KPN bouwt subsidie op mobiele telefoons af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
AMSTERDAM - KPN bouwt vanaf september de subsidie op mobiele telefoons bij nieuwe abonnementen af. Eerder stopte het telecomconcern al met de subsidiering van prepaid-telefoons. Een woordvoerder van KPN bevestigde woensdag een bericht hierover in NRC Handelsblad. Sinds de introductie van mobiele telefonie in Nederland subsidieerden de telecombedrijven de toestellen, die aanvankelijk veel duurder waren. Dit gebeurde om de drempel van de kostbare aanschaf van het mobiele toestel weg te nemen.
Maar nu de markt volwassen is geworden, zijn deze subsidies niet langer nodig, zegt KPN. ,,We gaan deze vergoeding op den duur fors terugbrengen'', aldus de woordvoerder.
Gratis toestel
Tweejarige abonnementen voor 40 euro per maand kunnen bijvoorbeeld nog wel rekenen op een gratis toestel. Ook kan KPN besluiten meer subsidie uit te trekken voor speciale marktsegmenten, zoals bijvoorbeeld UMTS-toestellen.
Sommige belwinkels overladen klanten die een mobiele telefoonabonnement afsluiten met cadeau's die zijn betaald met de subsidie van het telecombedrijf. Deze krijgt naast het gratis toestel vaak ook een spelcomputer, koffiezetapparaat of zelfs een complete pc. ,,Daarmee werk je in de hand dat je mensen opzadelt met een verkeerd abonnement'', aldus de zegsman.
Overleg met belwinkels
De marktleider overlegt met de belwinkels opdat deze rekening kunnen houden met de subsidie-afbouw. KPN hoopt dat ook andere aanbieders van mobiele telefonie de subsidie op toestellen zullen afbouwen.
Bron: (ANP)
Grmbl, na de prepaid nu de abbo's, hoop dat niet iedereen volgt. Complete pc's en dergelijke is inderdaad wel overdreven, maar een leuk toestelletje bij een abbo van 20 euro per maand met een klein beetje bijbetaling moet toch wel mogelijk blijven?

Elect a clown, expect a circus.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

En dan staan ze straks te janken dat ze geen marktleider meer zijn. Denkt KPN nou nog steeds dat ze alleenheerser is?

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ze schijnen denk ik niet te snappen dat dit dus een boel potientiele klanten scheelt. Als mijn abbo afloopt dan ga ik toch kijken naar een andere provider als ze echt karig zijn.... En de jeugd zal KPN dan helemaal voorbij lopen, die zijn helemaal op dit soort aanbiedingen. Hopelijk volgen andere providers niet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Van wat ik op de FP heb getikt kopieer ik ff hier;

Ik ben er ook achter gekomen. Voor een zakelijke klant die gemiddeld 4 tot 5000 euro ex btw uitgeeft aan mobiele telefonie aan KPN kan er bij contract verlenging niets meer dan een schrale éénmalige korting af.

Volgende week een afspraak met iemand van KPN die ons ervan mag overtuigen waarom we niet moeten overstappen naar een andere provider.

Ik heb meegemaakt onlangs dat een sales persoon bij KPN eerst toezegging doet dat er wel gratis toestellen geleverd kunnen worden bij verlenging omdat we 'een goede klant' zijn om het later door een collega te laten over-rulen omdat dat 'niet meer kan'

Belachelijk dat ze klanten dreigen kwijt te raken om een paar telefoons die ruim 60.000 euro omzet genereren per jaar, en dan heb ik het nog niet eens om de vaste lijnen die we bij KPN afnemen.

Ik kan me er nog bij voorstellen dat ze zoiets doen bij kleinere particuliere klanten, maar bij dit soort zakelijke volumes is het ronduit belachelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik denk allemaal dat KPN regulering aan ziet komen. Er worden teveel extra's geboden om klanten te lokken en daar wordt op dit moment met een behoorlijk scheef oog tegenaan gekeken.

Zeg nu zelf, behalve de telefoon krijg je vaak een complete PC inclusief scherm etc. bij een abbo. Veel mensen springen daarop in omdat dat gewoonweg aanlokkelijk is. Gevolg is ook dat veel mensen een veel te zwaar abbo hebben want daar letten ze niet op.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:30:
Belachelijk dat ze klanten dreigen kwijt te raken om een paar telefoons die ruim 60.000 euro omzet genereren per jaar, en dan heb ik het nog niet eens om de vaste lijnen die we bij KPN afnemen.

Ik kan me er nog bij voorstellen dat ze zoiets doen bij kleinere particuliere klanten, maar bij dit soort zakelijke volumes is het ronduit belachelijk.
Ze kunnen zelf het beste inschatten wat voor hen profijtelijk is, toch? Er zijn zo veel ondernemers die nog denken dat KPN kwalitatief de meerprijs waard is dat ze de kritische zakelijke consument blijkbaar kunnen missen als kiespijn. Als jij er niet blij mee bent, gewoon stemmen met je voeten en verkassen.

Verder maakt mij de ontkoppeling telefoon - mobiel abonnement niet zoveel uit. Bij je ADSL-abo verwacht je toch ook geen complete computer? Gewoon alleen betalen voor de dienst, of dat nu bellen of internet is, en dan zelf kiezen of je een 3310 of Chocolate wil, een Athlon XP of Core Duo.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Volgens mij is het ook alleen maar de "extra" kado's die er niet meer bij gaan horen, zoals pc's en dergelijke... Dat is ook van de zotte natuurlijk.

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Dat ze die subsidies gaan afbouwen is natuurlijk geen enkel probleem, als dan de kosten van het abonnement maar weer een stukje naar beneden gaan.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die abo's zijn zo belachelijk duur, omdat je in principe een dienst koopt met een telefoon op afbetaling. Als ze de telefoon met afbetaling uit het abonnement weghalen, betaal je dus ook een stuk minder voor je abo. Kijk bv naar de sim-only abonnementen of de abonnementen met cash-back.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:14:
Die abo's zijn zo belachelijk duur, omdat je in principe een dienst koopt met een telefoon op afbetaling. Als ze de telefoon met afbetaling uit het abonnement weghalen, betaal je dus ook een stuk minder voor je abo. Kijk bv naar de sim-only abonnementen of de abonnementen met cash-back.
Denk je echt dat dit gaat gebeuren? het kwartje van kok moeten we ook nog steeds terugkrijgen :X

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Slasher schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:16:
Denk je echt dat dit gaat gebeuren? het kwartje van kok moeten we ook nog steeds terugkrijgen :X
Aangezien er behoorlijk veel aanbieders zijn, denk ik inderdaad dat de prijzen van abo's omlaag gaan als er geen mobiel bij verkocht wordt. Dat zie je toch ook al bij sim-only abo's? Het is een harde markt, dus ik denk dat de concurrentie er wel voor zorgt dat dit gebeurt.

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Thekk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:06:
Dat ze die subsidies gaan afbouwen is natuurlijk geen enkel probleem, als dan de kosten van het abonnement maar weer een stukje naar beneden gaan.
Helemaal mee eens. Ik zou ook graag eens zien dat de trouwe klant beloond wordt, in plaats van vooral de nieuwkomer. Bij verlenging krijg je vaak stukken minder korting dan bij een nieuw abonnement. Misschien moeten ze voor ieder jaar bij je provider 10% extra korting geven, met een maximum van bijvoorbeeld 50%. Telefoons kun je dan zelf kopen of inruilen voor (een deel van) de korting die je krijgt. Ik blijf gewoon overstappen zolang ik dan toestellen met een waarde van ~400 euro gratis krijg (leuk voor de verkoop >:)) en mijn huidige provider 'weinig voor me kan doen'. Tot nu toe is het toestel+kortingsmaanden flink meer waard dan sim-only (50% korting op abbo voor eerste (twee) jaar). Voorbeeldje: de Samsung D500 verkocht voor 400 euro en nog 8 maanden geen abonnementsgeld betalen ook, bij een tweejarig Vodafone abonnement van 30 euro per maand. Dat is dus 400+8*30 = 640 euro korting, tegenover 24*15 = 360 euro voor sim-only. Bellen doe ik inmiddels al 4 jaar met hetzelfde toestel, voor 200 euro heb je een stevige nokia 5410i die weer een hele tijd meegaat ;)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Basdoorn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:23:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zou ook graag eens zien dat de trouwe klant beloond wordt, in plaats van vooral de nieuwkomer. Bij verlenging krijg je vaak stukken minder korting dan bij een nieuw abonnement.
Dat ben ik helemaal met je eens....... Bij verlenging is het echt een uber-karige bende. Je wordt gewoon gestraft omdat je bij de provider blijft. Ik zit nu bij KPN (hi) maar als mijn abbo afloopt dan ga ik dus goed kijken naar een leuke aanbieding met telefoon.

