[Laptop] Duo Core en X1600 draait niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-05 19:09
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht, maa rik heb een probleempje.
Dit zijn de main specs:

Merk:ASUS A6Ja
Processor:Intel Centrino duo core T2300 ~ 1,66 Ghz
Videokaart:Ati Mobile Radeon x1600 256 MB + 256 MB Shared
Geheugen:2Gb Ram

Zo op 't oog lijkt het me wel een snel systeem, maar zodra ik met 3D Studio bezig ga, lijkt het net of ie het niet kan trekken. Het maakt niet uit of ik op netstroom of met de accu werk.

Ik heb Ati Tray Tools gedownload, en de fps hangt rond de 18/22 frames.
Ik heb alle instellingen op "Beste prestaties" gezet, maar dat maakt geen verschil vergeleken met alles ingesteld op "Beste kwaliteit".

De processorsnelheid gaat ook niet hoger dan 999Mhz, en in taakbeheer wordt er ook tussen 50 en 60% van de CPU gebruikt voor 3DS. Beide cores zijn toegewezen aan het '3dsmax.exe'-proces, en er draaien geen andere programma's op de achtergrond die eventueel de boel kunnen vertragen.

Ik heb net een verse windows installatie gedaan, met de nieuwste drivers... Ik weet het niet meer, plz help want ik moet nog een aantal jaartjes met dit ding.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

controleer je powermanagement opties eens. misschien wat te radicaal ingesteld voor jouw laptop? zet anders met speedswitch, speedstepping eens uit.

Aunt bunny is coming to get me!

• ar34z
Wat je met die powermanagement bedoelt, weet ik niet, instellingen zijn naar mijn idee normaal.
Met speedswitch geinstalleerd maakt het geen verschil.

Misschien verwacht ik aan de ene hand te veel van zo'n laptop, maar ik dacht dat dat wel zou kunnen met die specs.

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 11:40
Zet je power4gear eens uit, en probeer het dan nog een keer.
Power4gear vindt je in je systemtray

• iH8

iH8

om te proberen, gewoon in de powermanagement all die pulldowns op nooit/never zetten. of dat hij snel genoeg is voor wat jij doet kan ik niet zeggen maar hij zou toch iig redelijk 3ds moeten draaien kunnen.

• ar34z
Ik heb powergear uitgeschakeld, en in speedswitch de processor op zn max gezet, en hij draait dan wel beter.

Misschien dat mijn scene te veel vergt, en had ik beter een Quadro kunnen nemen.

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 11:40
ar34z schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:20:
Ik heb powergear uitgeschakeld, en in speedswitch de processor op zn max gezet, en hij draait dan wel beter.

Misschien dat mijn scene te veel vergt, en had ik beter een Quadro kunnen nemen.
Als je je power4gear weer aanzet, en naar super-performance switched, werkt het dan wel? Ik vermoed namelijk dat je deze op high performance hebt laten staan.

• ar34z
Powergear had ik altijd al op super performance staan.
Ik denk dat de scene teveel poly's bevat. Ik vergeleek het namelijk met mijn desktop Pc, waar het beter draait dan nu, maar het systeem is qua specificaties lager.

Ik zal er mee moeten leren leven :]

• iH8

iH8

controlleer de frequenties van je cpu / mem (incl timings) eens dmv cpu-z oid. kijk of alles draait zoals 't draaien moet.

Pagina: 1