Nieuwe goedkope gezinswagen

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Topicstarter
Ik heb nu bijna 2 weken geleden een accident gehad, waardoor die auto (hyundai pony) niet meer herstelbaar is (o.a. gebroken achteras en verwrongen chassis, ook nog wat blutsjes), en moet nu zoeken naar iets vervangend. De auto was van mijn vader, dus nu moet ik voor hem een andere auto gaan kopen die ongeveer hetzelfde is qua model/kosten, en met een maximum van 15.000€ (hij betaalt namelijk).

Verbruik, verzekering, taks is dus op zich totaal niet belangrijk, ik betaal mijn vader een vast bedrag per kilometer, ongeacht ik nu 5 liter of 30 liter benzine verbruik. Ik ben echter gaan zoeken naar een kleinere auto met kleine motor en redelijk wat luxe, dan een auto met veel vermogen maar met juist 1 tuinstoel als afwerking. Dit omdat dat vermogen er voor mij niet toe doet, ik raakte met de vorige ook altijd als 1ste op de bestemming en die had zelfs maar 50pk.

Vereisten qua luxe vind ik:
- Automaat (waarom schakelen als je het kan laten doen)
- Airco
- Elektrische ruiten
- Andere standaarddingen

Na wat rondkijken heb ik verschillende types kunnen selecteren, degene die gegarandeerd vernoemd gaan worden hierachter zal ik maar direct opschrijven;

opel corsa: véél te klein
peugeot 206/7: geen automaat
peugeot 306/7: te duur
seat ibiza: seat = johnauto-imago, wil ik niet hebben
skoda fabia: geen automaat
renault modus: das een mini-busje
opel meriva: idem

Bleven voor mij nog over (na bijna weekje van de ene naar de andere garage lopen/bellen)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/my_space/PD/GoT/auto/auto.JPG

Waar zitten mijn twijfels nog?

1) De Kia en de Hyundai hebben een 4traps automaat zitten (volgens garagist is dit dezelfde versnellingsbak, terwijl de Colt een 6traps zitten heeft. 6traps lijkt me beter voor een optimaler toerental te kunnen aanhouden. De colt (kleinste cc's) is ook de enige die de 180 haalt, de rio zit er dicht bij maar de getz haalt nog geen 170. Is natuurlijk veel, maar de 160a170 wordt bij mij soms wel gebruikt. Dus; 6traps is beter dan 4traps? (garagisten waren hierin uiteraard tegenstrijdig)

2) Van de kwaliteit van Hyundai en van Mitsubishi ben ik wel overtuigd. Ik reed nu met een hyundai, en zolang ik er pirelli banden onder had reed die auto goed. Met GB banden was het minder, maar de auto is betrekkelijk goed uit het ongeval gekomen. Dit verstevigt mijn vertrouwen in het merk. Mitsubishi heeft al naam als kwaliteitsauto, dus daar betrouw ik op. Kia is daarentegen voor mij onbekend, maar die garagist beweert dat Kia de Luxe-Hyundai is, zoals Lexus vs Toyota. Is dit juist? (er worden wel dezelfde motoren gebruikt, dus het zou wel kunnen).

3) De kia rio is over het algemeen iets beter uitgerust dan de hyundai en mitsubishi, alleen heb ik zowat twijfels over de wegligging (wil niet weer wegslippen in een bocht, recht op een tegenligger knallen en over de beek het veld in vliegen). De kia heeft dan weer meer vermogen, wat uiteraard véél duurder gaat zijn in verzekering (toch als je een omnium neemt en er rijdt ook een 20jarige die al 1 accident in fout heeft mee)

4) eventueel andere merken/modellen die aan dezelfde "vereisten" voldoen?

Kia Rio
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/my_space/PD/GoT/auto/rioweb.JPG

Hyundai Getz
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/my_space/PD/GoT/auto/getzweb.JPG

Mitsubishi Colt
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/my_space/PD/GoT/auto/coltweb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Waarom nieuw als je hiervoor een Huyndai Pony reedt?
Je beperkt je keuze daardoor wel enorm, zeker gezien je eis van een automaat die in europa vaak een stuk duurder zijn dan de geschakelde versie

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

automaat eis kan te maken hebben met rijbewijs ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inderdaad, waarom persé een nieuwe? Voor hetzelfde geld kun je denk ik een veel veiligere, luxere, comfortabelere evengoeduitziende jonge occasion kopen.
Maar goed een nieuwe auto kopen vind ik eigenlijk ook gewoon kapitaalvernietiging. Je betaalt een heleboel geld voor het fijne gevoel dat de auto écht nieuw is. Heb je het er voor over, oke, dat is je eigen keuze, kan ik niks tegeninbrengen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waarom nieuw?

Zelf zou ik eventueel ook wel een 2dehands overwegen, maar mijn vader betaalt de auto, en hij wil dat het een nieuwe is voor de garantie. een 2dehands heeft vaak maar 1 jaar, een nieuwe heeft er sowieso 3 en de colt zelfs 5 tegen mechanische mankementen, en 12 tegen roest. Qua prijs zijn 2de hands auto's trouwens zo veel goedkoper niet, als je 1 neemt die 3 jaar oud is gaat er toch niet zo veel af, en veel groter moet die auto echt niet zijn. ik kan namelijk al niet parkeren met een Pony, dus groter heeft zeker geen zin (mind de parkeerstrips in de vergelijking, ik gebruik die dus vaak :$)

Waarom automaat?

Als ik vb een drukke baan op rijdt, dan ben ik meestal iets te druk bezig met op alles en nog wat te letten qua verkeer, en dan rijd ik in 1ste op en blijf ik ook ff in 1ste rijden, wat al vaak geresulteerd heeft in blauwe rook en een eindje in het rood. Verder kom ik wel af en toe eens tegen ook dat ik mijn koppeling te kort gebruik, en dat de bak kraakt enzo (en omdat ik dan mss beter mijn aandacht op de weg kan houden...). Ik ben gewoon een redelijk slechte chauffeur, en daarom zou een automaat echt handig zijn. Qua rijbewijs moet het niet, ik heb mijn rijbewijs gekregen met een manuele bak.

(en ja, ik ben zo een belg die zonder rijschool/lessen heeft leren rijden, ik kan mss niet goed rijden, maar ik heb toch al een rijbewijs. De rest komt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou een beetje geld bij leggen en deze kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/f4e5a9b1d21a27c3ddfe13bdfc443331.jpg

ik weet alleen niet of deze ook in automaat geleverd wordt. Maar kan me niet anders voorstellen van fiat.

Ow je komt natuurlijk van België. Dan past deze wss gewoon perfect in je budget. Alleen even kijken of er dus een automaat voor is.

-Mooie auto

-Best snel

-Tjokvol in de standaarduitrusting

-Zei ik al dat ie mooi is?

[ Voor 32% gewijzigd door AkroBatik op 06-08-2006 20:56 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:10
Als je keuze daadwerkelijk tussen een Japanner en twee andere zuid-oost-aziaten-niet-japanners is, dan zou ik toch echt voor de Japanner gaan. De kwaliteit(scontrole) bij Japanse merken is nog steeds vele malen beter dan bij elk ander mainstream merk.

Ik weet van Mitsu dat bijvoorbeeld de vervangingstoleranties op speling in de motor kleiner zijn dan de produktietoleranties op Europese auto's.
Anoniem: 152769 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:50:
(en ja, ik ben zo een belg die zonder rijschool/lessen heeft leren rijden, ik kan mss niet goed rijden, maar ik heb toch al een rijbewijs. De rest komt wel)
:X :X :X

[ Voor 27% gewijzigd door StevenK op 06-08-2006 20:56 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Alsjeblieft, neem het openbaar vervoer of neem rijlessen. Met de instelling "ik heb toch al een rijbewijs, de rest komt wel" ben je een gevaar op de weg.
Ga alsjeblieft met de bus inplaats van naast mij op de snelweg je (tot nu toe minimale) rijervaring op te doen :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Een Fabia / 206 is (in Nederland althans) wel met automaat leverbaar, een 207 automaat is al wel aangekondigd (maar volgens mij nog niet leverbaar).