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
"KPN bouwt subsidie op mobiele telefoons af

Uitgegeven: 9 augustus 2006 16:46
AMSTERDAM - KPN bouwt vanaf september de subsidie op mobiele telefoons bij nieuwe abonnementen af. Eerder stopte het telecomconcern al met de subsidiering van prepaid-telefoons. Een woordvoerder van KPN bevestigde woensdag een bericht hierover in NRC Handelsblad.

Sinds de introductie van mobiele telefonie in Nederland subsidieerden de telecombedrijven de toestellen, die aanvankelijk veel duurder waren. Dit gebeurde om de drempel van de kostbare aanschaf van het mobiele toestel weg te nemen.

Maar nu de markt volwassen is geworden, zijn deze subsidies niet langer nodig, zegt KPN. "We gaan deze vergoeding op den duur fors terugbrengen", aldus de woordvoerder.

Tweejarige abonnementen voor 40 euro per maand kunnen bijvoorbeeld nog wel rekenen op een gratis toestel. Ook kan KPN besluiten meer subsidie uit te trekken voor speciale marktsegmenten, zoals bijvoorbeeld UMTS-toestellen.

Belwinkels

Sommige belwinkels overladen klanten die een mobiele telefoonabonnement afsluiten met cadeau's die zijn betaald met de subsidie van het telecombedrijf. Deze krijgt naast het gratis toestel vaak ook een spelcomputer, koffiezetapparaat of zelfs een complete pc. "Daarmee werk je in de hand dat je mensen opzadelt met een verkeerd abonnement", aldus de zegsman. De marktleider overlegt met de belwinkels opdat deze rekening kunnen houden met de subsidie-afbouw. KPN hoopt dat ook andere aanbieders van mobiele telefonie de subsidie op toestellen zullen afbouwen."

Bron: Nu.nl

Ik hoop echt dat de andere providers NIET volgen.....

• pven
  • Niet online
Iets dergelijks heeft Orange een tijdje terug ook geroepen, maar ik heb niet het idee dat ze er daadwerkelijk iets mee hebben gedaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
ik denk dat ze eruiteindelijk zelf de dupe van zullen worden...klanten zullen geen nieuw abbo willen als ze de telefoon niet gratis krijgen. We zijn het inmiddels gewend. KPN maakt geen verlies door die subsidies, dus dan zullen we het ergens anders terug moeten zien. De belkosten zouden dan zonder problemen omlaag kunnen!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb echt zoiets van "goh nu pas?" ik vond het al jaren uitermate vreemd dan je complete thuisbioscopen bij je goedkope abbonement kreeg, en dat als je een beetje normaal belt kom je nooit boven de prijs van de foon + gifts.

blup

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:25:
ik denk dat ze eruiteindelijk zelf de dupe van zullen worden...klanten zullen geen nieuw abbo willen als ze de telefoon niet gratis krijgen. We zijn het inmiddels gewend. KPN maakt geen verlies door die subsidies, dus dan zullen we het ergens anders terug moeten zien. De belkosten zouden dan zonder problemen omlaag kunnen!
denk dat de anderen snel zullen volgen. Zal vast overleg zijn geweest. Al eerder hebben ze allemaal grote problemen gekregen met de belastingdienst over deze systematiek. Nederland is nog het enige land waar men zo werkt. Beschermt ook veel mensen: gasten met meerdere abootjes zullen dan snel verdwijnen. Eigenlijk koop je ook gewoon een telefoon op afbetaling als je zoiets doet, omdat je niet in een keer kunt/wil betalen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 11:31 ]

• deuxani
Ik lees net in het linkje van sdomburg dat T-Mobile er al mee begonnen is.... en ik zie toch echt op sommige internetshops dat sommige toestellen met een 40 euro abonnement bij T-Mobile duurder zijn dan bij een 25 euro abonnement van Telfort. :S

Als dit echt doorgevoerd wordt, dan hoop ik dat de winkels zelf met constructies komen. Bijvoorbeeld dat je een SIM-Only abonnement neemt en dat je het toestel dan gedurende het contracttermijn aan de winkel afbetaald per maand in plaats van zoals nu via de provider.

Dit bevalt mij niet............

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KPN bouwt subsidie op mobiele telefoons af - Deze was ruim eerder ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 10-08-2006 11:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:14:
In België zijn de abonnementen even duur als Nederland (het scheelt niet veel), maar daar krijg je geen telefoon bij. Reken er dus niet al te hard op. Hooguit hoef je geen overeenkomst meer te tekenen voor 1 of 2 jaar, maar voor onbepaalde tijd.

Nee, geef mij dan maar een telefoon in ruil voor 24 maanden €25. Krijg je in ieder geval nog wat terug voor geld wat je anders ook wel besteedt aan telecommunicatie :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hier is al ergens een topic over... Geloof in IH.

Maaruh, ik vind het ook niet meer dan logisch. Geef mij maar een abo waar puur de belkosten in zitten, in plaats van een mega ondoorzichtige constructie waar extra geld gevraagd wordt, wat als bonus naar de telecomwinkel gaat en waar ze jou een gsm van geven.

Als de rest nu eens volgt, word het hele systeem een stuk duidelijker. Uiteindelijk ben je het toch altijd zelf die dat apparaat betaald. Nu weten de meeste mensen het alleen nog niet.

En ter vergelijking, je krijgt toch ook geen PC als je ADSL afsluit? Of een TV als je een kabelaansluiting neemt?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

T-Mobile had deze regeling overigens ook al afgeschaft. Bij Vodafone denken ze er ook over na.

Deze aanvulling deden ze gister op 't Journaal :)

• rob1985
ik kan me iig niet voorstellen dat ze dezelfde abo-prijzen blijven hanteren als ze geen telefoonsubsidie meer geven! nu betaal ik 27,50 voor 200min, maar die prijs voor die 200min moet dan haast wel dalen.

Ik vind het kopen van zo'n los toestel geen probleen, uiteindelijk betaal je er toch wel voor. Maar dan moeten de prijzen wel zakken.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

rclahsen schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:34:
In België zijn de abonnementen even duur als Nederland (het scheelt niet veel), maar daar krijg je geen telefoon bij. Reken er dus niet al te hard op. Hooguit hoef je geen overeenkomst meer te tekenen voor 1 of 2 jaar, maar voor onbepaalde tijd.

Nee, geef mij dan maar een telefoon in ruil voor 24 maanden €25. Krijg je in ieder geval nog wat terug voor geld wat je anders ook wel besteedt aan telecommunicatie :)
Hoeveel providers zijn er actief in Belgie?

• rob1985
rclahsen schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:34:
[...]

Maar in Belgie zijn ze niet aan onze situatie gewend...denk je dat de klanten hier genoegen mee nemen? De klanten zijn sterker dan de providers...

Verwijderd

deuxani schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:29:
Ik lees net in het linkje van sdomburg dat T-Mobile er al mee begonnen is.... en ik zie toch echt op sommige internetshops dat sommige toestellen met een 40 euro abonnement bij T-Mobile duurder zijn dan bij een 25 euro abonnement van Telfort. :S

Als dit echt doorgevoerd wordt, dan hoop ik dat de winkels zelf met constructies komen. Bijvoorbeeld dat je een SIM-Only abonnement neemt en dat je het toestel dan gedurende het contracttermijn aan de winkel afbetaald per maand in plaats van zoals nu via de provider.

Dit bevalt mij niet............
gewoon eerst sparen en dan kopen, in de kroeg betaal je ook niet in termijnen

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Overigens vind ik het grappig dat nergens Orange vermeld wordt. Orange heeft namelijk de subsidies na het invoeren van de nieuwe abonnementen ook flink terug geschroeft. Overigens hebben ze ze nu alweer iets verhoogd, maar ik denk dat ze op hetzelfde niveau zitten als T-Mobile... Dus het valt nu wel heel toevallig allemaal op z'n plaats.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• paknaald
  • Nu online
Juist omdat je zelf ook moeite moet doen bij overstappen (denk aan het doorgeven van nummers aan vrienden / kennissen etc.) heeft een provider niet echt een reden vaste klanten extra korting te geven. Die vaste klant is ook vaste klant omdat hij te lui is voor een euro per maand over te stappen ;) Kwestie van afwegen van belangen.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik geef toe dat sommige gsm shops belachelijk deals maakten met pc's/tv's/etc, maar dat neemt niet weg dat normaliter je provider je telefoon niet subsidieert, maar je eigenlijk op afbetaling aanbied. Het woord subsidie is al misleidend omdat kpn de suggestie wekt dat ze de telefoons uit eigen zak betalen.Van de nieuwsberichten krijg ik dan ook niet idee dat dit een noodzakelijke operatie was, maar meer bedoelt om de winstmarges op mobiele telefonie te verruimen om de winsten te verhogen tbv toekomstige activeiten. Dit zal bevestigd worden als kpn de prijzen voor mobiele abonnementen niet of nauwelijks omlaag zal doen. Als alle providers dit zouden doen, komt het dus neer op een collectieve service verlaging van de mobiele telefoon providers.

Als consument sta je opzich redelijk machteloos, het enige wat je kan doen is alle alternatieven omarmen. Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op een UMTS telefoon met VOIP :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:00:
Overigens vind ik het grappig dat nergens Orange vermeld wordt. Orange heeft namelijk de subsidies na het invoeren van de nieuwe abonnementen ook flink terug geschroeft. Overigens hebben ze ze nu alweer iets verhoogd, maar ik denk dat ze op hetzelfde niveau zitten als T-Mobile... Dus het valt nu wel heel toevallig allemaal op z'n plaats.
T-Mobile gaat ook nog verder in de afbouw. Dus alleen Voda nog en dan lopen ze weer allemaal gelijk

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 06:01
2 jarig abbonement pakken, met verzekering. Na 2 jaar gebreken gratis laten repareren en abonnement opzeggen. Nieuw abonnement afsluiten zonder telefoon want die hebt je al. Bespaard je de helft per maand.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

T-mobile was er al mee bezig, dus het lijkt alsof KPN volgt.
Orange daarintegen geeft weer meer korting na de verlaging bij T-mobile

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/18553

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53
Begin van welk einde?

Telefoons op afbetaling?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja. Je betaalt echt wel voor die telefoon door de veel te hoge abonnementskosten. Die dus omlaag kunnen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Daarom zijn er ook Sim Only abonnementen gekomen. Ik koop bijna nooit een nieuw toestel dus Sim Only eens in de 2 jaar is wel lekker. Het toestel betalen met je abo. is op zich waar, maar je mag er voor bellen in tegenstelling tot de lijnkosten van KPN vast, daar kan je nog niets mee doen.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• deuxani
Alleen Telfort geeft echt enorme subsidies in vergelijking met de rest. Maar die worden zeker meegesleurd door KPN natuurlijk.

@ john-hendriks.... ben ik het natuurlijk helemaal mee eens, maar dit is gewoon iets wat zo ingebakken zit bij de Nederlanders, om daar opeens vanaf te stappen..........

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen op het gebied van toestel + telefoon tegenover SIM-Only.... omdat toestel + telefoon in één keer heel onaantrekkelijk wordt.

Verwijderd

deuxani schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:29:
Alleen Telfort geeft echt enorme subsidies in vergelijking met de rest. Maar die worden zeker meegesleurd door KPN natuurlijk.

@ john-hendriks.... ben ik het natuurlijk helemaal mee eens, maar dit is gewoon iets wat zo ingebakken zit bij de Nederlanders, om daar opeens vanaf te stappen..........

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen op het gebied van toestel + telefoon tegenover SIM-Only.... omdat toestel + telefoon in één keer heel onaantrekkelijk wordt.
kijk naar Belgie: daar is het al jaren zo

• JackBol
  • Niet online

JackBol

deuxani schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:29:
maar dit is gewoon iets wat zo ingebakken zit bij de Nederlanders, om daar opeens vanaf te stappen..........
gewenning is een verkeerde reden om iets te laten...
omdat toestel + telefoon in één keer heel onaantrekkelijk wordt.
Stukken beter toch? Je koopt een gsm wanneer jou dat uitkomt, en je veranderd van abo wanneer jou dat uit komt. Niets geen wachten met nieuwe telefoon omdat je er nog 5 maanden aan vast zit oid.

Misschien ben je banger voor verandering zelf dan voor de consequenties van de portemonaie, want ik zie alleen maar voordelen!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53
_DH schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

gewenning is een verkeerde reden om iets te laten...

[...]

Stukken beter toch? Je koopt een gsm wanneer jou dat uitkomt, en je veranderd van abo wanneer jou dat uit komt. Niets geen wachten met nieuwe telefoon omdat je er nog 5 maanden aan vast zit oid.

Misschien ben je banger voor verandering zelf dan voor de consequenties van de portemonaie, want ik zie alleen maar voordelen!
Ik ook

Maar mensen betalen liever 2 jaar lang 20 euro per maand voor de telefoon, dan 1 keer 300 euro.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

mhr-zip schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:15:
[...]

Ik ook

Maar mensen betalen liever 2 jaar lang 20 euro per maand voor de telefoon, dan 1 keer 300 euro.
ik denk niet. het juiste argument is: mensen willen een te duur toestel kopen en zouden (als ze het geld hadden) in 1 keer willen betalen, maar ze hebben dat geld niet en betalen dus op afbetaling (Wehkamp-methode, rente 20%, verdisconteert in het abonnementstarief). Daarom kan een sim-only tot 50% goedkoper. Samengevat: ze kunnen maar een Fiat betalen maar willen een Golf en betalen dus in termijnen - teveel dus -

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:38:
T-Mobile had deze regeling overigens ook al afgeschaft. Bij Vodafone denken ze er ook over na.

Deze aanvulling deden ze gister op 't Journaal :)
idd, t-mobile ziet er ook vanaf:
T-Mobile belooft wat aan de kosten te gaan doen. Ze gaat, net als KPN, proberen om de gewoonte om telefoons weg te geven af te wennen. T-Mobile heeft per 1 augustus de commissies voor delaers verlaagd, aldus de woordvoerster: "Die zijn fors verlaagd, tot soms 50 procent. Dit betekent automatisch dat er minder cadeaus weggegeven zullen worden zoals gratis toestellen, mp3-spelers en zelfs lcd-schermen."
Bron: Planet Multimedia

• jjbstolk
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:40:
[...]

ik denk niet. het juiste argument is: mensen willen een te duur toestel kopen en zouden (als ze het geld hadden) in 1 keer willen betalen, maar ze hebben dat geld niet en betalen dus op afbetaling (Wehkamp-methode, rente 20%, verdisconteert in het abonnementstarief). Daarom kan een sim-only tot 50% goedkoper. Samengevat: ze kunnen maar een Fiat betalen maar willen een Golf en betalen dus in termijnen - teveel dus -
Mijn ervaring is toch anders
Voorbeeld

Ik wil een Nokia 9300i, die is los 569 euro

Vodafone 22,50 * 24 maanden = 540 euro
Nokia 9300i = 105 euro
Totaal 645 euro

Vodafone (22,50 simonly) 11,25 * 24 maanden = 270
Nokia 9300i = 569 euro
Totaal 839

Ik weet niet waar ik dan teveel betaal maar als ik dus op deze manier een toestel koop (via www.aboplus.nl) dan ben ik toch echt met abb+toestel goedkoper uit!

