Mijn Asus radeon ax800 pro wordt tijdens het spelen van games bijvoorbeeld binnen enkele minuten echt extreem heet (dat vind ik tenminste). Ik had al eens een topic gemaakt over dat mijn games na een tijdje spelen vastliepen en eerlijk gezegd had ik (ook niet iemand anders die reageerde) er totaal niet aan gedacht dat mijn videokaart wel eens erg heet kon zijn (zie games forum). Ik heb dus atiTool gedownload, om de temperatuur te checken: idle/stressed = 55/80.
Ik weet niet maar ik vind dat echt fokking heet aangezien hij, toen ie nieuw was (zelfs nog heel kort geleden) idle/stressed = 50/63 was... (ook niet heel koel, maar oké, niet dramatisch) Nu is mijn vraag; is het verstandiger om de videokaart terug te sturen (heb nog garantie) of kan ik beter een goeie koeler kopen en die erop zetten? Ik ben namelijk bang dat ik hem heel erg lang kwijt ben als ik hem terug stuur en ik hoor van veel mensen dat de Arctic-Cooling ATI Silencer 5 voor erg goede resultaten zorgt.
Ik hoop dus op een goed advies.
Ik weet niet maar ik vind dat echt fokking heet aangezien hij, toen ie nieuw was (zelfs nog heel kort geleden) idle/stressed = 50/63 was... (ook niet heel koel, maar oké, niet dramatisch) Nu is mijn vraag; is het verstandiger om de videokaart terug te sturen (heb nog garantie) of kan ik beter een goeie koeler kopen en die erop zetten? Ik ben namelijk bang dat ik hem heel erg lang kwijt ben als ik hem terug stuur en ik hoor van veel mensen dat de Arctic-Cooling ATI Silencer 5 voor erg goede resultaten zorgt.
Ik hoop dus op een goed advies.