KPN bouwt subsidie op mobiele telefoons af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
KPN is gewoon een bedrijf, doel: meer winst. Dat kan zo dus. En als de andere providers mee gaan. (wat ik best zie gebeuren omdat die dan natuurlijk ook meer winst maken) gaat het zeker werken. Helaas voor de consument.

Net zoals dat met de euro is gegaan in de supermarkten, alles ineens duurder. En dan later weer een supermarkten oorlog. Zo zal het ook nu gaan hoop/denk ik.

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Denk alleen dat de jongeren nu een andere provider gaan nemen,als ze geen gratis toestel meer krijgen bij HI20,HI30.....
Aan de ene kant gaat KPN (vorig jaar of jaar ervoor)lager met hun abonnementen (kosten) en omlaag met mmsjes (vanaf Jan.2007 kost mmsje 2 smsjes) en nu doen ze weer dit???
Zal wel een man achter dit denkwerk zitten,kan niet anders hahahaha ;)

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

rooie60 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:
Dus ga ik braaf van HI30 naar een HI40,om toch nog te kunnen profiteren van gratis/bijna gratis gsm :?
It Doesn't work like that! :(

Subsidie moet je uitgaan van ongeveer ~200 euro minder toestel korting, het helpt echt niet dat je dan ineens naar een iets wat hoger abbo gaat, op elk abbo vorm zit een max. aan korting.
Zelfs op een (ik praat even over een vroegere bundel) Vodafone *1500 voor ~150 eu per maand zou je nog voor een (bijvoorbeeld) toestel van *1000 euro, 200 of meer neer moeten leggen, dit zal nu 400-600> zijn.

(*ik gebruik ff hogere bundels/toestellen prijs om het wat makkelijker te maken.)

Mja ik ben het er wel mee eens dat we even 1 september en ongeveer een jaar moeten afwachten hoe laag de korting wordt.
Er is nu nog weinig over te zeggen, hoewel ik deze berichten wel in de wandel paden gehoord heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Underworld op 24-08-2006 22:05 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Ik heb niet het hele topic gelezen maar,

Ik ga er zelf van uit dat de subsidies idd zullen gaan verdwijnen.

Nu gaan de toestel prijzen omhoog. Het is een logisch vervolg, omdat elke klant een provider nu al snel honderden euro's kost die ook maar weer eens terug verdient moeten worden. Dit is voor providers lastig te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Zullen de providers nooit doen ... andere voorwaardn zullen ze gaan stellen maar ze hebben nieuwe technieken nodig om de grote winsten te halen. Nieuwe technieken kunnen alleen met nieuwe telefoons. Iedereen die denkt dat hij/zij met zo'n "gratis" telefoon beter af is, wordt ondertussen een poot uitgedraaid met het nieuwste van het nieuwste (eerst SMS, toen MMS, nu streaming video). Om een markt te openen moet je investeren en die telefoons horen daar ook bij. De gratis telefoonabbo's gaan niet weg, je krijgt ze niet zomaar meer bij twee pakken wasverzachter en de contract duren zullen weer 2/3 jaar worden maar als ze een nieuwe markt willen aanboren zullen ze die nieuwe telefoons echt wel bijna gratis moeten weggeven. Misschien is het zelfs een verkoop truuk om dit bericht in de markt te brengen, iedereen koopt nog snel even een nieuw abbo!

