Het verschil in graphics tussen de PS2 en de 360 is immens!, ook op jouw 3,5 jaar oude CRT tv. Het verschil ga je pas ECHT merken bij een beetje HD ready LCD.
Qua gameplay is het verschil een stuk genuanceerder, ik vind zelf dat graphics toch wel bijdragen aan de totale game-ervaring. De controllers hebben beide rumble en zijn niet draadloos (ik ga ervanuit dat je de core XBOX koopt, aangezien je de PS3 te duur vind, later hier meer over). Ik denk dat je op de langere termijn meer gaat hebben aan een 360. De PS2 gaat, ondank de exclusieve toppers die nog dit jaar uitkomen (OKAMI, GOW2, FF12) zeker op haar retour daar Sony uiteraard haar aandacht meer en meer op de PS3 zal richten.
En wat is het verschil tussen de Wii en de PS2 nu echt behalve de motion
controll?
sjemig, de Wii is nieuwer en gaat toch zeker nog 5 jaar meedoen, qua graphics zal er misschien nu niet veel verschil zitten tussen de Wii en PS2 maar dit zal zeker in de toemkomst gaan veranderen. De PS2 zit aan haar max.
Is er ook verschil in geluid?
niet hoorbaar voor the untrained ear. sluit je je PS2 aan middel de optische kabel dan hab je niks te klagen hoor.
Dit omdat het prijsverschil nogal groot is. (PS3 is geen optie, te duur). ook 2 consoles is helaas te duur
Ik ga ervanuit (omdat je de PS3 te duur vind) je voor de core versie van de 360 aan het opteren bent. Deze kost geloof ik nog geen €300 maar dan heb je ook niks. Laat je niet misleiden door de prijs want een 360 zonder HHD is eigenlijk net jammer. Je moet voor deze 360 ook een memorycard kopen om te kunnen saven en de controller is niet draadloos. Als je dan toch een 360 gaat kopen koop dan de premium versie. Deze is €100,- duurder maar alles wat er in zit zou je toch al gaan bijkopen voor je kale core versie. Hiermee zit je toch ff op € 400,- euro excl spel!
De Wii koop je voor € 250,- euri incl een spel, en de PS2 koop je met twee controllers, memorycard en twee spellen (GOW en GT4) voor € 190,-
Ik weet nu eigenlijk niet echt wat je nou exact zoekt, wil je gewoon kunnen gamen en zie je over twee jaar wel weer wat er dan is koop dan een PS2 voor weinig met een enorm gamesaanbod.
Wil je een Wii (waarvoor weet ik ff niet) om met de hype mee te gaan bijvoorbeeld koop dan een Wii.
De 360 is here to stay en zal de strijd aangaan met Sony nieuwe PS3. Dit verzorgt voor de komende 4 jaar zeker een goed line-up en je voelt je niet bekocht als je een Wii hebt terwijl de 360 een 4x betere gameplay ervaring neerzet d.m.v. graphics en XBLive bij hetzelfde spel. Dit systeem kost je met € 400,- echter wel behoorlijk wat centen en je moet geweoon bekijken of je het dat waard vind.
Ga je echter die € 400,- + euro uitgeven dan kan het geen kwaad ook even te kijken naar wat de PS3 in petto heeft want het prijsverschil wordt natuurlijk wel steeds kleiner.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop