik weet zeker dat de meerderheid daarvan niet midden in de nacht plaats vindt.Crazy D schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:04:
[...]
1 sec. afstand wordt op dit moment niet als kleven gezien (en ik heb het dan ook over het niveau van kleven dat niet wordt bestraft maar wel irritant is, en voor extra files kan zorgen). Het echte kleven (op dit moment 0.5 sec afstand) moet uiteraard gewoon bekeurd worden.
Ze hebben mensen genoeg, het is maar net hoe je ze inplant. Je kunt er tientallen in NL achter diverse bomen of bushokjes zetten met een lasergun, maar je zou ze ook een dagje op een andere manier bezig kunnen houden... Het is maar net waar je de prioriteit legt (en die ligt overduidelijk niet bij verkeersveiligheid, maar dat is weer een ander verhaal).
[ Voor 44% gewijzigd door argro op 16-08-2006 12:18 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
aargh.. lees je theorie boekje nog eens door je moet bij baanwisseling het achteropkomend verkeerd niet hinderen. En als je toch bezig bent bekijk het ook eens andersom als die persoon met 120+ niet wil anticiperen op jou inhaalactie. Ik zeg niet dat het goed is om 120+ te gaan rijden waar dat niet mag (ook al is het wel leuk). Maar op deze manier komen er gewoon ongelukken.. dan is anticiperen op de hardrijder toch iets beter lijkt me ?argro schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:15:
[...]
Als ik over de snelweg rijdt met mijn cruise-control op 120 en er rijdt een vrachtwagen voor mij waar ik om heen moet en er komt achter mij iemand met 120+ aanrijden dan ga ik daarop niet anticiperen en wachten. Ik ga rustig om die vrachtwagen heen en de persoon die graag hard wil rijden remt maar even. Ik ga niet remmen voor iemand die zo nodig hard wil rijden.
Was bij op onze terugweg van vakantie door duitsland ook .. mooie Baustelle waar je 60 mocht rijden komt er een met 100 aangeknald *FLITS* .. maar dat is dan wel weer je eigen dikke schuld.Femme schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:06:
Het is inderdaad maar een kleine minderheid van de Duitsers die echt hard (+200km/h) rijdt. Snelheden van 160km/h zijn er echter zeker geen uitzonderingen. Op banen met 2x3 rijstroken rijdt de middelste strook vaak toch al snel 150 tot 180km/h als de ruimte er is. Als ik Duitsland doorkruis met snelheden van +200km/h kom ik altijd diverse Duitsers (in BMW's, Audi's en MB's) tegen die ongeveer hetzelfde doen, maar je wordt zelden ingehaald door iemand die duidelijk harder gaat. Als ze je inhalen is dat meestal bij wegwerkzaamheden (Duitsers hebben de reputatie dat ze zich goed aan de snelheidslimiet houden bij wegwerkzaamheden en trajecten met een maximum snelheid, maar mijn ervaringen zijn heel anders; veel Duitsers gassen gewoon door met +20km/h boven de limiet).
En die hardrijdende Duitsers blijven achter je rijden met 200+ omdat jij dan mooi de baan voor hun schoonveegt hoeven zij minder van het gas af, ze volgen dan op iets van 20 meter afstand ofzo, niemand die ertussen duikt en als er iemand voor jou iets doms doet hoeven zij alleen ff van t gas af en niet te remmen
[ Voor 43% gewijzigd door Pilske op 16-08-2006 12:25 ]
Ik gooi de auto er natuurlijk niet lomp voor zodat het achterop komende verkeer vol in de ankers moet, dan wissel ik iets eerder van baan zodat ze ruim de tijd hebben om vaart te minderen. Ik hinder het achteropkomende verkeer niet, ze moeten alleen heel even vaart minderen.Pilske schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:20:
[...]
aargh.. lees je theorie boekje nog eens door je moet bij baanwisseling het achteropkomend verkeerd niet hinderen. En als je toch bezig bent bekijk het ook eens andersom als die persoon met 120+ niet wil anticiperen op jou inhaalactie. Ik zeg niet dat het goed is om 120+ te gaan rijden waar dat niet mag (ook al is het wel leuk). Maar op deze manier komen er gewoon ongelukken.. dan is anticiperen op de hardrijder toch iets beter lijkt me ?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het is een spel van geven en nemen, en uiteraard hangt het af van de onderlinge afstand. Als ik zie dat er iemand welliswaar hard aan komt, maar nog 'ver' weg is en echt alle tijd van de wereld heeft om te anticiperen op mijn inhaal aktie, dan haal ik ook gewoon in. Maar het andere uiterste is 'm ervoor pleuren, en ook al reedt die ander dan misschien te hard, je mag niet hinderen... Maar de 'andere partij' moet ook anticiperen en als je te hard rijdt moet je er vanuit gaan dat mensen er geen rekening mee houden dat je harder dan zijzelf aan komt scheuren, en dus moet je feitelijk 2 x zo goed vooruitkijken als normaal. En als je dat goed doet en op tijd je gas los laat, hoef je zelfs amper snelheid te minderen. En kun jij gewoon rustig inhalen zonder dat je een snelle bak in je kofferbak hebt hangen.Als ik over de snelweg rijdt met mijn cruise-control op 120 en er rijdt een vrachtwagen voor mij waar ik om heen moet en er komt achter mij iemand met 120+ aanrijden dan ga ik daarop niet anticiperen en wachten. Ik ga rustig om die vrachtwagen heen en de persoon die graag hard wil rijden remt maar even. Ik ga niet remmen voor iemand die zo nodig hard wil rijden.