In Nederland zou die Fabia met automaat trouwens wel boven je budget zijn (17K ongeveer, uit m'n hoofd), maar de kans is wel groot dat ie in Belgie wel binnen je budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
MadMarky schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:55:
Alsjeblieft, neem het openbaar vervoer of neem rijlessen. Met de instelling "ik heb toch al een rijbewijs, de rest komt wel" ben je een gevaar op de weg.
Ga alsjeblieft met de bus inplaats van naast mij op de snelweg je (tot nu toe minimale) rijervaring op te doen :X
Inderdaad, ik stel voor dat we deze kerel niet verder helpen voor 'ie een beetje fatsoenlijk gelest heeft.

Niet zonder automaat uit het rood kunnen blijven moet toch wel een subtiele hint zijn dat wat lessen niet mis zouden staan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik geloof er overigens niks van dat Kia het luxe-merkl van Hyundai zou zijn. Kia's zijn tegenwoordig niet verkeed, en maken volgens mij nog steeds een behoorlijke doorbraak/stijging, maar o.a. kwa veiligheid zijn ze geloof ik toch wel (heel) slecht in vergelijking met vergelijkbare auto's.

En gezien je verhaal met je rijervaring zou ik zéker geen nieuwe auto nemen, die eerste kras doet namelijk ontzéttend pijn, en ik geloof dat je er best wel wat maakt gezien je verhaal :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik dacht even aan een Dacia Logan, maar volgens mij zijn die niet verkrijgbaar in automaat. Persoonlijk vind ik het geen al te mooie auto's maar ze schijnen wel erg compleet te zijn voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Waarom moet het perse zo'n brak merk zijn? Hyundai, Kia, en ja, ook Mitsubishi staat onder de Japanners matig bekend, zijn geen echte aanraders ....

Als je toch 15000 euro te besteden hebt zou ik voor een 2e hands gaan, bijv. een Toyota Corolla ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 14:17
Inderdaad, als je een jonge occasion koopt met max 20k op de teller en max 2 jaar oud heb je meestal nog volop garantie en is de grootste kop er af. Je hebt dus meer luxe en auto onder je gat voor hetzelfde geld. Je kunt dan eventueel naar een klasse hoger kijken kwa grootte, afwerking en voortstuwing.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 11-06 10:09

Dutch_guy

WYSIWYG

206 heb je wel met automaat.

206 SW is een uitstekende auto als je niet te duur uit wilt zijn, maar toch flink wat ruimte wil hebben.

En ja, ik heb er zelf 1. :Y)

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik krijg al de kriebels als ik deze prijzen zie :/

Ik ging ook met een dergelijke idee naar de dealer toe voor een nieuwe auto ter vervanging van mijn megane station.
De adviesprijs welke vermeld word in de folders en alles wat er nog een keer bijkomt maakt het je auto zo 2 a 3000 euro duurder.
Staan bijvoorbeeld veel leuke autos in de showroom met een prijs erbij dan denk je van goh dat valt nog mee.(een vanaf prijs)
In de kleine lettertjes staat dan voor 5000 euro acc bijgeteld zoals je auto er dan uit komt te zien.

Mijn mening is wel dat echt slechte autos niet meer gemaakt worden en een auto valt of staat door de service van een dealer.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb nog wel een goede suggestie: klik

Je komt niet helemaal aan je budget, maar hij heeft een automaat en is wat minder gevoelig voor krasjes en andere ongelukken...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Overigens is de Getz van het plaatje , het oude model :). En dat Kia luxer is dan Hyundai is al helemaal niet waar, ze leveren in principe hetzelfde, maar dan op verschillende soort mensen gericht, zo is Kia imo iets klassieker. En waar je erg goed op moet letten is de afwerking, vooral bij die Koreanen, qua betrouwbaarheid zit het dan allemaal wel goed, al steekt de Colt wel daar bovenuit, maar zeker beter dan o.a. die Punto. Verder moet je toch eens kijken naar een Toyota, als er iets betrouwbaar is, dan is het wel Toyota!

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 16-06 00:40
hmm, ik denk dat ik het met mijn voorgangers eens moet zijn dat je beter wat lessen kunt nemen. Als je al een ongeluk hebt gehad zou dat toch echt een wekker moeten zijn voor je.

Je moet overigens lessen niet zien als weggegooit geld. Zie het als een investering. Elke les die je neemt zorgt er voor dat je langer schadevrij kan rijden. Lijkt me toch echt een goede investering of niet?

Zeker als je je rijbewijs hebt gehaald met een handmatig bakje moet je niet bang zijn om te rijden in zo'n auto. Argumenten als "ik kan dan beter letten op de weg" gaan natuurlijk niet op. Als je goed kan rijden hoef je niet op te letten op je schakelen en heb je zowieso je aandacht op de weg.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, ik moest meteen denken aan zo'n programma wat een paar jaar geleden hier in NL op de televisie was van zo'n Belgische vader die zn zoon rijles gaf. :P (die zoon deed ong. alles fout en haalde levensgevaarlijke capriolen uit :X).

Maar ik zou zo te lezen ook geen nieuwe nemen. Gewoon een tweedehandsje met al wat deuken en goede airbags :X

Onvoorstelbaar dit.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 06-08-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 23:49
En dan zeggen dat een Ibi een john-auto is, priceless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 152769 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:58:

een andere auto gaan kopen die ongeveer hetzelfde is qua model/kosten, en met een maximum van 15.000€ (hij betaalt namelijk).

Verbruik, verzekering, taks is dus op zich totaal niet belangrijk,
Waarom vraag je naar een auto met dezelfde kosten als die kosten totaal niet belangrijk zijn?

Verder: gezien het feit dat je zelf al aangeeft dat je niet goed kunt rijden lijkt me een 2dehand auto beter. Minder verzekering, minder aanschafkosten. Dan is de pijn niet zo groot als die ook toto gereden wordt.

verwondert zich nog altijd dat in België mensen zo de weg op durven en dat de overheid dat ook nog toelaat

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Heb je gelest in een automaat? Anders zou ik zeggen als de donder terug naar die rijschool. Schakelen moet een automatisme zijn, waar je niet eens bij na hoeft te denken.

correctie, hoe werkt dat systeem in Belgie dan. Mag iedere halve gare in een auto stappen en zn papiertje op t gemeentehuis ophalen? Vraag me af hoe hoog het doden aantal is over 2005.

EN verder ga voor een 2e hands, desnoods 8 jaar of 9 jaar oud. Voor 1500 euro heb je al mooie wagens met van alles erop en eraan. Kun je er in 10 jaar tijd 10 kapot rijden als je zin hebt. Is de pijn ook niet zo groot als je hem total loss rijdt.

En voor 15.000 heb je niet erg veel soeps al zeg ik het zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 07-08-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Je geeft aan dat je geen rijbewijs hebt en in de topicstart staat dat je een ongeluk gehad heb.

Yo do the math :) Echt onverantwoord!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhmm hij heeft hem wel maar zonder lessen, dus gewoon op praktijk gegaan. Of die instructeurs zijn daar grote randebielen, of hij kon het minimum aan eisen die gesteld worden in Belgie. Welk minimum?

Kun je inparkeren, en nee niet je auto op de stoep slingeren.
België heeft een slechte reputatie op het vlak van verkeersveiligheid met 12,8 verkeersdoden per honderdduizend inwoners in 2002. De cijfers voor Vlaanderen liggen iets onder het Belgische gemiddelde, die voor Wallonië ver daarboven. Het blijkt zelfs dat de wegen in de Belgische provincie Luxemburg de gevaarlijkste zijn van heel de Europese Unie: in '95 vielen er 100 verkeersdoden, een stijging met 11% in vergelijking met 1989. Per honderdduizend inwoners betekent dit een dodencijfer van 41,6 voor Luxemburg, een absoluut record (bron: Eurostat).
Misschien toch maar wat ondernemen, niet voor je eigen veiligheid (moet je zelf weten of je je auto om een boom heen plakt), maar die voor de andere weggebruikers en vooral voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 105758 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:46:
Heb je gelest in een automaat? Anders zou ik zeggen als de donder terug naar die rijschool. Schakelen moet een automatisme zijn, waar je niet eens bij na hoeft te denken.

correctie, hoe werkt dat systeem in Belgie dan. Mag iedere halve gare in een auto stappen en zn papiertje op t gemeentehuis ophalen?
Als ik het goed begrepen heb: je mag een L op de auto plakken en dan mag iedere volwassen jandoedel (of moet die toch een minimum aantal jaren een rijbewijs hebben) je les geven.
Heeft die jandoedel het niet goed geleerd omdat hij het van een andere jandoedel heeft geleerd die het weer niet goed geleerd heeft? Geen probleem, dan leer je het toch fout?

