Toon posts:

[Console]XBOX360 / PS3 / Wii

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag luitjes :)

Ik speel sinds jaar en dag mijn games op de PC. Ik heb het dan vooral over FPS en sport games. Ook de racegames en de RTS haal ik wel eens uit de kast. Tot slot komt ook de RPG nog wel eens om de hoek kijken. Tevens heb ik hier een XBOX staan, met spellen als Halo 1, Halo 2, Need for Speed: Underground en Ghost Recon: Island Thunder.

Zo langzamerhand wordt ik een beetje zat van de PC, niet omdat het gamen niet goed werkt, maar vooral omdat je eigenlijk aan het upgraden blijft, wat gewoon kapitalen met geld kost. Anderhalf jaar geleden hebben we hier een state-of-the-art PC aangeschaft voor €1500,- die nu nog maar €300,- waard is. Om dat te vergoeden, moet je ongeveer €75 per maand afschrijven om dat verlies weer goed te maken. Op het moment kan ik alleen spellen die vóór deze zomer uitgekomen zijn spelen, en dan heb ik het niet over titels als F.E.A.R., Oblivion, Quake 4 e.d., maar vooral titels als Call of Duty 2 (op 'Low') en Rise of Nations e.d. Hier ben ik zat van. Ik kan echter nu mijn PC wel gaan upgraden, maar dan kom ik over een dik half jaar weer in de 'problemen', men heeft dan weer nieuwere processoren, DX10 videokaarten (en games die hieronder draaien), Windows Vista (die kan nog wel redelijk op zo'n PC draaien dan, maar als je tegelijkertijd ook nog MSN, xFire, aantal scanners e.d. en een game zoals Oblivion hebt draaien) dan zit je met een dergelijke PC in de problemen als je meerdere dingen tegelijk draait. Dus ik dacht: waarom geen next-gen console? (Naast de huidige PC voor office, internet, chat e.d.)

Nu is er één next-gen console uit, de XBOX-360. Tevens komen binnenkort de PS3 en de Wii uit. Nou heb ik omtrend deze consoles veel informatie opgedaan de laatste paar dagen. De XBOX-360 kost nu €399 (en uitgebreid pakket, met 20GB opslag, headset, Live Silver, draadloze controller, ethernet kabel en HD-TV kabel). Het gerucht gaat dat de PS3 €599 gaat kosten bij de release, en de Wii €250. Tevens heeft Microsoft aangekondigt de XBOX-360 in prijs te gaan verlagen tegen de tijd dat de PS3 uitkomt. Deze zelfde PS3 heeft naar mijn mening gewoon een paar 'bulk-opties', zoals internetten, chatten, emailen e.d., die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken, omdat ik daarvoor mijn PC'tje heb. Toch heeft de PS3 een paar titels die ik graag zou spelen, zoals Unreal Tournament 2007 en natuurlijk Killzone 2. De XBOX-360 daarentegen heeft ook een paar exclusieve titels, die volgens mij zeker het spelen waard zijn, zoals Gears of War, Forza, PGR en natuurlijk straks Halo 3. Ook heeft Microsoft een aantal leuke en handige accessoires aangekondigt, zoals een racestuur en niet te vergeten en HD-DVD speler.

Door al deze dingen, zit ik met een paar vragen waarover ik graag zou willen discussieren. Mijn punten zijn:
- Wat zijn de voordelen van de PS3 t.o.v. de XBOX-360?
- Als je een XBOX-360 zou kopen, zou je die dan nu kopen, of wachten totdat Microsoft de prijzen heeft verlaagt? (Hoe groot zal deze daling ongeveer zijn?)
- Is de PS3 niet een beetje té overdreven?

Graag hoor ik jullie meningen over deze onderwerpen, en ik hoop dan ook op een levendige discussie.

Groeten,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Vroeger speelde ik ook alleen maar op mijn pc maar wat je zegt, het loopt toch altijd net niet zoals het moet. Ik had wel een PS2 (of heb hem nog steeds) maar ik speelde er echt bijna nooit op... maaarrr ik heb nu ongeveer 3 maanden een Xbox 360 in mijn bezit en ik kan je zeggen daar krijg je geen spijt van! ik heb er nu al meer uren op gespeeld dan op m'n ps2, de spellen zijn schitterend en lopen als een trein... én dure upgrades zijn niet meer nodig!

ik speel nu helemaal nooit meer games op m'n pc en gebruik deze alleen nog maar voor office en internet :)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.Het grote voordeel van de PS3 is dat het blu-ray heeft en dit zal in de toekomst heel belangrijk gaan worden, zo heeft kojima al gezegd dat bijv mgs4 niet op de 360 uit kan komen gewoonweg omdat het niet op 1 dvd schijfje past.

Ook krijg je bij de Playstation 3 een gratis online service, en de playstation 3 zal de enigste console zijn die games kan afspelen in 1080p.

2.Dan zou ik wachten totdat het Forza pack uit komt rond de feestdagen.

3. Neej, ps3 is helemaal niet overdreven; blu-ray,1080p,gratis online en een stapel exclusieve topgames zou ik voor de playstation 3 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Overweeg je de Wii trouwens ook nog, want de titel suggereert dat wel, maar je verhaal niet.

Trouwens nog een paar foutjes in je verhaal:
- Het is nog niet bekend wat de Wii gaat kosten. Het zou 250,- kunnen zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de opmerkingen van Nintendo, de prijsstellingen van eerder uitgebrachte consoles en de hoge eurokoers.
- Microsoft heeft niet aangekondigd dat ze de 360 in prijs gaan verlagen. Natuurlijk zal dat ooit wel eens gebeuren en MS heeft ook gezegd dat ze er naar streven om dat zo snel mogelijk te doen als het kan, maar het blijft koffiedik kijken wanneer het gebeurt en met hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:48:

Tevens heeft Microsoft aangekondigt de XBOX-360 in prijs te gaan verlagen tegen de tijd dat de PS3 uitkomt.

- Als je een XBOX-360 zou kopen, zou je die dan nu kopen, of wachten totdat Microsoft de prijzen heeft verlaagt? (Hoe groot zal deze daling ongeveer zijn?)
Ik ben nu heel benieuwd naar de bron die je in gedachten hebt waar staat dat er een prijsverlaging komt van de XBOX360. En dan vooral, wanneer :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiEPVRiESKiP;
Bedankt voor je reactie :) Dat is inderdaad ook precies hetzelfde waar ik aan zit te denken. Ik heb nu wel een XBOX staan, maar daar speel ik lang niet zo vaak op, simpelweg omdat de titels mij niet zozeer aanspreken.

Doominator;
Ik heb toevallig net een drietal artikelen uit over HD-DVD en Blu-Ray en daar wordt inderdaad gesteld dat Blu-Ray net even wat meer biedt dan HD-DVD.

Waarom zou je precies wachten totdat het Forza-pack uit is? :)

Het is net wat je zegt: gratis online, een boel topspellen en 1080p klinkt zeer aantrekkelijk (titels als UT07, MGS4, Killzone, Resident Evil 5, Call of Duty 3, Sonic the Hedgehog, Need for Speed: Carbon tegenover Gears of War, Halo 3, Oblivion, Forza en Burnout Revenge. Dit roept gelijk een vraag op: welke toptitels zijn er voor beide? Op basis van de genoemde titels denk ik dat ik beide maar moet kopen ;)

Bedankt voor je reactie hierover.

Oscar Mopperkont;
Ik overweeg de Wii nog wel, vooral omdat er wel degelijk goede platform spellen bijzitten, alsmede motion sensoring voor de sportspellen spreekt me erg aan. Wat ik wel jammer vind, is dat de graphics niet veel beter zijn, en dat het niet echt super is om dus FPS en race games te gaan spelen.

Ook jij bedankt voor de reactie :)

Slasher;
Ik heb het een paar dagen geleden ergens gelezen dacht ik, ik weet zo niet meer waar (ik struin het hele internet af :x)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Volgens mij was juist bekend dat ms géén prijsverlaging ging doen met de release van de ps3, simpel weg omdat zelfs voor 600 dollar toch alle hardcore fans er wel 1 kopen.

Ik zit zelf ook een beetje in hetzelfde pakket als jou. Speel pc games nog maar amper (terwijl dat vroeger wel anders was), heb ook een xbox waar in het begin zeker wat uurtjes in zaten, nu ook alleen nog als dvd speler wordt gebruikt. Nu kijk ik nog het meeste uit naar de wii, wat naar het lijkt een geweldige console gaat worden. Ik was een tijdje sceptisch over de games die er voor uit gingen komen, maar nu er steeds meer aangekondigt worden, ga ik deze zeker halen. Daarnaast koop ik misschien aan het eind van het jaar nog een xbox360 met me broer, met maar 1 reden: Mass Effect. Zoals het er naar uitziet heeft bioware weer maar eens een grote topper in handen. Daarnaast lijken me gears of war, halo 3, fable 2 en nog een hoop toppers een goede reden om de xbox360 aan te schaffen. Het blijven toch de spellen die de console maken.

[ Voor 12% gewijzigd door DeepSeven op 09-08-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:16:
Oscar Mopperkont;
Ik overweeg de Wii nog wel, vooral omdat er wel degelijk goede platform spellen bijzitten, alsmede motion sensoring voor de sportspellen spreekt me erg aan. Wat ik wel jammer vind, is dat de graphics niet veel beter zijn, en dat het niet echt super is om dus FPS en race games te gaan spelen.
FPS lijkt me juist één van de dingen die op de Wii echt goed gaan zijn. Voor racespellen kan ik me de twijfel voorstellen, aangezien realisme bij veel van die spellen leuk is. Maar als je kijkt naar een GT4, dan kan de Wii in ieder geval mooiere dingen laten zien dan dat en dat ziet er al erg goed uit. Daarnaast is het beste race-spel ooit natuurlijk Mario Kart.

Als ik jou was zou ik gaan voor een 360 en een Wii. Dan ben je net zoveel kwijt als voor de PS3, maar dan heb je wel het meest diverse spelaanbod en de meest diverse speelervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:21:
[...]

FPS lijkt me juist één van de dingen die op de Wii echt goed gaan zijn. Voor racespellen kan ik me de twijfel voorstellen, aangezien realisme bij veel van die spellen leuk is. Maar als je kijkt naar een GT4, dan kan de Wii in ieder geval mooiere dingen laten zien dan dat en dat ziet er al erg goed uit. Daarnaast is het beste race-spel ooit natuurlijk Mario Kart.

Als ik jou was zou ik gaan voor een 360 en een Wii. Dan ben je net zoveel kwijt als voor de PS3, maar dan heb je wel het meest diverse spelaanbod en de meest diverse speelervaring :)
Daar sla je idd de spijker op zijn kop: spellen als Mario Kart e.d. maken het gewoon waard om op een Nintendo te spelen.

Tevens heeft de 360 enkele toptitels, maar ook de PS3. Het is gewoon een heel lastige keuze. Het beste zou zijn als ze samen zouden werken en één console uit zouden brengen _/-\o_

DeepSeven;
Mass Effects ziet er ook erg goed uit, en het schijnt dat dit dan ook een geweldig spel wordt. Ook een reden om een 360 te overwegen.

(Ik kan natuurlijk ook gewoon de 360 kopen en mn broertje aanraden om de Wii te kopen om later samen een PS3 aan te schaffen O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:48:
Goedemiddag luitjes :)

Ik speel sinds jaar en dag mijn games op de PC. Ik heb het dan vooral over FPS en sport games. Ook de racegames en de RTS haal ik wel eens uit de kast. Tot slot komt ook de RPG nog wel eens om de hoek kijken. Tevens heb ik hier een XBOX staan, met spellen als Halo 1, Halo 2, Need for Speed: Underground en Ghost Recon: Island Thunder.