Ik weet niet waar jij in Duitsland hebt gereden, maar ik heb dit jaar voornamelijk 2 baans wegen gezien...Bovendien heb je in Duitsland ook snelwegen die veel minder druk zijn dan in Nederland en bijna altijd 3-strooks.
Als het echt rustig is maakt het niet uit hoeveel afslagen je hebt want het is dusdanig rustig dat verkeer gewoon kan invoegen en jij ze rustig kunt inhalen.... al is wat dat aangaat de Duitse situatie wel wat fijner, gewoon rustig stukken van 40+ km zonder invoegstrookjeIn Nederland is het snelwegennet mijns inziens op de meeste plaatsen ongeschikt om zo hard te rijden omdat het in feite geen snelweg is. De afslagen volgen elkaar in hoog tempo op waardoor het erg "onrustig" is op de weg. Er zijn natuurlijk wel stukken waar je best 160 zou kunnen rijden maar dat is maar een klein deel van het totale net.
Nederland is inderdaad best veilig, en dat zal aan diverse zaken liggen. Echter heb ik 0,0 begrip voor een controle langs een snelweg, de meest veilige plaats om te rijden, terwijl binnen de bebouwde kom (ik noem 30km zones bij scholen en winkelstraten) er gevoelsmatig veel minder controles zijn (ik zeg gevoelsmatig omdat ik geen cijfers heb... maar ik heb nog nooit een controle gezien bij wat scholen bij mij in de buurt, en wel op zeer veilige snelwegen en provinciale wegen. Of lekker achter een reclamebord 20 meter voor het bord einde wegwerkzaamheden/einde 30...).De verkeersveiligheid in Nederland is anders wel aanmerkelijk hoger (gezien het aantal verkeersdoden) dan in de ons omringende landen. Het aantal mobiele controle´s valt ook best mee en ik weet zeker dat de meerderheid daarvan niet midden in de nacht plaats vindt.
En wat is 'aantal mobiele controles valt best mee' ? Het zijn er landelijk gezien al gauw tientallen per dag, dus mankracht genoeg voor mijn idee voor het waarschuwen van mensen
Exact expert nodig?
Ben het helemaal eens met Crazy D's inhaalbeleid: je duikt er niet zomaar voor als je ziet dat iemand keihard zit in te halen. En als je op tijd naar links gaat (soms ga ik expres wat eerder naar links als ik zie dat iemand precies links van mij zou gaan hangen als ik juist dan naar links zou moeten, mits ik 125 rij en de ander niet veel sneller), dan kan de ander ook veel beter anticiperen.
Verder lijkt het er nu op dat de politie alleen extreme klevers (<10 meter) wil pakken...
En over 'naar links duiken': in sommige gevallen vind ik dat niet zo erg (meestal halen ze immers alleen een vrachtwagen in en doen dat niet eens zo heel langzaam). In andere gevallen als het langzaam rijdt en ze rechts inhalen vind ik het wel aso. Je moet je ook weer niet te veel ergeren en kunt beter die tijd benutten om je weer es af te vragen hoe het toch zo gekomen is dat het menselijk ras er nu zo voor staat als het staat
Verder lijkt het er nu op dat de politie alleen extreme klevers (<10 meter) wil pakken...
En over 'naar links duiken': in sommige gevallen vind ik dat niet zo erg (meestal halen ze immers alleen een vrachtwagen in en doen dat niet eens zo heel langzaam). In andere gevallen als het langzaam rijdt en ze rechts inhalen vind ik het wel aso. Je moet je ook weer niet te veel ergeren en kunt beter die tijd benutten om je weer es af te vragen hoe het toch zo gekomen is dat het menselijk ras er nu zo voor staat als het staat
Ik kan je niet helemaal volgen met je laatste zin.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:50:
En over 'naar links duiken': in sommige gevallen vind ik dat niet zo erg (meestal halen ze immers alleen een vrachtwagen in en doen dat niet eens zo heel langzaam). In andere gevallen als het langzaam rijdt en ze rechts inhalen vind ik het wel aso.
Wat bedoel je te zeggen?
Nou, dat ik het wél aso vind als mensen rechts inhalen (in een file/langzaamrijdend verkeer) en dan naar links komen. Verder boeit het me niet zo heel veel als ze maar even uit hun doppen kijken en ik niet op m'n rem hoef te trappenBackSlash32 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:13:
[...]
Ik kan je niet helemaal volgen met je laatste zin.
Wat bedoel je te zeggen?
Helemaal mee eens, er zijn teveel afslagen om 160 te rijden. De meeste snelwegen zijn 2 baans waarbij de rechter baan bij dusdanig veel afslagen nooit flink door kan karren, ook gezien de lengte van de in- en uitvoegstroken. Dan zou je de linkerbaan op de 160 kunnen houden, maar gezien de drukte die je krijgt bij in- en uitvoegstroken zou het verkeer dan terug moeten in snelheid.argro schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:15:
Bovendien heb je in Duitsland ook snelwegen die veel minder druk zijn dan in Nederland en bijna altijd 3-strooks. In Nederland is het snelwegennet mijns inziens op de meeste plaatsen ongeschikt om zo hard te rijden omdat het in feite geen snelweg is. De afslagen volgen elkaar in hoog tempo op waardoor het erg "onrustig" is op de weg. Er zijn natuurlijk wel stukken waar je best 160 zou kunnen rijden maar dat is maar een klein deel van het totale net.