Verwijderd

Ergens is het wel goed, maar ik denk dat het heel slecht is voor de totale markt. Bijna iedereen die een telefoonwinkel binnenloopt wil een gratis mobieltje - zelfs 10 euro bijbetalen is voor de meesten niet acceptabel (mijn ervaring). Ik koop al jaren mijn toestel los (simlockvrij) en heb er een simonly abo bij. Feitelijk is het inderdaad kopen op afbetaling. Mensen lopen de winkel binnen en zoeken een telefoon met abonnement en navigatiesysteem/tv/etc. Mensen realiseren niet dat ze het dubbel en dik terugbetalen. T-Mobile heeft een week of 2 geleden de kortingen inderdaad drastisch verlaagd. Orange zit op hetzelfde niveau als Telfort en Vodafone.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:31:
Ergens is het wel goed, maar ik denk dat het heel slecht is voor de totale markt. Bijna iedereen die een telefoonwinkel binnenloopt wil een gratis mobieltje - zelfs 10 euro bijbetalen is voor de meesten niet acceptabel (mijn ervaring). Ik koop al jaren mijn toestel los (simlockvrij) en heb er een simonly abo bij. Feitelijk is het inderdaad kopen op afbetaling. Mensen lopen de winkel binnen en zoeken een telefoon met abonnement en navigatiesysteem/tv/etc. Mensen realiseren niet dat ze het dubbel en dik terugbetalen. T-Mobile heeft een week of 2 geleden de kortingen inderdaad drastisch verlaagd. Orange zit op hetzelfde niveau als Telfort en Vodafone.
Bijna altijd zijn er combinaties van toestel + abbo zijn voordeliger dan wat jij doet. Je gooit gewoon geld weg. Dat er massa's mensen zijn die onvoordelige abonnementen afsluiten is iets anders.

Zelf bel ik al een tijdje gratis. Abbo + telefoon, en dan telefoon verkopen. Daarnaast een sim-only met cashback, ook geen kosten. Wat mij betreft hoeven die kortingen niet weg, maar ik zou wel opleggen dat ze alleen aan telefoons mogen worden uitgegeven. Sowieso ben ik wel benieuwd wat het verschil is tussen inkoopprijs (voor een telco) van een N70, K800i etc en de consumentenprijs. Daar zit denk ik een behoorlijk gat tussen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
jjbstolk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Mijn ervaring is toch anders
Voorbeeld

Ik wil een Nokia 9300i, die is los 569 euro

Vodafone 22,50 * 24 maanden = 540 euro
Nokia 9300i = 105 euro
Totaal 645 euro

Vodafone (22,50 simonly) 11,25 * 24 maanden = 270
Nokia 9300i = 569 euro
Totaal 839

Ik weet niet waar ik dan teveel betaal maar als ik dus op deze manier een toestel koop (via www.aboplus.nl) dan ben ik toch echt met abb+toestel goedkoper uit!
Hmm misschien moet je wat meer zoeken. Je gewilde nokia 9300i is al te koop voor 429 euro (pricewatch: Nokia 9300i).

11.25(helft vodafone 22.50 sim only)*24(contractduur 2 jaar)*429(prijs nokia 9300i) = 699 euro.
Kom je al aardig in de buurt van die 645euro.
Het zal straks de moeite waard worden om bij webshops mobiele telefoons te kopen en deze te combineren met goede sim-only acties die zo af en toe opduiken. De winkelprijzen die een belcomany bijvoorbeeld vraagt zijn idioot en compleet uit verhouding.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Aah hier wilde ik reageren op de FP maar kon niet omdat gebruikersnaam en wachtwoord niet klopte, is dat soms anders met mijn account hier??

[ontopic]
T-Mobile is er mee begonnen om per 1 augustus de dealerprovisies zoals ze heten flink in te korten en gelukkig gaat de rest mee. :)
Ik denk wel dat KPN een andere reden heeft dan T-Mobile.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
sphere schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:11:
[...]Sowieso ben ik wel benieuwd wat het verschil is tussen inkoopprijs (voor een telco) van een N70, K800i etc en de consumentenprijs. Daar zit denk ik een behoorlijk gat tussen.
Ik denk dat je dan eens naar de goedkoopste internet aanbieders moet kijken, die concurreren veel en hebben lage marges, dus de inkoopprijzen zullen niet zo gek veel lager liggen dan dat.

De wijzen komen uit het Oosten!

• jjbstolk
  • Laatst online: 14:53
Miki schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:36:
[...]

Hmm misschien moet je wat meer zoeken. Je gewilde nokia 9300i is al te koop voor 429 euro (pricewatch: Nokia 9300i).

11.25(helft vodafone 22.50 sim only)*24(contractduur 2 jaar)*429(prijs nokia 9300i) = 699 euro.
Kom je al aardig in de buurt van die 645euro.
Het zal straks de moeite waard worden om bij webshops mobiele telefoons te kopen en deze te combineren met goede sim-only acties die zo af en toe opduiken. De winkelprijzen die een belcomany bijvoorbeeld vraagt zijn idioot en compleet uit verhouding.
Weet ik wel maar ik wilde de vergelijking eerlijkhouden vandaar dat ik de 9300i bij dezelfde webshop had opgezocht!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
jjbstolk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:14:
[...]

Weet ik wel maar ik wilde de vergelijking eerlijkhouden vandaar dat ik de 9300i bij dezelfde webshop had opgezocht!
Je vergelijking eerlijkhouden is niet verstandig, men wil immers geld verdienen. Ze zullen altijd proberen goedkoper te zijn met toestel+abbo dan alleen toestel; handel = handel.
Als jij shopeigenaar zou zijn, zou je hetzelfde doen. Wat ik al aangaf loont het de moeite om echt te gaan shoppen. Bij twee verschillende shops je toestel en abbo halen. Er zijn webshops die zo af en toe stunten met sim-only abbo's en die moet je combineren met een toestel uit de pricewatch.

• NoepZor
Soms is een abo toch echt goedkoper hoor.. had mijn 6681 voor 10x16 + 2x 26 en 70 euro bijbetalen = 280 euro, terwijl die toen bij de goedkoopste aanbieders tegen de 400 euro of er zelfs overheen zat. Bij mijn nieuwe abo heb ik 2 jaar vodafone 27,50, eerste 3 maand gratis en ik downgrade em naar 22,50 na 6 maand, dus 3x 27,50 + 18x 22,50 en 23 euro bijbetaling + 20 euro downgrade = 530. Kijk jij maar eens waar jij een Nokia N80 los voor dat geld hebt, plus dat ik dan 2 jaar "gratis" kan bellen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Goed het in dit geval dus om de extra's? zoals pda/pc/tv's? Of echt om de mobieltjes die je er voor weinig bij kan krijgen?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Diabolical schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:48:
Ik denk allemaal dat KPN regulering aan ziet komen. Er worden teveel extra's geboden om klanten te lokken en daar wordt op dit moment met een behoorlijk scheef oog tegenaan gekeken.

Zeg nu zelf, behalve de telefoon krijg je vaak een complete PC inclusief scherm etc. bij een abbo. Veel mensen springen daarop in omdat dat gewoonweg aanlokkelijk is. Gevolg is ook dat veel mensen een veel te zwaar abbo hebben want daar letten ze niet op.
Dat mensen in hun hebzucht een te zwaar abonnement afsluiten kan nooit de reden zijn. Dat is alleen maar fijn voor KPN. KPN zal niet ineens over ons gaan waken dat we niet te veel uit gaan geven.
Het argument dat de cadeau's te groot worden begrijp ik ook niet. In plaats van een mooi toestel of een leuke cashback krijg je nu geen (of een sober) toestel en een cadeau. De kosten zijn hetzelfde. Als consument moet je toch wel doorhebben dat je dat cadeau zelf betaalt.

