welke camera te kopen??? HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:54

UMD

You don't say

Topicstarter
halo,

ik ben van plan om een digitale spiegel reflex camera te kopen.

ik heb t tot nu toe moeten doen met n louzy canon powershot maar wil verder. k wil eig fotos met enigszins proffesionele kwaliteit hebben.

welke raden jullie me aan?

ik heb al enig vooronderzoek gedaan en stuit tegen de canon EOS 350D / sony alpha 100 / nikon D200

heeft iemand andere ideen en waarom??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

P.S: ik hoor in iedere winkel waar ik kom dat ik de canon EOS moet nemen. imho is dat verkoop praat omdat canon een grote reclamecampagne heeft opgezet etc. net als met de ipod.

ik denk dat er best wel andere goede zijn maar weet niet precies welke? ik hoop jullie wel!

thx iig!

mzzl :*)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 23:30
k wil eig fotos met enigszins proffesionele kwaliteit hebben.
Dat (de kwaliteit v/d foto's) wordt niet bepaald door de camera, maar door de fotograaf.
EOS 350D / sony alpha 100 / nikon D200
Dit is wel best een erg groot verschil in budget.
Van ongeveer 1000euro incl objectief tot 1500 a 1600 euro excl. objectief.

Je gebruikt trouwens best een schreeuwerige titel, en dat hoeft helemaal niet. (Liever niet zelfs)
ik hoor in iedere winkel waar ik kom dat ik de canon EOS moet nemen
Zeggen ze ook waarom ?

En dan de vraag: wat vind je zelf ? Waarom zou je zelf een Canon nemen ? Of waarom denk je aan een D200 ? Of die Alpha ?
Wat is voor jou belangrijk ? Welke foto's wil je maken ? etc.... Heb je die 3 camera's al eens vastgenomen ? etc...

Heb je op dpreview al eens wat reviews doorgenomen ?

[ Voor 87% gewijzigd door whoami op 07-08-2006 22:07 ]

https://fgheysels.github.io/

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, ik zou me eerst zelf wat verder oriënteren (samples en reviews bekijken, andere topics doorlezen, voor jezelf vaststellen wát je nou precies wil) en dan wat gerichtere vragen stellen. Op de vraag die je nu stelt (welke van de drie: D200/350D/Alpha100?) is namelijk geen zinnig antwoord te geven: alledrie zijn prima bodies, maar het zijn ook drie verschillende systemen, elk met hun eigen voor- en nadelen.

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
ik ben een gemiddelde fotograaf. iemand met n beetje gezond inschattingsvermogen begrijpt wat ik bedoel. ik moet een camera hebben waarmee ik gewoon echt goede fotos mee kan maken. om t voor jou wat duidelijker te formuleren: een camera die mij in staat stelt om bijna-proffesionele foto's te maken door middel van de techniek(en) die de camera gebruikt, en de ervaring en de kwaliteit van de producent van het toestel.

en de titel klinkt misschien schreeuwerig, omdat ie ook zo bedoeld is.

ik heb er snel eentje nodig, dus ik heb snel hulp nodig.. (ok *HELP* is misschien wat overdreven maar er zit dus echt haast bij)

iig mijn oprechte excuses als ik jou hiermee stoor.

greetz. ;)

• whoami
Wat is snel ? Als je snel eentje nodig hebt, dan doe je meestal een overhaaste en foute aankoop.

Trouwens, ik wil je van 1 illusie ontnemen: een DSLR is zeker geen garantie voor goede foto's. Het zou zelfs kunnen zijn dat je in 't begin totaal teleurgesteld zult zijn van de foto's die je neemt.
Een DSLR is een stuk gereedschap dat je kan helpen om betere foto's te maken, maar in eerste instantie is het nog altijd de fotograaf die het moet 'zien', en de juiste instellingen moet weten te kiezen.

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
ik heb ze allemaal in mn handjes gehad en ze bevielen eig allemaal prima. ook heb ik reviews en specs bekeken.

maar ik wil weten wat jullie (mensen met verstand ervan) ervan denken.

welke zouden jullie nemen en waarom? (btw t gaat niet om die 3 cameras alleen, t mogen ook hele andere zijn)

sorry als ik een misverstand teweeg heb gebracht.

ik wil dus gewoon advies.

ik ben nog een newbee op t gebied van cameras.

thx iig ;)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Het is inderdaad wel een beetje opdringerig... 8)

Maar ga om te beginnen eens naar een winkel of zoiets om de camera's vast te houden.
Met alle 3 kun je perfecte foto's maken. Dus hier kan niemand je echt verder mee helpen. Of je moet wat duidelijker zijn met je eisen...