Zo langzamerhand wordt ik een beetje zat van de PC, niet omdat het gamen niet goed werkt, maar vooral omdat je eigenlijk aan het upgraden blijft, wat gewoon kapitalen met geld kost. Anderhalf jaar geleden hebben we hier een state-of-the-art PC aangeschaft voor €1500,- die nu nog maar €300,- waard is. Om dat te vergoeden, moet je ongeveer €75 per maand afschrijven om dat verlies weer goed te maken. Op het moment kan ik alleen spellen die vóór deze zomer uitgekomen zijn spelen, en dan heb ik het niet over titels als F.E.A.R., Oblivion, Quake 4 e.d., maar vooral titels als Call of Duty 2 (op 'Low') en Rise of Nations e.d. Hier ben ik zat van. Ik kan echter nu mijn PC wel gaan upgraden, maar dan kom ik over een dik half jaar weer in de 'problemen', men heeft dan weer nieuwere processoren, DX10 videokaarten (en games die hieronder draaien), Windows Vista (die kan nog wel redelijk op zo'n PC draaien dan, maar als je tegelijkertijd ook nog MSN, xFire, aantal scanners e.d. en een game zoals Oblivion hebt draaien) dan zit je met een dergelijke PC in de problemen als je meerdere dingen tegelijk draait. Dus ik dacht: waarom geen next-gen console? (Naast de huidige PC voor office, internet, chat e.d.)

Nu is er één next-gen console uit, de XBOX-360. Tevens komen binnenkort de PS3 en de Wii uit. Nou heb ik omtrend deze consoles veel informatie opgedaan de laatste paar dagen. De XBOX-360 kost nu €399 (en uitgebreid pakket, met 20GB opslag, headset, Live Silver, draadloze controller, ethernet kabel en HD-TV kabel). Het gerucht gaat dat de PS3 €599 gaat kosten bij de release, en de Wii €250.
Het normale PS3 pakket kost 600 euro, en de mindere versie is 500 euro. Prijs van de Wii is nog niet bekend, maar je kan ervan uitgaan dat deze minder, of rond de 250 euro ligt.
Tevens heeft Microsoft aangekondigt de XBOX-360 in prijs te gaan verlagen tegen de tijd dat de PS3 uitkomt.
Niet waar. Prijs blijft voorlopig zo, dit heb je waarschijnlijk uit het laatste tweakers.net nieuwsbericht over Microsoft's Xbox 360 strategie, wat niet klopt.
Deze zelfde PS3 heeft naar mijn mening gewoon een paar 'bulk-opties', zoals internetten, chatten, emailen e.d., die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken, omdat ik daarvoor mijn PC'tje heb. Toch heeft de PS3 een paar titels die ik graag zou spelen, zoals Unreal Tournament 2007 en natuurlijk Killzone 2. De XBOX-360 daarentegen heeft ook een paar exclusieve titels, die volgens mij zeker het spelen waard zijn, zoals Gears of War, Forza, PGR en natuurlijk straks Halo 3. Ook heeft Microsoft een aantal leuke en handige accessoires aangekondigt, zoals een racestuur en niet te vergeten en HD-DVD speler.
PS3 heeft een Blu-ray speler, vergeet dat ook niet. Daarnaast zullen ook voor de PS3 ook wel racestuurtjes uitkomen. Ook de Wii krijgt vele exclusives.
Door al deze dingen, zit ik met een paar vragen waarover ik graag zou willen discussieren. Mijn punten zijn:
Op deze vraag krijg je denk ik vooral van de fans antwoorden als 'de grahpics zijn veel beter, 1080p heeft ie, Bluray ftw, betere games'. Dit kan je beter gewoon voor jezelf bepalen.

Je zegt zelf, je wil alleen maar gamen, dus heb je heel dat Linux, en ook de Blu-ray mogelijk niet nodig. Hier betaal je echter wel voor, en waarschijnlijk zal je later heus wel is een Blu-Ray film kijken maar dat kan dan al veel goedkoper.
Graag hoor ik jullie meningen over deze onderwerpen, en ik hoop dan ook op een levendige discussie.

Groeten,
Martijn
Aan de lijst van games die je hier opnoemt zou ik sowieso geen Wii halen, daarvoor moet je niet daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. 1080p is wel leuk maar je moet dan wel een tv hebben die dat aankan.

2. Vergelijken van de xbox360 met de ps3 blijft op dit moment appels met peren vergelijken aangezien de ps3 nog niet uit is en niemand hem dus in praktijk heeft gezien.

3. Ik zou wachten totdat de wii en de ps3 uit zijn en dan eens op je gemak de 3 gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:31:

2. Vergelijken van de xbox360 met de ps3 blijft op dit moment appels met peren vergelijken aangezien de ps3 nog niet uit is en niemand hem dus in praktijk heeft gezien.

3. Ik zou wachten totdat de wii en de ps3 uit zijn en dan eens op je gemak de 3 gaan vergelijken.
1. Inderdaad, en die heb ik momenteel nog niet ;)

2. Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het gaat hier vooral om de games die voor de verschillende consoles uitgebracht worden :)

3. Dat duurt nog een tijdje (mid-november, dus nog 3 maanden - dat zou betekenen 3 maanden zonder redelijk gamen).

Muthas;
PS3 heeft een Blu-ray speler, vergeet dat ook niet. Daarnaast zullen ook voor de PS3 ook wel racestuurtjes uitkomen. Ook de Wii krijgt vele exclusives.
(...)
en waarschijnlijk zal je later heus wel is een Blu-Ray film kijken maar dat kan dan al veel goedkoper.
Tegen de tijd dat ik DVDtjes ga kijken zijn de spelers alwel ingeburgerd en tegen een schappelijke prijs te verkrijgen :)

De keuze is gewoon erg lastig. Ik zit er aan te denken om nu een 360 binnen te halen met Oblivion, Quake 4 en Project Gotham Racing (in ieder geval games in die richting) en om ter zijner tijd (bijv. half-2007) nog eens weer te kijken of een PS3 het waard is. Bij de PS3 betaal je bijvoorbeeld ook voor online gebruik ('gratis' online), maar dit gebruik ik op het moment nooit voor mijn XBOX (en op de PC ook niet bijster veel, alleen CoD2).

Ik heb de spellen eens vergeleken, en ik ben tot deze conclusie gekomen:
Gears of War - Killzone: deze spellen zijn van het zelfde genre, hebben ongeveer dezelfde setting en tot op zekere hoogte dezelfde gameplay.
Forza / PGR / Burnout: Revenge - Need for Speed: Carbon: deze spellen zijn van ongeveer hetzelfde genre

Tevens zijn er goede 'vervangers' van RE5 beschikbaar, dus eigenlijk is de keuze voor en 360 nog niet eens zo raar.

-> Wat zijn de meningen hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De zogenaamde "wii-sixty" combo lijkt me inderdaad de beste keuze: Voor de prijs van 1 ps3 koop je je zowel een wii als een xbox360, en dan heb je het beste van beide werelden ;)

Het is trouwens best een interessante topic: Wanneer je naar de ps2 en gamecube pre-launch topics gaat kijken van een heel aantal jaren terug bemerk je een grote minachtig tegenover consolegamers vanuit de pc gamerkliek. Tegenwoordig merk je dat een groot deel van de mensen nu consolegaming boven pc-gaming verkiezen of op het punt staat om over te schakelen. Ook laten developpers steeds vaker weten dat ze liever voor console ontwikkelen dan voor pc, omdat er op console meer games verkocht worden (en dat heeft niet enkel met copieerbeveiliging te maken).

Waardoor zou dit komen denk je? Persoonlijk denk ik een combinatie van gebruikersgemak (insteken en spelen maar, zonder zorgen over systeemvereisten) en budget (eenmalige aankoop, en je kan gegarandeerd minstens 5 jaar mee)

[ Voor 0% gewijzigd door boe2 op 09-08-2006 15:47 . Reden: typos ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boeb0e schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:43:
De zogenaamde "wii-sixty" combo lijkt me inderdaad de beste keuze: Voor de prijs van 1 ps3 koop je je zowel een wii als een xbox360, en dan heb je het beste van beide werelden ;)
Inderdaad, dit is gewoon een erg aantrekkelijk 'aanbod' :)
Het is trouwens best een interessante topic: Wanneer je naar de ps2 en gamecube pre-launch topics gaat kijken van een heel aantal jaren terug bemerk je een grote minachtig tegenover consolegamers vanuit de pc gamerkliek. Tegenwoordig merk je dat een groot deel van de mensen nu consolegaming boven pc-gaming verkiest of op het punt staat om over te schakelen. Ook laten developpers steeds vaker weten dat ze liever voor console ontwikkelen dan voor pc, omdat er op console meer games verkocht worden (en dat heeft niet enkel met copieerbeveiliging te maken).

Waardoor zou dit komen denk je? Persoonlijk denk ik een combinatie van gebruikersgemak (insteken en spelen maar, zonder zorgen over systeemvereisten) en budget (eenmalige aankoop, en je kan gegarandeerd minstens 5 jaar mee)
Ik denk zelf ook dat het vooral komt door het gemak en ook budget. Zelf zit ik met beide punten ook, en ik kan zo 10 mensen opnoemen uit mijn directe omgeving die hier ook mee zitten (laat staan mensen die ik ken van school, werk e.d.).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 15:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem heb ik dus ook.. :X

heb na de sega megadrive altijd op een pc gespeeld, maar heb t een beetje gehad met dat constant upgraden..ik game trouwens ook nauwelijks meer op de pc. op LAN party's na
de games die tegenwoordig uitkomen vind ik niet echt boeiend op de lange termijn.

het lijkt me veel beter om lekker in de bank een beetje op de console te spele.
aan de ene kant wil ik nog w88 tot de PS3 en Wii release.
aan de andere kant wil ik al een xbox360 kope :?

ik zou wel eens willen weten welke games nu echt alleen op welke console komen.
ik gok zomaar dat de 360 nog wel wat goedkoper gaat worden met de release van ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:43:
Tevens zijn er goede 'vervangers' van RE5 beschikbaar, dus eigenlijk is de keuze voor en 360 nog niet eens zo raar.

-> Wat zijn de meningen hierover? :)
Dat ik uit je verhaal proef dat je de keuze voor een 360 (eventueel in combinatie met de Wii) eigenlijk al gemaakt hebt en dat je eigenlijk alleen nog zoekt naar bevestiging :)

Maar weet niet hoe ongeduldig je bent. Je zou namelijk ook de lancering van de PS3 eens kunnen afwachten, want misschien komen er dan toch dingen naar voren die je doen besluiten om voor de PS3 te kiezen. Sony heeft namelijk wel het voordeel dat ze een giga userbase hebben met de PS2 en kunnen dus best wel weer marktleider worden en dus het voordeel hebben dat de meeste spellen voor de PS3 gemaakt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
Hij heeft een blu-ray speler, maar die techniek is nog niet bewezen. Het kan een voordeel worden, maar als Blu-ray het niet goed gaat doen heb je waarschijnlijk onnodig teveel betaald. Er zitten ook meer aansluitingen op en de 600euro versie heeft een HDMI aansluiting, maar ik heb nog nergens bevestigd gezien ofdat die echt voor games gebruikt wordt, of alleen maar voor de Bluray speler. Het apparaat kan 1080p weergeven, maar ik kan me zo geen game voor de geest halen die dat ook doet. Volgens mij zijn alle launchgames evenals MGS4 in 720p. Hetzelfde als de Xbox360 dus. Een hoop van de PS3 top titels zijn nu nog niet meer dan concepten: bijvoorbeeld MGS4, FF13 en Killzone 2, eigenlijk is er nog maar weinig bekend over die games. Ik weet ook niet zeker of online gamen gratis is. De online SERVICE is wel gratis, maar of hier ook gamen bijzit is volgens mij nog niet duidelijk.
Zie bovenstaande posts, een prijsverlaging zit er niet zomaar in. Maar de Wii60 combinatie is wel aantrekkelijk.
Uuh, ja, ik denk van wel. Ze hebben ooit een basis concept bedacht en daarna een hoop (onnodige) functionaliteiten erop geschroeft omdat andere console makers die ook bieden. Er zitten ook onnodig veel aansluitingen op (Memorycard reader, usb poorten, etc.). Eerst was het helemaal overdreven (3x 1Gbit ethernet... + 2x HDMI :/ ), maar dat hebben ze gelukkig terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

Dat ik uit je verhaal proef dat je de keuze voor een 360 (eventueel in combinatie met de Wii) eigenlijk al gemaakt hebt en dat je eigenlijk alleen nog zoekt naar bevestiging :)

Maar weet niet hoe ongeduldig je bent. Je zou namelijk ook de lancering van de PS3 eens kunnen afwachten, want misschien komen er dan toch dingen naar voren die je doen besluiten om voor de PS3 te kiezen. Sony heeft namelijk wel het voordeel dat ze een giga userbase hebben met de PS2 en kunnen dus best wel weer marktleider worden en dus het voordeel hebben dat de meeste spellen voor de PS3 gemaakt zullen worden.
Ik denk persoonlijk niet dat de userbase de reden wordt dat er minder games voor de 360 uitgebracht zullen worden. Dat zie je nu ook wel voor de PS2/XBOX, volgens mij is er niet echt héél veel verschil in aanbod.