De enige manier om dit werkend te krijg is mijn inziens een volledige variabele snelheid, maar ga eens na: hoe vaak per dag zou dat het geval zijn? Tussen de middag een uurtje? 's Nachts zal men nooit aan beginnen gezien het beperktere zicht.
Het idee is leuk, maar niet erg werkbaar in NL (en al helemaal niet in de randstad).
Zo'n 50% binnen de bebouwde kom, 25% t/m 80km/h en het restje op de (auto)snelweg, met de nadruk van dat laatste gedeelte op de 100km wegenCrazy D schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:25:
Nederland is inderdaad best veilig, en dat zal aan diverse zaken liggen. Echter heb ik 0,0 begrip voor een controle langs een snelweg, de meest veilige plaats om te rijden, terwijl binnen de bebouwde kom (ik noem 30km zones bij scholen en winkelstraten) er gevoelsmatig veel minder controles zijn (ik zeg gevoelsmatig omdat ik geen cijfers heb... maar ik heb nog nooit een controle gezien bij wat scholen bij mij in de buurt, en wel op zeer veilige snelwegen en provinciale wegen. Of lekker achter een reclamebord 20 meter voor het bord einde wegwerkzaamheden/einde 30...).
Wat is daar aso aan? Dat is namelijk 100% legaal. Ik doe het zelf ook vaak zat. Als je ergens 120 mag, en er besluit een rijtje auto links te gaan rijden met een gangetje van 80, en ik kan er rechts voorbij, dan ga ik. Bij 1 of enkele auto's blijf ik er rechts achterhangen, maar bij een langere rij ga ik er gewoon voorbij, want da's een file...Sorcerer8472 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:14:
[...]
Nou, dat ik het wél aso vind als mensen rechts inhalen (in een file/langzaamrijdend verkeer) en dan naar links komen. Verder boeit het me niet zo heel veel als ze maar even uit hun doppen kijken en ik niet op m'n rem hoef te trappen
jurisprudentie:
in dit kader uitgesproken dat het met 100 km/uur via de rechter rijstrook inhalen van een aantal voertuigen met een snelheid van 80 km/uur, gelegitimeerd inhalen van een file is. Op de volgende wijze werd deze uitspraak onderbouwd:
(...) Op grond van artikel 11 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) behoort men links in te halen. Een uitzondering daarop is vermeld in artikel 13, lid 2 van het RVV 1990: files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.
Uit de in het zaakoverzicht vermelde toelichting van de verbalisant blijkt dat betrokkene op de Rijksweg A28, ter plaatse aangeduid als autosnelweg, aanvankelijk op de linker van de twee rijstroken reed. Hij haalde via de rechterrijstrook vier voertuigen in en deed dat met een snelheid van ong. 100 km/uur. Nadere gegevens over de verkeersdrukte en de snelheid ter plaatse op de linkerbaan zijn door de verbalisant niet vermeld. Betrokkene heeft niet ontkend dat hij op deze wijze auto's gepasseerd is.
Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file. Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RW 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RW 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.
In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten.
Nu niet vastgesteld kan worden dat de gedraging die betrokkene heeft begaan in de gegeven omstandigheden ongeoorloofd is, dient de beschikking te worden vernietigd.(...)
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
da's ook een leuke ja, al zijn er geloof ik ook wel eens rechters geweest die iets anders vonden.
je hebt er alleen niets aan. deze figuur is blijkbaar door de mazen van het systeem doorgeglipt, maar normaal gesproken ben je onder de wet mulder volstrekt kansloos in dit soort zaken, zelfs al kan je je onschuld bewijzen (dan wordt vrolijk even de pleegdatum ofzo aangepast, ik was erbij).
je hebt er alleen niets aan. deze figuur is blijkbaar door de mazen van het systeem doorgeglipt, maar normaal gesproken ben je onder de wet mulder volstrekt kansloos in dit soort zaken, zelfs al kan je je onschuld bewijzen (dan wordt vrolijk even de pleegdatum ofzo aangepast, ik was erbij).
Het ligt aan de situatie, als die rij auto's een vrachtwagen wil inhalen dat is het geen file en dus boete, maar buiten dat kan je met deze jurisprudentie aankomen en je gelijk halen.; helemaal als de weg rustig was en er maar twee banen waren. Daarnaast ga ik ook nooit de max. snelheid rijden als ik er rechts voorbij ga.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:49:
da's ook een leuke ja, al zijn er geloof ik ook wel eens rechters geweest die iets anders vonden.
En als ze me er een keer voor aanhouden is mijn verklaring dat ik een file inhaalde, de rest regelt m'n advocaat wel voor me.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Je kan je natuurlijk ook afvragen of je dan niet overbodig lang links blijft doortuffen... (ga maar eens de A12 tussen Den Haag en Utrecht af kachelen, die is grotendeels 3/4 baans en let op hoe vaak de rechterbaan niet gebruikt wordt).Sorcerer8472 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:14:
[...]
