Toon posts:

Instellen LCD TV op PC beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat deze vraag in dit Topic thuishoort, maar zelf ben ik daar niet zeker van.

Sinds kort heb ik een LCD TV van Sharp gekocht. Zeer tevreden over het scherm, maar ik heb mijn PC met mediacenter op de TV aangesloten, alleen valt het beeld van de PC buiten de TV. Ik heb, naar mijn idee alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. De monitor van mijn PC is 19" en staat op resolutie 1280 x 1024. De TV staat op 1024 x 768. De videokaart is een NVIDEA GeForce PCX 5300.
Op dit moment heb ik de videokaart ingesteld op kloon, zodat beide schermen hetzelfde beeld geven. Als ik het goed heb begrepen worden beide schermen dan ook ingesteld op de resolutie van het primaire scherm. Dat zou in mijn geval 1280 x 1024 zijn. Als ik met deze instelling de muis beweeg over het beeld van de pc dan schuift het beeld wel op, op de Tv. Als ik de videokaart instel op dubbelbeeld kan ik wel verschillende resoluties toepassen, maar dan kan ik alleen het bureaublad op de tv zien en niet de andere programma's, zoals bijvoorbeeld mediacenter (niet geheel onbelangrijk).

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen. Ik wil graag voor beide apparaten de hoogste resolutie gebruiken en wil graag dezelfde programma's op de tv zien als die op de pc te zien zijn.

Verwijderd

Welke kabel gebruik je tussen pc & tv ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. Je bedoelt "PC instellen voor beeld op LCD TV" ;)

2. Je moet gewoon "Desktop uitbreiden" aandoen dan kan je op beide de maximale resolutie draaien.

Clonen is niet echt handig !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik S-videokabel. Ik heb geen HDMI uitgang op mijn PC. Nero355, bedoel je met desktop uitbreiden dubbelbeeld of is dit een instelling die ik ergens anders moet uitvoeren.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:10:
Ik gebruik S-videokabel. Ik heb geen HDMI uitgang op mijn PC. Nero355, bedoel je met desktop uitbreiden dubbelbeeld of is dit een instelling die ik ergens anders moet uitvoeren.
Svideo? dat is echt zonde! Je kan beter dan een DVI kabel gebruiken met een DVI --> HDMI converter. Een S-Video kabel is neit echt geschikt voor High definition beelden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld op zich ben ik tevreden mee. Als alles goed werkt dan wil ik nog wel eens verder kijken naar andere oplossingen. Ik vraag mij alleen af hoe ik de desktop kan uitbreiden zoals Nero355 schreef.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:16:
Het beeld op zich ben ik tevreden mee. Als alles goed werkt dan wil ik nog wel eens verder kijken naar andere oplossingen. Ik vraag mij alleen af hoe ik de desktop kan uitbreiden zoals Nero355 schreef.
Afbeeldingslocatie: http://www.multimediaforworship.com/p3screenshot_dualscreen_properties_404448.gif
Op deze manier (nu is dit win98, maar voor nieuwere OSen werkt het hetzelfde).

klonen kan ook, maar dan moet je 1024*768 draaien.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-07 08:03

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:16:
Even rondkijken in de Display Properties, daar staat onderdaan de optie (als je je 2e monitor geselecteerd hebt) "Extend my windows desktop onto this monitor". Deze even aanvinken, apply, klaar.

Zoals hierboven ook gezegd zou ik zeker een DVI-HDMI verloopje halen, svideo is allesbehalve ideaal, zowel qua beeldkwaliteit als qua aansturing vanaf de pc.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe dan veranderd de resolutie van het pc scherm ook in 1024 x 768. De TV kan geen hogere resolutie weergeven.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-07 08:03

Chakotay

Lick here to continue

Kan je dan niet in de display properties je pc monitor selecteren, en dan handmatig de resolutie aanpassen? Dit moet normaal los in te stellen zijn.

Al kan het zijn dat je TV door de svideo-kabel ook echt als tv word aangestuurd ipv volwaardige 2e monitor, waardoor je niet alles kan instellen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat laatste toepas dan zie ik alleen het bureaublad, maar nog steeds groter dan het beeld. Ook geeft de tv niet de andere programma's weer.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt het inderdaad aan de aansturing. Als ik bijv. mediacenter opstart dan zie ik het beeld verspringen, maar verder gebeurd er niets.

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
De svideouitgang van je kaart kan niet meer dan 1024x768. Als je hoger wilt zul je toch HDMI/DVI moeten gebruiken, of je monitor op 1024x768 draaien...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Chakotay schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
Even rondkijken in de Display Properties, daar staat onderdaan de optie (als je je 2e monitor geselecteerd hebt) "Extend my windows desktop onto this monitor". Deze even aanvinken, apply, klaar.
Zo heet het bij mij ja en werkt altijd perfect met 2 monitoren echter hoe het in een Nederlandse XP versie is omschreven heb ik echt geen flauw idee.
Het is inderdaad bij hetzelfde schermpje van de resolutie instelligen en dan eronder.

* nero355 zoekt even een goed plaatje ...

/EDIT :

Zoiets : http://www.sanyo.be/images/foto/pict1034.jpg Als je heel goed kijkt is het nog te lezen :X Kan effe niks nuttigers vinden ...