[edit]Wikipedia. Blijkbaar moet je toch nog een examen afleggen. Maar dat stelt blijkbaar (en wat in die programma's over rijles in Nederland en België getoond werd) niet veel voor.

Er zijn ook rijscholen, maar dat is natuurlijk duurder dan je eigen pa.
Vraag me af hoe hoog het doden aantal is over 2005.
Volgens Wikipedia: 1089. Tegen 817 in Nederland.

Dat is per inwoner het dubbele aantal doden vergeleken met Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 07-08-2006 09:09 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijken wel Amerikaanse taferelen, triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

en toch blijkt in belgië steeds weer dat er weinig verschil zit tussen mensen die het van pa of ma geleerd hebben, en mensen die gelesd hebben bij een rijschool.
dat ze daar sowieso errug slecht rijden (nofi) is wat anders natuurlijk.

maargoed, al dat gezeik op een automaat. tuurlijk neem je een automaat, we leven verdikke niet meer in de twintigste eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

offtopic:
Als de eisen zo duidelijk opgesomd kunnen worden, de specs tot in de puntjes verzorgd, de garanties tot 3 cijfers achter de komma kloppen, waarom dan de rijopleiding niet? Ik zou iemand met dusdanig matige rijopleiding (blijkt uit je beschrijving van je rijstijl en manier van rijden, technisch gezien) ook niet in mijn 2e hands van 9 jaar willen hebben... :)

Oftewel, de prioriteiten (van je vader?) liggen hier niet helemaal in een logische volgode. Je kunt beter een barrel hebben en fabelachtig kunnen rijden, dan een bolide en dan elk paaltje raken, om het maar even plastisch uit te drukken.

Als wij in NL €2000,- neergeteld hebben voor een rijopleiding (verplicht), dan zijn we nog een gevaar op de weg, laat staan zonder!

/einde belerende tekst.

Ik zou me als ik jou was richten op de auto met de meeste ruimte/laagste verbruiks- en aanschafkosten verhouding. Veiligheid lijkt niet in je eisenpakket voor te komen... (:?)

Daarbij is de Rio het grootst, maar zal het meeste verbruiken, en de Colt de beste papieren op het gebied van reputatie en motorisch gezien de superieure auto, echter veel kleiner. En hij wordt in NL gebouwd, dus steun je de noodlijdende (?) fabrieken in Limburg. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over die 2dehands:

1) Mijn vader wil geen 2dehands (1 van zijn eisen om te betalen)
2) 2dehands heeft (bijna) geen garantie
3) Tweedehands total loss rijden is duurder dan een nieuwe total loss rijden.

op een nieuwe neem je een full omnium, dus gelijk wat ik er mee tegen kom wordt gedekt. Tot mijn leeftijd van 25 jaar (daarna val je uit de risicogroep) gaat mijn nonkel (onze verzekeringsagent) mijn schadevrije jaren op 0 houden door het verzekeringswerk wat te laten uitlopen/via onze rechtsbijstand verschillende uitwegen te zoeken door geen overeenkomst met de andere verzekering af te sluiten. Het is namelijk een dubieus geval wie wat moet betalen, ik ben dwars door een bocht gekomen, maar de andere bestuurder moet voor gelijk welke hindernis kunnen stoppen. Schade aan zijn auto kan eventueel op mij verhaalt worden, maar schade aan de tuin/afsluiting van het huis waar ik terechtgekomen ben is dan weer zijn fout omdat hij mij geraakt heeft waardoor ik weggeslaan ben. Verder is de 1ste procedure tegen het stad gent al opgestart, omdat een rioolputje te diep onder het wegdek zat en ik daarover ben beginnen slippen.

Over dat hebben van een rijbewijs; ik kan wel rijden, alleen niet goed. Het is niet zo dat ik levensgevaarlijke toeren ga uithalen, en ik weet ook wel hoe ik ongeveer moet schakelen, maar gewoon op een moment dat je invoegt heb ik liever niet te schakelen in een bocht, die auto kon er toch tegen dus even dat rood of wat verder is zo erg niet. Liever de auto wat mishandelen dan schakelen in een bocht.
Verder is het op 2 jaar rijden mijn eerste echte accident, dus zo'n slechte chauffeur zal ik wel niet zijn, en ik kwam redelijk laat van bij een vriendin (die ik leer rijden, hier geen reacties op, ik kan het goed uitleggen) na een dag werken en laten we zeggen dat ik totaal niet op de baan aan het letten was. Had pas door dat ik er een tegenligger was na de klop, beetje jammer dus, maar ik kan wel degelijk goed rijden, op mijn rijexamen heb ik ook enkel reactie gekregen op mijn nietconsistent schakelgedrag (soms 35 in 1ste, soms aanzetten in 2de, vandaar ook keuze automaat). Verder heb ik mijn maneuvers in 1 keer kunnen doen (had wel 40cm extra ruimte bij het inparkeren getrokken, maar das gewoon geluk hebben), maar tussen paaltjes parkeren is niet moeilijk. Paar streepjes plakband op de auto en je weet perfect hoe je moet rijden.

Wat betreft die kosten;

Ik bedoel ermee dat het ongeveer gelijk moet zijn, nu rijden we met een 1300cc, dat mag best een 1800cc worden, maar als ik met een 3000cc zou afkomen is dat te veel. Het mag wat duurder zijn, maar niet al te veel. Verbruik maakt niet uit, daar gaat hij toch niet naar kijken, het gedacht moet er zijn dat hij ongeveer even duur zal zijn, en het is in orde.

Die Fiat heb ik buiten de vergelijking gehouden, een nonkel van me rijdt met een vorige fiat punto 1.9 diesel, hij rijdt er héél sportief mee, maar hij staat ook elk half jaar in de garage voor rond de 1000€ aan onderhoud en kosten. Ik reed ook véél te sportief (ga dat veranderen met die nieuwe), en we hebben nooit kosten aan die hyundai gehad. Overigens komt een grande punto 5D me op 17210€ (ik moet geen oud 8klepper motortje hebben, liefst iets van deze tijd dus, dan zit je direct aan de 1.4 16v dynamique, steek daar airco en de andere opties in, en je hebt dus een stuk meer dan mijn budget (+ dan nog geen automaat ook)

edit: veiligheid is juist wel 1 van de interessante punten, daarmee dat het ook een nieuwe wordt, die zijn sowieso veiliger dan die oude gevallen. Nu heb ik veel geluk gehad dat mijn auto nog 270° om geslaan is na die aanrijding, anders was ik frontaal in een duikertje gereden. Als dat met die hyundai gebeurd was had ik een groot probleem (geen airbags enzo), terwijl als ik het opnieuw zou doen met die colt/rio/getz; ik al frontale en laterale airbags heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 07-08-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

sorry hoor je spreekt jezelf wel heel erg tegen (ik kan wel rijden, ik kan niet rijden). Ik ben van mening dat je je eerst vertrouwd moet voelen in de auto met alles wat daarbij komt kijken dus ook:
- schakelen op alle momenten
- anticiperen op het overige verkeer
- ook als je moe bent / het donker is / als het regent / als je moeder is overleden etc.etc.

als je hier ook maar iets op inlevert ben je een gevaar voor anderen en voor jezelf (maar goed daar kies je voor). En over dat lessen...... dat de Belgische wet zo krom in elkaar zit tot daar aan toe maar je heb altijd nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ik zal nog eens aan dit topic denken als ik door Belgie rij. Brr.

