Ik was opzoek naar een webhosting control panel, voor een nieuwe server draaiend op linux, na een redelijke tijd googlen kwam ik uit op VHCS.
Wat is VHCS
VHCS staat voor: Virtual Hosting Control Panel. Hiermee kan je dus vanalles beheren wat te maken heeft met (web)hosting.
Features (korte lijst aangezien het niet netjes op de site staat oid.
3 Beheer niveau's (Admin, Reseller, User)
Eenvoudig beheer via GUI van:
- Webserver
- (sub)Domeinen
- Email accounts
- Ftp accounts
- Mysql database (gedeeltelijke phpmyadmin)
Aanpasbare layout's van admin panel
Multi language
Geintegreerd bestel systeem
Ondersteuning voor: Debian, Suse, Ubuntu, Redhat, Gentoo Fedora
en nog veel meer
Waarom VHCS?
VHCS is opensource, daarom dus gratis en makkelijker aanpasbaar.
Verder een hele simpele installatie (op Debian dan) door middel van een duidelijk script wat stap voor stap bevestigd wat er gebeurt en ook automatisch benodigde packages installeert (via aptitude)
Download: Installatie script voor debian (woody & sarge)
Overige distro's
Ikzelf draai dit op dit moment op een locale test omgeving(Debian 3.0/Sarge), en ben nog geen grote nadelen tegen gekomen. Wat ik wel mis is beheer voor Slave dns server(s), maar verder is alles netjes in orde en ben ik het ook zeker van plan op een productie server te gaan draaien. Groot voordeel is ook de simpele installatie, waarna ik in ongeveer een half uur~3 kwartier een volledig debian systeem installed had samen met deze software.
Deel hier je ervaringen/klachten/problemen etc. over VHCS!
Wat is VHCS
VHCS staat voor: Virtual Hosting Control Panel. Hiermee kan je dus vanalles beheren wat te maken heeft met (web)hosting.
Features (korte lijst aangezien het niet netjes op de site staat oid.
3 Beheer niveau's (Admin, Reseller, User)
Eenvoudig beheer via GUI van:
- Webserver
- (sub)Domeinen
- Email accounts
- Ftp accounts
- Mysql database (gedeeltelijke phpmyadmin)
Aanpasbare layout's van admin panel
Multi language
Geintegreerd bestel systeem
Ondersteuning voor: Debian, Suse, Ubuntu, Redhat, Gentoo Fedora
en nog veel meer
Waarom VHCS?
VHCS is opensource, daarom dus gratis en makkelijker aanpasbaar.
Verder een hele simpele installatie (op Debian dan) door middel van een duidelijk script wat stap voor stap bevestigd wat er gebeurt en ook automatisch benodigde packages installeert (via aptitude)
Download: Installatie script voor debian (woody & sarge)
Overige distro's
Ikzelf draai dit op dit moment op een locale test omgeving(Debian 3.0/Sarge), en ben nog geen grote nadelen tegen gekomen. Wat ik wel mis is beheer voor Slave dns server(s), maar verder is alles netjes in orde en ben ik het ook zeker van plan op een productie server te gaan draaien. Groot voordeel is ook de simpele installatie, waarna ik in ongeveer een half uur~3 kwartier een volledig debian systeem installed had samen met deze software.
Deel hier je ervaringen/klachten/problemen etc. over VHCS!