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 09-08-2006 16:44 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al die mogelijkheden wel geprobeerd, maar waarnaar ik op zoek ben is een mogelijkheid om beide apparaten op max. resolutie te gebruiken. Als ik de 2 monitoren op elkaar aanpas, 1024 x 768, dan is het beeld van de pc monitor een stuk slechter dan bij zijn hoogste resolutie. ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:53:
Ik heb al die mogelijkheden wel geprobeerd, maar waarnaar ik op zoek ben is een mogelijkheid om beide apparaten op max. resolutie te gebruiken. Als ik de 2 monitoren op elkaar aanpas, 1024 x 768, dan is het beeld van de pc monitor een stuk slechter dan bij zijn hoogste resolutie. ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft.
Het is nogal logisch dat je niet kunt klonen op verschillende resoluties. Sta even stil bij wat "klonen" exact betekent 8)7

Bureaublad uitbreiden is echt de enige optie, want als je verschillende resoluties hebt, dan is het onvermijdelijk dat de schermen andere zaken tonen.

Overigens vergis je je waarschijnlijk dat die scherm niet hoger da 1024x768 kan - dat is over S-Video misschien zo, maar op HDMI (en dus DVI) zal het hoogstwaarschijnlijk 1360x768 kunnen tonen (of misschien 1900x1200, maar dat alleen als het 1080i ondersteunt, wat nog lang niet algemeen is) - maar goed, dan nog zul je niet op dezelfde resolutie als je monitor kunnen draaien dus zul je nog niet kunnen klonen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Tot die conclusie was ik zelf al gekomen, zoals je had kunnen lezen. Ik ben op zoek naar iemand die wel weet of het kan. En mijn LCD tv heeft niet de mogelijkheid voor een hogere resolutie. Als ik dus het bureaublad uitbreidt, dan kan ik verder niets weergeven op de TV. Als nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:43:
Tot die conclusie was ik zelf al gekomen, zoals je had kunnen lezen. Ik ben op zoek naar iemand die wel weet of het kan. En mijn LCD tv heeft niet de mogelijkheid voor een hogere resolutie. Als ik dus het bureaublad uitbreidt, dan kan ik verder niets weergeven op de TV. Als nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
Stel je TV dan in als primaire monitor, dan heb je daar de overlay op en kun je er films op afspelen.

Zoals ik het nu lees wil je 2x hetzelfde beeld, maar in verschillende resoluties. Dat kan simpelweg niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inderdaad bang voor dat het niet goed gaat komen. Aangezien we regelmatig de PC gebruiken is het geen optie om de TV primair te maken. Ik denk dat we dan het probleem andersom zullen hebben, want het verschil in resolutie blijft bestaan. Als ik via de dvd speler een film afspeel of via mediaplayer dan wordt de film wel goed afgespeeld. Alleen mediacenter zit dwars.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:43:
Tot die conclusie was ik zelf al gekomen, zoals je had kunnen lezen. Ik ben op zoek naar iemand die wel weet of het kan.
Je bent al tot de conclusie gekomen dat het niet kan, dus ben je op zoek naar iemand die het wel kan :?
En mijn LCD tv heeft niet de mogelijkheid voor een hogere resolutie.
Lijkt me *erg* sterk. Heb nog nooit gehoord van een scherm met HDMI in en toch 1024x768 reso...

Post eens om wat voor Sharp model het exact gaat :o
Als ik dus het bureaublad uitbreidt, dan kan ik verder niets weergeven op de TV.
:? Als ik mijn bureaublad uitbreid kan ik exact alles erop weergeven wat ik op de monitor ook kan. Sommige dingen willen per se primaire display hebben (overlay) - nou, dan kun je toch voor die dingen even de TV primary maken (Windows macro onder een toetscombo is zo gemaakt), dan weer terugzetten :z
Als nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
Zie hierboven. Maar belangrijkste idee is even wat breder denken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Sharp LC32P55E. In de beschrijving worden 3 resoluties genoemd waarvan de hoogste 1024 x 768 is. Als ik de resolutie voor de tv wil verhogen dan accepteert de pc dat niet. Ik kan verder niet op het internet vinden dat een hogere resolutie mogelijk is met dit type scherm.

Aangezien ik zelf niet veel kennis heb van deze zaken ben ik op zoek naar iemand die dit wel heeft. De conclusie die ik had getrokken had betrekking op eerder genoemde mogelijkheden, maar langzamerhand begint het erop te lijken dat hiervoor geen oplossing is.

Ik zal die toetscombinatie eens proberen. Misschien is dat een praktische oplossing.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:08:

maar langzamerhand begint het erop te lijken dat hiervoor geen oplossing is.
Dat klopt, wat jij wilt is gewoon niet mogelijk. Je kunt niet klonen met verschillende resoluties.

Verder is het zo dat als je even de specs erbij had gepakt je wist dat je de hele tijd al een hogere reso aan het instellen bent dan het ding uberhaupt aankan.
Resolutie 960 (H) x 540 (V)
Je moet dus een reso van 960*540 instellen, dat zal gaan werken. Er zijn 3 mogelijkheden die je kunt doen.
1, klonen met een reso van 960x 540 op beide monitoren, ook al ziet dat er wat slechter uit op je pc monitor.

2. TV als primair instellen zodra je daar dingen op wilt laten zien. Je gaf al aan dit niet te willen, maar je kunt natuurlijk gewoon switchen, afhankelijk van welk scherm je nodig hebt.

3. Je gebruikt bureaublad uitbreiden zodat je dual monitor support kan aansturen. Als je videokaart 2 ramdacs heeft moet het mogelijk zijn om op beide schermen ook een overlay te krijgen, maar goed, dat hangt ook af van het kaartje dat je hebt.

Zoals je ziet mogelijkheden genoeg, alleen klonen met verschillende resos kan gewoon niet.
Pagina: 1