Toon posts:

Vervangen NB koeler Asus SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: vervangen
Hallo! Ik heb een vervangende koeler thuisgestuurd gekregen van asus, maar volgens mij past hij niet :S Wanneer ik 'm erop zou zetten zou ie er schuin opzitten :S Bij de originele koeler zitten de harpoontjes op de uiterste hoeken, en bij deze meer in het midden :S

Wie heeft ook ervaring met het vervangen van deze koeler? Welke alternatieven zijn er?

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geen matches
Hij komt er idd schuin op te zitten. Dit is verder geen probleem voor de koeling, aangezien het chipje wat gekoeld moet worden maar klein is en precies in het midden zit.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dank u :)

Echt een verbetering is het niet! Maakt nog steeds veel te veel geluid. Maar deze topic mag dicht!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 13:09
Matched: vervangen, fan, nb
Inderdaad hoort het zo. Ik kreeg week geleden een nieuwere revisie van het moederbord, en daarbijz at de NB fan 45graden gedraaid.
Als het goed is is het een fan die met aluminium zijkantjes met uitgefreeste ASUS logo's.

Ik heb er niet eens naar geluisterd maar heb 'm meteen vervangen door een passieve koeler.

there's no place like cloudbase

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 11:05
Matched: vervangen, fan, nb
antonyv schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:02:
Inderdaad hoort het zo. Ik kreeg week geleden een nieuwere revisie van het moederbord, en daarbijz at de NB fan 45graden gedraaid.
Als het goed is is het een fan die met aluminium zijkantjes met uitgefreeste ASUS logo's.

Ik heb er niet eens naar geluisterd maar heb 'm meteen vervangen door een passieve koeler.
En houdt dat hem voldoende koel ? Ik zit er ook al een tijd aan te denken om ook zo'n Zalman op mijn A8N-Sli te zetten, maar ik twijfel of hij hem voldoende koel houdt. Er stonden in een ander topic wat verhalen van doorgebrande northbridges, dat heb ik liever niet ;)

Specs

Verwijderd

Matched: vervangen, fan
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:41:
Hallo! Ik heb een vervangende koeler thuisgestuurd gekregen van asus, maar volgens mij past hij niet :S Wanneer ik 'm erop zou zetten zou ie er schuin opzitten :S Bij de originele koeler zitten de harpoontjes op de uiterste hoeken, en bij deze meer in het midden :S

Wie heeft ook ervaring met het vervangen van deze koeler? Welke alternatieven zijn er?
waar moet je hen bellen voor zo ander fan wat mijn op mijn moederbord maakt een bos maaier geluid.
kan je dat mij vertelen

Verwijderd

Matched: nb
http://www.zalman.co.kr
hier staan die passieve NB koelertjes, en dan moet je zoeken naar een plaatselijke computerzaak waar ze die dingen verkopen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen matches
Ik heb zelf op een A8N-SLi die Zalman passieve northbridge koeler gezet, en een wereld van verschil dat het is. Als je de armpjes van het koelblok een beetje slim monteert, kan je hem prima kwijt!

Nou moet ik wel zeggen dat het goed krap (kwa ruimte) werd toen ik er ook een Zalman vga passieve heatpipe koeler opzette.

Temperaturen zijn prima, draait al maanden stabiel :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Bravebart
Matched: vervangen, fan
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:32:
[...]

waar moet je hen bellen voor zo ander fan wat mijn op mijn moederbord maakt een bos maaier geluid.
kan je dat mij vertelen
In principe kan je terug naar de winkel gaan en vragen of ze hem (kosteloos) willen vervangen. Willen ze dat niet of hebben ze hem niet op voorraad dan kan je vragen of ze contact met Asus willen opnemen. Die sturen gratis een nieuw fannetje, die je winkel dan moet bouwen ivm garantie. Als dat ook niet lukt kan je altijd zelf contact met Asus opnemen; die sturen dan gratis een nieuwe.

Bij mij was het tenminste gratis, ik weet niet of ze dat ondertussen gewijzigd hebben... :)

Specs

• Bravebart
Geen matches
spone schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:09:
Ik heb zelf op een A8N-SLi die Zalman passieve northbridge koeler gezet, en een wereld van verschil dat het is. Als je de armpjes van het koelblok een beetje slim monteert, kan je hem prima kwijt!

Nou moet ik wel zeggen dat het goed krap (kwa ruimte) werd toen ik er ook een Zalman vga passieve heatpipe koeler opzette.

Temperaturen zijn prima, draait al maanden stabiel :)
Blijft hij ook stabiel als je zware games enzo speelt ? Dan heeft hij nogal wat te lijden lijkt me, als hij zelfs dan stabiel loopt, koop ik er ook maar een :)

Specs

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 08:39
Matched: fan, nb
Mijnes is gewoon hartstikke stabiel met die NB-47 van Zalman.