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ha dan ben ik er mooi ingetuind als dat zo is,maar ik betaal nu €89 voor de N73 als ik verleng met HI40 voor 2 jr en met HI30 is dat €179.99,scheelt een slok op een borrel niet? en na 6 mnd ga ik weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:42

Bob Popcorn

Plop!

rooie60 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:55:
Ha dan ben ik er mooi ingetuind als dat zo is,maar ik betaal nu €89 voor de N73 als ik verleng met HI40 voor 2 jr en met HI30 is dat €179.99,scheelt een slok op een borrel niet? en na 6 mnd ga ik weer omlaag.
In die 6 maanden betaal je 60 euro teveel, dus eigenlijk kost het toesten je 149 euro.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus de dik 20 euro die je af moet tikken bij een downgrade, is ~170 euro. Maakt per saldo dus vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Denken ze dan niet dat mensen gaan kijken naar bijv. vodafone. niet slim. Telefoons en abbo's zijn al duur genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

darkdesign schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:47:
Denken ze dan niet dat mensen gaan kijken naar bijv. vodafone. niet slim. Telefoons en abbo's zijn al duur genoeg
Zo gaat het al jaren, it's part of the system...
De ene keer is die goedkoper, de andere keer die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Over T-Mobile: liquiditeit en solvabiliteit... Zoek deze termen op en je snapt wat er aan de hand is... Ieder toestel(korting) is een voorfinanciering. Sluit je te veel nieuwe mensen aan, dan komen die 2 in de problemen... Economie van 3VWO ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Paultje3181 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:31:
Over T-Mobile: liquiditeit en solvabiliteit... Zoek deze termen op en je snapt wat er aan de hand is... Ieder toestel(korting) is een voorfinanciering. Sluit je te veel nieuwe mensen aan, dan komen die 2 in de problemen... Economie van 3VWO ofzo...
Niet alleen van VWO hoor... ook van MBO Economie / Havo e.d. ik snap het punt niet helemaal waarom dit hier ineens naar voren moet komen, maar goed.
Het probleem is nooit of te nimmer geweest dat er teveel mensen zijn aangesloten, Profiders krijgen betaald voor AirTime (en ik kan je hierbij melden, niet zo'n beetje ook... we hebben het hier per klant over tientallen euro's op jaar basis, ik weet zelfs bijna het exacte bedrag).
Profiders juichen het alleen maar toe, hoe meer klanten hoe beter, het netwerk, imago, diensten ga zo maar door.
Pff...de rest, wat het probleem was, heb ik trouwens eerder al gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Underworld schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:28:
[...]

Niet alleen van VWO hoor... ook van MBO Economie / Havo e.d. ik snap het punt niet helemaal waarom dit hier ineens naar voren moet komen, maar goed.
Het probleem is nooit of te nimmer geweest dat er teveel mensen zijn aangesloten, Profiders krijgen betaald voor AirTime (en ik kan je hierbij melden, niet zo'n beetje ook... we hebben het hier per klant over tientallen euro's op jaar basis, ik weet zelfs bijna het exacte bedrag).
Profiders juichen het alleen maar toe, hoe meer klanten hoe beter, het netwerk, imago, diensten ga zo maar door.
Pff...de rest, wat het probleem was, heb ik trouwens eerder al gemeld...
Is niet helemaal waar. Als T-Mobile een campagne met een bepaalde keten doet, dan geven ze die keten een bepaalde target zodat ze een extra bonus krijgen in het andeel air-time. Echter als ze ver over de target gaan, dan lopen de kosten voor T-Mobile te veel op omdat ze die van te voren niet geraamd hadden. Hierdoor krijg je opeens te hoge kosten en wil je geen klaten meer eentrekken.

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 29-08-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

DaannO schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:49:
[...]

Is niet helemaal waar. Als T-Mobile een campagne met een bepaalde keten doet, dan geven ze die keten een bepaalde target zodat ze een extra bonus krijgen in het andeel air-time. Echter als ze ver over de target gaan, dan lopen de kosten voor T-Mobile te veel op omdat ze die van te voren niet geraamd hadden. Hierdoor krijg je opeens te hoge kosten en wil je geen klaten meer eentrekken.
Hmm dan hebben we bijde waarschijnlijk andere dingen gehoord, Airtime viel inderdaad ook, maar tegen mij werdt gezegt dat het met name o.a. de bbq's (e.d.) waren die het de das om deden draaien.