Nou, dat ik het wél aso vind als mensen rechts inhalen (in een file/langzaamrijdend verkeer) en dan naar links komen.
160 op de snelweg, ik moet er niet aan denken... Mijn auto rijdt bij 130 al 1:8, en ik heb hem met gierende turbo wel tot boven de 150 gekregen maar ik wil niet weten hoeveel hij dan zuipt 
Laat mij maar lekker rustig 120 rijden (ook hier in Frankrijk op de snelweg waar je eigenlijk 130 mag).
Laat mij maar lekker rustig 120 rijden (ook hier in Frankrijk op de snelweg waar je eigenlijk 130 mag).
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je word oud vadersMx. Alba schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:50:
160 op de snelweg, ik moet er niet aan denken... Mijn auto rijdt bij 130 al 1:8, en ik heb hem met gierende turbo wel tot boven de 150 gekregen maar ik wil niet weten hoeveel hij dan zuipt
(Ik rijd ook 120 waar je eigenlijk 110 mag hoor, en ik schroom niet de luchthapper van mijn intercooler mooi in de achteruitkijkspiegel van een linksklever te laten zien. Vaagt dat het "pépé-imago" een beetje weg?)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
lool wat heb jij voor auto danMx. Alba schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:50:
Een busje MPV, een Hyundai als ik het goed heb. Zo'n groot ding met veel ruimte voor vrouw, kinders en de hondG-PHREAK schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:53:
[...]
lool wat heb jij voor auto danvooroorlogs dieseltje ofzo
Met een vooroorlogse dieselmotorMadMarky schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:25:
[...]
Een busje MPV, een Hyundai als ik het goed heb. Zo'n groot ding met veel ruimte voor vrouw, kinders en de hond
Met 80 pk uit 2,5 liter.
De eerste versie, zonder intercooler, wel ja. Die van mij is de tweede versie, met intercooler, en die perst uit die zelfde motor 110pk.
(Maar dat is voor 2 ton staal met een vooroppervlak van 1m86 x 1m82 nog steeds krap, vooral als je het vollaadt met 6 personen, baggage, aanhangwagentje omdat je alle baggage toch niet in de auto krijgt, en een dubbele airco...)
[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 22-08-2006 09:51 ]
Ah! DeLuxe uitvoering.
Hyundai heeft hier te lande wel ooit een in licentie gebouwde Pajero op de markt gebracht (onder de naam Galloper), maar zelfs daar haalden ze er nog maar 100 pk uit.
Hyundai heeft hier te lande wel ooit een in licentie gebouwde Pajero op de markt gebracht (onder de naam Galloper), maar zelfs daar haalden ze er nog maar 100 pk uit.
Rechts inhalen en dan naar links gaan in dit geval vind ik asociaal. Legaal, sociaal, illegaal en asociaal hebben vaak niks met elkaar te maken.Wat is daar aso aan? Dat is namelijk 100% legaal. Ik doe het zelf ook vaak zat. Als je ergens 120 mag, en er besluit een rijtje auto links te gaan rijden met een gangetje van 80, en ik kan er rechts voorbij, dan ga ik. Bij 1 of enkele auto's blijf ik er rechts achterhangen, maar bij een langere rij ga ik er gewoon voorbij, want da's een file...
Rechts inhalen toestaan als mensen onnodig links blijven plakken zou ik trouwens helemaal niet verkeerd vinden in NL, vaak is het namelijk een hele sliert die er dan links achter blijft hangen waardoor de capaciteit van de rechterbaan ongebruikt blijft. De A2 tussen Utrecht en Eindhoven is echt zo'n plek waar iedereen links blijft hangen met 100 en de rechterbaan zowat helemaal leeg is, zou de doorstroming wel kunnen bevorderen. Ik laat m'n gas altijd los als ik iemand onnodig rechts in dreig te halen als het langzaam gaat (ga echter niet remmen als dat niet nodig is
[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-08-2006 14:11 ]
Tjah dat is op zo veel plaatsen, en wat ik dan nog debieler vind, is als je zelf braaf naar rechts gaat, de mensen achter je dat gat direct proberen dicht te rijdenRechts inhalen toestaan als mensen onnodig links blijven plakken zou ik trouwens helemaal niet verkeerd vinden in NL, vaak is het namelijk een hele sliert die er dan links achter blijft hangen waardoor de capaciteit van de rechterbaan ongebruikt blijft. De A2 tussen Utrecht en Eindhoven is echt zo'n plek waar iedereen links blijft hangen met 100 en de rechterbaan zowat helemaal leeg is, zou de doorstroming wel kunnen bevorderen. Ik laat m'n gas altijd los als ik iemand onnodig rechts in dreig te halen als het langzaam gaat (ga echter niet remmen als dat niet nodig is)

Als ik achter me mensen naar rechts zie gaan om zo'n gat gewoon op te vullen denk ik vaak, oh ja, en dan doe ik dat ook... en als een paar auto's dat doen, zie je opeens dat veel meer mensen dat doen. Wel weer typisch kuddegedrag...
En dan klagen mensen dat er te weinig asfalt ligt. Nee, er wordt te weinig asfalt gebruikt!

Exact expert nodig?
