Toon posts:

Welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil het geheugen op m'n computers uitbreiden en ik heb inmiddels uitgezocht dat ik 2x 256 MB DDR PC3200 nodig heb voor de ene computer en 1x 256 MB SD-RAM PC133 nodig heb voor de andere computer. Vanochtend dus even op Alternate gekeken om een bestelling te plaatsen. Aangezien Kingston heel goed schijnt te zijn heb ik daar tussen de aanwezige soorten RAM gekeken. Maar in beide gevallen zijn er verschillende opties (op de pagina ZONDER ECC of Registred) met allemaal verschillende prijzen. Wat is nou het verschil tussen al die geheugens behalve de prijs? En welke zal ik waarschijnlijk nodig hebben?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27
Ik vind je topic nogal onduidelijk over komen. Misschien kun je even je vraag duidelijker formuleren en je de specificaties van beide computers vermelden.

Ook aan te raden is dat je eens de FAQ doorleest en op basis daarvan je topic maakt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Flying schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:10:
Ik vind je topic nogal onduidelijk over komen. Misschien kun je even je vraag duidelijker formuleren en je de specificaties van beide computers vermelden.

Ook aan te raden is dat je eens de FAQ doorleest en op basis daarvan je topic maakt.
Ik denk dat je beter kan kijken naar de RAM FAQ ;) FYI: Vaak heeft een gewone desktop geen registered RAM nodig, servers daarintegen juist weer wel.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
In de herkansing!

Voor PC 1 is nodig: 2x 256 MB DDR PC3200
Voor PC 2 is nodig: 1x 256 MB SD-RAM PC133

Aangezien ik gehoord heb dat Kingston geheugen altijd vrij goed werkt, ook in combinatie met ander geheugen (toch?) wil ik daarvoor gaan.

Voor PC1 kom ik dan hier terecht (op de pagina zonder ECC of Registred). Wat is dan (buiten de prijs) het verschil tussen deze, deze en
deze?

Voor PC2 kan ik dus een zelfde soort vraag stellen op de pagina met SD Ram. Zie ik iets over het hoofd waar ik nog op moet letten? Hoop dat de vraag nu wat duidelijker is! :)

Bedankt overigens voor die Ram-Faq, zal ik ook even bekijken! :)

About the subforumfaq: over het hoofd gezien, inmiddels wel gelezen. Topictitel is inderdaad niet de sterkste, maar inhoudelijk zijn het geen vragen die ik makkelijk na kon zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 17:29 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verschil tussen de eerste en de andere 2 is dat die dus ECC is en die andere 2 niet ;)
Daarnaast denk ik dat tussen de 2e en 3e een serie verschillend is.

En voor PC2: waar moet je naar kijken? Gewoon dat je het goede aantal MHz neemt ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit! :)

En wat betreft ECC: dat staat inderdaad in de titel vermeld, maar het geheugen staat op de pagina zonder ECC en bij de uitgebreide specificaties wordt het verder niet vermeld

Bedankt voor de informatie, dit is wat ik wilde weten! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zonder gegevens over de moederborden is kwestie kunnen we hier dus geen zak over zeggen :o

Algemeen geldt wel:

1) zoek op site of in handleiding mobo naar QVL-lijst
2) leg de lijst met goed geteste modules naast wat via Pricewatch of V&A beschikbaar is

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Met de RAM FAQ en de manuals van beide moederborden zou je eigenlijk wel op het goede antwoord moeten komen :)

De eerste PC3200 DIMM waaraan je refereert is eentje met ECC, dat heb je niet nodig (behalve als er allemaal al ECC geheugen in die pc zit, maar dan wist je dat waarschijnlijk al wel). Het verschil tussen de 2e en 3e is alleen een timingskwestie; CL2.5 vs. CL3. Beide zullen probleemloos werken, de eerste is theoretisch iets sneller maar dit verschil is verwaarloosbaar klein. Kijk wat voor DIMM's er nu in de computer zitten en neem spul met dezelfde timings :)

Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor jouw vraag over PC133; kijk wat er nu in zit en neem iets met dezelfde timings. Met PC133 is het trouwens soms van belang welke chipstructuur gebruikt wordt (zie ook RAM FAQ). Neem eentje met dezelfde opbouw als er nu in de desbetreffende computer zit, dan kan er in feite niks misgaan.

Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.