Nieuwe stille case =>welke nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik ben dus op zoek naar en nieuwe case om mn nieuw systeem rond de e6600 te bouwen.
Ik zag laatst een artikel in een computerboekje waar men een case stiller maakte door matten en dergelijke.
Miss weet iemand hier welke fabrikanten zulke cases maken want ik wil een zo stil mogelijk systeem en de kast zal er dan ook wel wat aan doen dacht ik.

Wat ik me ook afvraag is of de luchtafvoer wel degelijk is met zo een systeem met dempingsmatten...

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik heb zelf de Antec P180, hele stille kast in combinatie met een Tagan voeding.
Geen dempings-matjes nodig; moet naar het powerledje kijken of de kast aan staat...

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ikzelf heb deze kast: http://www.lian-li.com/Pr...l_Silent/M_C_S_PC-101.htm

Lian-Li PC-101. Geweldige kast, inclusief 3* 120mm fan. (die draaien bij mijn op 5 volt en dat maakt ze redelijk stil, ik denk dat ik hiervoor in de plaats nog 3 papst fans ga plaatsen).

Het enige nadeel is dat de zijpanelen ietsjes resoneren door de harde schijven. Daar moet ik nog iets op verzinnen....

Het design is :9~ . Als je een mooiere kast kent dan deze, dan ben ik benieuwd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ga je nog meer in je kast proppen ?? Als er een dikke videokaart in komt dan moet je echt goed rondkijken sinds er dan min of meer geen ideale kast bestaat :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crazyheinz
Bedankt allemaal al voor de tips. Ik ga er een 7900 insteken...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wil je een stille kast, of een goedkope en stille kast? In het laatste geval vallen alle gegeven opties hierboven af.

Op www.silentpcreview.com kun je trouwens heel veel tips vinden over stille pc's.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 23:20
En wat heb je zelf al gezocht, en ondervonden?
Beetje initiatief tonen kan geen kwaad.

De SonataII, de P180 van sonata zijn idd aardige kasten die de warme lucht ideaal snel afvoeren waardoor er ook niet veel lawaai gemaakt wordt.

discogs

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12

Check deze eens, dit is echt een hele stille kast en in de categorie goedkoop. (inclusief voeding al gezien voor rond de 80 euro. Als de prijs niet veel uitmaakt heb je uiteraard veel duurdere en mooiere kasten, maar dit is binnen een beperkt budget een goede keuze.

Deliriant isti Romani.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:23
Saryon schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:37:
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12

Check deze eens, dit is echt een hele stille kast en in de categorie goedkoop. (inclusief voeding al gezien voor rond de 80 euro. Als de prijs niet veel uitmaakt heb je uiteraard veel duurdere en mooiere kasten, maar dit is binnen een beperkt budget een goede keuze.
nadeel van deze kast is dat je er geen andere voeding in kan zetten als dit ooit nodig is

• crazyheinz
Het mag wel wat kosten. Zolang het maar stil is en er mooi uitziet.
Die antec p180 is idd zeer mooi en lijkt beetje op het lian li model.Silentium T2 ziet er ook zeer mooi uit, ook van prijs valt die zeer goed mee...
Ik zoek dus in die richting van design. Maar voornaamste is dus het lawaai.

[ Voor 68% gewijzigd door crazyheinz op 10-08-2006 18:22 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Die antec p180 heb ik bij het kopen van een behuizing ook overwogen, maar het plastic gehalte is te hoog vind ik....

De Lian-Li die ik hierboven heb neergezet is volledig van aluminium, niet zwaar en heel degelijk!
Verder heb ik nog geen behuizing kunnen vinden die er mooier uitziet (maar smaak is natuurlijk persoonlijk).

Het is overigens wel een behuizing van €200,-.

Waarom ik hem zonder twijfel gekocht heb? Er kunnen 3 120mm fans in. Dat zie je niet zo vaak bij behuizingen (of ze zijn lelijk!). En verder is de indeling heel erg fijn. De fan aan de achterkant blaast precies de lucht door de synche ninja. De fan aan de zijkant zuigt de warme lucht van het passieve koelblok van de videokaart weg. Alle kabels van de voeding kun je netjes onderin wegwerken naast de voeding, die hangen niet ergens boven in je kast te bungelen.....

Nou goed, ik ben er al een half jaartje heel erg tevreden mee en hij zal nog heel wat jaren mee gaan.
Pagina: 1