Crazy D schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:24:
En dan klagen mensen dat er te weinig asfalt ligt. Nee, er wordt te weinig asfalt gebruikt!
Crazy D: tenzij ik echt heel erg veel haast heb ga ik dan normaal ook naar rechts, maar ik vind het not done om mensen dan in te halen. Stel dat het weer sneller gaat rijden links ofzo dan probeer ik op dezelfde plek weer in te voegen waar ik ook vertrokken ben, dat krijg je met een overdreven gevoel van rechtvaardigheid
Ach, Rita Verdonk doet 160 over de vluchtstrook als er een file staat... Dan mogen wij dat toch ook? Zij heeft tenslotte een voorbeeldfunctie.. 
Bron: HIERRR
Bron: HIERRR
Ja maar ze was bezig met een klopjacht op een illegale buitenlander!
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:30:
Crazy D: tenzij ik echt heel erg veel haast heb ga ik dan normaal ook naar rechts, maar ik vind het not done om mensen dan in te halen. Stel dat het weer sneller gaat rijden links ofzo dan probeer ik op dezelfde plek weer in te voegen waar ik ook vertrokken ben, dat krijg je met een overdreven gevoel van rechtvaardigheid
Al ben ik de laatste tijd toch wat minder moeilijk in het rechts inhalen. Deed ik vroeger (nou ja 2 jaar geleden...) nog alle moeite om dat niet te doen, ik heb sindsdien behoorlijk wat meer km's gereden heb de fases verbaast, teleurgesteld (

(mjah dat is eigenlijk ook niet de juiste mentaliteit natuurlijk maar ik wordt het zat dat ik moeite moet gaan doen om geen overtreding te begaan, terwijl anderen er schijt aan hebben er ergenis nummer 1 gewoon met oogkleppen op uitvoeren)
Zo weer even wat frustratie kwijt

Exact expert nodig?
Ga je telkens netjes naar rechts...Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:30:
.....
En dan krijg je een preek van een gesjeesde motoragent "dat dat telkens wisselen van rijbaan zo'n onrustig wegbeeld geeft voor andere weggebruikers..."
Ik word onrustiger van agenten die veel te hard langs me rijden terwijl ze wel kijken of ik m'n gordel om heb (ofzoBackSlash32 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:23:
[...]
Ga je telkens netjes naar rechts...
.....
En dan krijg je een preek van een gesjeesde motoragent "dat dat telkens wisselen van rijbaan zo'n onrustig wegbeeld geeft voor andere weggebruikers..."
Sociaal is een mening, legaal is een feit, dus ik ga lekker mee met die legaliteit. Als de mensen in de file links vinden dat is asociaal ben moeten ze maar eens nadenken over het met z'n allen links blijven plakken met een veel lagere snelheid dan toegestaan.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:56:Rechts inhalen en dan naar links gaan in dit geval vind ik asociaal. Legaal, sociaal, illegaal en asociaal hebben vaak niks met elkaar te maken.
Overigens, zodra ik een rijtje rechts inhaal (en nogmaals, niet met de max snelheid, maar wel een stuk sneller dan het rijtje gaat), heeft de voorste bestuurder meestal wel door dat hij/zij wel erg lang met beperkte snelheid links hangt, waarna deze naar rechts gaat.
Inderdaad, en daar mag best eens een spotje over gemaakt worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er veel minder opstoppingen zouden zijn als mensen voornamelijk rechts houden.Crazy D schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:24:
Enige nadeel: meer auto's rechts is moeilijk invoegen en aangezien niemand in Nederland fatsoenlijk in kan voegen kan dat voor problemen zorgen. ('niemand' is een beetje bot gezegd; maar ga maar na, de 'rits' reclames zijn niet echt bij iedereen doorgedrongen). Een dynamisch snelheidssysteem kan dat oplossen door voor in- en uitvoegstroken de snelheid geleidelijk omlaag te brengen en na de strook weer omhoog, eventueel gecombineerd met een trajectcontrole.
En voor dat men begint over die k*t-controles: van mij mogen ze tijdens de spits heel de randstad op de trajectcontrole gooien, want het zijn vaak zat auto's die met 160 aankomen, vol op de rem moeten en daarmee een treintje 60km/h achter zich veroorzaken.
Ik heb gisteren nog een stuk of 6 auto's rechts ingehaald bij een flitskast. De maximumsnelheid is er 110, en iedereen rijdt constant 110-115, maar bij die flitskast rijdt men opeens 90-95
. Links reed een treintje, rechts was leeg, ik zag het al aankomen, ging naar rechts, en bleef lekker 110 rijden. *zoef* 6 auto's voorbij en weer naar links om een vrachtauto in te halen. Qua tijd heeft het me niets opgeleverd natuurlijk, maar ik vind dat zo dom hè, om 20km onder de maximumsnelheid te gaan rijden bij een flitskast

Dat is 1 van de redenen waarom ik denk dat 80 wel een goede snelheid is in de spits: geen snelheids verschil tussen auto's en vrachtauto's. En als mensen vervolgens ook nog een sec.of 2 afstand weten te bewaren, verdien je je rijbewijs niet als je dan nog steeds niet kunt invoegen... (ik ben daar ook geen held in, het 1e jaar dat ik mn rijbewijs had heb ik de spits met alle mogelijke moeite ontweken omdat ik bang was om in te moeten voegen als het druk is.... maar als mensen tussen de 1 en 2 sec afstand houden is er echt ruimte zat... alleen moeten mensen dan nog even gaan leren dat niet iedereen zomaar opzij gaat om plaats te maken! Jij voegt in, dus succes, kom je net naast me uit doe je iets fout want dan moet je zorgen dat je voor of achter me terecht komt... en niet naast me...).Speedpete schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:31:
Inderdaad, en daar mag best eens een spotje over gemaakt worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er veel minder opstoppingen zouden zijn als mensen voornamelijk rechts houden.
Enige nadeel: meer auto's rechts is moeilijk invoegen en aangezien niemand in Nederland fatsoenlijk in kan voegen kan dat voor problemen zorgen.
Snelheid verlagen bij invoeg plaatsen werkt niet, snelheidsverschillen creeeren nou juist opstoppingen. Dan moet je in de spits alle wegen dezelfde snelheid geven...
Vandaag ben ik braaf geweest: op de A13 heb ik niemand op niet-legale wijze ingehaald. Ik reedt vrolijk de hele A13 links, op de middenbaan continue auto's, en rechts zo nu en dan een vrachtwagen. Maar ik heb niet gescholden, niet gefoeterd, niet eventjes helemaal naar rechts gegaan om duidelijk te maken dat je daar niet wegzakt met je auto en je daar echt wel goed kunt rijden... ben trots op mezelf
Exact expert nodig?
Ik denk dat je wel een punt hebt.Crazy D schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:18:
[...]
Dat is 1 van de redenen waarom ik denk dat 80 wel een goede snelheid is in de spits: geen snelheids verschil tussen auto's en vrachtauto's. En als mensen vervolgens ook nog een sec.of 2 afstand weten te bewaren, verdien je je rijbewijs niet als je dan nog steeds niet kunt invoegen...
Ik ben vanmorgen erg rustig naar m'n werk gereden. Voornamelijk rechterbaan aangehouden en pas bij ruimte inhalen, gemiddeld een gangetje van zo'n 90km/h, en ik was 'slechts' drie minuten later op m'n werk dan normaal... dusse. 80 in de spits mag van mij wel. Ik rij liever met 80 door dan met 120 houterig en vol oponthoud.
Links blijven plakken is ook asociaal, daar niet van. Doe ik in zo'n situatie ook alleen als ik erg veel haast heb (als het zin heeft)Speedpete schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:31:
[...]
Sociaal is een mening, legaal is een feit, dus ik ga lekker mee met die legaliteit.
In een echte file boeit het geen fuck wie wie inhaalt natuurlijk. Bij 2 stroken is links het snelst, bij 3 stroken is midden het snelst, bij 4 stroken is de 2e van links het snelst, kies ik gewoon die
Oja, bij ritsen heb je het probleem dat de een het zsm wil doen en de ander op het laatste moment en dat beide personen elkaar asociaal vinden.
Bij mij is altijd de andere baan het snelstSorcerer8472 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:45:
In een echte file boeit het geen fuck wie wie inhaalt natuurlijk. Bij 2 stroken is links het snelst, bij 3 stroken is midden het snelst, bij 4 stroken is de 2e van links het snelst, kies ik gewoon die

En 'het mag niet', ff 75 euro aftikken als je wordt 'gesnapt'...Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:45:Links blijven plakken is ook asociaal, daar niet van.
Staat nergens dat je ze per se voorbij moet laten, als jij dat niet doet is dat jou keuze, niks mis mee. Ik laat ook lang niet iedereen ertussen. Al helemaal geen mensen die vinden dat bij 300 meter vrij achter je, en 10 meter vrij voor je, ze alle recht hebben om over de verdrijvingsvlakken te karren om voor je te komen. Die kunnen op z'n zachtst gezegd de schijt krijgen...Maar mensen die me rechts inhalen bij langzaamrijdend verkeer (>50 km/h) laat ik er niet tussen, dan kleef ik maar ff
Dit soort filmpjes zie je vaker op internet. Is het in arabie een sport om 160 te rijden op een snelweg en dan toch nog 360's enzo uit te voeren? Dit is trouwens een blooper variant, maar er zijn hele toffe bij. Kan iemand hier iets meer over vertellen:
http://video.google.nl/videoplay?docid=291976172600745613
Is dit niet meer wat voor de huiskamer?jmderonde schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:08:
Dit soort filmpjes zie je vaker op internet. Is het in arabie een sport om 160 te rijden op een snelweg en dan toch nog 360's enzo uit te voeren? Dit is trouwens een blooper variant, maar er zijn hele toffe bij. Kan iemand hier iets meer over vertellen:

Levensgevaarlijk en kansloos, meer is dit niet...
Verwijderd
Wat DE oplossing is aan het file-gedoe hier in Nederland; Gratis (of zeer goedkoop) openbaar vervoer. Kijk, ik met mijn studenten OVkaart mag niet mopperen, maar als ik nog geen 5 km met de bus moet ben je hier al bijna 4 euro kwijt. In Londen, Praag en Parijs meen ik hebben ze de hele focking week OV voor 1 euro ofzo. Zoiets in die trend was het. Iedereen neem de bus, trein of tram, de helft minder auto's op de weg, klaar. Door de grote stroom passagiers kunnen de maatschappijen meer vehicules inzetten, alles sluit op elkaar aan.
