Hoi,
ik heb op mijn pc pas MS SQL server geinstalleerd, zodat ik ook MSSQLdatabases kan gebruiken vanuit PHP. SQL server is geinstalleerd, database geimporteerd, user/rechten aangemaakt (via de SQL Server Mangement Studio), werkt allemaal prima.
In de php.ini heb ik de mssql regel uitgecomment, en ik heb een of andere DLL in de windows/system32 map gezet. So far so good. Wanneer ik echter vanuit PHP probeer de database te benaderen krijg ik de volgende error:
Wat ik ook vreemd vind is dat dezelfde code bij mijn collega zonder problemen werkt, het enige verschil is de PC: hij draait W2k, IIS, PHP 4.x - ik draai WinXP, IIS, PHP 5.1.4. MySQL draait bij mij overigens probleemloos.
Ik heb dit topic al gevonden, maar dat word ik dus niet veel wijzer van:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/874581
Iemand tips en/of trucs?
Ik ben een complete n00b wat MSSQL betreft, dus alles is welkom
ik heb op mijn pc pas MS SQL server geinstalleerd, zodat ik ook MSSQLdatabases kan gebruiken vanuit PHP. SQL server is geinstalleerd, database geimporteerd, user/rechten aangemaakt (via de SQL Server Mangement Studio), werkt allemaal prima.
In de php.ini heb ik de mssql regel uitgecomment, en ik heb een of andere DLL in de windows/system32 map gezet. So far so good. Wanneer ik echter vanuit PHP probeer de database te benaderen krijg ik de volgende error:
Het gaat specifiek fout op de mssql_connect() functie. Wanneer ik een andere (foutieve) servernaam of database naam opgeef krijg ik een "Could not connect to database server", dus mijn servernaam lijkt goed.CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:
Wat ik ook vreemd vind is dat dezelfde code bij mijn collega zonder problemen werkt, het enige verschil is de PC: hij draait W2k, IIS, PHP 4.x - ik draai WinXP, IIS, PHP 5.1.4. MySQL draait bij mij overigens probleemloos.
Ik heb dit topic al gevonden, maar dat word ik dus niet veel wijzer van:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/874581
Iemand tips en/of trucs?
Ik ben een complete n00b wat MSSQL betreft, dus alles is welkom
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39