Terwijl die bij mij ook tussen een SLI opstelling staat, dus sowieso word die al wat warmer. Als je maar zorgt voor een goede airflow in je kast. Intake en outtake fan dus als het kan, en probeer rekening te houden met plaatsen van je bedrading etc. Alles kan ik verder gewoon onbeperkt draaien, hij staat hier dagenlang gewoon aan, ook in de nacht te downloaden, en in de avond ben ik gewoon aan het gamen ermee, of draait die benchmark software. Ondertussen zit die er al 6 maanden op en heb nog nooit een hitteprobleem ermee gehad.

Oh, en ik heb 2x 80mm intake, en 12cm outtake in me voeding, ik had nog een extra 12cm outtake uit de kast gewoon, die's er ondertussen al 2 maanden uit (ivm met kut-neon licht tijdens slapen :x) en hij draait nog steeds vlekkeloos.

• Bravebart
Matched: fan, nb
Woodsy schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:58:
Mijnes is gewoon hartstikke stabiel met die NB-47 van Zalman.

Terwijl die bij mij ook tussen een SLI opstelling staat, dus sowieso word die al wat warmer. Als je maar zorgt voor een goede airflow in je kast. Intake en outtake fan dus als het kan, en probeer rekening te houden met plaatsen van je bedrading etc. Alles kan ik verder gewoon onbeperkt draaien, hij staat hier dagenlang gewoon aan, ook in de nacht te downloaden, en in de avond ben ik gewoon aan het gamen ermee, of draait die benchmark software. Ondertussen zit die er al 6 maanden op en heb nog nooit een hitteprobleem ermee gehad.

Oh, en ik heb 2x 80mm intake, en 12cm outtake in me voeding, ik had nog een extra 12cm outtake uit de kast gewoon, die's er ondertussen al 2 maanden uit (ivm met kut-neon licht tijdens slapen :x) en hij draait nog steeds vlekkeloos.
Kee bedankt, dan ga ik er ook maar de NB-47 inzetten. Ik heb 1 intake en 1 outtake fan + een outtake van mijn Tagan voeding, dus ik denk wel dat dat genoeg moet zijn. En zo'n zware gamer ben ik nou ook weer niet ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Bravebart op 04-12-2005 19:51 . Reden: typo ]

Specs

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
ff een vraagje:
ik heb een asus a8n sli moederbord met een 6600gt met vf700...gaat de ZM-NB47J passen? de vf700 hangt namelijk gewoon boven de chipset :P

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
Ranja_Ranja schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:01:
ff een vraagje:
ik heb een asus a8n sli moederbord met een 6600gt met vf700...gaat de ZM-NB47J passen? de vf700 hangt namelijk gewoon boven de chipset :P
Ik heb zelfde opstelling maar dan met een radeon x800. Een gedeelte van de northbridgekoeler is al lager dus daar komt de vf700 niet tegen. Een klein gedeelte (1 rij pinnen van de northbridgekoeler) is echter te hoog, maar als je die wat naar achter buigt past het (bij mij iig) goed :) (bijkomend voordeel: de vf700 blaast ook door de northbridgekoeler)

//edit: ff painten :P

Mobo + videokaart + koelers
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5615/asusa8nslideluxepaint7wb.jpg
Buigen
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6278/buigen7yf.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door phYzar op 05-12-2005 00:21 ]

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
Geen matches
aah thx ;)

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 08:39
Geen matches
Euh, ik heb ook een XFX 6600GT op het moment erin, in samenwerking met die Zalman 700Cu en het past allemaal makkelijk. Je moet helemaal niks verbuigen en was totaal geen werk aan verder.

• antonyv
  • Laatst online: 30-03 13:09
Ranja_Ranja schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:01:
ff een vraagje:
Geen probleem denk ik.
De koeler is een cm of 6-7 hoog.

En hij werkt, moet je maar eens voelen als je een tijd je pc aan hebt staan, die is echt warm dan.

En hij kost maar 4 of 5 euro.

Wel even nauwkeurig de NB schoonpoetsen zonder agressieve middelen.
(heeeeeeeeeeeeel voorzichtig schrapen hoor. Bij mij was de pasta van af fabriek nog niet helemaal droog zelfs) :)
Als je het goed doet zie je een embleem van nVidia tevoorschijn komen.
Dan is ie schoon genoeg en kun je de nieuwe koelpasta erop aanbrnegen, die wordt meegeleverd als je het doosjevan de NB47J van Zalman hebt.

Succes!

there's no place like cloudbase

Pagina: 1