Toon posts:

[Console]XBOX360 / PS3 / Wii

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nintendo zegt duidelijk dat de Wii niet bedoelt is om te concurreren met ps3 en xbox360, maar toch gaan jullie ze mooi allemaal opsommen in een topic.. :)

Ik ben blij met mijn 360, vooral vanwege het live gedeelte. Echt geweldig met 4 vrienden potjes doa4 spelen online. Maar de wii is ook weer lachen op een andere manier.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 09:16
Ik was voorheen een PC gamer tot ik een vrouw en kinderen kreeg :) zoals velen. en omdat ik geen geldt en tijd meer wil steken in telkens up to date blijven op de PC etc. wil ik een Xbox360 of PS2 of Wii kopen om af en toe toch te kunnen spelen maar dan in de huiskamer.
Maar kan nu eigenlijk nergens vinden wat nu eigenlijk de echte verschillen zijn behalve de specs.

Wanneer je geen HDTV hebt (of kan betalen, heb een 3.5 jaar oude 36inch Pixel plusTV) wat is dan het verschil tussen de Xbox360 en
de PS2? is de gameplay nu beter of uitgebreider etc.?
En wat is het verschil tussen de Wii en de PS2 nu echt behalve de motion
controll?
Is er ook verschil in geluid?

Dit omdat het prijsverschil nogal groot is. (PS3 is geen optie, te duur). ook 2 consoles is helaas te duur

Ik heb al diverse forums etc afgezocht maar kan eigenlijk niets hierover vinden, genoeg over vergelijk PS3 en Xbox360 af en toe een wii maar meer niet.

Bij deze een korte history van games die ik speelde op de PC:

Leasuresuit Larry
Hero's quest
Space quest
Prince of Percia
Wing commander deel 1,2,3,4 etc _/-\o_
Day of the tentacle
7the guest
CSI
World of Warcraft (gestopt wegens verslaving)

en op de PS1 eigenlijk voornamelijk Silent Hill (maar eigenlijk al heel lang niet meer sinds hij stuk is en ik een nieuwe pc had gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je het voor 'erbij' hebt is de PS2 echt een prima keuze. Een gigantisch spellenaanbod en ook de komende tijd blijft er nog wel het één en ander aan nieuwe games bijkomen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

agraaff schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:

Wanneer je geen HDTV hebt (of kan betalen, heb een 3.5 jaar oude 36inch Pixel plusTV) wat is dan het verschil tussen de Xbox360 en
de PS2? is de gameplay nu beter of uitgebreider etc.?
Het verschil in graphics tussen de PS2 en de 360 is immens!, ook op jouw 3,5 jaar oude CRT tv. Het verschil ga je pas ECHT merken bij een beetje HD ready LCD.

Qua gameplay is het verschil een stuk genuanceerder, ik vind zelf dat graphics toch wel bijdragen aan de totale game-ervaring. De controllers hebben beide rumble en zijn niet draadloos (ik ga ervanuit dat je de core XBOX koopt, aangezien je de PS3 te duur vind, later hier meer over). Ik denk dat je op de langere termijn meer gaat hebben aan een 360. De PS2 gaat, ondank de exclusieve toppers die nog dit jaar uitkomen (OKAMI, GOW2, FF12) zeker op haar retour daar Sony uiteraard haar aandacht meer en meer op de PS3 zal richten.
En wat is het verschil tussen de Wii en de PS2 nu echt behalve de motion
controll?
sjemig, de Wii is nieuwer en gaat toch zeker nog 5 jaar meedoen, qua graphics zal er misschien nu niet veel verschil zitten tussen de Wii en PS2 maar dit zal zeker in de toemkomst gaan veranderen. De PS2 zit aan haar max.
Is er ook verschil in geluid?
niet hoorbaar voor the untrained ear. sluit je je PS2 aan middel de optische kabel dan hab je niks te klagen hoor.
Dit omdat het prijsverschil nogal groot is. (PS3 is geen optie, te duur). ook 2 consoles is helaas te duur
Ik ga ervanuit (omdat je de PS3 te duur vind) je voor de core versie van de 360 aan het opteren bent. Deze kost geloof ik nog geen €300 maar dan heb je ook niks. Laat je niet misleiden door de prijs want een 360 zonder HHD is eigenlijk net jammer. Je moet voor deze 360 ook een memorycard kopen om te kunnen saven en de controller is niet draadloos. Als je dan toch een 360 gaat kopen koop dan de premium versie. Deze is €100,- duurder maar alles wat er in zit zou je toch al gaan bijkopen voor je kale core versie. Hiermee zit je toch ff op € 400,- euro excl spel!

De Wii koop je voor € 250,- euri incl een spel, en de PS2 koop je met twee controllers, memorycard en twee spellen (GOW en GT4) voor € 190,-

Ik weet nu eigenlijk niet echt wat je nou exact zoekt, wil je gewoon kunnen gamen en zie je over twee jaar wel weer wat er dan is koop dan een PS2 voor weinig met een enorm gamesaanbod.

Wil je een Wii (waarvoor weet ik ff niet) om met de hype mee te gaan bijvoorbeeld koop dan een Wii.

De 360 is here to stay en zal de strijd aangaan met Sony nieuwe PS3. Dit verzorgt voor de komende 4 jaar zeker een goed line-up en je voelt je niet bekocht als je een Wii hebt terwijl de 360 een 4x betere gameplay ervaring neerzet d.m.v. graphics en XBLive bij hetzelfde spel. Dit systeem kost je met € 400,- echter wel behoorlijk wat centen en je moet geweoon bekijken of je het dat waard vind.

Ga je echter die € 400,- + euro uitgeven dan kan het geen kwaad ook even te kijken naar wat de PS3 in petto heeft want het prijsverschil wordt natuurlijk wel steeds kleiner.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
swopdark schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Ga je echter die € 400,- + euro uitgeven dan kan het geen kwaad ook even te kijken naar wat de PS3 in petto heeft want het prijsverschil wordt natuurlijk wel steeds kleiner.
Als je geen HDTV hebt is PS3 echt zinloos als je die tegenover de 360 zet (vind ik). 200 euro duurder vanwege blu-ray, maar daar heb je geen biet aan op een normale TV. Veel groter spelaanbod op de 360 en grafisch even mooi. Er zijn ook steeds minder spellen die op de PS3 uitkomen, maar niet op de xbox360, en zoals het nu ernaar uit ziet zal dat ook niet gebeuren. Ook hebben al aardig wat titels een budgetrpijsje van de xbox360, wat bij de PS3 voorlopig niet zal gebeuren.

Als je hem meer voor de kinderen koopt zou ik meer naar Wii of PS2 kijken, vanwege goedkopere games, en meer aanbod voor kinderen.

Als je hem meer voor jezelf koopt en graphics of online gaan belangrijk vindt zou ik naar een xbox360 (premium) kijken. Let op dat betere graphics ook voor een betere 'experience' zorgen.

Is budget erg belangrijk zou ik in elk geval meer naar PS2 kijken (of Wii).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:34
agraaff schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:
Ik was voorheen een PC gamer tot ik een vrouw en kinderen kreeg :) zoals velen. en omdat ik geen geldt en tijd meer wil steken in telkens up to date blijven op de PC etc. wil ik een Xbox360 of PS2 of Wii kopen om af en toe toch te kunnen spelen maar dan in de huiskamer.
Maar kan nu eigenlijk nergens vinden wat nu eigenlijk de echte verschillen zijn behalve de specs.
..... (etc)
Vergelijkbare situatie hier. Altijd PC gamer geweest en nooit een console gehad. Nu al een aantal jaar getrouwd, en sinds 10 maanden ook vader van een wolk van een baby. Heb ook gemerkt dat ik veel minder tijd heb om nog met m'n PC te gamen sinds ik vader geworden ben, en dat je dan je investeringen om je PC up-to-date te houden er gewoon niet goed uithaalt.

Heb zelf recentelijk een Wii gekocht, en wel om de volgende redenen:
  • De revolutionaire controller van de Wii. Heb nooit veel gehad met de traditionele 2-handige controllers met allemaal knopjes voor diverse functies. De Wii-remote werkt ontzettend intuitief en ook non-gamers pakken het heel gemakkelijk op.
  • Ingebouwde Wifi met Connect24. Dit opent allerlei mogelijkheden zoals het Weer-kanaal (kijk toch regelmatig ff wat de weersvoorspelling voor de komende dagen wordt, of wat voor weer het op het moment ergens anders op de globe is), het Nieuwskanaal (nieuwsberichten door ANP aangeleverd), Emails sturen en ontvangen (tussen jou en andere Wii-vriendjes van je, of naar geauthoriseerde email-adressen), Internet kanaal met Opera browser (met Flash ondersteuning zodat je Youtube op je Wii kan kijken, of online Flash-spelletjes op je TV kan spelen), en in de toekomst ook online gameplay zodra er games komen die online multiplay ondersteunen. Verder is Connect24 een gratis dienst, in tegenstelling tot Xbox Live waarvoor je maandelijks moet betalen.
  • Virtual Console wat je de mogelijkheid geeft om oude klassiekers van de NES, de SNES, de Sega Megadrive, de NEC TurboGrafx en de N64 (tegen betaling van punten) te downloaden en in originele staat op je Wii te spelen. En omdat je Wii ook als GameCube kan werken heb je dus feitelijk 7 consoles in één apparaat.
  • Het ontzettend lage energieverbruik en het kleine formaat van de Wii. De Wii gebruikt tijdens het spelen van een game maar iets van 20-25 Watt. Een X360 gebruikt voor zover ik weet zo'n 175 Watt tijdens gamen, en een PS3 schijnt zelfs boven de 300 Watt te komen. Verder vind ik het formaat van de Wii (nauwelijks groter dan 3 DVD-doosjes op elkaar gestapeld!) gewoon erg mooi, maar smaken verschillen wat dat betreft.
  • De games .... Zelda Twilight Princess is mijn eerste Zelda game maar zit ZEKER in mijn Top 10 beste games die ik ooit gespeeld heb. De gameplay is gewoon precies goed en de Wii-remote + Nunchuck attachment maken het besturen erg prettig, vooral voor iemand die geen traditionele 2-handige controllers gewend is. Het bij de Wii meegeleverde Wii Sports toont erg goed wat er allemaal mogelijk is met de Wii-remote en die intuitieve besturing zal games (mits goed geïmplementeerd natuurlijk) prettiger te besturen maken dan bij traditionele controllers. Grafisch kan een Wii niet tippen aan een X360 of een PS3, maar ja, een X360 of een PS3 kan weer niet tippen aan een PC met snelle CPU en DX10 grafische kaart (zie bv. de game Crysis voor wat we binnenkort op de PC kunnen verwachten!). Daarom koop ik dus ook geen console voor de grafische beelden (heb zelfs niet eens een HD-ready scherm) maar puur voor de gameplay en het plezier ervan. Dat vind ik zeker bij de Wii.
Dit is MIJN redenatie, met mijn persoonlijke voorkeuren. Iemand anders zal op basis van eigen redenering tot een andere voorkeur komen. Smaken verschillen nu eenmaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
hmm, dank voor de reacties.

Ik heb besloten voor een Xbox (1) of PS2 te gaan met een berg games 2e hands op marktplaats.
Tenzij ik voor 250 a 300 euro een Xbox360 premium kan vinden met 6 games erbij ofzo.(marktplaats)

Maar dan nu een klein ander probleem :) een PS2 of een Xbox, beide (bijna)de zelfde games. ongeveer zelfde controller maar welke is beter....

Ik heb nog voorgesteld aan mijn vrouw om dan toch maar een 42inch Full HD-TV te kopen met een PS3 en dan maar een Wii voor de kinderen erbij maar ze zij nee :? ik snap vrouwen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15

Format-C

Tracing Rays

Met een 360 met HD-ready LCD zit je ook goed hoor. Het is verbazingwekkend wat een XBOX kan. Dan heb je niet eens een "full" HD TV nodig, maar is een TV met 1366x768 al goed. Ik heb sinds een week een 360, en sinds een maandje een 37" inch LCD. Als je een game zoals NFSMW of GRAW of R6: Vegas neemt, dan zien die er nog beter uit op een 360 en HD TV dan op de PC. :9~

En ik heb geen licht Pee-ceetje.

360 roels imho. (Jammer dat ik niet eerder inzag :z ) Een PS3 zal ook wel mooi zijn, alleen zijn er @ launch weinig games, games zijn nog niet optimaal ontwikkeld dus de power van een PS3 wordt (nog) niet goed benut, en games op de 360 zijn er al veel, en sommige zijn zlfs al 30 euro. Vandaar mijn keuze voor een 360. Al heb ik wel lang getwijfeld tussen een XBox en een PS3. Maar ook de prijs gaf doorslag.

Een PS3 kan later eventueel nog wel. ;) :9

[ Voor 45% gewijzigd door Format-C op 29-01-2007 23:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Bedankt voor de info, ik heb mijn besluit gemaakt, ik ga voor de PS2.

Xbox en PS2 zijn zo goed als gelijkwaardig (qua gameplay en beeld kwaliteit) echter het aanbod voor de PS2 is groter en hier worden tot 2010 nog games voor uitgebracht. Voor de Xbox worden geen nieuwe games meer gemaakt, alleen nog voor de 360 en die is toch te duur als ik een aantal games erbij wil.

En als nu blijkt dat ik hem heel veel gebruik kan ik later (over een jaartje ofzo) altijd nog een xbox halen, zijn ze nog goedkoper ook en een groter aanbod van games.

Twijvel alleen nog tussen welke PS2, de oude grote of de nieuwere slimline, de laatste zou sneller en stiller moeten zijn maar is die ook net zo betrouwbaar als de oude grotere....
Pagina: 1 2 Laatste