Ik heb mijn keuze nog niet echt gemaakt, ik zit te twijfelen. Het argument dat je hier noemt is een serieuze overweging nodig, alleen mijn vingers 'jeuken' een beetje naar een nieuwe ervaring en nieuwe games, sinds ik verder niet veel te doen heb dan Call of Duty 2 op een waardeloze PC (512MB P4 3.0Ghz FX5200) waarbij ik een simpele 'kantoormuis' heb waar ik amper mee kan aimen ;) Tis gewoon veel te lastig O-)

Kenji83;
Ook hier kan ik me erg goed in vinden. Wat inderdaad verontrustend is, is de nieuwe Blu-ray technologie, misschien flopt die wel. En ook de HDMI aansluiting waar je voor betaald, of die wel te gebruiken zijn voor gaming. Tevens is een dergelijk hoge 'p'-waarde nog onnodig zoals je aangeeft, omdat er nog geen games zijn die hier wat mee doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:06 . Reden: nieuwe inzichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Ik heb mijn keuze nog niet echt gemaakt, ik zit te twijfelen. Het argument dat je hier noemt is een serieuze overweging nodig, alleen mijn vingers 'jeuken' een beetje naar een nieuwe ervaring en nieuwe games, sinds ik verder niet veel te doen heb dan Call of Duty 2 op een waardeloze PC (512MB P4 3.0Ghz FX5200) waarbij ik een simpele 'kantoormuis' heb waar ik amper mee kan aimen ;) Tis gewoon veel te lastig O-)
De 360 is nog niet heel erg populair te noemen, de verkopen zijn niet slecht, maar ook niet heel goed. Voordeel is alleen wel dat ie al een jaar op de markt is en dat er steeds meer goede spellen voor komen. Ik denk dat de PS3 minimaal een jaar zal nodig hebben om het spellenaanbod in te halen. Als je nu dus een 360 koopt, kan ik me niet voorstellen dat je er binnen 2 jaar al spijt van zult krijgen dat je geen PS3 hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:06:
[...]

De 360 is nog niet heel erg populair te noemen, de verkopen zijn niet slecht, maar ook niet heel goed. Voordeel is alleen wel dat ie al een jaar op de markt is en dat er steeds meer goede spellen voor komen. Ik denk dat de PS3 minimaal een jaar zal nodig hebben om het spellenaanbod in te halen. Als je nu dus een 360 koopt, kan ik me niet voorstellen dat je er binnen 2 jaar al spijt van zult krijgen dat je geen PS3 hebt gekocht.
Zijn er meer mensen die deze mening steunen? Dit kan inderdaad weleens een grote overweging zijn, gezien het aantal titels dat binnenkort uit gaat komen voor de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Waarom nu al een keuze maken tussen die drie. De 360 is redelijk uit maar als je daar nog aan twijfelt kan je het gemakkelijkste wachten. 2007 word eerst het jaar van de ps2. Daarna als er meer dan alleen launch games gekomen zijn voor de rest van de consoles (op 360 na dus) dan kan je daartussen lekke rrond kijken.

Waarom direct een console kopen als je nog niet eens weet wat je wilt. Kijk gewoon waar de leukste spellen ip komen die je wilt spelen en haal die. De wii past verder overal wel naast ;) :+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hangt er sterk vanaf welk soort games je het best liggen. Ex-pc gamers kiezen vaak voor xbox omdat deze dezelfde feel hebben als pc games. PS2 games heb je gewoon een heel uitgebreide variatie aan genres, maar dit heeft jaren nodig gehad voordat je er een collectie GOEDE games mee kon aanleggen, dus ik vrees zowat hetzelfde voor de ps3, en de wii...nou ja, die heeft geen uitleg nodig neem ik aan :p

Of, koop je een tweedehands ps2 om eens het console (japanse) rpg genre te leren kennen. Als dit je aanstaat zal je voor ps3 of de wii willen gaan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 09-08-2006 16:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:11:
Waarom nu al een keuze maken tussen die drie. De 360 is redelijk uit maar als je daar nog aan twijfelt kan je het gemakkelijkste wachten. 2007 word eerst het jaar van de ps2. Daarna als er meer dan alleen launch games gekomen zijn voor de rest van de consoles (op 360 na dus) dan kan je daartussen lekke rrond kijken.

Waarom direct een console kopen als je nog niet eens weet wat je wilt. Kijk gewoon waar de leukste spellen ip komen die je wilt spelen en haal die. De wii past verder overal wel naast ;) :+
Ik twijfel niet aan de 360, het lijkt me gewoon een uber goede console met veel toffe games. Het enige waaraan ik twijfel, is of de PS3 niet 'beter' wordt. Ik weet precies wat ik wil qua spellen, en sommige daarvan zijn op de 360, en sommige op de PS3. Wel is er voor elk spel op de 360 een gelijke op de PS3 en vice versa, dus in principe kan ik mijn keus nu wel maken en zeggen: "Wii-Sixty". Als de PS3 over een jaar erg goed blijkt te zijn, kan ik die natuurlijk altijd nog in huis halen...
Boeb0e schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:14:
hangt er sterk vanaf welk soort games je het best liggen. Ex-pc gamers kiezen vaak voor xbox omdat deze dezelfde feel hebben als pc games. PS2 games heb je gewoon een heel uitgebreide variatie aan genres, maar dit heeft jaren nodig gehad voordat je er een collectie GOEDE games mee kon aanleggen, dus ik vrees zowat hetzelfde voor de ps3, en de wii...nou ja, die heeft geen uitleg nodig neem ik aan :p

Of, koop je een tweedehands ps2 om eens het console (japanse) rpg genre te leren kennen. Als dit je aanstaat zal je voor ps3 of de wii willen gaan ;)
Ik heb genoeg op de PS2 gespeeld om te zeggen dat dit me ook wel aardig ligt opzich :)

Je 'pleidooi' voor de gamelibrary is erg zinnig, omdat je een game natuurlijk niet 2 jaar lang blijft spelen (Waarschijnlijk op enkele games na).

-----
Waar ik ook nog even aan zat te denken :) Werkt een 360 wel normaal op een tv van zo'n 3 jaar oud? Ik heb een Techwood tv. Hier speel ik ook met de XBOX op, en dat werkt natuurlijk wel, maar is een 360 op een dergelijke tv aansluiten 'te doen'?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Ik heb altijd een PC gehad, maar ook regelmatig consoles gehad. Ik ben echter altijd aardig snel uitgekeken op de consoles en verkoop ze weer. De games zijn meestal te oppervlakkig. De graphics komen niet mee met de PC als de console ietsje ouder wordt en dan had ik dat geld liever in een nieuwe videokaart gestopt bijvoorbeeld.

Ook type games is voor PC (voor mij althans) interessanter. De grote consoles van Sony/MS begin ik uberhaupt niet meer aan. Het meerendeel van de games daarop vind ik gewoon niet de moeite waard. 13 in een dozijn shooters en actiegames die in 2 avondjes uitgespeeld zijn. Niet dat je die op de PC niet hebt, maar daar heb je nog de keuze uit een groot aantal RTS, RPG, adventure, city-building/strategy, etc games. Games die op een console nooit gaan werken zonder fatsoenlijk nauwkeurige besturing (zoveel nieuws en niet een fabrikant die met een fatsoenlijke besturing op de proppen kan komen in deze 'nieuwe generatie consoles').

Verder ben ik meer geinteresseerd geraakt in games met wat meer diepgang. (MMO)RPG's die je nooit op een console tegen zult komen bijvoorbeeld. Communiceren met medespelers is sowieso wat lastig met alleen een joypad...

Enige die ik dan nog interessant vind is Nintendo apparatuur. Simpelweg omdat die eens wat nieuws durven te doen ipv alleen maar hetzelfde uitbrengen met nog vettere graphics (lees: graphics die weer wat bij een redelijke PC in de buurt komen). En ook qua games nog eens wat anders bieden dan de zoveelste shooter in een weer ander jasje.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 09-08-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik zou inderdaad voor Wii60 gaan ipv een PlayStation 3. Veel next-gen games gaan sowieso multiplatform (dus zijn te krijgen op 360 en PS3) én een PS3 kost gewoon enorm veel geld. Mede daarom zijn developers op het moment een beetje terughoudend, of zo lijkt het en ik vraag me af of de prijs niet veel consumenten afschrikt. Als dit het geval is kun je namelijk een stuk minder support verwachten.

Je kunt natuurlijk ook bijvoorbeeld een Wii halen (voor Zelda, Mario, enz) dit najaar, en afwachten of de PS3 een succes wordt of niet.

Feit is dat de 360 nu al een aantal goede games heeft of in de nabije toekomst krijgt (Dead Rising, Gears of War) en dat Xbox Live! erg goed schijnt te werken. Die userbase groeit wel in die laatste maanden van dit jaar denk ik.
Enige die ik dan nog interessant vind is Nintendo apparatuur. Simpelweg omdat die eens wat nieuws durven te doen ipv alleen maar hetzelfde uitbrengen met nog vettere graphics (lees: graphics die weer wat bij een redelijke PC in de buurt komen).
Mja, als je een PC hebt en een Wii haalt (wat ik ga doen), ben je eigenlijk ook 'covered'. Op Wii heb je Zelda, Mario en de rest van Nintendo's exclusieve games, op de PC komen de multiplatform titels met übergraphics uit. En dan nog de MMO's en FPS games, die gewoon het beste op een PC speelbaar zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Xrenity op 09-08-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:26:
Ik heb altijd een PC gehad, maar ook regelmatig consoles gehad. Ik ben echter altijd aardig snel uitgekeken op de consoles en verkoop ze weer. De games zijn meestal te oppervlakkig. De graphics komen niet mee met de PC als de console ietsje ouder wordt en dan had ik dat geld liever in een nieuwe videokaart gestopt bijvoorbeeld.

Ook type games is voor PC (voor mij althans) interessanter. De grote consoles van Sony/MS begin ik uberhaupt niet meer aan. Het meerendeel van de games daarop vind ik gewoon niet de moeite waard. 13 in een dozijn shooters en actiegames die in 2 avondjes uitgespeeld zijn. Niet dat je die op de PC niet hebt, maar daar heb je nog de keuze uit een groot aantal RTS, RPG, adventure, city-building/strategy, etc games.

Verder ben ik meer geintereseerd geraakt in games met wat meer diepgang. (MMO)RPG's die je nooit op een console tegen zult komen.

Enige die ik dan nog interessant vind is Nintendo apparatuur. Simpelweg omdat die eens wat nieuws durven te doen ipv alleen maar hetzelfde uitbrengen met nog vettere graphics (lees: graphics die weer wat bij een redelijke PC in de buurt komen).
Blijft natuurlijk een feit dat als je nu een console koopt, je deze bijv. drie jaar kunt gebruiken met goede graphics, zonder steeds meer geld in je console te pompen voor betere grafische kaart, meer geheugen e.d. (want ik neem niet aan dat DX10 compatible VGAs goedkoop worden). De huidige graphics van de consoles komen dacht ik overeen met DX10 graphics voor de PC, dus zijn ze sowieso voor 2 jaar nog wel te matchen schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het gaat haast lijken alsof ik voor MS werk, maar de 360 heeft ook als voordeel dat MS er op gebrand is om er een succes van te maken. Als de PS3 het ineens heel erg goed lijkt te gaan doen, dan zal MS alles op alles zetten om het gat zo klein mogelijk te houden en MS is kapitaalkrachtig genoeg om die strijd een behoorlijke tijd vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:30:
Het gaat haast lijken alsof ik voor MS werk, maar de 360 heeft ook als voordeel dat MS er op gebrand is om er een succes van te maken. Als de PS3 het ineens heel erg goed lijkt te gaan doen, dan zal MS alles op alles zetten om het gat zo klein mogelijk te houden en MS is kapitaalkrachtig genoeg om die strijd een behoorlijke tijd vol te houden.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Sony heeft inderdaad een beetje een instelling van 'als we de console uitbrengen, komen we er wel' (tenminste, dat heb ik opgemaakt uit diverse berichten :)).

Xrenity;
Dan blijf je toch zitten met je half-jaarlijkse upgrades (om ook echt uber-graphics te houden :)). Ik schat de kosten van een PC met uber-graphics straks in op ongeveer €1200 (game PC waarmee je de nieuwste games gewoon echt goed kunt spelen). Dat is toch wel drie keer zoveel als een 360, laat staan de upgrades die je een jaar later weer moet maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:30:
Mwa. Als sony met een goed marketing offensief komt dan kan MS geld tegen een dode mus aan blijven gooien maar zal de mus echt niet meer tot leven komen :)

Maargoed. Het gaat zoals het gaat. Reken erop dat alle drie de consoles de komende tijd wel overleven. Dus haal leuke dingen en speel overal op.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel bedenken dat de PS3 een levens cyclus van bijna 10 jaar heeft, en over een x aantal jaar zullen er steeds meer nieuwe tv's 1080p ondersteunen.
Volgens mij zijn alle launchgames evenals MGS4 in 720p. Hetzelfde als de Xbox360 dus.
Resitance fall of man (launchtitel) zal een 1080p resolutie krijgen, ook metal gear solid 4 komt uit in 1080p.
Hetzelfde als de Xbox360 dus
Mwah ps3 heeft dan ook nog hdmi erbij, dat zie er dan stuk beter uit als op 360 720p.

En dan nog even over de games, ik ben groot fan van Japanse RPG's(FF _O_) nu heeft de 360 een zeer magere Japanse support, en de sales in Japan zijn ook al niet super.
Daarom koopt een rpg fan een playstation 3 / wii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:39:
[...]

Je moet wel bedenken dat de PS3 een levens cyclus van bijna 10 jaar heeft, en over een x aantal jaar zullen er steeds meer nieuwe tv's 1080p ondersteunen.

[...]

Resitance fall of man (launchtitel) zal een 1080p resolutie krijgen, ook metal gear solid 4 komt uit in 1080p.

[...]

Mwah ps3 heeft dan ook nog hdmi erbij, dat zie er dan stuk beter uit als op 360 720p.

En dan nog even over de games, ik ben groot fan van Japanse RPG's(FF _O_) nu heeft de 360 een zeer magere Japanse support, en de sales in Japan zijn ook al niet super.
Daarom koopt een rpg fan een playstation 3 / wii :)
Daar ben ik nou niet gelijk fan van, ik vind het wel leuk om te spelen, maar vooral FPS, race en sport games vind ik tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de PS3 zit een next-gen Blueray speler ingebouwd, dan hoef je tenminste niet straks met zo'n lomp ding aan je Xbox 360 te hangen. De HD-DVD addon voor Xbox 360: Echt fucking huge _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.n.com.com/i/ne/p/2006/xbox231_550x413.jpg

Als je ook van films houdt kun je niet om de PS3 heen. De Xbox360 is net zo duur of zelfs duurder dan de PS3 als je ook nog een HD-DVD speler koopt, Wireless Adapter, Xbox Live, HDMI adapter, Grotere HD etc... De PS3 heeft dan veel meer value for money. Dit krijg je allemaal bij de PS3:
Kenmerken:
De PS3 beschikt over vier USB 2.0 poorten
De PS3 ondersteunt tot zeven draadloze controllers, die beschikken over Bluetooth-technologie
De PS3 ondersteunt de volgende media: Blu-Ray, CD-rom, CD-r(w), DVD, DVD-rom, DVD-r en DVD+r.
Een Memory Stick Duo slot, een SD slot, en een compact flash memory slot zijn aanwezig, en er is verder ruimte voor een afneembare 2.5" HDD. (60Gb meegeleverd)
De PS3 is backward compatible met PS1 en PS2.
De GPU van de PS3 wordt de RSX Reality Synthesizer genoemd, gebaseerd op Nvidia-technologie. De GPU bevat 300 miljoen transistoren en beschikt over 128 bit pixel precision. De GPU is krachtiger dan twee GeForce 6800ultra's. Met ondersteuning van 1080p resolutie, één van de hoogst mogelijke resoluties.
Naast de gamefunctie beschikt de PS3 ook over de volgende functies: videochat, internet toegang, webbrowsen, digitale foto's, video en audio bekijken en beluisteren.
De PS3 beschikt over de volgende uitgangen: network port (Gigabit Ethernet), WiFi 802.11 b/g AV multi-out port en een SP/DIF optical audio out port
De PS3 beschikt ook over een hoge resolutie HDMI videopoort.
Das toch een boel meer dan met de Xbox360 kan. De PS3 blows de Xbox360 qua features out of the water. en zeker qua spelletjes, als je into japanese bent, zal de PS3 veel meer de bieden hebben dan de standaard PC games die je al gewend bent (want daar kan de Xbox360 wat van).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 20:32 . Reden: Wehkamp heeft verkeerde specs online bij hun preorder...even de specs aangepast aan de officiele van de sony site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je noemt allemaal dingen die de PS3 aan boord heeft, maar wat kun je er mee? Wat heb je bijvoorbeeld aan 6 USB poorten???? En volgens mij krijgt de PS3 nog maar 1 HDMI poort en ook nog eens alleen op de dure versie.

Wordt verder trouwens wel een mooi apparaat denk ik hoor, maar dat ie iets heeft vind ik pas een voordeel als je er ook wat nuttigs mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:12:
Bij de PS3 zit een next-gen Blueray speler ingebouwd, dan hoef je tenminste niet straks met zo'n lomp ding aan je Xbox 360 te hangen. De HD-DVD addon voor Xbox 360: Echt fucking huge _/-\o_

[afbeelding]

Als je ook van films houdt kun je niet om de PS3 heen. De Xbox360 is net zo duur of zelfs duurder dan de PS3 als je ook nog een HD-DVD speler koopt, Wireless Adapter, Xbox Live, HDMI adapter, Grotere HD etc... De PS3 heeft dan veel meer value for money. Dit krijg je allemaal bij de PS3:

[...]

Das toch een boel meer dan met de Xbox360 kan. De PS3 blows de Xbox360 qua features out of the water. en zeker qua spelletjes, als je into japanese bent, zal de PS3 veel meer de bieden hebben dan de standaard PC games die je al gewend bent (want daar kan de Xbox360 wat van).
WTF moet ik met een webbrowsing mogelijkheid? En een videochat? En 6 USB poorten? (Ik bedoel: de PC staat ook altijd aan voor webbrowsing, chat ed... is zelfs makkelijker... als ik in een spel zit en even nieuws wil nagaan of een walkthrough raadplegen of iemand moet email oid) En japanse games, als ik die niet zoveel speel? En wat moet ik met een hoge resolutie HDMI uitgang als ik toch geen tv heb die daar wat aan heb? En blu-ray: films kijk ik amper, dus heb ik niej zoveel aan... En dan ook nog backwards compatible: heb ik ook niks aan, ik heb geen PS1/PS2 spellen. Hmm..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

WTF moet ik met een webbrowsing mogelijkheid? En een videochat? En 6 USB poorten? (Ik bedoel: de PC staat ook altijd aan voor webbrowsing, chat ed... is zelfs makkelijker... als ik in een spel zit en even nieuws wil nagaan of een walkthrough raadplegen of iemand moet email oid) En japanse games, als ik die niet zoveel speel? En wat moet ik met een hoge resolutie HDMI uitgang als ik toch geen tv heb die daar wat aan heb? En blu-ray: films kijk ik amper, dus heb ik niej zoveel aan... En dan ook nog backwards compatible: heb ik ook niks aan, ik heb geen PS1/PS2 spellen. Hmm..
Dan zijn we daar in ieder geval uit dan moet je dus de goedkopere Xbox360 (wat serieuzere-volwassenen spellen) of een Wii (meer 'fun' games) kopen. Maar een van je vrienden heeft toch wel een Xbox / Xbox360? Probeer ze gewoon eens uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:01:
[...]

Dan zijn we daar in ieder geval uit dan moet je dus de goedkopere Xbox360 (wat serieuzere-volwassenen spellen) of een Wii (meer 'fun' games) kopen. Maar een van je vrienden heeft toch wel een Xbox / Xbox360? Probeer ze gewoon eens uit.
Zomaar een opmerking hoor: ik heb zelf een xbox, en het bevalt me wel aardig :) Maar dat 'aardig' komt vooral omdat ik ook niet echt in spellen heb geinvesteerd. Ik zit er aan te denken om een 360 te kopen met Prey, Oblivion en PGR3 en later een Wii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:01:
Ook hier kan ik me erg goed in vinden. Wat inderdaad verontrustend is, is de nieuwe Blu-ray technologie, misschien flopt die wel.
Dat zou me niets verbazen :+
Het zal voor Sony ook niet de eerste keer zijn om een slag over een medium te verliezen.
Terwijl Betamax op papier de betere was, werd VHS de standaard.

En wat denk je recentelijk van de UMD?
Nee, ik ga of voor HD-DVD of wacht tot de slag gestreden is :)

OT: Ik ga denk ik ook voor de Wii60 combinatie :)

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 09-08-2006 22:22 . Reden: Dikke tiepvoud en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SH4D3H schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:15:
Het zal voor Sony ook niet de eerste keer zijn om een slag over een medium te verliezen.
Alleen voeren ze deze strijd niet in hun eentje, maar natuurlijk in de eerste plaats met Philips. Beide bedrijven hebben genoeg ervaring met mislukte standaarden, maar met zijn twee-en is het een goede combo, denk aan de CD en DVD (hoewel bij DVD Toshiba ook nog een flinke vinger in de pap had, maar uiteindelijk krijgen Sony en Philips ook royalties, zij het minder dan ze wilden, en hebben ze redelijk succesvol ook nog DVD+R in de markt gezet ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-08-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

6 USB poorten voor je controllers, de controllers met draad zijn goedkoper.

Die webbrowser is best handig: http://youtube.com/watch?v=aDqlNQf_nNo, toetsenbordje in je USB poortje stoppen(of je gebruikt gewoon controller) en je kan bijv tijdens gamen even snel internetten.
Het zijn gewoon leuke features die in de toekomst gewoon net zo normaal worden als nu de dvd speler is.

Ook jij gaat op een dag een nieuwe HDMI tv halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Sony mag het hopen. Mocht Blue-ray floppen dan is dat wel een enorme tegenslag.

Las laatst ook tests op het internet waar HD-DVD voorlopig als beter uit de bus kwam. Maargoed maakt me allemaal weinig uit. :)

Ik ga als eerste voor de Wii. Alhoewel ik wel denk dat er op den duur een Xbox360 bijkomt voor sommige games. Want er komen best leuke games aan voor dat platform. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:35:
[...]

Alleen voeren ze deze strijd niet in hun eentje, maar natuurlijk in de eerste plaats met Philips. Beide bedrijven hebben genoeg ervaring met mislukte standaarden, maar met zijn twee-en is het een goede combo, denk aan de CD en DVD.
Niet teveel credit he? ;)
In the early 1990s two high density optical storage standards were being developed: one was the MultiMedia Compact Disc (MMCD), backed by Philips and Sony, and the other was the Super Density disc (SD), supported by Toshiba, etc. etc. and JVC. IBM's president, Lou Gerstner, acting as a matchmaker, led an effort to unite the two camps behind a single standard, anticipating a repeat of the costly format war between VHS and Betamax in the 1980s.

Philips and Sony abandoned their MMCD format and agreed upon Toshiba's SD format (not to be confused with secure digital cards) with two modifications that are both related to the servo tracking technology.
Van Wikipedia

Nouja, om dit topic niet te vervuilen wil ik er niet verder op ingaan, maar het is duidelijk dat de beste standaard ( meeste opslag etc. ) niet altijd wint, zeker niet altijd.
Voorzichtigheid is dus geboden, een groot deel van de PS3 prijs is voor een "onbewezen" stuk hardware waar je mogelijk weinig aan zult hebben.

Daarin zit misschien dan ook de kracht van de Xbox360, niets inbouwen tot alles zeker is.
Mocht HD-DVD winnen zie ik best een Xbox met ingebouwde drive aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik moet je zeggen, ik hoorde dus bij dat front PC gamers dat dacht dat de PC echt beter was. Dat hield ik 6 jaar vol, nu heb ik een xbox, ps2 en dreamcast in huis staan. Ik ben 100 procent om, echt waar. Mensen die zeggen dat gamen voor een pc is, hebben vaak geen console, zo simpel is het :) .

Heerlijk die rust van niet hoeven upgraden (hon-der-den euro's, wat heb ik toen lomp veel geld weggegooid, echt zonde), vervuilde harde schijven/registers, online kiddies die je key dubbelen met een keygen (me net gebeurt met first decade), etc.!

Gewoon een spel 4 jaar na het uitkomen van de console kopen (wat er juist MOOIER uitziet en draait omdat ze steeds volwassener leren met de console om te gaan) wat super gaaf is. Prach-tig :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

PC is mooi als je het geld ervoor hebt om het constant te blijven upgraden. Maar ik zou voor geen goud mijn consoles willen missen, stuk voor stuk leuke ervaringen. Games die je vaak niet op een PC tegenkomt etc. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
marzzman schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:53:
Heerlijk die rust van niet hoeven upgraden (hon-der-den euro's, wat heb ik toen lomp veel geld weggegooid, echt zonde), vervuilde harde schijven/registers, online kiddies die je key dubbelen met een keygen (me net gebeurt met first decade), etc.!
Dat laatste is mij dan nog niet overkomen ( gelukkig ) maar met het eerste kan ik het alleen maar eens zijn.
Voor games is het duurste onderdeel (meestal) de videokaart van een paar honderd euro die je anders lekker in je zak houdt omdat je toch wel kan surfen zonder 7950GTX :+
Evt. een snellere CPU en wat geheugen en je beestje gaat net zolang mee als je console, maar hou je beide werelden gescheiden.

Zal ik blij zijn als ik van al die domme serials en installers af ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:36
Wacht even af tot de PS3 en Wii er zijn, en kies dan voor de leukste games.
Alle 3 de consoles hebben zo hun voordelen ten opzichte van hun concurrenten, dus het is maar net wat je belangrijk vindt. Bluray kan een voordeel zijn, maar de 360 krijgt een HD-DVD speler die misschien ook voor games gebruikt kunnen worden ('mag' niet van MS, maar games die een HD nodig hebben mogen ook niet maar zijn er toch echt) maar je betaalt er flink extra voor, terwijl je het misschien achteraf gezien eigenlijk helemaal niet nodig hebt. De PS3 online service schijnt gratis te gaan zijn, maar ik weet niet wat ik daar van moet verwachten. Voor Xbox Live moet je betalen (€60 per jaar) maar dan weet je wel wat je krijgt. De online dienst van de PS2 was namelijk ook gratis maar niets vergeleken met Xbox Live, dus hopelijk doet Sony dat met de PS3 beter. 1080p is misschien leuk, maar imho nu redelijk onbelangrijk omdat ik de eerst komende xx jaar toch nog geen tv ga kopen die dat ondersteunt, en volgens mij gaan er ook alweer geruchten dat (voorlopig) 1080p niet gebruikt wordt omdat de games onstabiel draaien op die resolutie.
Uiteraard is het grootste voordeel van de Wii de besturing, maar ik vraag me zelf af hoe lang dat leuk blijft. De touchscreen van de DS is opzich ook best leuk, maar meer dan een gimmick vind ik het zelf niet, dus ik vrees dat de vernieuwende besturing van de Wii me ook niet lang zal interesseren. Natuurlijk zijn er wel de typische Nintendo games die je op de andere 2 consoles niet snel zal vinden.

Als je echt altijd de mooiste graphics wilt kan je het beste gewoon op je PC blijven gamen denk ik. Consoles zijn zodra ze net uitkomen misschien wat mooier dan PC's van dat moment, maar een paar maanden kan je je PC alweer upgraden. Na ~3 jaar is een console alweer behoorlijk achterhaald qua graphics vergeleken met PC's van dat moment. Het voordeel van consoles is dan weer dat ze lekker simpel zijn (al worden die dingen steeds ingewikkelder en is er dus steeds meer wat mis kan gaan) en dat je dat gezeur van upgraden niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wekko schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:22:
Uiteraard is het grootste voordeel van de Wii de besturing, maar ik vraag me zelf af hoe lang dat leuk blijft. De touchscreen van de DS is opzich ook best leuk, maar meer dan een gimmick vind ik het zelf niet, dus ik vrees dat de vernieuwende besturing van de Wii me ook niet lang zal interesseren. Natuurlijk zijn er wel de typische Nintendo games die je op de andere 2 consoles niet snel zal vinden.
Denk toch dat de besturing van de Wii ingrijpender is dan het touchscreen van de DS. Dus omdat het bij de DS niet altijd veel toevoegt, betekent dat nog niet dat dat bij de Wii niet anders kan zijn. Daar is de steekproef wat te klein voor ;) Daarnaast maakt het touchscreen spellen mogelijk die anders niet gespeeld zouden kunnen worden, zoals bv Brain Training. Op een PSP zou zo'n spel half niet zo leuk zijn. Dus het touchscreen voegt best wel wat toe.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:24
Ik heb in december ook mijn eerste console(Xbox360) aangeschaft. Na ongeveer 10 jaar jaarlijks te upgraden was ik het ook wel een beetje beu. En ik moet bekennen dat ik in het begin ook niet geheel overtuigd was van een console. Maar ongeveer 9 maand later kan ik stellen dat het een prima investering is geweest. Voor 400 euri heb je een mooi apparaat waar je nog jaren plezier van kunt hebben. Het enige wat ik er nog bij gekocht heb is een hdtv. Op een gewone tv komt het op mijn gewoon niet zo goed over. Wat ik heb gedaan is een nieuwe lcd-tv als monitor aangeschaft(Samsung 23"). Deze combinatie maakt hetgene wat ik op mijn scherm zie erg mooi. Daar komt bij dat gamen op de bank in de woonkamer niet aan mij besteedt is :), ik wil dicht op het scherm zitten en er goed rechtvoor ;).

De besturing op een console is wel even wennen, maar zolang je weet dat iedereen dezelfde beperking heeft(in bijvoorbeeld BF2MC)vind ik het niet storend. Het is wennen maar zeker goed te doen.

Het grootste voordeel vind ik dat ik weet dat bijvoorbeeld Gears of War erop screenshots exact hetzelfde uitziet als bij mij thuis zodra de game uit komt. Wanneer ik nu shots van Crysis voor de pc zie weet ik dat maar 10% van de kopers het daadwerkelijk zo ziet. Voor mij was dit altijd weer een reden om te gaan upgraden.
Ik denk wel dat pcgamers eerder een xbox360 kiezen boven een ps3, de titels spreken gewoon veel meer aan. Alleen killzone en MGS4 zijn titels die mij wel wat lijken. Verder zijn alle grote(voor mij intressante)titels ook verkrijgbaar op de Xbxo360.

Tja en dat Xbox360 (voorlopig) geen HDMI ondersteund of 1080P, achja. HDMI(volgens mij meer een hype)levert echt niet superieur beeld op ten opzicht van VGA(google maar es rond)en Sony is toch ook weer aardig terug gekomen op het verhaal van 1080P als echt HD. Je moet wel een grote tv(110cm of meer) om het verschil tussen 720/1080 te zien.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mobygo76 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:01:
Je moet wel een grote tv(110cm of meer) om het verschil tussen 720/1080 te zien.
Op een 15" monitor zie ik perfect het verschil tussen een monitor die 1920x1080 aankan en een monitor die slechts 1280x720 weergeeft. Het ligt er alleen aan hoe dicht je er op zit en wat je te zien krijgt.

Voordeel van de 360 is misschien ook wel dat er sneller een fatsoenlijke modchip voor te krijgen is. Ik weet dat ie al gekraakt is, maar aan die methode heb je niet zo veel. Het is nog wachten op een echte goede hack. Aangezien ze daar bij de 360 al bijna een jaar mee bezig zijn kun je toch wel verwachten dat ie sneller gekraakt zal zijn dan de PS3.
Ik weet dat dit natuurlijk alleen interessant is als je dat zou willen doen als het kan en dat het natuurlijk helemaal "verkeerd" is om te doen, maar het is nu eenmaal een belangrijk argument voor veel mensen. Het is één van de redenen dat de PS1 zo populair was geworden en ook een belangrijke reden dat de Xbox het denk ik relatief goed gedaan heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-08-2006 10:20 ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:12:

[afbeelding]

[...]

dit is echt weer een geval van appels met peren vergelijken. Consoles vergelijken met PC is ook al zoiets. Een pc heeft zoveel meer mogelijkheden dan een console waar een console eigenlijk voor 1 ding dient. Entertainment en games. dient een pc ook voor zakelijk gebruik en andere dingen waar een Console nooit de spullen voor in huis heeft. en joepie xbox heeft ook 2x USB 2.0 de rest kan draadloos.

En dat PS3 een blue-ray heeft.. ja heel erg intressant vooral leuk als straks HD doorbreekt of Holographie en vervolgens Blue-Ray flopt.. dat word pas lachen! Maar! dan zit ie er wel mooi ingebouwd.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Guys,

Ben zelf altijd een Nintendo Fan geweest.

Nou heb ik me twijfels en zorgen om de Wii.

Ben van plan binnenkort een nieuwe console te kopen.
PS3 is me zowiezo te duur.

Dus..Wii of XBOX360.
Wie helpt me een keuze maken?

(Wii koop ik voor Zelda. Dus die zou ik op de Gamecube kunnen aanschaffen).

Any idea"s? Toch de Wii of beter de XBOX360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
leuk topic dit, zeker waard de bump. Ik heb net een xbox360 aangeschaft, lang mee gewacht omdat ik de game lineup niet bepaald indrukwekkend vond bij de launch. Nu met Gears of War het perfecte argument om er toch een aan te schaffen. Eerst wou ik dus voor de Wii gaan, maar na gespeeld te hebben op de Gameplay beurs kreeg ik eigenlijk toch wat meer twijfels.

Ik vond de wii besturing wel leuk en aardig, maar het voelde voor mij persoonlijk nog niet helemaal lekker en ik had een beetje het gevoel dat het enorm leuk is voor een week en dat je daarna toch liever normale besturing hebt.

Daarnaast is Gears of War een game die me voor het eerst sinds Halo weer op het puntje van mn stoel heeft weten te krijgen, ik was een tijdje (lees 2 jaar) behoorlijk verslaafd aan WoW en dat vind ik nog steeds leuk, maar ik merk wel dat ik dat duidelijk aan het afbouwen ben en daarom ben ik nu voor de xbox360 te gaan om me daarmee te helpen.

Naast Gears of War staan er op de vrij korte termijn nog veel andere bijzonder goede games in de planning.

Btw, 2e hands kopen van de console werkt nu ook aardig en met een beetje geduld kan je er een scoren voor 300 euro (premium edition). Als je hem liever nieuw wilt kan je misschien een beetje langer wachten, het schijnt dat MS met een prijsverlaging gaat komen, denk wel dat deze pas komt na de Kerst.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkShadow op 01-12-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
DarkShadow schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:50:
leuk topic dit, zeker waard de bump. Ik heb net een xbox360 aangeschaft, lang mee gewacht omdat ik de game lineup niet bepaald indrukwekkend vond bij de launch. Nu met Gears of War het perfecte argument om er toch een aan te schaffen. Eerst wou ik dus voor de Wii gaan, maar na gespeeld te hebben op de Gameplay beurs kreeg ik eigenlijk toch wat meer twijfels.

Ik vond de wii besturing wel leuk en aardig, maar het voelde voor mij persoonlijk nog niet helemaal lekker en ik had een beetje het gevoel dat het enorm leuk is voor een week en dat je daarna toch liever normale besturing hebt.

Daarnaast is Gears of War een game die me voor het eerst sinds Halo weer op het puntje van mn stoel heeft weten te krijgen, ik was een tijdje (lees 2 jaar) behoorlijk verslaafd aan WoW en dat vind ik nog steeds leuk, maar ik merk wel dat ik dat duidelijk aan het afbouwen ben en daarom ben ik nu voor de xbox360 te gaan om me daarmee te helpen.

Naast Gears of War staan er op de vrij korte termijn nog veel andere bijzonder goede games in de planning.

Btw, 2e hands kopen van de console werkt nu ook aardig en met een beetje geduld kan je er een scoren voor 300 euro (premium edition). Als je hem liever nieuw wilt kan je misschien een beetje langer wachten, het schijnt dat MS met een prijsverlaging gaat komen, denk wel dat deze pas komt na de Kerst.
Na de kerst is idd logisch voor een prijsverlaging.

Heb op dit moment wel de fanancien om dus eventueel X360 of een Wii te kopen.
Twijfels zitten mij em ook in de besturing. Vooral omdat ik een kleine gamer heb en een vrij kleine t.v. betwijfel ik dat dat fijn gamen word met al dat rondgeslinger met die WiiMote.

Daarintegen koop ik hem natuurlijk voor Twilight Princess (Zelda). Hoewel deze dus ook op de Cube komt.

Dat word dus 15 December Legend Of Zelda Twilight Princess op de Gamecube.
En dan de 22ste koop ik de XBOX360 Nieuw. Eventueel met Gears Of War erbij als deze een echte aanrader is. (Ben wel een shooter fan).

Heb alleen geen HD televisie. Is dit een grote misser? of valt ermee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 20:13
MrCaleb schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:11:
[...]

Na de kerst is idd logisch voor een prijsverlaging.

Heb op dit moment wel de fanancien om dus eventueel X360 of een Wii te kopen.
Twijfels zitten mij em ook in de besturing. Vooral omdat ik een kleine gamer heb en een vrij kleine t.v. betwijfel ik dat dat fijn gamen word met al dat rondgeslinger met die WiiMote.

Daarintegen koop ik hem natuurlijk voor Twilight Princess (Zelda). Hoewel deze dus ook op de Cube komt.

Dat word dus 15 December Legend Of Zelda Twilight Princess op de Gamecube.
En dan de 22ste koop ik de XBOX360 Nieuw. Eventueel met Gears Of War erbij als deze een echte aanrader is. (Ben wel een shooter fan).

Heb alleen geen HD televisie. Is dit een grote misser? of valt ermee te leven.
Er valt wel mee te leven ;) Maar het is wel een grote misser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Dubbel Fristie schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:24:
[...]

Er valt wel mee te leven ;) Maar het is wel een grote misser :P
Dat is alleen wel weer zown killer uitgave...HDtv'tjes zijn prijzig.

Is er geen mogelijkheid om een PC monitor op je XBOX360 aan te sluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door MrCaleb op 01-12-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 11:00

hilgo

Clear your mind of can't.

MrCaleb schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:30:
[...]

Er is een vga kabel te koop dus je kan hem gewoon aan je monitor hangen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
MrCaleb schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:30:
[...]

ik heb hem zelf aan mn tft 19 inch monitor hangen (syncmaster van samsung, ong 230 euro en breedbeeld) en dat werkt werkelijk prachtig. Als je tv weinig bijzonders is zou ik zoiets doen. Ik heb echter thuis (niet op kamers) een breedbeeld tv staan, en daar wil ik het ook graag op proberen.

Zou sowieso voor breedbeeld gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
leuk topic :)

was het na 15 jaar ook beu van te blijven upgraden! Echt ettelijke duizenden euro's aan uit gegeven. Een paar reviews gelezen over de 360 en jawel hoor ... ben sinds 3 weken ook een 360-fan! MS heeft hier een mooi staaltje afgeleverd! Ja je moet betalen voor live, maar de kwaliteit is naar mijn bescheiden mening dan ook goed.

Ben echt tevreden over mijn 360 (mijn vriendin trouwens ook ;-) ).

Momenteel heb ik Gears & Oblivion maar de toekomst komt daar zeker Viva Pinata, Kameo en Rainbow Six : Las Vegas in de nabije toekomst bij. Daarnaast zal Assassins Creed, Bleu Dragon, Bioshock, .... en vele meer volgen

Ik heb overigens ook nog nooit een console gehad en was overtuigd PC gamer. Echter het gemak van een schijfje in te steken en te weten dat dit altijd gaat werken, en dat je niet moet nadenken over specs als je een game koopt .... dat is echt wel een verademing!

[ Voor 17% gewijzigd door Dieter op 01-12-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

MrCaleb schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:44:
Hey Guys,

Ben zelf altijd een Nintendo Fan geweest.

Nou heb ik me twijfels en zorgen om de Wii.

Ben van plan binnenkort een nieuwe console te kopen.
PS3 is me zowiezo te duur.

Dus..Wii of XBOX360.
Wie helpt me een keuze maken?

(Wii koop ik voor Zelda. Dus die zou ik op de Gamecube kunnen aanschaffen).

Any idea"s? Toch de Wii of beter de XBOX360
Je koopt een console voor de spellen, niet om het ding zelf neem ik aan. Kijk welke spellen de doorslag geven en bepaal je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik ben dus zoiemand die ook van pc gamen is afgestapt en naar console is gegaan

echter.....

ik heb me consoles weer gedumpt en ben weer terug bij de pc... waarom zul je dan denken :

1. op console is het ook niet meer "spel erin en spelen", allerhande updates, cam op de 360, en framelag, en jah dat is irritant als je pc gamer bent, dan is 30 fps echt te weinig.

2. verkeerde moment x360 gekocht.... er waren alleen domme oudere spellen op dat moment en de 360 kwam na 2 maanden me nek uit

3. zie punt 1, console is toch altijd achterlopen op de rest (pc)
Dieter schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:27:

Ik heb overigens ook nog nooit een console gehad en was overtuigd PC gamer. Echter het gemak van een schijfje in te steken en te weten dat dit altijd gaat werken, en dat je niet moet nadenken over specs als je een game koopt .... dat is echt wel een verademing!
dat is dus NIET waar, schijfje erin en spelen gaat bij de 360 NIET OP

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-12-2006 15:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

't is eigenlijk heel simpel.

- Als je een compleet nieuwe spelervaring wilt hebben moet je kiezen voor de Wii. (En als je eindelijk een keertje met je vriendin wilt gamen, Wii is FUN!!)
- Als je graag mooiere graphics wil hebben, kies voor de XBOX360.
- PS3 is nog ff wat te ver weg :)

[ Voor 2% gewijzigd door FoggyFreek op 01-12-2006 15:41 . Reden: -- Wii is fun!! -- ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:35:
ik ben dus zoiemand die ook van pc gamen is afgestapt en naar console is gegaan

echter.....

ik heb me consoles weer gedumpt en ben weer terug bij de pc... waarom zul je dan denken :

1. op console is het ook niet meer "spel erin en spelen", allerhande updates, cam op de 360, en framelag, en jah dat is irritant als je pc gamer bent, dan is 30 fps echt te weinig.

2. verkeerde moment x360 gekocht.... er waren alleen domme oudere spellen op dat moment en de 360 kwam na 2 maanden me nek uit

3. zie punt 1, console is toch altijd achterlopen op de rest (pc)

[...]

dat is dus NIET waar, schijfje erin en spelen gaat bij de 360 NIET OP
Tenzij je je PC echt UBER is heb je echt wel meer last van framedrops op een PC dan op XBOX. Verder vind ik een update van 10 seconden echt niet vervelend, zeker omdat dit maar zelden gebeurt.

"schijfje erin en spelen gaat niet op... "

Oh?
-TV aanzetten
-Controller pakken
-Powerknopje indrukken op controller
*tv springt automatich op goede kanaal*
-Spelen maar

Totdat mijn TV en xbox automatisch aanpringen dmv mijn vingerafrukken op de controller kan ik echt niet meer gebruikersgemak bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Eigenlijk is het een optie. Je kunt zowel kiezen om de game automagisch te starten of de dashboard moet opkomen als je XBox aanzet.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
SeamusXanthus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:58:
[...]

Tenzij je je PC echt UBER is heb je echt wel meer last van framedrops op een PC dan op XBOX. Verder vind ik een update van 10 seconden echt niet vervelend, zeker omdat dit maar zelden gebeurt.

"schijfje erin en spelen gaat niet op... "

Oh?
-TV aanzetten
-Controller pakken
-Powerknopje indrukken op controller
*tv springt automatich op goede kanaal*
-Spelen maar

Totdat mijn TV en xbox automatisch aanpringen dmv mijn vingerafrukken op de controller kan ik echt niet meer gebruikersgemak bedenken...
ja simpel toch ? Ik snap niet waarom sommigen zo tegen consoles zijn ... misschien ben ik niet perfectionist genoeg om deze kleine probleempjes te zien. Ik ben zeer tevreden met mijn xbox 360 ... en frame-lag mmmh ... nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd ;) .

Anyway, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn. Mocht je het echt niet weten wat je wil : probeer het gewoon ! (bij een vriend, in de winkel ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:23

RHF

Na 15 jaar PC gaming wil ik naast het online gamen een console aanschaffen om relaxed onderuitgezakt op de bank te gamen. Nu zit ik te denken aan een XBOX360 gezien prijs/prestatie en de beschikbare titels. Is het mogelijk om meerdere XBOX360's via een netwerk te koppelen of moet het multiplayer gamen via internetservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RHF schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:04:
Na 15 jaar PC gaming wil ik naast het online gamen een console aanschaffen om relaxed onderuitgezakt op de bank te gamen. Nu zit ik te denken aan een XBOX360 gezien prijs/prestatie en de beschikbare titels. Is het mogelijk om meerdere XBOX360's via een netwerk te koppelen of moet het multiplayer gamen via internetservice?
Je kan meerdere 360's aan elkaar koppelen. Volgens mij maximaal 4, maar het zouden er meer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Ik heb ook na lang twijfelen afgelopen weekend een Xbox 360 gekocht... wat een verademing, wat een prachtig mooi systeem. Gears of War zat in de package... wauw... En het koppelen van mn PC aan mn 360 is ook supertof, zeker ivm het kijken van films. :D

In combinatie met mn Z5500 is het al helemaal een genot om te gamen, alle games ondersteunen live Dolby Digital en mn decoder draait dan ook niet anders meer dan dat signaal. Gears of War is superbruut, GRAW is fantastisch, maar ook Saints Row, Rainbow Six: Las Vegas en Dead Risen zijn zalige games. Halo 3 en GTA4 in het voorruitzicht is tof natuurlijk, maar minder bekende games (nieuwe titels, geen opvolgers) komen er ook aan, denk maar aan Bioshock bijv.

Er komt nog veel, het regent buiten en mn 360 staat klaar voor de winterdagen. :D

Aankomende vrijdag krijgt een vriend van mij zijn pre-ordered Wii binnen. Uiteraard gaan we daar flink op gamen, maar de 360 is toch mijn console of choise. De games, de mogelijkheden, het hele digital entertainment systeem ansich met market place, video's, hd-video en noem maar op...

Elke console zijn pre's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:35:
Dan heb je toch echt een andere 360 als de rest van de wereld.

99% van de tijd dat ik er een schijfje in leg speelt hij gewoon. Af en toe is er een update van een spel, maar dat updaten is misschien eens in het jaar en duurt misschien 2 minuten.

Die cam is er pas sinds kort dus hoe jij daar "last" van gehad kan hebben. :?
En je hebt hem niet eens nodig.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:53
PWM schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:11:
[...]

