Sinds een paar weken heb ik het idee dat mijn laptop met de dag trager word.
Dus tijd om Windows er maar is op nieuw op te zetten, ging tergend langzaam.
Het uitpakken van rar files (movies ed) duurt voor 700MB bijna 20minuten.
Ik kreeg het vermoeden dat dit zomaar is aan mijn hardeschijf kon liggen.
HD-Tune gedownload en de snelheid van mijn hardeschijf getest, maximaal 3,1 (!) MB per seconde.
volgens mij hoort een 4200rpm hdd ca 30MB per sec te kunnen halen.
verder geeft HD-Tune aan dat er niks mis is met de HDD en dat deze prima functioneerd, ook geen bad-clusters ed.
nu mijn vraag, is er een mogelijkheid om mijn hdd te "maken" of is het slimmer om er maar een nwe in te gooien?
Specs laptop:
Toshiba satelite pro m10
Intel Pentium M 1,7ghz
512MB DDR Ram
en een 60GB Toshiba HDD type:MK6022GAX (4200rpm)
hier nog enkele screenies van de test met HD-Tune:

Deze screenie is van een test die ik gedraait heb toen de laptop al enkele uren aan was, ook stond er nog wat rompslomp open op mn laptop qua IRC en MSN etc..
na een reboot dacht ik dat de prestaties wel beter zouden zijn, zoals onder te zien...

Dus niet...
Verder is de harde schijf soms erg aanwezig met zijn geluidsproductie, voorname als ik ineens wat van hem vraag of als ik de laptop een beetje kantel.
Ook valt het mij op dat de temperatuur van de HDD volgens HD-tune ca 50 graden is, is dit normaal?
Alvast bedankt, Patrick
Dus tijd om Windows er maar is op nieuw op te zetten, ging tergend langzaam.
Het uitpakken van rar files (movies ed) duurt voor 700MB bijna 20minuten.
Ik kreeg het vermoeden dat dit zomaar is aan mijn hardeschijf kon liggen.
HD-Tune gedownload en de snelheid van mijn hardeschijf getest, maximaal 3,1 (!) MB per seconde.
volgens mij hoort een 4200rpm hdd ca 30MB per sec te kunnen halen.
verder geeft HD-Tune aan dat er niks mis is met de HDD en dat deze prima functioneerd, ook geen bad-clusters ed.
nu mijn vraag, is er een mogelijkheid om mijn hdd te "maken" of is het slimmer om er maar een nwe in te gooien?
Specs laptop:
Toshiba satelite pro m10
Intel Pentium M 1,7ghz
512MB DDR Ram
en een 60GB Toshiba HDD type:MK6022GAX (4200rpm)
hier nog enkele screenies van de test met HD-Tune:
Deze screenie is van een test die ik gedraait heb toen de laptop al enkele uren aan was, ook stond er nog wat rompslomp open op mn laptop qua IRC en MSN etc..
na een reboot dacht ik dat de prestaties wel beter zouden zijn, zoals onder te zien...
Dus niet...
Verder is de harde schijf soms erg aanwezig met zijn geluidsproductie, voorname als ik ineens wat van hem vraag of als ik de laptop een beetje kantel.
Ook valt het mij op dat de temperatuur van de HDD volgens HD-tune ca 50 graden is, is dit normaal?
Alvast bedankt, Patrick