Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe pc nodig, ik ben nog maar 13 maar kan al aardig gamen (med / high skilled? maar dan heb ik wel een goede pc nodig. Ik heb er één nodig omdat de pc waar ik kom speelde, nu steeds meer wordt gebruikt voor het werk (mijn ouders hebben allebei een eigen bedrijf :S), en dus kan ik steeds minder gamen. Nu ik het er eens met me ouders over heb gehad om een nieuwe voor me te kopen, gingen ze er mee accord. Maar nu is de vraag welke, om goed te kunnen gamen, mag circa 750 à 850 euro uitgeven voor alleen de pc kast met kaarten erin zelf. (dus zonder monitor en muis, etc..) kan iemand me helpen? Heb al gekeken op www.alternate.nl. daar hebben ze veel spul.

Ik heb één vereiste hij moet niét traag zijn!

Als begin dacht ik zo iets als dit:
1Gb geheugen: Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR400X64C3A/128)
512Mb Ram: Sapphire Radeon X1600Pro (Light-Retail)
300Gb Hard disk: Samsung SpinPoint T133 (Bulk , HD300LD)

en kan iemand mij verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu alles maar moet alleen nog een goede processor en moederbord nodig voor onder de 250 euro! Kan iemand mij helpen a.u.b.

Alvast bedankt, Lars

Verwijderd

Topicstarter
By the way, ik speel games als : Call Of Duty 2, Half Life 2, Battlefield 2, Most Wanted, Fifa 2006 en The Sims 2.

Cya Lars

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Je topic 2x kicken in 10 minuten ofzo is nogo :/

Ga eerst eens wat reviews lezen, je pappie en mammie aankijken hoeveel je mag uitgeven, even op google zoeken etc.

wacht u op het modje

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

kijk bij alternate voor een amd4000+ voor 159 euro en zoek er een mooi moederbordje bij (socket 939)

heb je ook al gekeken naar een voeding?

en kijk of je een iets betere videokaart kan vinden... iets van een 7600GT/x1800GTO

succes

owja... lars... gebruik voortaan de edit knop om je post te editten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 18:52 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:40:
Hallo,

Ik heb nu alles maar moet alleen nog een goede processor en moederbord nodig voor onder de 250 euro! Kan iemand mij helpen a.u.b.

Alvast bedankt, Lars
Asrock 939Dual-SATA2 +- €55
AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939 +- €150

het is wel handig als je post wat je al hebt enz. dit topic hoort overigens thuis in Complete Systemen & Laptops en het is wel handig om je moet ook ff de faq te lezen :) ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor meer dan 128MB geheugen gaan, 2GB is nu al een heel stuk gangbaarder.
Verder is een hdd van krap 40GB ook niet echt meer bij de tijd.

Ik zou zeggen, neem de BBGs eens door die in CSL staan, dan kun je op basis daarvan kijken wat je wilt.
Wat heb je daarnaast zelf al gevonden, behalve die paar onderdelen die je nu noemt en waarom zou je voor deze kiezen?

en als laatste, kick je topic niet na 6 minuten, dat wordt niet echt gewaardeerd, gebruik de editknop als je nog wat toe wilt voegen.

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:00
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2006
Kijk daar eens naar en haal overbodige dingen eraf zoals monitor en je bent een stuk beter af.
Volgens mij snap je (nog) nietzoveel van computers.

Verwijderd

de CSL FAQ zou je hier een eind bij op weg moeten helpen.
ennuh.. je kan ook je post editen hoor.. ipv elke keer een reply, dat ziet er wat minder drammerig uit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geheugen zegt bij een videokaart vrij weinig, er zijn genoeg 128MB kaarten die stukken sneller zijn dan die 512MB X1600. Als je echt wilt gamen zal ik zeker niet voor die X1600 gaan maar voor een 7900GT oid.

Verwijderd

*offtopic*

gasten... die knaap is 13... hij doet z'n best imo.. netjes uitgelegd wattie ermee wil doen... tja verkeerd subforum... en dat 128MB is imo kleineren van iemands post... hoe moet die knaap van 13 dat weten.... verschil in Mb en mb :s

*offtopic*

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Zowel AMD als Pentium hebben net de prijzen van hun cpu`s verlaagd. Ik game zelf met een amd 4000+, wat nog steeds een erg sterke cpu is. Ik speel alle game`s op high en ondervind nooit problemen. De FX serie is de high-end line van AMD en de FX-55 staat daar nog steeds tussen voor 600 euro. Voor 148,50 staat de amd 4000+ in de pricewatch en dan heb je dus een exact dezelfde cpu is als de FX-55 alleen geen unlockte multiplier. ( de unlockte multiplier maakt overclocken gemakkelijker) Zou je alleen moeten kijken of er voor 100 euro socket 939 mobo`s zijn die aan jou eisen voldoen :)

Denk aan eisen van je mobo aan wat voor een aansluitingsmogelijkheden je wil, onboard audio, en natuurlijk wat voor een chipset.

Succes
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:54:
*offtopic*

gasten... die knaap is 13... hij doet z'n best imo.. netjes uitgelegd wattie ermee wil doen... tja verkeerd subforum... en dat 128MB is imo kleineren van iemands post... hoe moet die knaap van 13 dat weten.... verschil in Mb en mb :s

*offtopic*
Helemaal mee eens!

[ Voor 21% gewijzigd door Onno b op 08-08-2006 19:02 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 22:56
Ik heb ffkes wat samengesteld voor je bij azerty
Afbeeldingslocatie: http://img345.imageshack.us/img345/3913/naamloosgt3.png
nadeel is wel dat de processor nog niet leverbaar is dus als je niet wil/kan wachten kun je de processor/mobo combinatie nemen van hierboven ^^ of van mijn vorige post :)

[ Voor 5% gewijzigd door b..RAM op 08-08-2006 19:24 . Reden: plaatje geresized ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:40:
Hallo,

Alvast bedankt, Lars
Specificeer je nader. Wát wil je gaan doen met de computer? We verwachten meer aandacht aan zo'n topic op GoT. Kwestie van de FAQ doornemen. Ben mod op ander forum.

Nu Windows Vista voor de deur staat is het wijs om jezelf ten rade te gaan of je ooit Vista wilt gaan gebruiken. Met 1024 MB kun je prima werken in Vista, maar erbij gaan gamen wordt zeer krap. 2048 MB is dan een veel betere optie. Bespaar nog liever op je processor dan op geheugen. Niets loopt zo krippel als een systeem dat een geheugengebrek heeft. Onder Windows XP kun je nog behoorlijk gamen met 1024 MB intern zonder dat het zaakje slecht gaat lopen. De digitale revolutie staat niet stil. Als je een nieuw systeem aanschaft moet je dat met vol enthousiasme mededelen. Het gaat om veel geld en je zou je geld liever goed besteden. Besteed daarom eens meer aandacht aan je eigen topic ;)

->Wil je Vista gaan draaien?
->Welke games speel je? De nieuwste of oudere games? Koop je veel games?
->Al eens met meer on-line computerwinkels vergeleken?
->Consumentenreviews nageplozen?
->Niet te gehaast? Haast maakt spijt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 19:30 ]

• dewil1990
  • Laatst online: 14:03
Ik zou iig voor am2 socket van amd gaan, dat is beter voor in de toekomst met upgraden enz. De prijzen van am2 procs zijn ook erg gedaald dus ik denk dat je het wel haald. Neem dan wel een am2 moederbord, en sneller geheugen als het haalbaar is in het budget pc6400. En ik zou geen x1600 halen maar meer iets als 7600gt x1800gto of 7900gt zoiets mits haalbaar in het budget.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-02 21:36
Ik heb het eens met het systeem van b..RAM [zijn laatste post]

Alleen zou ik wel voor 2 gb gaan ipv 1 gb omdat hij veel bf2 speelt en die vind 2 gb wel wat fijner dan 1 gb [je zou dit ook eventueel later erbij kunnen zetten] ;)

Verder zal ik ook een actieve [met ventilator] 7600 GT kopen ipv een passieve [zonder ventilator].

@whipplash1990

Ik heb zelf een amd x2 3800+ aardige proc enz.

Maar als je nou echt eerlijk bent doen de conroes het nou toch iets beter dan de AMDs terwijl ze in de zelfde prijsklasse liggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nano2009 op 08-08-2006 19:44 ]

• dewil1990
  • Laatst online: 14:03
@nano2009

jah je hebt gelijk de conroes doen het iid beter;)

maar omdat mensen het hadden over amd, dacht ik dan hou ik het daar maar bij.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:13

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:54:
*offtopic*

gasten... die knaap is 13...
Nou en?
hij doet z'n best imo..
Dat vind ik niet, er blijkt erg weinig inzet uit zijn TS, plaatsing van het topic, kicken en groeten
netjes uitgelegd wattie ermee wil doen...
En ons de rest maar uit laten zoeken ja
tja verkeerd subforum...
FAQ-werk
en dat 128MB is imo kleineren van iemands post... hoe moet die knaap van 13 dat weten.... verschil in Mb en mb :s
FAQ-werk. Okee, het is misschien niet iets waar je gruwelijk zwaar aan moet tillen, maar je maakt het zelf nog eens erger, verschil tussen megabit en millibit :? :?
offtopic:
sinds wanneer werkt : S op GoT :/

De TS had gewoon de registratievoorwaarden en relevante FAQs door moeten nemen om alles te weten wat hij moest weten. Uit zijn post blijkt gewoon erg weinig inzet, hier zitten we niet op te wachten. Volgens mij is zelfs in CSL het nog de bedoeling dat je tenminste een compleet systeem samenstelt inclusief motivatie, budget en gebruiksdoel, zodat andere mensen daar relevant commentaar op kunnen leveren. Omdat dit in de TS deels ontbreekt (het deel van zelf wat onderzoek doen, dat is maar erg summier gedaan namelijk) voelen de meeste mensen zich niet echt geroepen zelf wel veel inzet te tonen. Met een topic als dit hoor je wat mij betreft naar een computerwinkel te stappen, die zoeken het dan uit voor je. Daar zijn dat soort zaken voor. GoT niet, tenzij je het een en ander weet te onderbouwen etc.
Dat de TS 13 jaar oud is heeft hij er waarschijnlijk (al dan niet bewust) bij vermeld zodat mensen als jij medelijden met hem zouden gaan tonen en hem opeens wel gaan helpen. Zie het een beetje als constant zeuren bij je ouders (sorry :+). Zijn leeftijd heeft helemaal niets te maken met welke kennis hij al dan niet heeft, door het lezen van FAQs en het verrichten van eigen onderzoek (via google of de GoT search) kan hij evenveel te weten komen als iemand die ouder is. Het is namelijk nog steeds niet zo dat je naarmate je ouder wordt spontaan meer kennis van computerhardware krijgt. Ik ken genoeg mensen van 20 jaar en ouder die zelfs een nog lager niveau dan de TS hebben, die weten bijvoorbeeld het verschil tussen RAM-geheugen en een harde schijf niet.
M.i. (en volgens de policy etc ook) moet hij net als ieder ander zijn eigen onderzoek verrichten, als hij dat doet kan hij een goed verzorgd topic in CSL openen en daar eventueel advies vragen van anderen. Hij kan zelfs in dat forum rondkijken naar voorbeelden van een goede TS, zodat hij een net zo goede kan maken. En ja, dat kan ook als je 13 bent.

@TS: voor 750-800 euro kan je het eigenlijk wel vergeten als je BF2 en dergelijke wil spelen. (op het niveau van 'high-end game-pc') Gamemachines kosten nou eenmaal veel meer dan dat. Je vergeet waarschijnlijk ook een hoop zaken 'een kast met kaarten erin' waardoor je een vertekend plaatje krijgt van de kosten. Je hebt de volgende zaken nodig:
- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart
- Voeding
- Netwerkkaart (of onboard)
- Geluidskaart (of onboard)
- Harde schijf
- DVD+-RW-drive (kosten geen drol meer tov een normale DVD-ROM-drive)
- Kast
Het geld zal hem vooral gaan zitten in de processor, het geheugen, de videokaart en de voeding. Je moet namelijk geen sweex/qtec/C-merk voeding in je pc zetten (te herkennen aan gruwelijk hoge wattages in combinatie met prijzen onder de 50 euro (eigenlijk kan je elke voeding onder de 50 euro wel vergeten)). Met van die goedkope voedingen heb je namelijk de kans dat ze of je systeem niet van voldoende prik kunnen voorzien, of dat ze je hardware om zeep helpen als ze kapot gaan, wat wel eens wil gebeuren bij die dingen.
Voor je videokaart zou ik een model nemen uit een hogere serie, maar met 256MB geheugen ipv 512, dit is namelijk nog wel zat voor de meeste games, helemaal op een machine van 800 euro. Geheugen zou ik persoonlijk voor 2GB gaan, helemaal met BF2, en dan nog een leuke CPU erbij (hier is echt heel veel keuze). Het jammere aan je budget is dat deze dingen niet altijd samengaan en je een paar stapjes terug zal moeten gaan. Koop ook niet het goedkoopste moederbord wat je kan vinden, maar doe veel onderzoek naar chipsets, zoek benchmarks e.d. en zorg dat je de goeie socket hebt :+ en dat je geheugen erop past. En je videokaart. Maar dat is logisch natuurlijk.

Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic, er staat al een leuke configuratie in, ongeveer richting jouw budget, redelijke videokaart, en handig om een voorbeeld aan te nemen als dat topic niet genoeg is en je er zelf nog eentje gaat openen in CSL. Ik zie zelfs dat dat het eerste topic van die figuur is, zo zie je maar weer eens dat het best kan :)

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 08-08-2006 20:24 ]

Verwijderd

DataGhost schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Nou en?

[...]

Dat vind ik niet, er blijkt erg weinig inzet uit zijn TS, plaatsing van het topic, kicken en groeten

[...]

En ons de rest maar uit laten zoeken ja

[...]

FAQ-werk

[...]

FAQ-werk. Okee, het is misschien niet iets waar je gruwelijk zwaar aan moet tillen, maar je maakt het zelf nog eens erger, verschil tussen megabit en millibit :? :?
offtopic:
sinds wanneer werkt : S op GoT :/

De TS had gewoon de registratievoorwaarden en relevante FAQs door moeten nemen om alles te weten wat hij moest weten. Uit zijn post blijkt gewoon erg weinig inzet, hier zitten we niet op te wachten. Volgens mij is zelfs in CSL het nog de bedoeling dat je tenminste een compleet systeem samenstelt inclusief motivatie, budget en gebruiksdoel, zodat andere mensen daar relevant commentaar op kunnen leveren. Omdat dit in de TS deels ontbreekt (het deel van zelf wat onderzoek doen, dat is maar erg summier gedaan namelijk) voelen de meeste mensen zich niet echt geroepen zelf wel veel inzet te tonen. Met een topic als dit hoor je wat mij betreft naar een computerwinkel te stappen, die zoeken het dan uit voor je. Daar zijn dat soort zaken voor. GoT niet, tenzij je het een en ander weet te onderbouwen etc.
Dat de TS 13 jaar oud is heeft hij er waarschijnlijk (al dan niet bewust) bij vermeld zodat mensen als jij medelijden met hem zouden gaan tonen en hem opeens wel gaan helpen. Zie het een beetje als constant zeuren bij je ouders (sorry :+). Zijn leeftijd heeft helemaal niets te maken met welke kennis hij al dan niet heeft, door het lezen van FAQs en het verrichten van eigen onderzoek (via google of de GoT search) kan hij evenveel te weten komen als iemand die ouder is. Het is namelijk nog steeds niet zo dat je naarmate je ouder wordt spontaan meer kennis van computerhardware krijgt. Ik ken genoeg mensen van 20 jaar en ouder die zelfs een nog lager niveau dan de TS hebben, die weten bijvoorbeeld het verschil tussen RAM-geheugen en een harde schijf niet.
M.i. (en volgens de policy etc ook) moet hij net als ieder ander zijn eigen onderzoek verrichten, als hij dat doet kan hij een goed verzorgd topic in CSL openen en daar eventueel advies vragen van anderen. Hij kan zelfs in dat forum rondkijken naar voorbeelden van een goede TS, zodat hij een net zo goede kan maken. En ja, dat kan ook als je 13 bent.
aaah kom op man... las jij alles netjes toen je 13 was? was jij zo perfect toen je 13 was...
misschien vraagt hij wel advies omdat hij niet weet wat er precies nu goed voor zijn behoeften is

een beetje tolerantie moeten we hier wel hebben vind ik, niet elke spelfout/onwetendheid keihard afrekenen... om het gezellig te houden :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22

BHQ

Heh, ik begon op m'n 11e aan GoT ooit (sssssh :X) en toen heb ik wel geweten hoor. Dan vind ik dat de TS nog een heel redelijke post weet te maken, ondanks dat-ie zonder iets te lezen geregd heeft en een postje heeft gemaakt. Ik neem het niet voor 'm op, maar wees eens eerlijk, -wie- heeft de -volledige- FAQ doorgenomen? Juistem.. Niet dat ik daar problemen mee heb, als je de 'basisregels' maar kent.

Anyway, een AMD 4000+ is bijvoorbeeld een leuke processor. Samsung maakt ook behoorlijk goede harde schijven. Let wel op een goede kast/voeding. Sweex, Q-tec enz. is de grootste rommel. kijk dan naar bijvoorbeeld Antec.

-edit- trouwens, verkijk je niet op het aantal RAM dat een videokaart heeft. Als ik voor €150 uit (recente) kaarten kan kiezen zou ik bijvoorbeeld eerder de 128MB dan de 256MB versie nemen, gewoon puur omdat het geheugen dan wat sneller is.

[ Voor 16% gewijzigd door BHQ op 08-08-2006 20:32 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:13

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

aaah kom op man... las jij alles netjes toen je 13 was? was jij zo perfect toen je 13 was...
misschien vraagt hij wel advies omdat hij niet weet wat er precies nu goed voor zijn behoeften is

een beetje tolerantie moeten we hier wel hebben vind ik, niet elke spelfout/onwetendheid keihard afrekenen... om het gezellig te houden :)
Ja, dat deed ik. Ik ben hier en daar wellicht ook op m'n bek gegaan, maar daar werd toen ook kritiek op gegeven. Ik zal het je nog sterker vertellen, als niemand dat doet zal hij het nooit leren. Op je 13e ben je m.i. voldoende gevorderd met begrijpend lezen om een fatsoenlijke TS te kunnen maken op GoT. Als je dat ondanks alle inspanning niet lukt moet je zeker niet beginnen aan het zelf bouwen van een computer. (mensen met dyslexie daargelaten, mensen die het ECHT hebben, niet die het als excuus gebruiken) Helaas is wat ik uit de TS en verdere reacties zie op te maken dat er vrij weinig inzet getoond is, ook al weet hij wellicht niet wat goed voor zijn behoeften is. Zoals jij het nu stelt zou hij eigenlijk naar beginnersweb verwezen moeten worden, aangezien hij niet het niveau heeft wat op GoT verwacht wordt. GoT is namelijk een forum met een iets hogere drempel dan andere fora, zoals beginnersweb. Er wordt verwacht dat je zelf over de nodige kennis beschikt, kennis over pc's en/of kennis om goed te kunnen zoeken en de kennis over pc's uit te kunnen breiden. Ik zeg dat de TS met wat moeite die kennis zal kunnen krijgen, zodat hij een goede TS kan samenstellen. Als hem dat niet lukt zal hij inderdaad beter af zijn op beginnersweb, of naar een computerzaak moeten gaan en het daar voorleggen. Dat zal ook beter zijn voor hem, dan is er tenminste de garantie dat het met zijn budget niet uitloopt op een fiasco (of dat in elk geval de computerzaak aansprakelijk is). Ik zie het namelijk zo nog gebeuren dat de TS verkeerde (niet-passende) hardware bestelt of iets sloopt bij het bouwen. Dat zou natuurlijk erg jammer zijn, wellicht voor een 13-jarige nog erger (en dat is ook afhankelijk van de coulance/budget van zijn ouders (en of hij op zijn broek krijgt of niet)).
Yapser schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:30:
-edit- trouwens, verkijk je niet op het aantal RAM dat een videokaart heeft. Als ik voor €150 uit (recente) kaarten kan kiezen zou ik bijvoorbeeld eerder de 128MB dan de 256MB versie nemen, gewoon puur omdat het geheugen dan wat sneller is.
Toen ik een paar maanden geleden een nieuwe videokaart zocht zat ik een beetje te twijfelen, ging mijn oog richting een 6800 met 512MB geheugen. Dit bleek geen DDR3, geen DDR2 maar slechts normaal DDR te zijn. Ook erg belangrijk om op te letten dus. Nu heb ik iets meer geld uitgegeven aan een nog wat betere, een Asus 6800GT 256MB DDR3, wat in feite gewoon een ultra was met strakkere timings en lagere kloksnelheden (aangezien de ultra niet meer geproduceerd werd en het dezelfde chip is, de kaart had ook hetzelfde design als een ultra, met 2 molexen e.d.). Door iets meer uit te geven had ik dus een veel betere kaart, in plaats van een baggerding wat zijn geld eigenlijk niet waard was. Deze kaart loopt nu zelfs sneller dan een ultra, dus zou ik ook nog 250 euro bespaard hebben door het overklokken (wat ik beginners overigens afraad) :)
Ik heb nogal wat tijd gestoken in het zorgvuldig uitzoeken van de goede kaart, en heb mijzelf hiermee de ellende bespaard van een veel mindere kaart, waar de uiteindelijk prijs maar 30 euro (meen ik) scheelde. Een hele pc is een nog grotere investering, en voor 800 euro zou ik zelf toch grondig onderzoek doen (of het laten doen door een computerzaak, die hebben er verstand van), als je een kutconfiguratie samenstelt heb je meestal dikke pech als het voor geen meter loopt.

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 08-08-2006 20:50 ]

Verwijderd

ach als lars zich eens verdiept is hij zo op de hoogte met een beetje hulp...
ik ben ook pas 14 en daarmee (denk ik) ook een van de jongsten maar heb me toch goed geïntegreerd en aangepast vind ik zelf :P
check maar waar ik allemaal meepraat (GoT)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Allereerst:
Drie maal het topic schoppen is niet gewenst op GoT. Gebruik daarvoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-edit knop :)
Naast dat is Overige Hardware niet bestemd voor topics over complete systemen. Daarvoor bestaat Complete Systemen & Laptops :o

Echter zit er wel een 'maar' aan. Dat is het volgende sticky:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Daarin worden een aantal eisen opgesteld waar het topic aan moet voldoen. Dit topic voldoet daar niet aan. Voor de vraag over de processor: Bekijk eens reviews of benchmarks van processoren. Laatstgenoemde link omvat niet alle processoren maar geen nood, 'losse' benchmarks zullen uitkomst bieden. Zie bv. Tom's Hardware - Game Over? Core 2 Duo Knocks Out Athlon 64.

Vergelijk de prestaties dus met de prijzen. Zoek een product uit waarvan jij denkt dat deze een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Vergeet overigens niet om veel artikelen op te zoeken. De Tweakers.net - Search zal hierbij van dienst kunnen zijn zodat je de laatste nieuwtjes op kunt sporen.

Afijn, dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.