Je kan meerdere 360's aan elkaar koppelen. Volgens mij maximaal 4, maar het zouden er meer kunnen zijn.
je kan er 16 aan elkaar hangen zelfs :)

gewoon het aantal ondersteunde multiplayer spelers kan met elkaar gekoppeld worden over een netwerk.

dus als een game een multiplayer modus van maximaal 32man heeft, kun je zo 32 xboxjes aan elkaar hangen ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 18:42
Na lange tijd zo goed als alleen op de pc games gespeelt te hebben wil ook ik weer terug naar de console, geen zin meer hardware updaten etc, ik wil gewoon gamen :)

Ik was behoorlijk vastbesloten een wii te gaan halen maar na me in de xbox360 te hebben verdiept twijfel ik, de wii is maar 1,5x zo krachtig als de gamecube en dat staat me toch wel tegen, ik hou enorm van high-end graphics etc en wil dan ook graag een krachtige console. De wii is ook behoorlijk gericht op de niet doorgewinterde gamer terwijl ik daar toch meer onder val.

De wii heeft echter wel meer spellen die leuk zijn om met meerdere personen te doen en daar hou ik ook van, een beetje nintendo fan wil de nieuwe mario kart en maruio party niet missen natuurlijk.

Ik wacht wel tot de wii uit is en ik em zelf kan proberen en beslis dan, 2 consoles aanschaffen zie ik niet echt zitten, vooral als ik voor 1 een duidelijk voorkeur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Manie Riets schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:38:
De wii is ook behoorlijk gericht op de niet doorgewinterde gamer terwijl ik daar toch meer onder val.
Ik denk niet dat je bij Nintendo bang hoeft te zijn dat de doorgewinterde gamer in de steek wordt gelaten. Veel doorgewinterde gamers zijn immers opgegroeid met Nintendo en houden er aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat je bij Nintendo bang hoeft te zijn dat de doorgewinterde gamer in de steek wordt gelaten. Veel doorgewinterde gamers zijn immers opgegroeid met Nintendo en houden er aan vast.
Hebben ze bij de Cube ook gedaan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:52:
[...]

Nee op zich niet maar feit blijft dat er games zijn nu en er in games in de toekomst zullen zijn die de wii kwa hardware bij lange na niet aan kan en de xbox360 wel, de wii is vooral gericht op een nieuwe manier van spelen maar die moet je dan wel aanstaan. Natuurlijk zijn goeie graphics en effecten geen garantie voor een goeie gameplay maar het is wel een factor die mee speelt voor mij.

Maar goed ik wacht af tot ik met beiden gegamed heb en beslis dan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Manie Riets op 05-12-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik denk zelf dat de Wii vooral leuk is als console 'erbij'. Tenzij je vooral van Nintendo franchises houdt. Verder is de besturing inderdaad erg leuk, maar dit is niet lekker als je gewoon lekker onderuitgezakt een avondje wilt gamen. Bovendien mis je enorm veel grote titels als je alleen de Wii hebt.

De X360 is als main console ideaal en met eventueel een Wii erbij heb je denk ik alles wat je nodig hebt.

De PS3 leek leuk, maar is het tot nu toe voor mij allemaal net niet. Te lomp, te duur, te veel troep die je niet nodig hebt maar wel voor betaalt, cross-platform games zijn van slechtere kwaliteit dan X360, en natuurlijk het belangrijkst: niet te koop :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
ErectionJackson schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:28:Verderis de besturing inderdaad erg leuk, maar dit is niet lekker als je gewoon lekker onderuitgezakt een avondje wilt gamen
Nee dat ook, als ik languit op me bed lig en wat wil gamen/ontspannen dan past druk doet me een afstandsbediening en daaraan de nunchuck niet echt bij dat beeld van relaxen. Het lijkt lijk me ook best vervelend dat die controller uit 2 delen bestaat en je dus niet 1 vast ding in je hand hebt, lijkt me op 1 of andere manier veel vermoeiende omdat je constant 2 losse dingen in de lucht aan het houden ben.

Maar idd voor erbij is de wii naar mijn mening ook ideaal, spellen als zelda, mario kart etc wil ik toch niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Shiver23 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:56:
Hebben ze bij de Cube ook gedaan.
Nintendo heeft genoeg spellen voor de Cube uitgebracht waar de "doorgewinterde" gamer goed uit de voeten kan. De Cube was alleen niet erg populair waardoor third party ontwikkelaars ook niet met zulke goede games kwamen. Hopelijk wordt dat bij de Wii anders. Momenteel lijkt de Wii de wind in de zeilen te hebben nu hij van alledrie de consoles de beste launch kent (en dat komt niet alleen door tekorten, de Wii is in de VS uitverkocht, terwijl bizar genoeg de PS3 her en der gewoon nog verkrijgbaar is.) Maar het blijft koffiedik kijken. Als je naar het recente verleden kijkt qua spelaanbod dan moet je voor de PS3 gaan, want voor de PS2 zijn gewoon de meeste spellen uitgekomen.Maar in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst, Nintendo was ook ooit heer en meester.
ErectionJackson schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:28:
Verder is de besturing inderdaad erg leuk, maar dit is niet lekker als je gewoon lekker onderuitgezakt een avondje wilt gamen.
Dat is een groot misverstand, maar het hang helemaal van het spel af of je dat kunt doen. Het is niet zo dat je bij elk spel moet "staan en zwaaien" zoals het vaak gekscherend wordt gezegd. Een spel als Zelda kun je gewoon onderuitgezakt spelen. Voor de PS2 zijn ook spellen te krijgen waarbij je moet staan en zwaaien (denk aan DDR of Eye-Toy spellen), maar dat is gewoon een keuze die je maakt. Als je dat soort spellen niet leuk vindt, dan moet je spellen kopen waarbij je onderuitgezakt kunt spelen, zoals dus Zelda, maar ook COD3 of later MP.

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Manie Riets schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:37:
[...]
Nee dat ook, als ik languit op me bed lig en wat wil gamen/ontspannen dan past druk doet me een afstandsbediening en daaraan de nunchuck niet echt bij dat beeld van relaxen. Het lijkt lijk me ook best vervelend dat die controller uit 2 delen bestaat en je dus niet 1 vast ding in je hand hebt, lijkt me op 1 of andere manier veel vermoeiende omdat je constant 2 losse dingen in de lucht aan het houden ben.

Maar idd voor erbij is de wii naar mijn mening ook ideaal, spellen als zelda, mario kart etc wil ik toch niet missen :)
Doe dan wat meer mensen om mij heen doen :)

Koop een next-gen console voor de mooie games.

En koop op martkplaats voor nog geen 100,- een Cube met 2 controllers en wat spellen. Als je geen interesse hebt in de nieuwe besturing, waarom dan geen Cube? De nieuwe Zelda komt daar ook op, het aantal goedkope spellen is enorm, en die console zelf kost niets meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:34
Leuk topic. :)

Als oudere gamer (begonnen met gamen in de tijd van de Commodore Vic20 en C64 en daarna eigenlijk altijd op de PC) ga ik nu voor het eerst in m'n leven een console aanschaffen. En hierbij is mijn keuze op de Nintendo Wii gevallen. En wel om de volgende redenen:
  • Betaalbaar (vergeleken met X360 en PS3)
  • Leuke 'fun' games (Wii Sports, Wii Play, Rayman Raving Rabbits, etc.)
  • Nieuwe stijl van games spelen dmv. de Wii-mote (+ soms Nunchuck)
  • 24 uur per dag online via WiFi en automatische check voor updates in standby mode
  • Laag energieverbruik (hoewel in standby mode weer iets hoger)
  • Channels met o.a. weervoorspelling, nieuwsberichten, "prikbord", Opera webbrowser, enz.
Op m'n PC was ik jarenlang een hardcore gamer, maar sinds ik getrouwd ben, en helemaal nu ik een baby heb, komt er nog weinig van gamen op de PC terecht. Maar meerdere Wii spelletjes lenen zich prima voor even een half uurtje of uurtje met m'n vrouw samen spelen. En over een paar jaar is m'n zoon oud genoeg om ook mee te spelen. En dan zijn er vast veel meer leuke spelletjes voor 3-4 jarigen op de Wii te krijgen, dan op een X360 of PS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik ben ook een PC gamer, en vroeger was het echt hardcore maar ik raak er ook op uitgekeken. Ik had al een gamecube en die is me goed bevallen. Ik zat/zit met hetzelfde probleem als de Topic starter maar bij mij is 360 of Wii. Want de PS3 is er nog lang niet en is gewoon veels te duur en ik heb er nogal skepsis over, we moeten nog maar zien of die blauwe smurfen schijfjes het gaan halen. Al roepen alle fanboys van wel natuurlijk. Btw Tevens heeft de 360 ook 1080p ondersteuning na een update van een paar dagen terug.

Maar ik denk dat ik zelf voor de Wii ga, voornamelijk vanwege Nintendo Exclusive's (mario kart, Mario party, Mario Kart, Zelda en Mario Kart! xD) En ik vind teveel spellen van de Xbox op die van de PC lijken. Jaja ik weet het ze zijn anders maar het hele principe is eigelijk hetzelfde als PC gamen. Een badass dude zijn en iedereens ass kicken/schieten/verbranden/eruitracen. De Wii is iets wat hopelijk mij iets totaal nieuws bied en wat anders. Want na zolang pc games gespeeld te hebben ken ik het allemaal wel. Iedere nieuwe RTS lijkt op de vorige en langer dan een week speel ik ze niet. Ik hoop dat de Wii gewoon fun is en spelen is op een andere manier:D

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben ook al een wat oudere gamer, het is maar hoe oud je, je voelt ;) Maar ik heb al heel wat console's versleten (Philips Videopac 2000, NES, SNES, Sega Megadrive) om er maar een paar te noemen. De laatste 12 jaar heb ik alleen maar op de PC gespeeld en natuurlijk de upgrades gedaan om de modernste games goed te kunnen blijven spelen.

Afgelopen zomer heb ik mij voor de aardigheid maar weer eens console gekocht, namelijk de Xbox 360 met een HD ready LCD Scherm. En ik moet zeggen ik heb er geen moment spijt van, ik vermaak mij uitstekend met games als GoW, NBA 2K7, PES 6 en Viva Piñata. :)

Daarnaast ga ik mij'n PC ook maar weer eens upgraden met o.a. een Intel Core 2 Duo E6600 CPU en N'Vidia Geforce 8800 GTS. Domweg omdat sommige type games zich alleen voor dat platform lenen, zoals bijvoorbeeld C&C Tiberium wars. En daarnaast heeft de PC als platform gewoonweg het beste on-line support en community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Puyol: Niet iedereen hier kan even een 360+hd scherm kopen..Helaasch :( Was het maar zo'n feest. Maar goed als je als student dat soort dingen kan betalen klopt er toch iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:21:
Puyol: Niet iedereen hier kan even een 360+hd scherm kopen..Helaasch :( Was het maar zo'n feest. Maar goed als je als student dat soort dingen kan betalen klopt er toch iets niet.
A: ik ben geen student. B: Wel eens gehoord van een job en sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als Haay ben ik al een "oudere" gamer. Ik heb wel steeds hoofdzakelijk consoles gehad. Vorig jaar heb ik mij een nieuwe PC gekocht en ben ik overgeschakeld naar PC-gaming. Vooral voor Age of empires 3 wat echt een superspel is en niet echt console geschikt.
Daardoor ging mijn trouwe X-box langs de kant. Ik was bij de eerste spelers op Xbox-live en dit was voor mij toch echt een revolutie.
Het is trouwens dit dat me terug zal doen overschakelen naar de console. Als ik aan het online gamen ben op mijn PC zoek ik soms een half uur om een geschikt spelletje te vinden. Dan moet je nog geluk hebben dat 1 van de spelers niet blokkeert of je mag van vooraf aan beginnen. En dan heb ik nog niet gesproken over cheats en andere vuile truken die er bestaan om vanonder een nakende nederlaag uit te komen. :(
Om de paar weken updates en de vele bugs in de games beginnen ook op mijn zenuwen te werken. (Nu vrees ik wel dat console-games daar ook niet meer aan zullen ontsnappen). Ook het "persoonlijk" contact is veel minder dan in het Xbox live gebeuren. Ik speel nu een jaar Pc games en heb een friends-list van zeer beperkte omvang. Op Xbox live waren we na enkele maanden al met een 20-tal Vlamingen waarmee het altijd gezellig babbelen en gamen was. We hebben zelfs een heuse bijeenkomst georganiseerd. ( lees ; veel pinten gaan drinken )

Ok, nu dat dit beslist is heb ik enkel nog de console te kiezen 8)

De Wii wordt het niet. Als voormalige eigenaar van een N64 heb ik geen slecht woord voor Nintendo, zeker niet. Die Bond-game en Mario Kart waren bij de beste spellen die ik ooit heb gespeeld ( en niet te vergeten Zelda ). Maar ik heb mijn twijfels over de Wii.