Zonder iets aan de abonnementsprijzen te doen zullen ze dit in ieder geval niet ongestraft kunnen doen. Dat kost gegarandeerd klanten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:29:
[...]

Nederland is nog het enige land waar men zo werkt.
Bedoel je nu dat je denkt dat je alleen maar in NL telefoons (bijna) gratis krijgt als je er een een abonnement bij afsluit, of begrijp ik je verkeerd ?

In elk geval in Denemarken, Zweden en Noorwegen wordt nl. hetzelfde systeem gehanteerd...

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topics merged :)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:32:
[...]

Bedoel je nu dat je denkt dat je alleen maar in NL telefoons (bijna) gratis krijgt als je er een een abonnement bij afsluit, of begrijp ik je verkeerd ?

In elk geval in Denemarken, Zweden en Noorwegen wordt nl. hetzelfde systeem gehanteerd...
Daar vergis je je in! In andere landen moet je vaak al erg veel bij betalen als je een nieuwe telefoon wilt, dat systeem komt er dus bij ons ook in. Je kan beter nu een nieuwe telefoon en contract kopen zodat je straks niet meer hoeft te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Even om aan te geven waarom ik dit het begin van het einde noem. Dit is een situatie voor mn 2e abonnement:

Telfort 200 verlenging: €25,00 per maand
Telfort 200 SIM-Only verlenging: €5,95 per maand

oftewel je betaald €19,05 af per maand voor het toestel met een Telfort 200.

- Velenging Telfort 200 + Nokia E70 = 12 x €19,05 = €228,60 + €115,00 (bijbetaling) = €343,60
- Los Nokia E70 = €432,00

Dat lijkt mij duidelijk hoor. :)

offtopic:
Eggy, zou dit topic niet beter passen in het PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie forum?

[ Voor 12% gewijzigd door deuxani op 11-08-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
robvanpraat schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:47:
[...]

Maar in Belgie zijn ze niet aan onze situatie gewend...denk je dat de klanten hier genoegen mee nemen? De klanten zijn sterker dan de providers...
_O-
Daarmee dat we hier in België ook nog met die belachelijke datalimieten zitten...

In België krijg je nooit een gsm bij je abonnement, koppelverkoop heet dat, en da's dus verboden bij ons. Zelfs een gsm kopen en er dan een pre-paid kaart met x € belwaarde van een provider bij 'krijgen' mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

nils7 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:40:
[ontopic]
T-Mobile is er mee begonnen om per 1 augustus de dealerprovisies zoals ze heten flink in te korten en gelukkig gaat de rest mee. :)
En gelukkig gaat de rest mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

-- verkeerd gelezen --

maar een feit blijft dat als GSM's los verkocht gaan worden, er meer geconcureerd zal worden op de 'bare-metal' prijs van het ding zelf.

[ Voor 172% gewijzigd door JackBol op 11-08-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Nu online
ComBax schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:42:
[...]
In België krijg je nooit een gsm bij je abonnement, koppelverkoop heet dat, en da's dus verboden bij ons. Zelfs een gsm kopen en er dan een pre-paid kaart met x € belwaarde van een provider bij 'krijgen' mag niet.
Koppelverkoop is als je bij aanschaf van het ene product ook verplicht een ander moet kopen, dat is net wat anders dan bij een abonnement een telefoon cadeau krijgen terwijl je tegelijkertijd de kans krijgt (via sim-only) om ook een abonnement zonder telefoon te nemen.

Als het voorbeeld van deuxani voor alle telefoons zou gelden, dan ben je inderdaad slechter af na de ontkoppeling. Telfort neemt dan verlies op de abo + E70 variant ten opzichte van de sim-only. Het ontkoppelen van abo en telefoon leidt imho niet snel tot een prijsdaling van 20 procent, al zou het zoals __DH aangeeft wel kunnen.

Een groter volume van verkoop hoeft trouwens niet tot een lagere prijs te leiden. Er worden bij een ontkoppeling niet meer telefoons geproduceerd, alleen het volume verkochte telefoons per winkel stijgt, terwijl het volume uitgeleverde telefoons niet veranderd. Geen extra winkels noodzakelijk, geen extra concurrentie, nauwelijks prijsveranderingen zou ik dan zeggen.

Oftewel, zo lang telefoonmaatschappijen verlies nemen en niet alles doorberekenen in de abonnementsprijs (sigaar uit eigen doos), zijn wij consumenten beter af zonder ontkoppeling.

[ Voor 22% gewijzigd door paknaald op 11-08-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
MPmad schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:48:
Zonder iets aan de abonnementsprijzen te doen zullen ze dit in ieder geval niet ongestraft kunnen doen. Dat kost gegarandeerd klanten.
Daar zou ik nou niet zo snel vanuit gaan, de klanten moeten dan opzoek naar een nieuwe provider. En in de huidige markt heb je geen echte concurrentie (keuzevrijheid != concurrentie), maar een markt met 1 grote marktleider: kpn. De kleinere providers zullen altijd geneigd zijn de marktleider te volgen, omdat hun positie meestal nog meer onder druk staat dan de marktleider. Wat je dus krijgt is een collectie service verlaging, en de consument heeft het nakijken.

De reden voor deze maatregel is ook simpel, het product mobiele telefonie moet nu winstgevend worden, ik verwacht daarom ook geen drastische prijsverlagingen.

Maar of deze maatregel echt succes heeft op lange termijn is de vraag, de telefonie markt staat door de opkomst van VOIP alle lange tijd onder druk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[IH] -> [PSGG]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:32:
[...]

zie reactie Daanno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

DaannO schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

Daar vergis je je in! In andere landen moet je vaak al erg veel bij betalen als je een nieuwe telefoon wilt, dat systeem komt er dus bij ons ook in. Je kan beter nu een nieuwe telefoon en contract kopen zodat je straks niet meer hoeft te betalen ;)
True in België is dat al veel langer zo, T-mobile volgt ook niet over langere tijd schat ik...
Dit is (nogmaals) te danken aan de dingen die bij telefoons worden weg gegeven zoals: bbq's, tv's, auto's (???), xboxen, laptops, beertenders, dvdrecorder, ipods. (etc)
Je koopt tegenwoordig geen telefoon meer om het toestel, maar om de goedkope afbetaling van een nieuwe tv!
Aan de ene kant ben ik het hier dus volledig mee eens, maar aan de andere kant ben ik er zwaar tegen.
Omdat niet elke winkel deze werkwijze aan bied maar alleen Online shops of winkels als the Phonehouse, T4T. Winkels als BelCompany, Orange, Vodafone leveren alleen een totaal oplossing dus een BT headset erbij of navi. waar je nog steeds fors voor bij moet betalen.
Mijn plan van een profider zou zijn om dit eerst vors tegen te gaan of om dit zwaar af te straffen met bijvoorbeeld subsidie onthoudingen voor abbo's.
Is kijken hoe vaak er dan nog dingen worden weg geven, de hele markt gaat namelijk door dit alles naar de maan, en daar moeten liefhebbers van gadgets zwaar onder leiden...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Underworld schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:06:
[...]

True in België is dat al veel langer zo, T-mobile volgt ook niet over langere tijd schat ik...
Dit is (nogmaals) te danken aan de dingen die bij telefoons worden weg gegeven zoals: bbq's, tv's, auto's (???), xboxen, laptops, beertenders, dvdrecorder, ipods. (etc)
Je koopt tegenwoordig geen telefoon meer om het toestel, maar om de goedkope afbetaling van een nieuwe tv!
Aan de ene kant ben ik het hier dus volledig mee eens, maar aan de andere kant ben ik er zwaar tegen.
Omdat niet elke winkel deze werkwijze aan bied maar alleen Online shops of winkels als the Phonehouse, T4T. Winkels als BelCompany, Orange, Vodafone leveren alleen een totaal oplossing dus een BT headset erbij of navi. waar je nog steeds fors voor bij moet betalen.
Mijn plan van een profider zou zijn om dit eerst vors tegen te gaan of om dit zwaar af te straffen met bijvoorbeeld subsidie onthoudingen voor abbo's.
Is kijken hoe vaak er dan nog dingen worden weg geven, de hele markt gaat namelijk door dit alles naar de maan, en daar moeten liefhebbers van gadgets zwaar onder leiden...
Mee eens. Het is inderdaad zo dat veel winkels, waaronder erg veel nieuwe kleinen winkels, veel aan product plus doen. Dit betekent dat zei de provider laten betalen, en dus de klant, voor al die producten. Dan ben je natuurlijk gek als je daar geen halt toe roept. Je gaat dan ook zien dat veel winkels die met product plus werken het niet meer kunnen rooien en dus verdwijnen. Misschien is dit wel beter voor de markt, maar voor de consument wordt het er zeker niet leuker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:13:
[...]

