Toon posts:

[XP Pro] standaardapparaat geluid werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai al jaren met 2 geluidskaarten. Een onboard (AC '97) en een Soundblaster Live! 5.1. Sinds een herinstallatie van vorige week (al 3 keer opnieuw geinstalleerd, helpt niets) kan ik bij Geluiden en audio apparaten niet meer het standaardapparaat kiezen wat ik wil gebruiken. Zodra ik mijn gewenste geluidskaart heb gekozen en ik druk op OK en ga daarna terug is die weer terug gegaan naar de verkeerde...

Herinstallatie, verwijderen, andere, nieuwere en oude drivers helpt allemaal niets.

Weet iemand een oplossing of een workaround. Uren zoeken op Google levert me ook niets op.

Alvast bedankt.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

je wilt dus beide kaarten gebruiken ? Al is in je bios gekeken of alles omtrent je audio kaart nog goed staat ingestelt ? En welke zet hij niet vast de onboard of de kaart ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat goed ingesteld in de BIOS. Nooit iets aan veranderd ook. Gewoon Audio codec enabled.

Ik heb gisteren ook een Tiptel USB VoIP telefoon gekocht. Als ik de geluidskaart in de BIOS uit zet, zet XP de Tiptel vrolijk als primair. Ik wil mijn SB Live! als primaire geluidskaart. Wat 'ie dus permanent weigerd..

Ik ben vergeten te melden dat dit pas optreed een dag of 1-2 na XP installatie. Zonder dat ik ook maar extra software installeer die dat zou kunnen veroorzaken.

Is er geen alternatief om primaire geluidskaarten in XP in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een tweede SB Live! in gezet. Ik krijg met geen mogelijkheid 1 van mijn 2 SB Lives als standaardapparaat ingesteld.................... :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu na een nieuwe XP installatie alweeer hetzelfde probleem. Ik wordt gek en kan ook niets op Google vinden over dit vreemde, specifieke probleem. Nu blijft steeds mijn VoIP telefoon als standaardapparaat staan. Gewoon, op een sporadisch moment. Weet iemand of dit via het register handmatig gefixed kan worden?

Verwijderd

Gisteren las ik in de Computertotaal een "internet-telefoon-test" of iets dergelijks.
Daar werd bij één telefoon ook zoiets gezegd.

Alle geluidsignalen werden naar de telefoon gestuurd.

Ik weet niet meer hoe ze dat opgelost hebben en heb de Computertotaal niet hier.
Misschien dat er op www.computertotaal iets terug te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! eindelijk reactie. Ik ga zoeken op computertotaal site.

Misschien kan ik het aanpassen via het register en dat het dan blijft staan? link

Heeft iemand een computertotaal waar deze oplossing in staat toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
vergelijkbaar probleem

ik kan trouwens geen computertotaal gerelateerde info vinden....

Verwijderd

Ik heb de link naar deze post naar mijn vriendin doorgestuurd. ( Daar ligt de Computertotaal )

Als ik het niet vergeet zal ik vanmiddag kijken of er iets bruikbaars in het blad staat en het je dan laten weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel! Eindelijk, hopelijk een solution.. :)

Verwijderd

Ik vrees dat je weinig aan de Computertotaal hebt:

Het gaat over de Linksys Cordless Internet Telephone Kit:

[quote]
Slordig: na installatie van het apparaat speelde ons testsysteem geen geluid meer af. Een blik op de instellingen leert dat alle audio na installatie van de software wordt doorgestuurd naar de telefoon.
De gebruiker moet deze geluidseigenschappen handmatig aanpassen.
[quote]

Ik vrees dat je het toch in je audioinstellingen moet zoeken.
Eventueel in de instellingen van Skype...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt!

Het probleem is dus dat ik de audio instellingen niet eens KAN aanpassen. Wat ik moet aanpassen weet ik wel, maar het is buggy as hell. Wat moet ik nu? Ik gebruik trouwens Voipbuster. Deinstallatie van drivers, en voipbuster software helpt niets. Het probleem trad ineens op, met meerdere XP installs gehad.........

Verwijderd

Topicstarter
f*cking eindelijk !!!! :)

mijn flash geluid werkte ook niet meer in welke browser dan ook. dus ik zoeken op Google en stuitte op DIT topic!
Finally !!!!!! And so simple.....

It was Registry problem.... caused by clean-up with Spayware Doctor.
Nothing to do with hardware.
So if Flash sound AND System sounds don't work here is the solution....

Get K-Lite Codec Pack 2.69 Standard
h**p://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Install Package and then go to

**/K-Lite Codec Pack/Configuration/ and Run "Codec Tweak Tool"
tick "Fixes / [ Registry ] Fix Non-working system sound "
Run tool...

AND ..... system sounds are back and Flash sound is back......
en inderdaad, alles werkt weer !! ik kan nu welk geluidsapparaat dan ook selecteren als standaardapparaat!! wat een vaag gedoe was dit.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:49 ]

Pagina: 1