Toon posts:

radeon mobile X1400 via DVI naar HDTV 720p of 1080i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo PI 1536 met een Ati Radeon Mobile X1400 kaart ( T2300 intel centrino duo en 1Gig Ram geheugen). Nu heb ik deze genomen vanwege onder andere de DVI aansluiting, om op deze manier HD films via mijn laptop op mijn LCD tv te kunnen zien. Nu blijkt echter dat als ik een film kijk in 720p en zeker in 1080i er flink wat haperingen op het scherm komen. Hoe valt dit te verklaren?

Kan de X1400 geen 720p aan? Of is er een andere bottelnek te benoemen?

Ik heb een beetje zitten rommelen met de instellingen echter zonder resultaat. Wie kan mij verder helpen:? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier enige ervaring mee???????????

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
mischien dat je hier iets aan hebt http://tweakers.net/nieuws/43714

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De videochip zal de bottleneck niet zijn :)
Nou ja, tenzij je drivers niet correct geinstalleerd zijn ofzo.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HD films zijn toch behoorlijk processorintensief. Wat is de processorbelasting tijdens het afspelen? Je kunt ook proberen om de films met een andere player af te spelen.

Hier staat misschien nog een nuttige tip in:
[Laptop] Duo Core en X1600 draait niet lekker

[ Voor 49% gewijzigd door Noork op 08-08-2006 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb weer leesvoer.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Ik heb een dell met een t2400 (ook 1gig ram) maar dan wel met de intel 950 onboard vga kaart en deze kan zonder problemen een HD 720p film afspelen cpu wordt maar voor 20 - 25 % gebruikt. Misschien kan je eens een ander programma gebruiken voor de film af te spelen.

edit: met windows media player (versie 9 denk k). Ook power dvd speelt het zonder hapering af.
Heb net ook eens een 1080i film geprobeerd was wel een demo maar ook deze speelt af zonder
haperen wel met een 40% cpu belasting nu.

[ Voor 31% gewijzigd door 601jean op 08-08-2006 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de vlc media player geinstalleerd en daarmee krijg ik een goed beeld zonder haperingen. Daar ben ik best blij mee alleen komt op het scherm slechts de standaardinstelling en zodra ik hem op 16:9 zet blijft het beeld vloeiend alleen is de scherpte weg. Ik heb oo kunnen zien dat er lost frames waren, dit is mij alleen niet opgevallen.

601jean waar speel jij je films mee af???
Pagina: 1