IIG verheug ik me al een beetje op Vrijdag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Underworld op 29-08-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
mobieltjes kado, geen mobieltjes meer kado? ik snap het niet, je betaald normaal voor een weinig bellen abbo 10 euro per maand (abbo zonder toestel zie kpn.com) Neem je een toestel met abbo betaal je 20 pm, dus na 2 jaar betaal je wel mooi totaal 2x12x10=240 euro voor die mobiel, die koop je gewoon op afbetaling. Inderdaad, als je hem los koopt kost dat mobieltje 300, dus 60 euro korting. Echter een groot bedrijf als kpn kan ze per 2000 ineens aankopen dus goedkoper inkopen en verkopen (bij een abbo). Verkopen dus, en niet weggeven.

Nu de markt verzadigd raakt, elke netwerkbeheerder heeft rond de 2 milj. klanten dus we zitten tegen de top nu misschien, hoewel kinderen pubers worden intussen en pubers willen maar 1 ding, een nieuw mobieltje, dus de vraag blijft wel. Het aantal abbo's wat de deur uit gaat elke maand zal wel minder worden. Dus misschien dat je straks 100 euro moet bijbetalen. Maar dan heb je wel het nieuwste van het nieuwste. De ook maar iets verouderde toestellen, jaartje op de markt of zo, die ook best goed zijn, (hoelang is de D600 nu al op de markt en draait nog steeds mee), zullen denk ik gewoon gratis er bij gegeven (blijven) worden zonder bijbetaling.

En misschien hoor ik de klok wel luiden maar weet niet waar de klepel hangt, maar als ze knollen voor citroenen gaan verkopen komt de aap vanzelf uit de mouw en zijn we mooi in de aap gelogeerd straks en dan zijn de apen gaar wat mij betreft.

[ Voor 45% gewijzigd door redparrotnl op 02-09-2006 02:13 . Reden: Het was laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ook Vodafone nokt ermee...

Van rtlZ:

Ook Vodafone schrapt in subsidie mobieltje
Ook telecombedrijf Vodafone schrapt een deel van de subsidie op mobiele telefoons. Eerder zetten T-Mobile en KPN al een dergelijke stap.

Commissie
Concreet betekent het dat Vodafone de commissie op een verkocht telefoonabonnement met 60 euro naar beneden brengt. De korting voor de tussenhandel gaat begin oktober in, aldus een woordvoerder van Vodafone.

Kosten
Het bedrijf ziet zich, net als de andere mobiele belbedrijven, geconfronteerd met stijgende kosten van het afwikkelen van telefoongesprekken met andere aanbieders. Verder komen er door de toezichthouder afgedwongen lagere prijzen voor 'roaming', het bellen en gebeld worden in het buitenland.

Drempel
KPN maakte in augustus bekend dat het vanaf september de subsidie stopt. Eerder al stopte het telecomconcern met de subsidiëring van prepaid-telefoons. Sinds de introductie van mobiele telefonie in Nederland subsidieerden de telecombedrijven de toestellen. Dit gebeurde om de drempel voor de kostbare aanschaf van het mobiele toestel weg te nemen.

Bang
Macintosh Retail, moederbedrijf van winkelketen BelCompany, verklaarde vorige week niet bang te zijn voor deze stap. Het bedrijf heeft al jaren geleden de nadruk gelegd op het binnenhalen en vasthouden van klanten die veel bellen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Haha... :X

Mja ik las het ook vandaag in de krant, mja ik vindt zelf 60 euro erg weinig, tot dus ver is de daling van KPN ook niet heel erg groot (wordt het nog wel naar verloop van tijd...).
Sowizo vertrouw ik woordvoerders niet zo, en trouwens al helemaal niet van telecom profiders (dit zou je ook zo bij de klantenservice kunnen vragen...).
Wat op dit moment inderdaad wel (al een tijd) heel erg te merken is, is dat de subsidie op prepaid weg is bij KPN.
Er zit echt gewoon soms 30~40 euro verschil tussen KPN & bijvoobeeld Vodafone (goedkoper).