Mee eens. Het is inderdaad zo dat veel winkels, waaronder erg veel nieuwe kleinen winkels, veel aan product plus doen. Dit betekent dat zei de provider laten betalen, en dus de klant, voor al die producten. Dan ben je natuurlijk gek als je daar geen halt toe roept. Je gaat dan ook zien dat veel winkels die met product plus werken het niet meer kunnen rooien en dus verdwijnen. Misschien is dit wel beter voor de markt, maar voor de consument wordt het er zeker niet leuker op!
wat datbetreft heeft KPN gelijk: als je altijd tankt bij shell krijg je ook geen auto cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:27:
[...]

wat datbetreft heeft KPN gelijk: als je altijd tankt bij shell krijg je ook geen auto cadeau!
Ik vind dat echt een domme uitspraak van KPN! Als Shell de prijzen met een paar euro per liter zou verhogen en contracten afsluit met mensen voor een maandelijkse hoeveelheid dan zouden ze ook best auto's gratis erbij weg kunnen geven. Of de consument nou die auto koopt, of Shell. Het kost toch geld, je betaald er hoe dan ook extra voor, niks is gratis. Het kan soms echter wel goedkoper zijn om via KPN/Vodafone enz. aan een telefoon te komen, voor mij geldt dat iig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:14:
[...]

Ik vind dat echt een domme uitspraak van KPN! Als Shell de prijzen met een paar euro per liter zou verhogen en contracten afsluit met mensen voor een maandelijkse hoeveelheid dan zouden ze ook best auto's gratis erbij weg kunnen geven. Of de consument nou die auto koopt, of Shell. Het kost toch geld, je betaald er hoe dan ook extra voor, niks is gratis. Het kan soms echter wel goedkoper zijn om via KPN/Vodafone enz. aan een telefoon te komen, voor mij geldt dat iig wel!
de verhouding is nog niet zo heel scheef voor de vergelijking: als je een toestel van 400 euro deelt door gem kosten per minuut bellen/sms (0.08) is dat 5000. Als je 5000 maal de literprijs benzine telt kom je al in de buurt van een kleine auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hierboven staat al een goede berekening gegeven.

Het grootste misverstand wat bestaat: de toestellen zijn echt niet gratis, ookal krijg je deze voor 0 euro bij een abbonement. Ook een biertender/xbox/playstation etcetc die je bij een abbo krijgt betaal je eigenlijk zelf.

uitleg:

vorig jaar afgesloten abbo Telfort 200. Mijn vriendin (met SE W800i) en ik sim-only. Beiden overigens 1 jarige contracten.

zij: 22.50 per maand + 60 euro kosten voor telefoon.
ik: 2.50 per maand.

oftewel zij betaalt voor de telefoon 12x20 euro + 60 euro = 300 euro.
Het toestel was toen nieuwprijs rond de 400euro als ik mij niet vergis, dus Telfort geeft 100 euro aan haar "kado". Alleen Telfort betaalt natuurlijk niet die 400 euro winkelwaarde voor die telefoon, dus in feite geven ze maar zeer weinig "kado"

Maar nu komt het, na precies 12 maanden gaat Telfort echt niet bellen of dat je je abbonement wilt verlegen of wilt opzeggen. waarom niet? omdat ze voor elke maand die zij langer het abbonement laat doorlopen 20 euro teveel betaalt! Oftewel dikke winst voor telfort. Hoeveel mensen willen nu elk jaar naar een andere operator overstappen?

Daarom dus nooit 2jarige contracten afsluiten en altijd na 1 jaar je contract opzeggen. Bel dus de klantenservice op dat je evt wilt verlengen, maar dan om de sim-only prijs van een nieuw abbo (check de site maar eens). Zo niet: stap je over.

Hieruit blijkt maar weer dat alle Nederlanders op dat woordje gratis afkomen, maar uiteindelijk betaalt men zelf de telefoon!

[ Voor 18% gewijzigd door Kurios op 11-08-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Je betaalt em ook absoluut zelf maar niet het volledige bedrag dus wat er gevraagd wordt. Het komt vaak neer op tussen de €50 en €150 korting wat de provider jou geeft eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Nu online
Je betaalt pas te veel nadat je contract is afgelopen en maandelijks opzegbaar is. Dat er mensen zijn die niet de moeite nemen weer een jaar sim-only bij te tekenen is hun eigen stomme fout. Alleen de domme mensen komen op het woordje gratis af en betalen zelf de telefoon, de slimme mensen hebben door deze subsidieregeling nog 100 euro extra afgesnoept van Telfort (in het voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik kan ook wel begrijpen dat ze zo niet verder konden blijven doen, Base heeft hier in de tijd nog een actie gedaan waar je voor 800fr (20€) een gsm kreeg (een of andere philips baksteenmodel) + 1000fr (25€) belwaarde op een prepaidkaart.

Resultaat; wij hebben nu een 10tal van die philipsen liggen (wel leuk voor in te ruilen bij aankoop van nieuwe gsm, krijgen we er nog eens 20€ voor) die gewoon gekocht zijn als wegwerpgsm. Koop gsm+sim, bel de simkaart op en koop een andere gsm+sim.

Langs de andere kant, als ik daar die dingen over simlocks enzo hoor, zou ik toch liever een gsm hebben die vrij gekocht is, waar je zulke zever niet mee hebt (ik verander zo om het half jaar tot jaar eens van provider, gewoon om de promo's af te lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Over dat shell gebeuren: het zou me niks verbazen dat wanneer shell, op dit moment, de literprijs met 5 euro omhoog gooit, dat ze met gratis auto's e.d. gaan smijten. KPN gebruik al een verkeerd argument om duidelijk te maken wat ze bedoelen. Bij KPN betaal je voor die extra's via de abbo kosten, bij shell betaal je puur voor benzine, net als sim only.

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die in de valkuil van 'gratis telefoon' vallen! Iedereen weet dat je uiteindelijk toch wel voor die telefoon betaald, de meesten kennen immers ook een sim only abbonement.

En heel de tijd zeggen mensen dat ze het irritant vinden om 2 jaar een een telefoon vast te zitten :s Dat snap ik niet...ik kan gewoon een nieuwe telefoon kopen wanneer ik dat wil! Ik zit alleen, net als alle sim only klanten, vast aan m'n abbo! Voor mij was het goedkoper om een abbo af te sluiten met telefoon dan sim only. Dus stel dat m'n telefoon over 1.5 jaar toe is aan een nieuwe, dat is bij sim only (zelfde telefoon uiteraard) dan even snel. Ik betaal in 2 jaar tijd, echter minder voor bellen en m'n telefoon dan sim only. Is het dan werkelijk zo krom dat ik een abbo met toestel neem? Het is toch goedkoper?

Kortom: met een abbo + toestel zit je helemaal niet vast aan dat toestel, alleen het abbo. Zo'n abbo zorgt er alleen voor dat je je toestel wat goedkoper kunt krijgen :) Dus is sim-only dan wel zo'n verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
robvanpraat schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:15:
Over dat shell gebeuren: het zou me niks verbazen dat wanneer shell, op dit moment, de literprijs met 5 euro omhoog gooit, dat ze met gratis auto's e.d. gaan smijten. KPN gebruik al een verkeerd argument om duidelijk te maken wat ze bedoelen. Bij KPN betaal je voor die extra's via de abbo kosten, bij shell betaal je puur voor benzine, net als sim only.