<edit>
De Nikon D200 past niet helemaal in het rijtje. Dat is geen instap dSLR. De Nikon D50 of D70s passen wel in het rijtje wat je noemt.
</edit>

[ Voor 21% gewijzigd door adoy op 07-08-2006 22:17 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• whoami
Tja, de enige die kan kiezen, dat is jij. Zeker omdat jij de enige bent die weet hoeveel je 'm gaat gebruiken, in welke omstandigheden, etc... Heb je een robuste body nodig die tegen een stoot kan, etc...

Ben je bereid om 500 a 600 euro meer uit te geven aan D200 body, dan aan een EOS350 kit ?
Reken maar dat je bij een D200 al gauw 2000 euro zult uitgeven (body + objectief, excl. geheugen en tas).

Als je ze al alle 3 in je handen gehad hebt, en je hebt alles al eens goed bekeken, wat zijn dan de voor- en nadelen voor jou van iedere camera ?

Verwijderd

UMD schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:13:
ik ben nog een newbee op t gebied van cameras.
Weet je zeker dan dat je een DSLR wil? Ik zou het je persoonlijk dan afraden.

Heb er zelf eentje sinds oktober vorig jaar (350D), (daarvoor een gewone analoge) al komen er af en toe al wel plaatjes uit waar ik tevreden over ben, het meerendeel kan ik gewoon wegsmijten.
Een DSLR is een duur ding, zeker ook alle accessoires die erbij komen (lenzen, etc), kosten ook niet niks.
Voor mezelf vind ik dat ik al redelijk op weg ben, maar dat ik nog lang niet het maximale eruit haal.
Ga ook zeker nog een cursus doen (nog ff sparen).
Nu is fotografie een van m'n grote hobbies en kan ik het bekostigen dus daarom heb ik ook voor een DSLR gekozen, ik wilde meer dan ik met mijn vorige camera kon.
Al kun je op de Auto of P stand leuke plaatjes schieten, uit eindelijk moet je dat toch zelf gaan regelen met de andere settings van de camera.

Hou ook in je achterhoofd dat je een DSLR niet even in de binnenzak van je jas stopt.
Je loopt altijd te slepen met of dan wel enkel de DSLR + 1 lens erop, of met een tas vol goodies erbij.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
UMD schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:02:
ik heb al enig vooronderzoek gedaan en stuit tegen de canon EOS 350D / sony alpha 100 / nikon D200
hoe kom je in vredesnaam op deze drie camera's? waarom ontbreken de nikon d50, de nikon d70s, pentax *ist dl, pentax k100d, pentax k110d, olympus e-500, olympus e-330, olympus e-1, canon 20d, canon 30d, fuji s3 pro?

uit jouw lijst zo ik de d200 kiezen, maar waarschijnlijk heb je aan de d50 méér dan genoeg...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

Al kun je op de Auto of P stand leuke plaatjes schieten, uit eindelijk moet je dat toch zelf gaan regelen met de andere settings van de camera.
Niet helemaal mee eens. Veel profi fotojournalisten schieten gewoon op P of Auto. Heeft verder ook weinig met de kwaliteit van de foto's te maken, maar meer met gebruik maken van het gemak wat de camera biedt. Die lui kunnen ook in de P-stand nog steeds consequent compositorisch en technisch interessante beelden afleveren. Ik ben het met je eens dat veel gevorderde amateurs en ook veel prof's ook de andere modi gebruiken, maar uiteindelijk zegt me dat weinig over de kwaliteit van het eindresultaat.

@TS: Als je de vraag wilt formuleren als 'zeg me wat jíj zou kiezen en waarom', dan kan ik simpel antwoord geven: ik zou voor de 350D gaan, want dat is het Canon EF-systeem en daaraan ben ik verknocht sinds mijn vader in 1990 een EOS1000F kocht. Wat heb jij daaraan? Zilch; het zal jou geen moer helpen in je keuze. Snap je nu waarom mensen je vraagstelling een beetje vaag en weinig doeltreffend vinden? Nofi, het wordt vast een gezellig topic zo, maar ik ben gewoon bang dat je er niet heel erg veel mee geholpen bent, that's all.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

HELP!!!

- eerst op je gemak zoeken en lezen, en als je er dan nog niet uitkomt, een topic als dit [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3* doornemen en er dan in posten met de vragen die je nog hebt.

De topicstart hier komt namelijk wel heel erg lui over, en dat is nergens voor nodig :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.