Orange volgt binnenkort ook trouwens, ik zou het niet gek vinden dat die hedendaags ook nog een bericht naar buiten gaat brengen.
Over Telfort weet ik zelf niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Debitel KPN heeft momenteel wel vrij hoge subsidies, niet raar aangezien KPN subsidies juist af wil bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Underworld schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:48:
Haha... :X

Mja ik las het ook vandaag in de krant, mja ik vindt zelf 60 euro erg weinig, tot dus ver is de daling van KPN ook niet heel erg groot (wordt het nog wel naar verloop van tijd...).
Sowizo vertrouw ik woordvoerders niet zo, en trouwens al helemaal niet van telecom profiders (dit zou je ook zo bij de klantenservice kunnen vragen...).
Wat op dit moment inderdaad wel (al een tijd) heel erg te merken is, is dat de subsidie op prepaid weg is bij KPN.
Er zit echt gewoon soms 30~40 euro verschil tussen KPN & bijvoobeeld Vodafone (goedkoper).

Orange volgt binnenkort ook trouwens, ik zou het niet gek vinden dat die hedendaags ook nog een bericht naar buiten gaat brengen.
Over Telfort weet ik zelf niets...
Aangezien Telfort van KPN is, zal het denk ik een logisch gevolg zijn dat Telfort het ook gaat door voeren. Echter misshien willen ze Telfort als prijsvechter aanstellen, en dus de subsidies kunstmatig hooghouden.
Younesse88 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:12:
Debitel KPN heeft momenteel wel vrij hoge subsidies, niet raar aangezien KPN subsidies juist af wil bouwen?
Daar gooit Debitel zelf ook het nodige bij om hun Targets te halen die ze van KPN hebben gekregen. Echter zal dit een eenmalige actie zijn, en in de toekomst zal dit denk ik wel afzwakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Vreemd vreemd..... eerst staat de N73 op de belcompany site voor €89 dan later voor €59,vervolgens verdwijnt de hele N73 van de site????
Eergisteren zag ik hem weer voor €00,00 bij verlenging HI40 2 jr (geldt ook vor de vorige 2 prijzen)
Ik snap er helemaal niks meer van?? je zou eerder verwachten nu de KPN de prijzen gaat verhogen voor gsm's bij abo en verlenging,dat het andersom was nu toch? van 00.00 naar 58 naar 89 ?
Hoop dat ie over 3 weken nog €00,00 is bij mijn verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik denk dat er momenteel acties zijn met Kpn.
Mja, dat soort dingen verschillen vaak per periode, hoewel verlenging vaak wel langere tijd op dezelfde prijs blijft staan.
Plus dat de subsidies gestaag gaan zakken, ze gaan niet meteen (zoals wel met PP te merken is) in één keer tientallen euro's omhoog.
N73 is vrij nieuw en nog beperkt leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik snap er ook niet veel van. Waarschijnlijk bedoelde KPN dat er per september intern voorbereidingen getroffen worden om de subsidies aftebouwen. In ieder geval tot eind 2006 zal KPN met leuke acties komen en veel op mobiel gooien, dus van afbouwen zal dit jaar weinig te merken zijn. Waarschijnlijk per begin 2007 zullen we het merken................ of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
deuxani schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:35:
Ik snap er ook niet veel van. Waarschijnlijk bedoelde KPN dat er per september intern voorbereidingen getroffen worden om de subsidies aftebouwen. In ieder geval tot eind 2006 zal KPN met leuke acties komen en veel op mobiel gooien, dus van afbouwen zal dit jaar weinig te merken zijn. Waarschijnlijk per begin 2007 zullen we het merken................ of niet. ;)
Ze zijn al wat duurder geworden. Het gebeurt heel gelijdelijk idd, maar het is nu nog amper merkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
rooie60 schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:58:
Vreemd vreemd..... eerst staat de N73 op de belcompany site voor €89 dan later voor €59,vervolgens verdwijnt de hele N73 van de site????
Eergisteren zag ik hem weer voor €00,00 bij verlenging HI40 2 jr (geldt ook vor de vorige 2 prijzen)
Ik snap er helemaal niks meer van?? je zou eerder verwachten nu de KPN de prijzen gaat verhogen voor gsm's bij abo en verlenging,dat het andersom was nu toch? van 00.00 naar 58 naar 89 ?
Hoop dat ie over 3 weken nog €00,00 is bij mijn verlenging.
Geleidelijk? ha, De nokia N73 is 2 dagen gratis geweest,nu is ie weer €59 bij diezelfde verlenging! word er moedeloos van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Nou, ik heb mooi nog ff snel een TV geregelt bij mijn nieuwe abonnementje,
toestel had ik niet nodig, want heb er nog meerdere liggen 'van de zaak'.
Voor mij dè manier om aan een gadget te komen zonder er de volle mep voor te betalen.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Is er op dit moment al iets meer bekend over de kortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57
Het lijkt erop dat KPN klanten nu wil laten wennen aan het betalen voor een telefoon. In plaats van gratis is het nu steeds meer 9,95, 19,95 of 29,95 voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
RobbertC schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:11:
Het lijkt erop dat KPN klanten nu wil laten wennen aan het betalen voor een telefoon. In plaats van gratis is het nu steeds meer 9,95, 19,95 of 29,95 voor een telefoon.
Klopt, de bedragen zullen maximaal ongeveer 150 euro stijgen denk ik. Maar precies weet ik het ook niet. Maar het gebeurt gewoon heel gelijdelijk. Het is spannender om te weten wat de kortingen zullen zijn vnaaf 1 jan, dit omdat het een richtlijn is voor het gehele jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er vandaag ook achter dat bij sommige telefoons die gister nog "gratis" waren nu 19,95 betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Als die subsidie er vanaf gaat, dan mogen ze de kwaliteit van de telefoons ook wel verbeteren.
Want die is om te huilen.
De meeste telefoons hebben na 2 jaar hun beste tijd wel gehad.
En al helemaal die dingen met een klepje of slide.