Niet de duur maar het aantal kilometers vindt ik redelijk bepalend voor iemand zijn rij-ervaing. Hoeveel kilometers heb je er al op zitten? Ongelukken maken is niet normaal. Ik heb nu 200k achter de kiezen met 3 parkeerkrasjes. Dat kan dus ook.

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 07-08-2006 09:48 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aardbeix15 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:46:
sorry hoor je spreekt jezelf wel heel erg tegen (ik kan wel rijden, ik kan niet rijden). Ik ben van mening dat je je eerst vertrouwd moet voelen in de auto met alles wat daarbij komt kijken dus ook:
- schakelen op alle momenten
- anticiperen op het overige verkeer
- ook als je moe bent / het donker is / als het regent
Ik spreek mezelf niet tegen, ik kan rijden.
schakelen op alle momenten is gewoon niet nodig, waarom zou je moeten kunnen schakelen in een bocht, en bocht neem je normaal in 2de, en als als de bocht iets te scherp is neem je hem sowieso niet snel, en ander raak je wel tot 70/u in 2de. Gevaarlijk kan het niet zijn, anders hadden ze me mijn rijbewijs niet gegeven. Ik koop me een automaat, probleem opgelost.
Ik anticipeer op overig verkeer, alleen had ik deze auto gewoon niet gezien, dus ik kon er niet op anticiperen.
En de volgende keer blijf ik ginder gewoon slapen, dan rijd ik ook niet als ik moe ben, probleem ook opgelost.

Gelieve het verder over de auto's te hebben, ik weet dat ik niet de beste chauffeur ben, niet iedereen kan overal even goed in zijn. (Kijk es naar "de slechtste chauffeur van vlaanderen", programma op de VTM. Die mensen rijden pas slecht.)

edit; aantal kilometer zal rond de 5.000 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 152769 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:51:
Ik spreek mezelf niet tegen, ik kan rijden.
schakelen op alle momenten is gewoon niet nodig, waarom zou je moeten kunnen schakelen in een bocht, en bocht neem je normaal in 2de, en als als de bocht iets te scherp is neem je hem sowieso niet snel, en ander raak je wel tot 70/u in 2de. Gevaarlijk kan het niet zijn, anders hadden ze me mijn rijbewijs niet gegeven. Ik koop me een automaat, probleem opgelost.
Ik heb dan ook geleerd dat je niet mag schakelen in een bocht, maar dat je ervoor moet zorgen dat je hem al in de juiste versnelling hebt staan voordat je de bocht maakt. Als je schakelt, ontkoppel je namelijk en dan zit er dus geen vermogen op de wielen en verlies je grip. Het kan natuurlijk wel als je in een flauwe bocht rijdt.

Maar denk dat er beter een apart topic gemaakt kan worden over rijden in Belgie in het algemeen, aangezien het veel mensen hier fascineert dat je kennelijk vrij eenvoudig je rijbewijs kunt krijgen in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 152769 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:51:
Gevaarlijk kan het niet zijn, anders hadden ze me mijn rijbewijs niet gegeven. Ik koop me een automaat, probleem opgelost.
Voor zover ik hier lees 'krijg' je je rijbewijs in BE zonder problemen waar je niet veel voor hoeft te doen in vergelijking met NL dus dat je je rijbewijs hebt zegt me niets.
edit; aantal kilometer zal rond de 5.000 draaien.
Ik denk dat je pas kan zeggen dat 'je kan rijden' als je 100.000+ KM hebt gereden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

offtopic:
Nou, als ik je uitleg hier volg, dan betwijfel ik te zeerste of je wel kunt rijden en de specificaties van die auto's op waarde kun schatten. Een bocht in de 2e versnelling? Wat voor bocht? Bebouwde kom hoef je vaak niet uit de 3e versnelling, en economisch is het ook al niet om alles in zo'n hoog toerental te doen, en je auto is ook nogeens minder handelbaar, vanwege wielspinrisico, etc. Elke auto staat elk half jaar in de garage als je veel 70 km/u rijdt in zijn 2.

En precies zo'n Punto 1.9 diesel heb ik 3 jaar in gereden (en zo'n 75.000 km) en dat was een betrouwbare auto, ook met enigszins 'sportief' rijgedrag (ik kon/kan het niet laten).

/einde inschattingstwijfel.

Volgens mij is er buiten de 3 opgesomde auto's nog een behoorlijke 'range' aan auto's tot €15.000 om je oog op te laten vallen, al zal inderdaad de versnellingsbak (automaat) wat drukken op het budget.

Koreanen zijn waarschijnljk je goedkoopste (niet per se beste) optie, aangezien een Logan o.i.d geen automaat levert en al helemaal geen airbags, geloof ik (niet gecheckt). Maar een Rio zou ik kiezen boven een Getz, gezien de ruimte. Verbruik ligt geheid hoger met een 1.6. Zijn er geen Chevrolets binnen deze specificaties (ex Daewoo)?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:00:
Voor zover ik hier lees 'krijg' je je rijbewijs in BE zonder problemen waar je niet veel voor hoeft te doen in vergelijking met NL dus dat je je rijbewijs hebt zegt me niets.
Ik heb misschien geen rijschool gevolgd, maar daar ga je na 20u rijden al naar je examen, ik heb gedurende een jaar meer dan 8u/week gereden, dus das meer dan 400u dat ik op de baan geweest ben. Ik denk dus dat je minstens even goed je auto onder controle kan houden als je zelf leren rijden hebt.

Het gaat hem dus over een gezinswagen, niet over hoe het belgisch systeem ineen zit. Ik reageer dus ook niet meer op reply's over rijbewijzen en dergelijke, start hier desnoods een ander topic voor (zoals Oscar voorstelt).

Als ik zo uit het topic haal wat er nuttig gereplyd is, kom ik neer op:

1) Die colt is qua motor en techniek hoogstaander dan de getz/rio, maar zal onveiliger zijn dan die 2 laatste omdat hij kleiner is. Ik zal hiervoor kijken of ik wat crashtests kan vinden van die modellen

2) Er zijn geen slechte auto's meer :?

3) Dacia Logan is ook goedkoop. Klopt, hoewel die zo goedkoop ook niet is. Als je er de opties bijneemt gelijk ik hem wil sta je direct op 11000€, en voor 2000€ verschil (die ik zelf overigens niet betaal) wil ik toch echt niet gezien worden in een Dacia, er zijn grenzen. Ze hebben trouwens ook geen automaat, dus dat valt ook af.

edit:@Rammz:
Chevrolet heeft er 1tje, de kalos, maar daarvan heb ik al een crashtest gezien en dat is gewoon om van te huilen, als je daarmee een ongeval hebt ben je dood. Die komt dus niet in aanmerking. Verder is inderdaad de koffer van de rio groter, maar de koffer van de Getz is nuttiger. De rio heeft een lange koffer die niet al te hoog is, terwijl die van de getz al een stuk kleiner is, maar veel hoger, waardoor er ook een grote doos in kan.
De Colt is op dit vlak zelfs de grootste, haal er zijn achterbank uit (is ervoor gebouwd om eruit te kunnen) en je zet er gewoon een wasmachien in :o

Kofferruimte is enkel belangrijk met de zetels plat/eruit, normaal rijden we met maximaal 2 in die auto als er iets mee moet, dus we kunnen sowieso de achterbank vol gooien. Als je dan eens iets groots nodig hebt, weet je dat in 99% van de gevallen op voorhand.

(logan heeft trouwens ook wel de frontale en laterale airbags)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 07-08-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40
Athmozz , reageer aub niet meer op die offtopic reacties..
Men heeft altijd wel wat te zeuren.

Als ik zou moeten kiezen uit de 3 wagens uit de startpost, zou ik echt de Colt nemen (op het eerste gezicht)

Dit geeft mij een veel beter gevoel dan die 2 koreanen, die naar mijn mening echt minder qua kwaliteit zijn.
De tijd dat je daar problemen mee gaat krijgen, is veel korter dan de Colt.
Voor mij is Mitsubishi echt nog wel een super betrouwbare auto.

De exacte achtergronden van deze auto's ken ik niet, ik heb me daar ook nog niet in verdiept.

Maak voor jezelf een keuze tussen 3 auto's ofzo, als je er telkens weer andere bijneemt, wordt de keuze alleen maar lastiger. Op een gegeven moment moet je gewoon een keus maken.
Kies een paar auto's uit die je mooi vind, kijk dan welke opties er te krijgen zijn, en wat er verder over de betrouwbaarheid cq. slechte punten bekend is.

Je kunt met zo'n bedrag kiezen uit tich auto's, maar daar wordt je niet vrolijk van. De keuze is dan erg lastig (is het natuurlijk zowiezo, maar je zult toch een keer de knoep moeten doorhakken)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoyden op 07-08-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij dezen: Autorijden in Belgie

Kan het ot geklets uit dit topic weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De Getz geeft overigens helemaal geen slechte crashtestresultaten :o
http://www.autoweek.nl/crashtestrapport.php?id=123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 13:44
Ik heb sinds maart 2005 een Colt 5-d en heb er ondertussen 43000km op zitten incl vakantie Frankrijk. Perfecte auto, nog geen problemen, dus behoorlijk betrouwbaar. Ben zelf redelijk lang (1.90m) maar kan ruim zitten. Ook met 4 passagiers is het nog steeds erg comfortabel rijden (test; weekendje berlijn 150/160 op de autobaan reed super, max 180, maar dat is gekkenwerk). Achterbank is verstelbaar en uit te nemen, waardoor je veel kofferruimte maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan ook maar even de andere crashtests erbij;

De colt
http://www.oeamtc.at/neta...t/mini/colt2005detail.htm

De kia
http://www.oeamtc.at/neta...st/mini/rio2005detail.htm

Qua veiligheid is het dus bij alle 3de auto's hetzelfde, waardoor mijn voorkeur toch meer naar de colt begint te gaan want;

- echte japanner
- tof uitzicht
- Grootste binnenruimte met kleinste buitenruimte
- Goed uitgerust
- Automaat met gerobotiseerde versnellingsbakmogelijkheid (lijkt me wel tof, zo gewoon naar boven of naar beneden duwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 152769 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:13:
wablief? tweedehandse total loss rijden is duurder dan een nieuwe? ik denk dat het juist andersom het geval is. De eerste paar jaar is de afschrijving het hoogst. 30% kan je wel op rekenen. als je een ongeluk krijgt dan krijg je de dagwaarde van de auto. 30% van een nieuwe auto is toch een behoorlijk smak geld. De dagwaarde van een auto zal minder snel dalen, en zelfs al krijg je geen geld, dan zal je in meeste gevallen veel minder kwijt zijn dan die 30% die je verliest op de nieuwe auto.

het argument dat je vader een nieuwe auto wil is een sterker argument dan wat je hier neerzet.

overigens zou ik even kijken naar een 206 uit 2005 (nieuw zonder km op de teller) die zijn wat goedkoper of een 207, die rijdt ook wel lekker :)

p.s. 2 jaar rijden en nog niet fatsoenlijk kunnen schakelen is wel erg genant btw :S
p.s.2 check even de andere topic heb daar een reactie geschreven op je post.

[ Voor 54% gewijzigd door justice strike op 07-08-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk als ik het zo leest dat je een Volvo moet nemen. Pak een 850 of S70, rij je jezelf iig niet kapot. Heb je al vanaf 5000euro

Is het wel slim om die vriendin van je het rijden bij te brengen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
..
Het is namelijk een dubieus geval wie wat moet betalen, ik ben dwars door een bocht gekomen, maar de andere bestuurder moet voor gelijk welke hindernis kunnen stoppen. Schade aan zijn auto kan eventueel op mij verhaalt worden, maar schade aan de tuin/afsluiting van het huis waar ik terechtgekomen ben is dan weer zijn fout omdat hij mij geraakt heeft waardoor ik weggeslaan ben.
Nou, als je dwars door de bocht komt zeilen mag je volgens mij ook in Belgie niet verwachten dat de tegenligger daar nog op kan anticiperen....

Maar goed, als ik je verhaal zo lees zou ik me niet druk maken om zaken als duurzaamheid van de auto, want de kans dat die binnen 3 jaar in puin ligt is behoorlijk groot! Dan zou ik ook voor de goedkoopste Koreaan kopen, of nog beter, een Chinees!

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot op 07-08-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Reageer alsjeblieft ontopic, of reageer niet. De topicstarter vraagt om hulp bij het uitzoeken van een auto, en niet om totaal afgekraakt te worden omdat hij minder goed kan rijden dan jullie.

Als je wilt zeuren op het Belgische rijexamen kan je dat > Autorijden in Belgie < daar doen. Pff :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Dennahz schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:37:
Reageer alsjeblieft ontopic, of reageer niet. De topicstarter vraagt om hulp bij het uitzoeken van een auto, en niet om totaal afgekraakt te worden omdat hij minder goed kan rijden dan jullie.

Als je wilt zeuren op het Belgische rijexamen kan je dat > Autorijden in Belgie < daar doen. Pff :)
Het is gewoon ontopic hoor, er wordt gewoon een afweging gemaakt aan de hand van de info die gegeven wordt. Aangezien zijn rijstijl zodanig is wordt hem dan ook een hele goedkope auto aangeraden. Lijkt me gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik ben ook begonnen met rijden in een 12 jaar oude Honda Accord. Dan kan het geen kwaad als je wat verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mwah, je kunt vanachter een letselschadeadvocaat aanrijden :)

/Centraal Beheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bigfoot schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:09:
Maar goed, als ik je verhaal zo lees zou ik me niet druk maken om zaken als duurzaamheid van de auto, want de kans dat die binnen 3 jaar in puin ligt is behoorlijk groot! Dan zou ik ook voor de goedkoopste Koreaan kopen, of nog beter, een Chinees!
Zo kan je ook redeneren, ik ga er liever van uit dat ik géén accident meer maak, en kijk dan ook naar een auto met iets deftigs van wegligging, met abs en zulke dingen, met airbags voor moest er toch iets voorvallen.
Verder is de keuze van automaat ook daarop gebaseerd, hoe minder je met iets anders moet bezig zijn, ook al moet je er amper aan denken, hoe minder er fout kan lopen. Misschien dat ik later ooit nog met een manuele ga rijden, maar ik vermoed van niet.

Ik heb trouwens naar de mitsubushi dealer gebeld, heb een afspraak voor een testrit nu donderdag (wel in de manuele uitvoering, automaat hadden ze niet staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 152769 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:15:
Zo kan je ook redeneren, ik ga er liever van uit dat ik géén accident meer maak, en kijk dan ook naar een auto met iets deftigs van wegligging, met abs en zulke dingen, met airbags voor moest er toch iets voorvallen.
Nu weet ik ook weer waarom die dingen erop zitten, voor mensen welke niet kunnen rijden. Neem eerst een paar lessen bij de rijschool. Want jij kan gewoon niet rijden.

