Toon posts:

E6600 Cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik heb een mooi E6600 systeemple staan in een Antec sonata kast met een Asus p5B mobo. Nu is het punt dat mijn proc 56C a 57C is dit vind ik toch wat hoog vooral omdat mij vertelt is dat juist de c2d's cooler zouden zijn.. er zit een cooler op die boxed erbij kwam. Wat zou beter helpen temp beetje naar beneden krijgen? een extra case fan of een betere proc cooler en zoja welke proc cooler is good voor e6600?

Verwijderd

ik zou eerst gaan voor een nieuwe cpu koeler. Keus genoeg, Artic freezer 7 Pro, Zalman 9500, Scythe Ninja. Breng ook koelpasta aan, en zorg voor een goede vrije airflow in je kast. Daarmee zou je de temp aardig mee omlaag kunnen halen.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 14:08
Voel je cooler maar dies niet heet, ik heb hetzelfde als jij met mijn P5B/6600, met een Zalman7000CU werd hij niet veel koeler dan stock. Ook de Zalman blijft erg lauw, bij beide was het contact gewoon goed met de cpu. Ik vermoed dus dat die temps vrij hog worden aangegeven.

Ik zit nu idle op 51graden te typen, full load zit ik rond de 60.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Een collega van mij (redeamed op GoT) heeft sinds afgelopen vrijdag ook een E6600 op een Asus plankje.
Deze is met een zalman 9500 cooler idel 24/25 graden en stress max. 37 oid.
De cooler is nog eens erg stil oook, een echte aanrader dus.

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09

SLeddert

SLeddert

Zie ook deze draad met exact dezelfde vraag:

Core 2 duo E6600 koelen - maar met wat?

Karsten

Verwijderd

Hallo,

Persoonlijk zou ik je de artic freezer aanraden vanwege zijn zeer mooie prijs/prestatie verhouding.
Ikzelf heb de 9500 maar moest ik nu terug voor de keuze staan zou ik toch twijfelen, niet dat ik niet tevreden ben van de zalman alles behalve zelfs maar het prijskaartje blijft vrij hoog...
Mijn moederbord is nog onderweg anders kon ik je vertellen welke temps ik haal met men 6600

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:17
k had laatst een test gezien bleek dat de goedkope Artic freezer 7 als beste uit de test
kwam hielt de processor het koutst.
alleen was de test gedaan met een x6800
gevonden http://www.pro-clockers.com/article.php?id=49&page=7 succes ermee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in het juiste subforum: Tweaking & Cooling Algemeen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.