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die in de valkuil van 'gratis telefoon' vallen! Iedereen weet dat je uiteindelijk toch wel voor die telefoon betaald, de meesten kennen immers ook een sim only abbonement.

En heel de tijd zeggen mensen dat ze het irritant vinden om 2 jaar een een telefoon vast te zitten :s Dat snap ik niet...ik kan gewoon een nieuwe telefoon kopen wanneer ik dat wil! Ik zit alleen, net als alle sim only klanten, vast aan m'n abbo! Voor mij was het goedkoper om een abbo af te sluiten met telefoon dan sim only. Dus stel dat m'n telefoon over 1.5 jaar toe is aan een nieuwe, dat is bij sim only (zelfde telefoon uiteraard) dan even snel. Ik betaal in 2 jaar tijd, echter minder voor bellen en m'n telefoon dan sim only. Is het dan werkelijk zo krom dat ik een abbo met toestel neem? Het is toch goedkoper?

Kortom: met een abbo + toestel zit je helemaal niet vast aan dat toestel, alleen het abbo. Zo'n abbo zorgt er alleen voor dat je je toestel wat goedkoper kunt krijgen :) Dus is sim-only dan wel zo'n verstandige keuze?
dat hangt er dus vanaf wat jij het 2e jaar van je abbonement betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
robvanpraat schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:15:
KPN gebruik al een verkeerd argument om duidelijk te maken wat ze bedoelen. Bij KPN betaal je voor die extra's via de abbo kosten, bij shell betaal je puur voor benzine, net als sim only.
KPN gebruikt inderdaad het verkeerde argument, maar men wil de consument op het verkeerde been zetten door te doen alsof KPN het toestel betaald (=subsidieren).

De werkelijk redenen waarom KPN wil dat de consumenten minder kunnen afbetalen, is omdat men de tijd dat het duurt voordat een klant winstgevend wordt korter wil maken.Als men daarnaast de abonnementstarieven niet aanpast, maakt KPN dus sneller winst en meer winst op het (nieuwe) klantenbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd ?

Als ik hier in Noorwegen een Telenor Fri120 abonnement neem (120 belminuten inclusief per maand, NOK 229,-- per maand abonnementsgeld), kan ik er toch echt voor NOK 1,-- een Sony Ericsson K750i (met SIM-lock) bij kopen....
Als ik dezelfde telefoon zonder abo. en zonder SIM-lock wil kopen, kost me dit ongeveer NOK 3150,--
(Er gaan grofweg 8 NOK in een Euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ze bouwen af.... ze stoppen er niet mee!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

nils7 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:17:
[...]

Ze bouwen af.... ze stoppen er niet mee!
Maar afbouwen vind ik ook al niet erg positief, aangezien ik er niet helemaal zeker van ben dat je het gehele bedrag van korting op een toestel zult terugzien in korting op het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:19:
[...]

Maar afbouwen vind ik ook al niet erg positief, aangezien ik er niet helemaal zeker van ben dat je het gehele bedrag van korting op een toestel zult terugzien in korting op het abonnement.
Woow wat een snelle reactie. :D

De reden van KPN zal niet heel anders zijn dan die van T-Mobile maar T-Mobile kon het gewoon simpelweg niet meer betalen.... (kort samengevat ;)) dan kan je 2 dingen doen.... prijzen omhoog van de abo's of de provisies omlaag, er is voor het laatste gekozen. Heb al mensen van Vodafone en Orange (mijn con-collega's) gesproken die vertelden dat die Providers wellicht zullen volgen.

Maar gelukkig blijft T-Mobile buiten discussie die overigens er al op 1 augustus mee begonnen zijn en KPN er nog mee moet beginnen. Ik zou zeggen vergelijk de prijzen eens op het net en het valt nog mee (vind ik zelf... heb niet vergeleken met andere providers, maar ik zag nog wel een redelijke korting op een toestel).

[edit]

Heb snel even vergeleken op 1 webshop die ik een link tegen kwam.
Het scheelt met hetzelfde Vodafone abo (met 2jr.) 144 in aanschaf (T-Mobile Relax 300 tegenover een Vodafone 35?? euro abo)

[ Voor 8% gewijzigd door nils7 op 12-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Het gaat er gewoon weg om dat er meer duidelijkheid komt tussen een "lening" en een contract van een "profider", dat is nu volgens een aantal profiders niet duidelijk.
T-mobile prijzen veranderen trouwens binnenkort weer omlaag, wees daar maar niet bang van, maar het is idd wel de zelfde stap als die KPN gaat nemen (en dan misschien wel voor altijd).

Ook is de belastingdienst al een tijd bezig om btw tarief op de gratis goederen te rekenen, aangezien de consument "geen" btw. betaald over de gratis te ontvangen goederen.
Maar ook dit zal wel weer een lange termijn zaak kunnen zijn + dat de staat er behoorlijk veel op verdient voor de huur van GSM masten van de 5 hoofd profiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Met het verlengen van mijn abbo anderhalf jaar terug moest ik verplicht 2 jaar nemen.
Voor mij is dat de reden geweest dat dit de laatste 2 jaar zijn van mijn kpn abbonement.
Als ze ook nog eens dit soort praktijken er op nahouden houd ik het al helemaal voor gezien bij de firma.
Ik vind dat kpn de laatste tijd rare bokkesprongen aan het maken is.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ach, je moet het in zijn context zien: KPN Hi geeft nu van alle providers in NL de hoogste toestelkortingen aan de retailers. Dat zij nu eerste zijn die publiekelijk gaan piepen geeft al aan dat ze net wat te ver zijn doorgeschoten. Dat betekent niet dat we terug gaan naar nul toestelkorting, meer dat KPN terug gaat naar het niveau van de rest. Al die persberichten zijn een mooi rookgordijn voor deze tactische move.

[ Voor 28% gewijzigd door Dreamvoid op 12-08-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:33:
Met het verlengen van mijn abbo anderhalf jaar terug moest ik verplicht 2 jaar nemen.
Voor mij is dat de reden geweest dat dit de laatste 2 jaar zijn van mijn kpn abbonement.
Als ze ook nog eens dit soort praktijken er op nahouden houd ik het al helemaal voor gezien bij de firma.
Ik vind dat kpn de laatste tijd rare bokkesprongen aan het maken is.
Je bent helemaal niet verplicht om 2 jaar te verlengen. Alleen als je een nieuw toestel erbij wilt. Ik geef de providers daarin groot gelijk. Veel klanten zijn het eerste jaar van hun abonnement namelijk nauwelijks winstgevend of leveren zelfs verlies op, dat komt door de exorbitant hoge toestelsubsidies.
Die toestelsubsidies worden door de providers verstrekt om klanten binnen te halen. Na afloop van het contract wordt bepaald of een klant daadwerkelijk iets oplevert. Is dat het geval dan doet de provider een aanbieding die voor de klant hopelijk aantrekkelijk genoeg is om te blijven (verlengen), is dat niet het geval, dan mag de klant gerust overstappen, hij krijgt dan een minder goed verlengingsaanbod. Bijvoorbeeld veel minder toestelkorting of alleen toestelkorting bij twee jaar verlengen.
Als de klant niet bij de overige providers als nieuwe klant met de hoge welkomstkorting zou worden gelokt, dan was een verlengingsaanbod met een nieuw toestel ook niet nodig, de klant zou zich dan bij tevredenheid de moeite van het overstappen besparen. Je stapt bijvoorbeeld ook niet elk jaar over naar een andere energieleverancier simpelweg omdat de aanbiedingen niet opwegen tegen het gedoe (het zou wat anders zijn als je er een nieuwe CV-ketel bij zou krijgen :P )

Zodra de toestelsubsidies verdwijnen, ik verwacht dat overigens niet op korte termijn, worden verlengingsaanbiedingen tenminste weer op waarde geschat. Nu is het zo dat een klant die klant blijft zich bijna beledigd voelt als hij geen gratis toestel t.w.v. honderden euro's krijgt als dank voor het klant blijven, eigenlijk absurd.

