Toon posts:

Intel 965 of 975X chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar weken te denken aan een nieuw systeem.

Naar onderzoek op dit forum heb ik de keuze gemaakt om een Core 2 Duo aan te schaffen, de 6600.
Maar wat naar lang zoeken nog steeds niet duidelijk voor me is. Of ik beter een intel 965 chipset kan nemen of een al wat oudere 975X. Is de ICH8 southbridge zondanig een verbetering om 2x 16 pci-e voor op te geven? (Mijn oog is gevallen op een DFI INfinifty 975X/G)

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden met eventueel wat advies.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:32
Zelf zou ik altijd kiezen voor de 965 chipset aangezien deze specifiek voor de Conroe ontworpen is.
Van het weekeind heb ik de Gigabyte GA-965P D3 besteld omdat dit bordje niet duur is en toch veel biedt voor zijn geld. Als je geen superoverclocker bent is dit een mooi bord. Ik heb hem voornamelijk gekozen vanwege de volledige toepasing van "solid" condensators. Deze condensators van zeer hoge kwaliteit verouderen niet en zorgt voor blijvende stabiliteit en dus levensduur. Merken zoals Asus (waar ik zelf niet zulke positieve ervaringen mee heb) gebruiken nog gewoon conventionele condensators die na een paar jaar kunnen gaan opbollen en lekken.

Maar voor meer informatie zou ik je toch het volgende topic aan willen raden. Daar vind je alle info die je nodig hebt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Helmaal eens met laatste zin ^^ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.