Toon posts:

[MacBook Pro] 2,0 of 2,16Ghz --> 400e meerprijs terecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel al aangeeft:

vinden jullie de meerprijs van 400 euro van de 2,16GHz MacBook Pro terecht ten opzichte van de 2,0Ghz?

Voor die extra 400 euro krijg je:

- 20GB hardeschijf ruimte
- 0,16 Ghz proc snelheid
- 128Mb Video RAM
- 512Mb RAM

terecht 400e?

Dit is mijn laatste twijfel voor ik overga tot een aanschaf! :+

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Deze vraag heb ik ook voor mijn neus gehad en hier neergegooid. Maar dan ook de waarde van de MacBook t.o.v. de MacBook Pro.

1GB Ram word wel door iedereen aanbevolen.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 18:07
Dan raad ik je gewoon aan om zelf extra ram te bestellen. Bespaart je weer een hoop.
Ben zelf voor de goedkoopste versie van de gewone macbook gegaan, omdat ik de stap van 200 euro net iets te veel vond voor dat beetje meer wat je krijgt.
Klein beetje meer processor-snelheid valt in vele gevallen haast te verwaarlozen (kan je beter wat extra ram voor nemen), dus daar alleen moet je het niet voor doen.

[ Voor 25% gewijzigd door VincentG op 09-08-2006 19:38 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Dat moet je helemaal zelf bepalen. Hangt er ook vanaf wat je met het ding gaat doen. Als het een volledige desktop replacement is misschien wel. Voor die 400 euro koop je natuurlijk ook een 250gb externe HD en een dikke geheugenuitbreiding. Dat beetje snelheid en videogeheugen ga je niet snel missen. De enige situatie waarin 128Mb extra videomem je goed uitkomt is met spelletjes.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:38:
Dat moet je helemaal zelf bepalen. Hangt er ook vanaf wat je met het ding gaat doen. Als het een volledige desktop replacement is misschien wel. Voor die 400 euro koop je natuurlijk ook een 250gb externe HD en een dikke geheugenuitbreiding. Dat beetje snelheid en videogeheugen ga je niet snel missen. De enige situatie waarin 128Mb extra videomem je goed uitkomt is met spelletjes.
ja klopt.. mja ik ga dr ook wel mee gamen (niet intensief, maar toch..). Dat is niet echt het probleem.. Ik moet bijv. ook 3D Max en Rhino gaan gebruiken. Best wel V-RAM intensief volgens mij.. dan zou 256mb veel beter uitkomen (vooral met t oog op de toekomst!).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die prijs klopt wel voor wat je ervoor krijgt imo, de vraag is of je 't er voor over hebt. Ik zelf niet iig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nu kan het aan mij liggen, maar als ik hier kijk, dan is het verschil toch echt 500 euro en niet 400. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:58:
Nu kan het aan mij liggen, maar als ik hier kijk, dan is het verschil toch echt 500 euro en niet 400. :)
ow sorry, vergeten te vermelden misschien, maar ik bestel via een bedrijf, dus ik kijk alleen naar de excl. BTW prijs.. dat is wel 400 euro.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zonder je topic te kapen heb ik hier ook een vraag over. Hiero gaat ook een MBP komen, en ik twijfel nog tussen de 100Gig@7200rpm of de 120Gig@5400rpm hdd uitbreiding (allebei 100 euri meerprijs).

Is het snelheidsverschil tussen 5400 en 7200 merkbaar? En is de laptop met 7200rpm schijf ook nog tilbaar of heb je dan een gyroscoop in je handen als je em optilt?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

_DH schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:46:
Zonder je topic te kapen heb ik hier ook een vraag over. Hiero gaat ook een MBP komen, en ik twijfel nog tussen de 100Gig@7200rpm of de 120Gig@5400rpm hdd uitbreiding (allebei 100 euri meerprijs).

Is het snelheidsverschil tussen 5400 en 7200 merkbaar? En is de laptop met 7200rpm schijf ook nog tilbaar of heb je dan een gyroscoop in je handen als je em optilt?
Het verschil tussen een 5400 en 7200 is alleen merkbaar als je aan video of audio editting doet (d.w.z. als je met grote, aaneengesloten bestanden werkt). Zie ook de test MacBook Pro Drives: 5400rpm vs 7200rpm, FW400 vs FW800 van Bare Feats. Of je ook een gewichtsverschil voelt door een gyroscopisch effect zou ik niet weten, dat hebben ze net weer niet getest :P.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Daedalus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:50:
[...]
Het verschil tussen een 5400 en 7200 is alleen merkbaar als je aan video of audio editting doet (d.w.z. als je met grote, aaneengesloten bestanden werkt). Zie ook de test MacBook Pro Drives: 5400rpm vs 7200rpm, FW400 vs FW800 van Bare Feats. Of je ook een gewichtsverschil voelt door een gyroscopisch effect zou ik niet weten, dat hebben ze net weer niet getest :P.
aah! goeie test! precies wat ik zocht! thx! Ik werk niet veel met lange aaneengesloten bestanden, dus het word de 120 gig voor mij...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
En ik ben er denk ik ook uit.. het wordt toch de 2,0Ghz versie, en wel om de volgende redenen:

- de 0,16Ghz extra kan me sowieso gestolen worden, weinig performance winst
- 20GB extra opslag wordt verwaarsloosd door een (goedkope!) usb2.0 harddisk (á 120e)
- 512MB extra is fijn, maar geheugen kan eveneens goedkoper worden gekocht via een andere winkel
dan de applestore (2x 1024MB = 200e).

blijft er (400 - 120 - 200 =) 80 euro over voor de extra 128MB V-RAM, wat mij veel te veel is.. dat ga ik niet voor neertellen.

Argumenten weerlegd zullen we maar zeggen! :/

*nog steeds twijfelt deze jongen stiekem heel hard*

edit: Misschien twijfelt ie iets minder hard na de verbetering van de rekenfoutje :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 09:09 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 160MHzen zijn opeens gratis? ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:16:
Die 160MHzen zijn opeens gratis? ;)
haha ja dat is mijn wereldje van gigahertzen helemaal gratis en voor nix ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:14:

Deze jongen gaat wel de 2,16Ghz variant halen, ten eerste omdat de baas betaald, maar daarnaast vind ik 400 euri voor 512 mb (vergeet niet, je hebt dan 1x 1 gig ipv 2x512, je houd betaalbare upgrade mogelijkheden) 128 mb video geheugen (als er windows op kan, kunnen er ook weer games op... HL2 en farcry verslaafde hiero) en 160 mhz wel redelijk. Daarnaast haal ik toch een hdd upgrade, die nu maar 100euri duurder ipv 200 euri duurder is. ergo, het verschil voor mij is slechts 300 euro

Ik wil er waarschijnlijk ook nog wel 2 gig in prikken (niet van apple btw.) om windows, mac os x en linux naast elkaar te draaien met parallels zoals hier.

Wel zo makkelijk als network engineer om al je OS'en op een rijtje te hebben... Zo kan je bijv. je nessusd op je linux OS draaien, terwijl je de client in Mac OS X gebruikt... beste van twee werelden.

[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 09-08-2006 23:24 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:20:
[...]

haha ja dat is mijn wereldje van gigahertzen helemaal gratis en voor nix ;)
Mwa 8% cpu power is toch wel wat hoor. Je DVD-rippen gaat bijvoorbeeld zeker 5 a 6 fps sneller, wat ik samen met de andere voordelen van het duurdere model de 400 euro op zich wel waard vind. Natuurlijk neemt het niet weg dat de 2GHz (die ik zelf heb) ook al bruut snel is :9

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 09-08-2006 23:45 ]

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:14:

bla bla ..

blijft er (400 - 120 - 200 =) 180 euro over voor de extra 128MB V-RAM, wat mij veel te veel is.. dat ga ik niet voor neertellen.
....
Om je nog iets harder te laten twijfelen >:) Je rekensommetje klopt voor geen drol!

400 - 120 - 200 = 80 euro over voor bla bla etc.... dus... trek je nieuwe conclusie zou ik zeggen.

Men leert tegenwoordig blijkbaar niet meer hoofdrekenen... zonde... het is zo handig ;)

PS: Om je nog verder te helpen met getalletjes : je besteld dan wel via een bedrijf, maar je moet dus wel de BTW aanvankelijk betalen, die het bedrijf dan weer later kan declareren... 't is maar dat je het weet.

[ Voor 18% gewijzigd door BaT op 10-08-2006 00:03 ]

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Topicstarter
BaT schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:57:
[...]

Om je nog iets harder te laten twijfelen >:) Je rekensommetje klopt voor geen drol!

400 - 120 - 200 = 80 euro over voor bla bla etc.... dus... trek je nieuwe conclusie zou ik zeggen.

Men leert tegenwoordig blijkbaar niet meer hoofdrekenen... zonde... het is zo handig ;)

PS: Om je nog verder te helpen met getalletjes : je besteld dan wel via een bedrijf, maar je moet dus wel de BTW aanvankelijk betalen, die het bedrijf dan weer later kan declareren... 't is maar dat je het weet.
klopt, maar die btw krijg ik al over 2 maanden trug, kan ik nu wel even missen! Maar over die rekensom, idd, stomme fout zeg! Ik had er eerst andere getalwaardes staan, vandaar dat ik per ongeluk niet alles heb verbeterd. Bedankt voor je scherpe blik!
Pagina: 1