En een telefoon van 400 eurie kopen vind ik niet zo'n probleem, maar dan verw8 ik toch
op zijn minst dat het ding zonder problemen een jaar of 5 meegaat.

En die zogenaamde subsidie is naar mijn idee een lachertje.
Die telefoons kosten de providers echt maar een kwart van de (advies) aanschafprijs.
(als je het groot inkoopt kunnen alle prijzen ineens magisch een eind omlaag)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
henri8096 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:44:
Als die subsidie er vanaf gaat, dan mogen ze de kwaliteit van de telefoons ook wel verbeteren.
Want die is om te huilen.
De meeste telefoons hebben na 2 jaar hun beste tijd wel gehad.
En al helemaal die dingen met een klepje of slide.

En een telefoon van 400 eurie kopen vind ik niet zo'n probleem, maar dan verw8 ik toch
op zijn minst dat het ding zonder problemen een jaar of 5 meegaat.

En die zogenaamde subsidie is naar mijn idee een lachertje.
Die telefoons kosten de providers echt maar een kwart van de (advies) aanschafprijs.
(als je het groot inkoopt kunnen alle prijzen ineens magisch een eind omlaag)
Hier hebben providers erg weinig mee te maken. Ik vind wel dat het een ander verhaal wordt als ze een simlocked toestel aan je verkopen, want dan is het echt hun product. Maar zolang het een sim vrij toestel is, licht het probleem bij de producenten en valt de providers weinig toe te rekenen dan dat ze hem moeten repareren. :)
Pagina: 1 2 Laatste