Toon posts:

chipset fan vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Asus MBA A8N-E AMD S939 moederbord. Leuk ding maar nu maakt de chipset fan enorme herrie. Google leert dat dit een bekend probleem is bij dit type moederbord. Vraag: is het makkelijk om zo'n fan zelf te vervangen? Ik ga liever niet het hele moederbord uit de comp halen (zoals bij de CPU fan wel moet gebeuren). Maar als het een kwestie is van een paar schroefjes losschroeven, dan kan ik het zelf wel gaan doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een fannetje schroef je zo los en zet je zo een andere op. Een andere oplossing is een passief koelblokje erop te zetten, maar daarvoor moet je waarschijnlijk wel je mobo eruit halen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de search al gebruikt? Hioer op GoT zijn echt behoorlijk veel topics over het vervangen van de northbridge cooler te vinden, velen zelfs met foto's etc.

Een aantal voorbeelden:
Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief
Vervangen NB koeler Asus SLI
nb vervangen en cooling vid ook
[NB] Welke NB-koeler?
Moederbord actieve cooling vervangen door passieve?
Vervangen NB heatsink of fan Gigabyte MPX moederbord

En dit zijn echt maar een paar uit de grote zak met zoekresultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 09-08-2006 12:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

gizeh12, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Als je ook maar 2 minuten had gezocht op het forum dan had je de topics die Bor de Wollef hierboven laat zien wel gevonden, lees deze eens door :)
Gebrek aan zelfwerkzaamheid/inzet dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.