Nou en?
hij doet z'n best imo..
Dat vind ik niet, er blijkt erg weinig inzet uit zijn TS, plaatsing van het topic, kicken en groeten
netjes uitgelegd wattie ermee wil doen...
En ons de rest maar uit laten zoeken ja
tja verkeerd subforum...
FAQ-werk
en dat 128MB is imo kleineren van iemands post... hoe moet die knaap van 13 dat weten.... verschil in Mb en mb

FAQ-werk. Okee, het is misschien niet iets waar je gruwelijk zwaar aan moet tillen, maar je maakt het zelf nog eens erger, verschil tussen megabit en millibit
offtopic:
sinds wanneer werkt : S op GoT

De TS had gewoon de registratievoorwaarden en relevante FAQs door moeten nemen om alles te weten wat hij moest weten. Uit zijn post blijkt gewoon erg weinig inzet, hier zitten we niet op te wachten. Volgens mij is zelfs in CSL het nog de bedoeling dat je tenminste een compleet systeem samenstelt inclusief motivatie, budget en gebruiksdoel, zodat andere mensen daar relevant commentaar op kunnen leveren. Omdat dit in de TS deels ontbreekt (het deel van zelf wat onderzoek doen, dat is maar erg summier gedaan namelijk) voelen de meeste mensen zich niet echt geroepen zelf wel veel inzet te tonen. Met een topic als dit hoor je wat mij betreft naar een computerwinkel te stappen, die zoeken het dan uit voor je. Daar zijn dat soort zaken voor. GoT niet, tenzij je het een en ander weet te onderbouwen etc.
Dat de TS 13 jaar oud is heeft hij er waarschijnlijk (al dan niet bewust) bij vermeld zodat mensen als jij medelijden met hem zouden gaan tonen en hem opeens wel gaan helpen. Zie het een beetje als constant zeuren bij je ouders (sorry

). Zijn leeftijd heeft helemaal niets te maken met welke kennis hij al dan niet heeft, door het lezen van FAQs en het verrichten van eigen onderzoek (via google of de GoT search) kan hij evenveel te weten komen als iemand die ouder is. Het is namelijk nog steeds niet zo dat je naarmate je ouder wordt spontaan meer kennis van computerhardware krijgt. Ik ken genoeg mensen van 20 jaar en ouder die zelfs een nog lager niveau dan de TS hebben, die weten bijvoorbeeld het verschil tussen RAM-geheugen en een harde schijf niet.
M.i. (en volgens de policy etc ook) moet hij net als ieder ander zijn eigen onderzoek verrichten, als hij dat doet kan hij een goed verzorgd topic in CSL openen en daar eventueel advies vragen van anderen. Hij kan zelfs in dat forum rondkijken naar voorbeelden van een goede TS, zodat hij een net zo goede kan maken. En ja, dat kan ook als je 13 bent.
@TS: voor 750-800 euro kan je het eigenlijk wel vergeten als je BF2 en dergelijke wil spelen. (op het niveau van 'high-end game-pc') Gamemachines kosten nou eenmaal veel meer dan dat. Je vergeet waarschijnlijk ook een hoop zaken 'een kast met kaarten erin' waardoor je een vertekend plaatje krijgt van de kosten. Je hebt de volgende zaken nodig:
- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart
- Voeding
- Netwerkkaart (of onboard)
- Geluidskaart (of onboard)
- Harde schijf
- DVD+-RW-drive (kosten geen drol meer tov een normale DVD-ROM-drive)
- Kast
Het geld zal hem vooral gaan zitten in de processor, het geheugen, de videokaart en de voeding. Je moet namelijk geen sweex/qtec/C-merk voeding in je pc zetten (te herkennen aan gruwelijk hoge wattages in combinatie met prijzen onder de 50 euro (eigenlijk kan je elke voeding onder de 50 euro wel vergeten)). Met van die goedkope voedingen heb je namelijk de kans dat ze of je systeem niet van voldoende prik kunnen voorzien, of dat ze je hardware om zeep helpen als ze kapot gaan, wat wel eens wil gebeuren bij die dingen.
Voor je videokaart zou ik een model nemen uit een hogere serie, maar met 256MB geheugen ipv 512, dit is namelijk nog wel zat voor de meeste games, helemaal op een machine van 800 euro. Geheugen zou ik persoonlijk voor 2GB gaan, helemaal met BF2, en dan nog een leuke CPU erbij (hier is echt heel veel keuze). Het jammere aan je budget is dat deze dingen niet altijd samengaan en je een paar stapjes terug zal moeten gaan. Koop ook niet het goedkoopste moederbord wat je kan vinden, maar doe veel onderzoek naar chipsets, zoek benchmarks e.d. en zorg dat je de goeie socket hebt

en dat je geheugen erop past. En je videokaart. Maar dat is logisch natuurlijk.
Kijk bijvoorbeeld eens in
dit topic, er staat al een leuke configuratie in, ongeveer richting jouw budget, redelijke videokaart, en handig om een voorbeeld aan te nemen als dat topic niet genoeg is en je er zelf nog eentje gaat openen in CSL.
Ik zie zelfs dat dat het eerste topic van die figuur is, zo zie je maar weer eens dat het best kan
[
Voor 27% gewijzigd door
DataGhost op 08-08-2006 20:24
]