Verder zie ik de swift niet in de lijst staan? Vind ik ook wel een relatief geinige wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 07-08-2006 14:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Koop anders maar een oude Alfa Romea 75 V6 als je daarmee kan rijden dan kun je alles wel aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
amerikaanse bak misschien? daar is automaat wat meer standaard.

p.s. luister naar chevy die heeft wat meer ervaring ermee ;) dwz ga rijlessen nemen (in nederland misschien zelfs :P)

[ Voor 18% gewijzigd door justice strike op 07-08-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 20:32
Kijk eens naar de nieuwe Swift,

http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=35508&cache=no

€ 14.899, met airco, elek ramen en semiautomaat. Geweldig toch? Verder is het een japanner, voldoende snelheid en ook zijn ze behoorlijk betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:24
Ik zou idd voor de swift of de colt gaan, die zijn er nog geinig uit. Die andere 2 zou ik niet in gezien willen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
er zou voor mij maar 1 keuze zijn voor die prijs :)

Citroën C2 VTR

gewoon mooie sportieve auto 8)
voorzien van veel veiligheids voorzieningen.
en deze versie heeft volgens de link zelfs cruise control ;)
en het voordeel van Citroën is natuurlijk dat het altijd veel comfort bied.

als je wil kan je ook zelf schakelen met het pookje zonder koppeling, maar er zit zover mij bekend ook een volautomaat stand op.

grootste voordeel, het is niet japans :*)

ik heb zelf in deze auto proefgereden (dan wel handbak) en dit was de eerste kleine (lees enige) auto weerin ik gereden heb welke niet tegenviel, eigenlijk zelfs heel erg meeviel. Terwijl ik zelf een grotere Citroën rijdt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
die automaat is zwaar klote toch? Heb ik wel eens gelezen iig. Daarnaast is hij ook nog klein en frans (wat mi meer een na- dan een voordeel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:53:
die automaat is zwaar klote toch? Heb ik wel eens gelezen iig. Daarnaast is hij ook nog klein en frans (wat mi meer een na- dan een voordeel is)
zover ik weet is er een nieuwe versie gekomen :)
deze schijnt stukken beter te zijn :)

beter oud en Frans, dan nieuw en japans zeggen we altijd maar :*)
maar dat wordt een offtopic discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Volgens mij kun je voor dit geld ook een Toyota Yaris kopen, dat lijkt me kwalitatief veruit de beste auto in deze klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik denk dat het uiteindelijk weinig zal uitmaken welke auto je gaat shoppen.
Puur smaak. Kia is overigens veel auto voor weinig geld. Aziatische auto's zijn over het algemeen betrouwbaar, maar wat dat zegt.

Als je snelheid (lees 150+) wilt, moet je geen lichte motor met automaat nemen, wat je nu wilt dus.
Een automaat is makkelijk als je veel op de weg zit en lui bent, voor de rest zal het weinig voordelen bieden.
Als jij een automaat wilt omdat het veiliger is, zou ik mezelf achter de oren krabben, maar dat zou ik doen. Als je veiligheid wilt neem dan geen autoradio, daar raak je door afgeleid en kun je een ongeluk veroorzaken....

Ik zou gewoon voor de looks gaan. Pa betaald dus neem alle luxe er ook maar bij :D :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door elgringo op 08-08-2006 16:39 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ff hoor... Maar sinds wanneer vallen auto's van dat formaat (yaris, c2 etc... ) onder de noemer gezinswagen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Omdat je voor 15.000 euro geen nieuwe Avensis met automaat kan kopen ;)

Ik sluit me overigens bij Bigfoot aan: ik zou ook voor de nieuwe Toyota Yaris gaan kijken. Ik heb het oude model 3.5 jaar gereden en het was een super karretje.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EXX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:49:
Omdat je voor 15.000 euro geen nieuwe Avensis met automaat kan kopen ;)

Ik sluit me overigens bij Bigfoot aan: ik zou ook voor de nieuwe Toyota Yaris gaan kijken. Ik heb het oude model 3.5 jaar gereden en het was een super karretje.
Leuk en aardig, maar omdat je niet meer kunt betalen wordt het niet ineens een grotere auto...
Dus: of zoek een gebruikte "gezinswagen"
of verander de titel in "nieuwe goedkope boodschappenauto"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:52:
Leuk en aardig, maar omdat je niet meer kunt betalen wordt het niet ineens een grotere auto...
Dus: of zoek een gebruikte "gezinswagen"
of verander de titel in "nieuwe goedkope boodschappenauto"...
Hoe bevalt dat, een opgeblazen ego? Wat maakt het uit dat hij in de klasse van de kleinere gezinswagens kijkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 08-08-2006 16:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chevy454 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:57:
[...]

Hoe bevalt dat, een opgeblazen ego?
Waar de fuck heb jij het nou weer over???

Hoe je het ook wendt of keert, een yaris of c2 is geen gezinswagen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik heb zelf geen Toyota Yaris maar ik hoor van mensen die ze hebben (gereden) dat hij voelt als een middenklasser.....

Alleen veel baggageruimte heb je niet, maar of een Colt daar veel beter in scoort lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@MickeyMan: Dat is maar hoe je het bekijkt. In een Yaris passen probleemloos 4 volwassen mensen (eigen ervaring), dus het gemiddelde gezin (2 volwassenen + 2 kinderen) moet er toch probleemloos mee weg kunnen komen.

Echt klein is de Yaris niet meer te noemen; daar is de Aygo voor in de plaats gekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door EXX op 08-08-2006 17:03 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EXX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:01:
@MickeyMan: Dat is maar hoe je het bekijkt. In een Yaris passen probleemloos 4 volwassen mensen (eigen ervaring), dus het gemiddelde gezin (2 volwassenen + 2 kinderen) moet er toch probleemloos mee weg kunnen komen.

Echt klein is de Yaris niet meer te noemen; daar is de Aygo voor in de plaats gekomen.
Al eens mee op vakantie geprobeerd te gaan? Kofferruimte houdt niet over...

Minimum wat ik onder de noemer gezinswagen versta is in die serie toch wel een corolla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zoals al gezegd ga ik overmorgen een testrit gaan doen met een colt, dan ga ik al beter weten of die mij aanstaat.

De verder vermelde auto's;

Suzuki Swift: Leuke auto, heb ik ook even naar gekeken maar volgens die dealer zou een SX4 dan beter aansluiten bij wat ik zoek. Die SX4 moet ik verder nog wat bekijken, maar is in automaat en qua prijs inderdaad ook wel haalbaar.

Die Citroën C2 VTR komt niet in aanmerking, dat is een stekkendoosje voor veel geld, voor 15.000€ zit er nog niet eens een automaat en een airco in, moet ik dus niet hebben.

Toyota Yaris is echt wel duurder; hij komt op 15.500€ uit gelijk ik hem wil hebben (dus bijna 2000€ meer dan de andere).

edit: om wat discussie over gezins- vs boodschappenwagen weg te nemen, deze auto zal inderdaad ook wel grotendeels gebruikt worden met 1 of 2 inzittenden (ik rijd amper samen met mijn ouders nog ergens naar toe), maar waarom ik plaats achteraan wil hebben is dat ik soms met vrienden/vriendinnen ergens naar toe ga, en dat ik dan betrekkelijk veel voor het vervoer zorg. Dan rijden we met 5 erin, het moet laten we zeggen niet echt superconfortabel zijn, maar je moet er toch op zijn gemak in kunnen zitten. Langste afstanden die er zo mee gereden worden zijn Gent-Oostende, dus dat is amper een uurtje rijden. Als we met 5 erin zitten nemen we ook geen/zo goed als geen bagage mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 08-08-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

MikeyMan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:05:
[...]

Al eens mee op vakantie geprobeerd te gaan? Kofferruimte houdt niet over...

Minimum wat ik onder de noemer gezinswagen versta is in die serie toch wel een corolla...
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar je kan voor die keer in het jaar dat je op vakantie gaat ook een dakkoffer erop zetten.

Overigens zijn we met onze eigen Yaris een paar jaar geleden naar Italië gegaan (met 2 personen). Dat ging prima, maar de achterbank lag idd behoorlijk vol. Het nieuwe model is wel wat groter en heeft meer ruimte.

[vroegâh mode]
Als ik er nog aan denk hoe ik met mijn ouders op vakantie ging: in een Ford Taunus 12m. De buren gingen met een VW Kever. De grootouders van van vrouw gingen (incl. puberdochter) naar Spanje in een Fiatje 500! Alle bagage op het dak. We zijn tegenwoordig een beetje verwend geraakt geloof ik ;)
[/vroegâh mode]

@TS: De Yaris is idd behoorlijk duurder, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 08-08-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik zou toch voor de Yaris gaan, dan kost ie maar 2000 euro meer, beter dan een brakke Koreaan! Het is echt een supergoede auto hoor.