Maaaaaarja! Vertel dat maar eens aan die Chefkes in Den Haag!
Overigens, snelwegen. Heel handig, we hebben sinds een week Tom-Kroes-Control. Werd heerlijk, maar ze zouden elke auto ermee moeten uitrusten. Als de linker rijbaan in NL nou alleen gebruikt mag worden door wagens met KroesControl, die op 130 staat bv. hoef je daar dus -"nooit"- te remmen. Maja...nogmaals...maak ze dat maar eens duidelijk daarboven...

Overigens, snelwegen. Heel handig, we hebben sinds een week Tom-Kroes-Control. Werd heerlijk, maar ze zouden elke auto ermee moeten uitrusten. Als de linker rijbaan in NL nou alleen gebruikt mag worden door wagens met KroesControl, die op 130 staat bv. hoef je daar dus -"nooit"- te remmen. Maja...nogmaals...maak ze dat maar eens duidelijk daarboven...

Ja hoor, succes ermee. Dat werkt dus alleen goed als de auto's zijn/worden uitgerust met een zwarte doos die door middel van GPS en afstandsmeting de goede snelheid aanhoudt. Want wat op jouw teller 130 is, kan op de mijne 135 of 127 zijn bijvoorbeeld. En aangezien we toch echt een broertje dood hebben aan "Big Brother KLPD", hoeft er wat mij betreft geen zwarte doos in mijn auto om op de linkerbaan mijn cruise control op 180 in te stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:12:*knip*
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zo, jij hebt volkomen de waarheid in pacht, niet?Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:12:

Volgens mij heb jij er nog niet echt veel km opzitten in de Nederlandse spits.
Remmen komt vaak niet door het te hard rijden,
maar door drukte op de weg, iemand die ergens tussen wil, enzevoort.
Ik wou dat ik 130 kon rijden in de spits.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Voor dit probleem, zie mijn eerste verhaaltje...Tukk schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:21:
[...]
Zo, jij hebt volkomen de waarheid in pacht, niet?![]()
Met je Porsche 911 Turbo van de ene naar de andere langzaam-linksrijderTukk schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:21:
[...]
Zo, jij hebt volkomen de waarheid in pacht, niet?![]()
Maareh, eens, CC is geen oplossing, juist gevaarlijker (zie wat er op de Belgische snelwegen gebeurde bij mensen die met hun CC op een file inreden)...
Zelfde probleem als bij normaal rijden: iedereen op de rem in een hele sliert, tenzij je netjes afstand houdt tuurlijk...
Wat nou electronische hulpmiddelen?
/dev/brain gewoon gebruiken, leer inschatten en vooral kijken..
gadgets zijn hulpmiddelen, geen endlösung.
/dev/brain gewoon gebruiken, leer inschatten en vooral kijken..
gadgets zijn hulpmiddelen, geen endlösung.
Verwijderd
nouja, er komt natuurlijk (en naar mijn nederige inschatting in de zeer nabije toekomst) een moment dat apparaten op dat gebied beter gaan presteren dan mensen.
"leuk" is autorijden in nederland toch allang niet meer, dus ik zie het probleem niet. stel je eens voor zeg: 1 lange rij auto's die volautomatisch met 200 km/h over de snelweg zoeft, en dan met een fractie van het aantal verkeersongevallen van nu...
"leuk" is autorijden in nederland toch allang niet meer, dus ik zie het probleem niet. stel je eens voor zeg: 1 lange rij auto's die volautomatisch met 200 km/h over de snelweg zoeft, en dan met een fractie van het aantal verkeersongevallen van nu...
Nou als je ziet dat zelfs een beperkt aantal shuttlebusjes van Connexion er al moeite mee heeft om zo te rijden dan denk ik niet dat we over de 'nabije toekomst' sprekenVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:50:
nouja, er komt natuurlijk (en naar mijn nederige inschatting in de zeer nabije toekomst) een moment dat apparaten op dat gebied beter gaan presteren dan mensen.
Where's the fun in that?Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:50:
stel je eens voor zeg: 1 lange rij auto's die volautomatisch met 200 km/h over de snelweg zoeft, en dan met een fractie van het aantal verkeersongevallen van nu...
Neem dan de trein als je volautomatisch op een vaste snelheid een meter van elkaar dezelfde kant uit moet.
Op de nederlandse wegen kan dat niet eens vanwege het hoge aantal toe- en afritten en in- en uitvoegend verkeer.
"160 per uur op de snelweg dan toch beter? "
Slippende arabieren, gratis OV en alle varianten cruise control....? Zal wel aan mij liggen.
Verwijderd
tsja, wie weet he. gewoon optimistisch blijvenBigs schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:59:
[...]
