Ik heb een vreselijk hardnekkige dialer op mn pc met de naam trojan.dialer.premium. Bitdefender houdt em wel tegen maar kan em niet verwijderen. SpyBot en AdAware vinden deze dialer niet. Ik heb gezocht met google maar kan nergens vinden hoe deze dialer te verwijderen. Kan iemand mij helpen??
Probeer eens in safe mode?
Edit: voutje.....
Dank je, TheRookie
Edit: voutje.....
Dank je, TheRookie
[ Voor 53% gewijzigd door marquis op 09-08-2006 13:01 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
De dialer zit in een aantal bestanden in mn temp internet folder, deze bestanden wisselen bitdefender geeft steeds een nieuwe aan. Deze files kan ik niet verwijderen omdat ze 'in gebruik' zijn volgens windows.
In Safe mode zijn ze zeer waarschijnlijk niet in gebruik
In veilige modus de hele boel verwijderen. Ook alle herstelpunten behalve de laatste weghalen. Dit kun je doen bij Schijfopruiming.
Of anders gewoon systeemherstel gebruiken?
Of anders gewoon systeemherstel gebruiken?
Is trojan.dialer.premium de naam die Bitdefender aan de trojan geeft? Grote kans dat andere av makers er weer een andere naam aan geven. Probeer anders eens met bv de online scanner van Kaspersky. Ik zal nog eens zoeken naar removal instructies.
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 09-08-2006 11:28 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Tikje richting Beveiliging & Virussen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
trojan.dialer.premium is inderdaad de naam die windows aan de trojan geeft. ik heb de norton online scanner ook geprobeerd maar zal die van kaspersky ook eens doen. Verder ga ik het eens in de veilige modus proberen.Bor de Wollef schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:25:
Is trojan.dialer.premium de naam die Bitdefender aan de trojan geeft? Grote kans dat andere av makers er weer een andere naam aan geven. Probeer anders eens met bv de online scanner van Kaspersky. Ik zal nog eens zoeken naar removal instructies.
Verwijderd
je kan ook proberen de bestanden te 'unlocken' en dan weg te tossenVerwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:10:
Ik heb een vreselijk hardnekkige dialer op mn pc met de naam trojan.dialer.premium. Bitdefender houdt em wel tegen maar kan em niet verwijderen. SpyBot en AdAware vinden deze dialer niet. Ik heb gezocht met google maar kan nergens vinden hoe deze dialer te verwijderen. Kan iemand mij helpen??
http://www.softpedia.com/...cellaneous/Unlocker.shtml
werkt bij windhoos dll's en exe's ook dus zal hiervoor ook wel werken mag ik aan nemen
Of een keer met deze Spyware scanner scannen, bij mij zei Norton en Bitdefender dat er niks op stond maar deze scanner vond drie tot vier spyware bestanden en wipte ze ook mooi weg.
Link:Prevx1
Link:Prevx1
Wat ik vaak doe is in het register onder
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] en [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] ff checken op vreemde opstartbestanden en de msconfig (ook via uitvoeren en dan MSCONFIG intypen) controleren op bestanden die in het opstarten staan. Vaak voorkom je dat je dat je systeem de bestanden lockt die je weg wil gooien.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] en [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] ff checken op vreemde opstartbestanden en de msconfig (ook via uitvoeren en dan MSCONFIG intypen) controleren op bestanden die in het opstarten staan. Vaak voorkom je dat je dat je systeem de bestanden lockt die je weg wil gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 09-08-2006 12:26 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten eens door. Daarin staan vele tips genoemd om je probleem op te lossen.
Signature
Pagina: 1