Ik heb sowieso beslist om te wachten tegen dat de PS3 (eindelijk :) ) er is om de vergelijking te kunnen maken met de Xbox360. Ik steek niet weg dat, door de goede ervaring met mijn eerste Xbox, de 360 een streepje voor heeft.
Ik heb de forums ook doorkruist en heb voor mezelf een + en - lijstje gemaakt voor beide consoles. Uiteraard geef ik geen commentaar over het spelen op een PS3 aangezien ik dit nog niet heb gedaan. Ik beschouw beide consoles als next-gen en ga hier dus geen pleidooi geven over de technische mogelijkheden van beide consoles aangezien ik er geen kaas heb van gegeten.

360 : + live mogelijkheden _/-\o_
+ beschikbare spellen
+ is al een jaar op de markt
- maakt naar het schijnt toch wat lawaai
- meer technische mankementen dan ik had verwacht :?

PS3 : + grote community
+ live -dienst zit van deze keer wel snor ( schijnt het )
- de mislukte ( uitgestelde ) launch
- kinderziektes van nieuwe console ( al is dit louter hypothetisch )

Nog eventjes wachten tot in maart.

groeten

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik weet het niet ik zou dan in jou geval voor een 360 gaan. Maar vergeet niet een Wii kost niks. En over een jaar heb je daar wel echt de nieuwe games op lijkt me die totaal wat anders bieden, als dat is wat je zoekt. Maar anders zou ik bij de 360 blijven, vanwege de Live opties waar je zo van hebt genoten en oke Xboxlive schopt wel kont. Verder heeft Microsoft geld voor allerlei exclusives en sony heeft dat niet op dit moment. Ik rkijg gewoon de indruk dat de ps3 het een beetje af laat weten tot nu toe. Maar over een jaar is veel anders wss het duurt altijd ongeveer een jaar voordat ze de Max grafics uit een console halen. Maar het worden interesante tijden voor Sony. En eigelijk voor Sony alleen want die Wii gaat als een trein en de xdoos doet het ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hier een bezitter op dit moment van een DC een Cube en een X-Box :P

Altijd meer fan geweest van de DC en de Cube omdat deze 'trouw' zijn gebleven aan het console gevoel
de xbox en de ps hebben de console doen opbloeien, maar voor mij ten koste van waar de console voor staat

Ik heb in het verleden al een keer een rant gehouden over de console games van nu.

Een console voor mij is met vrienden op de bank hangen en lol hebben, de meeste consolegames van nu zijn mooi, vernieuwend, maar helaas imho altijd single player of alleen te linken/liven voor multiplayer.

Nintendo heeft met de Wii (wat ze ook met de cube gedaan hebben) naast nieuwe games natuurlijk ook nog games uitgebracht met de formule van met vrienden op de bank zitten in dezelfde kamer ipv wat xboxlive bracht, iedereen zit thuis op ze zijn bank :P

Ik wil zeker wel een nieuwe console, welke dat wordt weet ik nog steeds niet, ik wacht nog steeds op de juiste titels met de gameplay die ik zoek, vooralsnog zie ik nog steeds alleen maar singleplaer games if live games :)

Dus voor mij duurt het nog wel een half jaar of langer voor ik de knoop doorhak. Belangrijkste voor de console imho is nog steeds de games en gameplay, graphics blijven voor mij ondergeschikt.

mijn tip is dus, kijk eerst naar de games dan naar de console :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Postius schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:52:
Ik weet het niet ik zou dan in jou geval voor een 360 gaan. Maar vergeet niet een Wii kost niks. En over een jaar heb je daar wel echt de nieuwe games op lijkt me die totaal wat anders bieden, als dat is wat je zoekt. Maar anders zou ik bij de 360 blijven, vanwege de Live opties waar je zo van hebt genoten en oke Xboxlive schopt wel kont. Verder heeft Microsoft geld voor allerlei exclusives en sony heeft dat niet op dit moment. Ik rkijg gewoon de indruk dat de ps3 het een beetje af laat weten tot nu toe. Maar over een jaar is veel anders wss het duurt altijd ongeveer een jaar voordat ze de Max grafics uit een console halen. Maar het worden interesante tijden voor Sony. En eigelijk voor Sony alleen want die Wii gaat als een trein en de xdoos doet het ook niet slecht.
Als jij €250 niks vindt...
Voor erbij vind ik het te duur.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Shiver23 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:04:
[...]

Als jij €250 niks vindt...
Voor erbij vind ik het te duur.
het punt is dat jij twijfelt tussen de 360 en de ps3. De 360 + Wii kost evenveel als de ps3 alleen, dus qua uitgaven zit je dan op gelijke hoogte terwijl je beide uitersten van de consolewereld in je bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zeker niet ontkennen dat de Wii geen troeven heeft. Nintendo bewijst met de gedurfde Wii nogmaals dat gamen meer is dan graphics alleen. En ik moet toegeven dat een potje mario kart met 3 vrienden in de zetel inderdaad super is. De realiteit is echter dat die 3 vrienden niet alle dagen op mijn zetel zitten ( gelukkig maar :P ) en ik dus meestal alleen in de zetel zit. Ik heb ook een beetje twijfels over de houdbaarheid van het Wii-concept. Maar nogmaals ik voorzie een mooie toekomst voor die console.
Ik ga gewoon nog eventjes de kat uit de boom kijken en de PS3 een eerlijke kans geven om me te overtuigen ( of niet ). Enigste voorwaarde is dat het live gedeelte op het niveau van MS moet staan anders wordt het sowieso een 360 want voor mij is het online gamen wat mij het meest plezier verschaft.

groeten

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja ik koop een console 80% voor gamen met maten, en 20% SP. En dan natuurlijk de games als mario en zelda. En ik kan me heel goed voorstellen dat shooters ook wel leuk kunnen zijn op de Wii. Alleen gamen doe ik op namelijk wel op mijn trouwe pctje(eerste liefde he ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
PWM schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:40:
[...]

Doe dan wat meer mensen om mij heen doen :)

Koop een next-gen console voor de mooie games.

En koop op martkplaats voor nog geen 100,- een Cube met 2 controllers en wat spellen. Als je geen interesse hebt in de nieuwe besturing, waarom dan geen Cube? De nieuwe Zelda komt daar ook op, het aantal goedkope spellen is enorm, en die console zelf kost niets meer :)
Ik heb al een gamecube :P

Probleem is dat ik alle spellen ervoor al helemaal plat heb gespeeld, mario party, mario kart etc, ken ze door en door en degene waarmee ik ze speel ook en dan is iets nieuws toch wel erg leuk maar goed moet je ook weer 3 controllers erbij halen en das ook niet goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokkie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:00:

Een console voor mij is met vrienden op de bank hangen en lol hebben, de meeste consolegames van nu zijn mooi, vernieuwend, maar helaas imho altijd single player of alleen te linken/liven voor multiplayer.
Mwoah, dat valt wel mee hoor met een spel als GoW kan je ook met 2 man co-op spelen in single-player campagne, kan ook gezellig zijn. En daarnaast kun je sportspellen zoals FIFA 07 volgens mij ook gewoon met 4 man off-line spelen. Maar idd Nintendo staat al jarenlang bekend met zijn consoles om de hele familie te entertainen en dan vooral met de games die ze op hun consoles brengen.

Dat is met de consoles van MS en Sony toch in mindere mate, die zijn toch meer op de die-hard console freaks gericht.

En voor MMO(RPG's) en RTS games moet je eigenlijk helemaal niet bij de consoles zijn, dat vind ik toch meer games specifiek voor de PC. Het enige waar de PC het op aflegt tegenover de consoles zijn de aanschafkosten(lees upgrade kosten), Betaal je voor een van de consoles gemiddeld € 300,- om de komende 5 jaar zorgeloos te kunnen gamen, daar zit je met een upgrade van hardware onderdelen al gauw op € 1000,- afhankelijk van wat je gaat veranderen in de laatste configuratie die je hebt.

Een pluspunt van de PC tegenover de consoles zijn de adviesprijzen van games die worden uitgebracht. Betaal je voor een PC game gemiddeld genomen € 45,- per nieuwe titel, daar kom je bij de consoles als gauw op € 60,- gemiddeld per nieuwe titel. Daar staat tegenover dat je console games weer kan verkopen aan de spelletjeboer afhankelijk van de staat van het CD/DVD schijfje. Deze kunnen dan weer aan mensen worden verkocht met een wat smallere beurs, zodat zij ook hun favoriete game tegen een aantrekkelijke prijs kunnen kopen :)

Zo heeft elk platform zijn con's en pro's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Even een kick in dit topic.

Ik ben door het zien Wii reclames en door het zien van de Xbox 360 bij een vriend van mij zeer gecharmeerd geraakt van deze twee consoles en heb besloten er een aan te schaffen in januari. Alleen zit ik erg te twijfelen welke ik ga aanschaffen. :)

Wat zouden bezitters van deze consoles aanraden gezien de voor en nadelen?
Even niet kijkend naar de prijs.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 11:50
Misschien handig om dit topic even door te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Gedaan.

Maar nu de Wii en de Xbox wat meer over de toonbank zijn gegaan, kunnen de gebruikers misschien een beter beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 11:50
Tja wat valt er nog aan toe te voegen vraag ik me af.
Heb je de aparte Wii en xbox360 topics ook doorgelezen?

Ik heb zelf een xbox360 en de Wii heb ik nog niet bespeeld.

Maar het komt er volgens mij op neer dat de xbox360 meer de 'echte' games heeft.
Voor een goede offline en online ervaring, en de Wii is meer een party console die je met vrienden/familie in de huiskamer speelt.

Heel kort door de bocht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Ja, heb ik ook doorgelezen. :)
Maar neig toch meer naar de Xbox aangezien ik toch van de echte games ben.

Al ben ik wel benieuwd hoe bv Splinter Cell op de Wii speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is dat nu weer voor een kwalificatie? Is GoW meer een "echte" game dan Zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:19:
Wat is dat nu weer voor een kwalificatie? Is GoW meer een "echte" game dan Zelda?
_O-

Ik zat er op te wachten, Topic nog steeds open, af en toe refresh:

Wanneer komt de eerste langs ;)

Die vorige opmerking schreeuwde om een reactie :)

Ik begrijp wel wat ze bedoelen, het staat alleen een beetje vaag geformuleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 27-12-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:19:
Zelda valt in mijn beleving onder "echte game" :)
Je snapt best wat ik bedoel.

Net even de winkel in gelopen om ze allebei nog even te bekijken, maar de graphics van de Wii zijn wel stukke minder dan die van de XBox 360, viel me wel wat tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Daarnaast, een Xbox360 kun je meteen meenemen. De Wii is compleet uitverkocht en zo ongeveer nergens meer te vinden ;)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik ben er voor mij zelf uit. Ik ga samen met mn kleine broertjes een 360 kopen. GoW is simpelweg te vet om te laten schieten en ik hoor ook dat Lost planet geweldig schijnt te zijn, daarnaast ziet de lijst met games er gewoon fantastisch uit. Ik ga hem halen eind januari. Nu eerst wintersport :)

Om even te reageren op wat hierboven staat vind ik Zelda en GoW beide echte games, ik denk dat die opmerking meer bedoeld is over het kiddie imago van Nintendo. Ik speel ook liever ' echte' games met een verhaal dan bv mario kart (erg leuk voor even maar verveelt mij te snel). Zelda valt hier overigens bij mij wel onder (de windwaker vond ik geweldig, anderen helaas niet gespeeld.)
Pagina: 1 2 Laatste