Anders zou ik een proefritje doen, eerst de Yaris, dan een Koreaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is het hem ook, de Suzuki SX4 die ik nog ga gaan bekijken is ook een japanner, en de mitsubishi colt is ook een jappaner, enkel die Getz (die het naar alle waarschijnlijkheid NIET wordt) en de kia zijn een koreaan.

Van die kiagarage kent mijn vader wel veel klanten die tevreden zijn van die garagist, en die ligt maar op een kilometertje wat ook handig is voor onderhoud. Mitsubishi moet ik betrekkelijk ver voor lopen, evenals bij Toyota. (en beide kunnen ze geen vervangwagen geven voor onderhouds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb die nieuwe Yaris even gereden, maar vond het een beetje een rotwagentje. Maar ik hou sowieso niet echt van kleine auto's.

Beetje gevoelig in het stuur, geen contact met koppeling of gaspedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
418O2 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:18:

Beetje gevoelig in het stuur, geen contact met koppeling of gaspedaal
Gevoelig in het stuur, in de zin dat die strak stuurt?

En wat bedoel je met geen contact met koppeling of gaspedaal, heb je korte benen ofzo???? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En, je gaf het al aan, je wilt geen 2e hands, maar een nieuwe occasion Corolla (max 3 jaar oud, weinig km op de teller) zal toch echt veiliger (zie rijstijl :Y)) en betrouwbaarder zijn dan een nieuwe Rio/Getz/Colt... en niet duurder in elk geval!

Maar goed. Je keuze is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, keuze is gemaakt. Ik ben gisteravond nog eens gaan kijken in de Kia garage, en er stond toevallig een Rio Automaat (wel diesel) als demowagen. Heb daar wat mee gereden, hij rijdt schitterend in vergelijking met de vorige (had ik ook wel verwacht), maar bij het schakelen krijg je toch een klak te horen en een redelijke schok telkens (als ik manueel schakel heb je veel minder schokken), wat ik niet zo goed vond aanvoelen. Dealer heeft dit ook gemerkt, en blijkbaar zat er nog serieus wat speling op de prijs; de korting ging zomaar eventjes naar 3390€, waardoor die maar op 11900€ kwam; daar bovenop kwam er nog eens ofwel
- autoradio naar keuze van rond de 300€ adviesprijs en een los navigatiesysteem (mio kweet niet wat nog)
- ingebouwd navigatiesysteem van daytona (weet ook niet welk type).
(haalbaar bij de mazda-kia garage Julien, voor degenen die ook zouden willen afpingelen :D)

Uiteraard ben ik toch nog even naar die colt gaan kijken, en qua afwerkingkwaliteit lag die toch een stuk hoger. Daar heb ik een testrit kunnen maken met een 1500cc automaat (degene waarmee ik normaal donderdag ging rijden), en die rijdt echt schitterend, je hoort het schakelen niet, je voelt het amper, en je kan manueel bijschakelen als je zin hebt met zo een op-en-neer functie (die elektronisch beveiligd zit en eventueel automatisch verlegt). Enige nadeel was zo'n reservewielkit, dus geen wiel.

Even door zitten vragen (zagen als je wil), ook daar heb ik nog wat meer af weten te krijgen, nl 2820€, waardoor die op 12700€ komt. Even duur dus of die Rio (rio is 75€/jaar duurder in taksen, dus stel de auto raakt 10 jaar dan is het terugbetaald).
Verder heb ik nog de volgende aanpassingen kunnen verkrijgen;
- 4 Aluminium velgen vliegen eraf en ik krijg 5 stalen velgen (waardoor ik dus wel een echt reservewiel heb ipv zo'n rubberspuitkit)
- Bovenop de beschermstrips in koetswerkkleur worden gratis optionele rubberen botsstrips gemonteerd (voor bij het parkeren te beschermen; pakket van 290€)
- Ik krijg 5 jaar garantie in plaats van 3 jaar (dwz. het pakketje van 350€ er gratis bij gehad)
- voor 105€ krijg ik 10 jaar touringachtige asist

Het is dus zeker een Colt, alleen twijfel ik nu over kleur en interieur. Ik denk dat het een rood interieur zal worden met een grijsblauwe pearl-lak erop (stijl van die nieuwe alfa lak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:07:
Verder heb ik nog de volgende aanpassingen kunnen verkrijgen;
- 4 Aluminium velgen vliegen eraf en ik krijg 5 stalen velgen (waardoor ik dus wel een echt reservewiel heb ipv zo'n rubberspuitkit)
- Bovenop de beschermstrips in koetswerkkleur worden gratis optionele rubberen botsstrips gemonteerd (voor bij het parkeren te beschermen; pakket van 290€)
- Ik krijg 5 jaar garantie in plaats van 3 jaar (dwz. het pakketje van 350€ er gratis bij gehad)
- voor 105€ krijg ik 10 jaar touringachtige asist

Het is dus zeker een Colt, alleen twijfel ik nu over kleur en interieur. Ik denk dat het een rood interieur zal worden met een grijsblauwe pearl-lak erop (stijl van die nieuwe alfa lak)
Fluoriscerend Roze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
EXX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:01:
@MickeyMan: Dat is maar hoe je het bekijkt. In een Yaris passen probleemloos 4 volwassen mensen (eigen ervaring),
Ruimere achterbanken dan in de Yaris Verso ben ik nog nooit tegen gekomen, noch in Avensissen noch in andere auto's in die prijs-/formaatklasse. Enige wat die Yaris Verso niet heeft is veel bagageruimte, maar tenzij je het over kleine kinderen hebt, is de Yaris Verso eigenlijk de enige echte gezinsauto die ik ken. Ongelofelijk wat een ruimte achterin als je de bodemplaten eruit haalt. Buitengewoon jammer dat ze niet meer gemaakt worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 09-08-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 152769 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:39:

op een nieuwe neem je een full omnium, dus gelijk wat ik er mee tegen kom wordt gedekt. Tot mijn leeftijd van 25 jaar (daarna val je uit de risicogroep) gaat mijn nonkel (onze verzekeringsagent) mijn schadevrije jaren op 0 houden door het verzekeringswerk wat te laten uitlopen/via onze rechtsbijstand verschillende uitwegen te zoeken door geen overeenkomst met de andere verzekering af te sluiten.
Dit zie ik nu pas...

Hoezo is 2ehands duurder om total loss te rijden? (dagwaarde verhaal ofzo?)

verder is je nonkel bezig me fraude te plegen als hij bewust om de regels te omzeilen de afwerking saboteerd/vertraagd.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

EXX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:12:
[...]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar je kan voor die keer in het jaar dat je op vakantie gaat ook een dakkoffer erop zetten.

Overigens zijn we met onze eigen Yaris een paar jaar geleden naar Italië gegaan (met 2 personen). Dat ging prima, maar de achterbank lag idd behoorlijk vol. Het nieuwe model is wel wat groter en heeft meer ruimte.

[vroegâh mode]
Als ik er nog aan denk hoe ik met mijn ouders op vakantie ging: in een Ford Taunus 12m. De buren gingen met een VW Kever. De grootouders van van vrouw gingen (incl. puberdochter) naar Spanje in een Fiatje 500! Alle bagage op het dak. We zijn tegenwoordig een beetje verwend geraakt geloof ik ;)
[/vroegâh mode]

@TS: De Yaris is idd behoorlijk duurder, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld.
vroegah gingen wij ook met een renaultje 4 op vakantie.. maar dat zou ik nu niet meer willen hoor.. vroeger moest je ook om 6 uur opstaan om kolen te scheppen voor de kachel, maar om dat nou een gezinsverwarming te noemen...