Nou als je ziet dat zelfs een beperkt aantal shuttlebusjes van Connexion er al moeite mee heeft om zo te rijden dan denk ik niet dat we over de 'nabije toekomst' spreken
geen, dat zeg ik toch. maar dat is in de file staan ook niet.
kijk ik zeg niet dat het hele land er verplicht aan moet, maar ik kan me zo voorstellen dat bepaalde wegbeheerders (overheid of gewoon een investeerder), er wel brood in zien.
tsja, maar dan zit je weer vast aan stations enzo. of je moet heel nederland vol willen leggen met rails, dan kan het eventueel.Neem dan de trein als je volautomatisch op een vaste snelheid een meter van elkaar dezelfde kant uit moet.
feitelijk is er weinig verschil tussen een systeem met asfalt of met rails. in parijs rijden sommige metrolijnen ook gewoon op banden
daarom wil het nu ook nog niet. maar wie weet in de toekomst.Op de nederlandse wegen kan dat niet eens vanwege het hoge aantal toe- en afritten en in- en uitvoegend verkeer.
En toch vraag ik me dat af. In Duitsland zijn de invoegstroken vaak een stuk korter dan in Nederland. Wij gingen zelfs een keer op een parkeerplaats van chauffeur wisselen waarbij de gehele parkeerplaats korter was dan de gemiddelde Nederlandse uitvoegstrook. Echt, we reden zo ongeveer met 100 over die parkeerplaats toen we erachter kwamen dat er geen uitvoegstrook was..Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:46:
Gaat niet werken hier, in Duitsland is men er mee opgegroeid. Daar weet men het. Ziet het al bij invoegen. Hier in Nederland gooit men zo zn auto van de invoegstrook naar de linker baan zonder ook maar te kijken of er iemand met een wat hogere snelheid aan komt. In Duitsland zul je dat nooit zien, men is niet gek.
En de invoegstrook was net zo kort, dus je moest echt aan het begin van de parkeerplaats staan, goed vaart maken, en dan vol gas direct de snelweg op. En dan nog zit je niet echt aan de tachtig als je de snelweg op rijdt... Nu was dit wel een extreme uitzondering, maar nogmaals: ik heb wel vaker erg korte invoegstroken gezien daar.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat snelheden best variabel mogen worden. En niet alleen dat, een paar snelheidslimieten mogen best aangepast worden. Ik vind het nog steeds belachelijk dat de vierbaansweg Nijmegen in, zonder fietspaden of wat dan ook, een 50 kilometer weg is. En nog erger, dat ze 's nachts standaard alle stoplichten op rood zetten zodat je altijd iets moet afremmen voor de sensor je ziet. En ja, ik kan best doorrijden omdat ik weet dat het toch groen wordt, maar de flitspaal staat natuurlijk gewoon aan.
Oh, en nog even over die mentaliteit: mijn Lada heeft een topsnelheid van rond de 140, maar meestal rijdt ik 110 omdat dat net wat prettiger gaat dan 120+. En ik heb het idee dat dit in Duitsland een stuk meer wordt 'gewaardeerd' dan in Nederland..
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Zodat je de laatste km's gewoon kan rijden tot aan je werkplek ?BackSlash32 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:08:
[...]
Where's the fun in that?
Neem dan de trein als je volautomatisch op een vaste snelheid een meter van elkaar dezelfde kant uit moet.
Op de nederlandse wegen kan dat niet eens vanwege het hoge aantal toe- en afritten en in- en uitvoegend verkeer.
Ik kan nu ook de trein nemen, maar dan moet ik eerst naar de bus wandelen, wachten op de bus, de bus nemen, waéchten op de trein, weer wachten op een bus, de bus nemen, te voet naar het werk.
Ik zou 2:10 uur onderweg zijn met OV en 40 min met de motor/auto. Raad eens wat ik doe.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Je begrijpt hopelijk wel dat de trein in dit verhaal zeer sarcastisch is bedoeld?
Zeker gezien de nieuwe dienstregeling voor 2007
Zeker gezien de nieuwe dienstregeling voor 2007
Tuurlijk wel, daar valt het systeem wel op aan te passenBackSlash32 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:08:
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dat valt nog zwaar tegen.. OV in de UK is een stuk duurder dan in NL..Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:12:
Wat DE oplossing is aan het file-gedoe hier in Nederland; Gratis (of zeer goedkoop) openbaar vervoer. Kijk, ik met mijn studenten OVkaart mag niet mopperen, maar als ik nog geen 5 km met de bus moet ben je hier al bijna 4 euro kwijt. In Londen, Praag en Parijs meen ik hebben ze de hele focking week OV voor 1 euro ofzo. Zoiets in die trend was het. Iedereen neem de bus, trein of tram, de helft minder auto's op de weg, klaar. Door de grote stroom passagiers kunnen de maatschappijen meer vehicules inzetten, alles sluit op elkaar aan.
http://www.londontoolkit.com/briefing/underground.htm
£41.00 is duidelijk geen €1 ofzo.. (meer €60)
Verwijderd
Ik citeer: "...meen ik". Ofwel, er zijn steden die dat toepassen...En dat werkt.ToolkiT schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:53:
[...]
Dat valt nog zwaar tegen.. OV in de UK is een stuk duurder dan in NL..
http://www.londontoolkit.com/briefing/underground.htm
£41.00 is duidelijk geen €1 ofzo.. (meer €60)
Welke steden dan?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:10:
[...]
Ik citeer: "...meen ik". Ofwel, er zijn steden die dat toepassen...En dat werkt.
http://www.bootsnall.com/...s-metro-paris-france.html
45,70 Euros for five days
http://contest.felk.cvut.cz/prague.html
Seven Days Ticket 250 CZK (€9) (1999 dus is nu ongetwijveld duurder)