Wat slim zou zijn van providers is als ze de beltarieven lager zouden maken naarmate iemand langer onafgebroken klant is. Daar staat tegenover dat mensen zich over het algemeen laten leiden door voordeel op korte termijn en niet door voordeel dat pas na minstens een jaar ingaat. Zo'n systeem zou nog wel in combinatie met de toestelsubsidies kunnen werken, je hebt dan tegen de tijd dat je contract afloopt de keuze: bij de provider blijven met een bescheiden toestelkorting maar wel van je 'klantjaren' profiteren door lagere tarieven, of overstappen met een super toestelkorting maar weer onderaan met nul beginnen met het opbouwen van klantjaren.

Zoiets bestaat in Engeland, je krijgt bij Orange UK bijvoorbeeld elk halfjaar een nieuw 'Magic Number', één telefoonnummer waarmee je bijna onbeperkt voor niets kunt bellen. Ben je al drie jaar onafgebroken klant, dan kun je dus zes nummers bijna onbeperkt voor niets bellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Zodra de toestelsubsidies verdwijnen, ik verwacht dat overigens niet op korte termijn, worden verlengingsaanbiedingen tenminste weer op waarde geschat. Nu is het zo dat een klant die klant blijft zich bijna beledigd voelt als hij geen gratis toestel t.w.v. honderden euro's krijgt als dank voor het klant blijven, eigenlijk absurd.
Die toestel subsidies zullen redelijk snel verdwijnen. Daar zorgt kpn wel voor want ze zijn al alles aan het doorvoeren ;) Echter de toestelkorting met een nieuwe contract en een verlenging verschilt vaak niet erg veel. Dan heb ik het meestal over max 50 euro, dat is eigenlijk een erg kleinen drempel. Mensen wordt vaak verteld dat hij groter s bij een nieuwe contract, maar minder is vaak waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik wil Edwin er ook nog op wijzen dat veel mensen het als een verplicht 'zien' om een 2 jaar contract te nemen (te tekenen voor nog is 2jr) omdat ze alleen dan het toestel/gadget/auto/whatever gratis krijgen.
Maar het verhaal avn Canaria verduidelijkt eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
afschaffen hoeft van mij niet maar laat ze het geld voor de beertenders, tv's en playstations maar mooi houden, dan kunnen de beltarieven een stuk omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
NoepZor schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:42:
afschaffen hoeft van mij niet maar laat ze het geld voor de beertenders, tv's en playstations maar mooi houden, dan kunnen de beltarieven een stuk omlaag.
Daar gaat het juist om. Een dealer krijgt gewoon provisie van een provider en kan dit naar eigen inzichten besteden. Zoals in kortingen op een toestel voor de klant, kortingen op een breedbeeld tv etc. of gewoon in zijn eigen zak steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
nils7 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:00:
[...]

Daar gaat het juist om. Een dealer krijgt gewoon provisie van een provider en kan dit naar eigen inzichten besteden. Zoals in kortingen op een toestel voor de klant, kortingen op een breedbeeld tv etc. of gewoon in zijn eigen zak steken ;)
Het is dan echter weer wel opmerkelijk dat de providers besluiten om er geen regels aan te binden, dus bijv: geen tv`s er bij geven etc etc. Maar ze kiezen er voor omdit gelijk aan de consument door te bereken, en dat vind ik eigenlijk fout. Want hun relaties zijn de oorzaa van het probleem en dus niet de consument. Ik zou voorstellen om de provisies die ze verstrekken aan strenge regels en perken te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Nu online
DaannO schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:05:
[...]

Het is dan echter weer wel opmerkelijk dat de providers besluiten om er geen regels aan te binden, dus bijv: geen tv`s er bij geven etc etc. Maar ze kiezen er voor omdit gelijk aan de consument door te bereken, en dat vind ik eigenlijk fout. Want hun relaties zijn de oorzaa van het probleem en dus niet de consument. Ik zou voorstellen om de provisies die ze verstrekken aan strenge regels en perken te stellen :)
Waar is de vrijheid tot ondernemen en de vrijheid om een slimme (of domme) consument te spelen toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
paknaald schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:13:
[...]

Waar is de vrijheid tot ondernemen en de vrijheid om een slimme (of domme) consument te spelen toch gebleven?
Die vrijheid wordt dus sterk beperkt omdat je straks niet meer kan bepalen wat je met die provisie doet. Is wel goed voor de markt, maar mindet voor he bedrijf en onze portomonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
DaannO schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:05:
[...]

En jij gaat dit controleren :?
Dat valt niet te controleren of ze korting geven op een toestel of een tv. Zou je alsnog een 3310 kennen verkopen met een 80 euro abo voor 2jr en dan een laptop erbij is ook niet te traceren.

Ik begrijp wel dat je je nu genaaid voelt als consument maar deze provisies waren bedoeld om mensen aan een abo/telefoon te koppelen in de periode dat nog niet iedereen er 1 had. Nu is de ratio 1:2 inmiddels dus zijn er voldoende. T-Mobile moest er helaas rigoreus mee kappen (degene die hier bij een dealer werkt zal wel weten waarom)... en KPN klapt direct mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

nils7 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:27:
T-Mobile moest er helaas rigoreus mee kappen (degene die hier bij een dealer werkt zal wel weten waarom)... en KPN klapt direct mee.
Hoezo dan? Ik heb vorige maand nog een t-mobile abo afgesloten, daarbij kreeg ik de hoogste korting van alle providers, 296 euro bij een 1jarig flex 30 abo. Da's dus bijna 10 maanden gratis bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
_DH schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:42:
[...]

Hoezo dan? Ik heb vorige maand nog een t-mobile abo afgesloten, daarbij kreeg ik de hoogste korting van alle providers, 296 euro bij een 1jarig flex 30 abo. Da's dus bijna 10 maanden gratis bellen...
Laten we het zo zeggen... er heeft iemand een rekenfoutje gemaakt van 6 nullen... vandaar dat oa. de openingstijden ingekort worden en de provisies worden teruggeschroefd... en nog een hoop meer dat hoeft niet op een forum te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
nils7 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:11:
[...]

Laten we het zo zeggen... er heeft iemand een rekenfoutje gemaakt van 6 nullen... vandaar dat oa. de openingstijden ingekort worden en de provisies worden teruggeschroefd... en nog een hoop meer dat hoeft niet op een forum te staan.
Die dingen hoeven overgins ook niet op het forum te staan ;)

Inderdaad het rommelt binnen T-mobile waardoor de ze niet meer zulke hoge toestelkorting kunnen geven. Er zijn meerdere dingen aan het gebeuren binnen t-mobile, maar in het verleden verleende zei het meest korting en dat heeft ze duur komen te staan, met een paar nog, niet te noemen dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
DaannO schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:38:
[...]

Die dingen hoeven overgins ook niet op het forum te staan ;)

Inderdaad het rommelt binnen T-mobile waardoor de ze niet meer zulke hoge toestelkorting kunnen geven. Er zijn meerdere dingen aan het gebeuren binnen t-mobile, maar in het verleden verleende zei het meest korting en dat heeft ze duur komen te staan, met een paar nog, niet te noemen dingen ;)
Die dingen zijn toch vanaf september merkbaar dus dat maakt niet uit of dat nu of dan bekend is. De rest laat ik wel achterwege ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

nils7 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37:
[...]

Die dingen zijn toch vanaf september merkbaar dus dat maakt niet uit of dat nu of dan bekend is. De rest laat ik wel achterwege ;)
Weet jij iets wat wij hier niet weten?
September geld voorals nog alleen voor KPN voor de rest v.d. profiders zal het zeer waarschijnlijk veel later gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nils7 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37:
[...]

lekker quasi interessant doenerij, zeg het gewoon of houd je mond dicht als het allemaal zo'n "geheim" is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Dus ga ik braaf van HI30 naar een HI40,om toch nog te kunnen profiteren van gratis/bijna gratis gsm :?
Pagina: 1 2 Laatste