Zo'n klein wagentje waar op zich niks mis mee is zou ik niet als gezinswagen zien. het kan wel, maar is er niet echt voor gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:41:
verder is je nonkel bezig me fraude te plegen als hij bewust om de regels te omzeilen de afwerking saboteerd/vertraagd.. |:(
Niet waar, wij hebben het recht om overal tegen in te gaan waar we maar kunnen. Dat dat toevallig lang duurt om een uitspraak te krijgen dan kunnen wij ook niet aan doen, stel dat we in ons recht verklaard worden (wat nog wel kan, gezien fout aan het onderhoud van het wegdek), dan zorgen die extra aanklachten/beroepsproceduretjes er evenveel voor dat wij het geld van onze auto véél later terug gaan krijgen (verzekering heeft hem geschat op 1750€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Waarom denk je dat ze bij Mitsubishi zoveel korting geven?

http://www.mitsubishisucks.com/cars/quality/jd-power/2003/

en
Mitsubishi Apologizes for Defect Cover-Ups
TOKYO - Scandal-plagued Mitsubishi Motors Corp. spent more time apologizing for defect cover-ups and promising better quality at a media event to unveil a new model Monday, the first vehicle launch under new management.

In the last several months, the Japanese automaker has announced more than 40 recalls after carrying out an investigation into the company’s systematic recall cover-up scam that extended back as far as 25 years.

The scandal emerged although Mitsubishi Motors had acknowledged a cover-up in 2000 and promised to come clean. And it has badly tarnished the automaker’s image and sent car sales plunging.

With the introduction of the Colt Plus, Mitsubishi officials said they hoped to put the scandal behind them.

"We have been bracing the cold wind, and we could barely keep standing, but the Colt Plus is our first step forward," said Hideyasu Tagaya, who became president in June to lead a turnaround.

What is usually a celebratory gala event for other automakers in this nation included an unusual, lengthy explanation about how the new Colt Plus had gone through strict monitoring for quality problems.

At model unveilings for Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. and other Japanese automakers, the new car is paraded under flashy lights, sometimes with fashion models and loud film footage, while executives boast about its sleek design and innovative technology.

In contrast, Tagaya bowed deeply at the automaker’s Tokyo headquarters during his presentation to apologize for the scandal and acknowledged the launch of the remodeled Colt had to be delayed for a month to take care of the recall problems first.

Tagaya said the overall vehicle sales drop in Japan was not as bad as the company had expected, at slightly better than half of last year’s sales in recent months.

He said the company will maintain its Japan sales target of 220,000 vehicles for the fiscal year ending March 31, 2005, down 39 percent from the previous year. Mitsubishi Motors is planning to sell 4,000 of the Colt models a month in Japan.

But the problems are far from over for Mitsubishi Motors.

The former president of Mitsubishi Motors and the former chairman of its truck unit have been charged in two fatal accidents suspected of being caused by defects in Mitsubishi trucks. Their trials are ongoing. Both have pleaded innocent.

In one accident, a wheel fell off a Mitsubishi truck and crushed a pedestrian. In another, the brakes failed on a Mitsubishi truck and the driver died after crashing into an embankment.

Thousands of Mitsubishi trucks were recalled this year for defects in the wheel design that caused cracks in wheel parts, as well as in the clutch-system that the automaker said may cause brake failure.

Mitsubishi Motors, which has tackled one revival plan after another in recent years with dubious results, is about 20 percent owned by DaimlerChrysler AG of Germany.

DaimlerChrysler has a 65 percent stake in Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp., which was spun off from Mitsubishi Motors as a truck-maker.

In April, DaimlerChrysler announced it was stopping further financial help for Mitsubishi Motors. Other investors, including a bank and other companies in the powerful Mitsubishi conglomerate, are providing assistance so the automaker will survive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is 18% korting, en op die kia kreeg ik zelfs 22%.

Of hij vaak in panne staat is mijn probleem niet, ik krijg er 10 jaar depannage+vervangwagen bij (ik ga voor die 105€ dat ook wel nemen). Dergelijke verhalen kan je van alle merken van internet plukken, ook van de dure zoals mercedes.

Verder zit er 5 jaar garantie op, dus sowieso 5 jaar waarin er geen kosten aan de auto zijn, en binnen een 3a4 tal jaar (als ik afgestudeerd ben) koop ik zelf een andere auto, mag mijn vader met deze colt verder rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 09-08-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Breepee schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

Ruimere achterbanken dan in de Yaris Verso ben ik nog nooit tegen gekomen, noch in Avensissen noch in andere auto's in die prijs-/formaatklasse. Enige wat die Yaris Verso niet heeft is veel bagageruimte, maar tenzij je het over kleine kinderen hebt, is de Yaris Verso eigenlijk de enige echte gezinsauto die ik ken. Ongelofelijk wat een ruimte achterin als je de bodemplaten eruit haalt. Buitengewoon jammer dat ze niet meer gemaakt worden...
In de Avensis is echt wel genoeg ruimte voor 4 personen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:54:
[...]

Niet waar, wij hebben het recht om overal tegen in te gaan waar we maar kunnen. Dat dat toevallig lang duurt om een uitspraak te krijgen dan kunnen wij ook niet aan doen, stel dat we in ons recht verklaard worden (wat nog wel kan, gezien fout aan het onderhoud van het wegdek), dan zorgen die extra aanklachten/beroepsproceduretjes er evenveel voor dat wij het geld van onze auto véél later terug gaan krijgen (verzekering heeft hem geschat op 1750€)
Je zegt dat je op deze manier je schade vrije jaren status quo wil behouden, dus klopt het niet..
Hier vragen ze bij aanvraag van verzekering ook of je de laatste 3 jaar een ongeluk hebt gehad buiten je no claim korting om.. om truken als deze te voorkomen..
Hoe je het went of keert, je hebt schade gereden en door een 'slimme' constructie probeer je de gevolgen te omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:33:
Verder zit er 5 jaar garantie op, dus sowieso 5 jaar waarin er geen kosten aan de auto zijn, en binnen een 3a4 tal jaar (als ik afgestudeerd ben) koop ik zelf een andere auto, mag mijn vader met deze colt verder rijden.
Erg naïef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
418O2 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:36:
[...]

In de Avensis is echt wel genoeg ruimte voor 4 personen hoor..
Tuurlijk, maar daar is het ook mee gezegd. In een Yaris Verso, mits bodemplaten eruit, kun je met 2+m nog prima zitten achterin en in die Avensis kun je dat maar beter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

inderdaad.. tenzij je 5 jaar geen standaard onderhoud wil doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

als ik jou was zou ik voor de colt gaan, die ziet er ook verreweg het mooist uit.
als ik mijzelf was zou ik geen van de 3 kopen, het is zoizo al lullig dat je een paar duizend euro weggooit als jij je auto sleutel in je handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 13:30

Cliffie

Trompetslet

Je hebt het over een 1500cc met automaat, kun je die dan krijgen? Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een soortgelijke auto, en zie bij Mitsubishi alleen maar de 1300 met automaat :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

ik zou naar een skoda fabia combi kijken. Kleine goedkope gezinswagen en volg de skoda rijder he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skoda fabia heb ik naar gekeken, maar die kwam met mijn eisen nogal duur uit. Ik heb gisteren trouwens gehoord dat die Mitsubishi 3 en een halve maand leveringstijd heeft, ik ga dus woensdag eens bellen naar de Kia-garage wanneer zij kunnen leveren. Is dat vroeger, dan koop ik gewoon een Kia.

edit; En het is ondertussen woensdag, die Mitsubishi die ik ging bestellen zou zelfs uitlopen tot eind januari omdat automaten blijkbaar moeilijker leverbaar zijn en zo, en dan moest ik in januari met de fiets mijn examens gaan afleggen. Dan toch liever een Kia en met de auto examens gaan doen :+

Als hij mij echt aanstaat, komt er misschien zelfs "het grote Kia-Topic" :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 16-08-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik begrijp best dat je op hete kolen zit, hoor, maar alle argumenten op een rijtje gezet, andere auto's valen af en dan neem je toch één van de afgevallenen op grond van levertijd? Wat is dit dan voor een beslissingsproces geweest? Ben je vergeten te vragen of je er zo mee weg kon rijden of zo? :?

Kun je nu niet beter alsnog wat lokaal advies (alhier of zo) inwinnen met een bredere selectie, waarbij je levertijd (van tevoren informeren bij dealers) in acht neemt en meeneemt in de procedure? :|

Pagina: 1