Toon posts:

Spontaan geen IP adres meer toegewezen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn PC draaide altijd perfect. Opeens krijg ik geen internetverbinding meer.
> kabels okay
> router okay / andere pc aangesloten en deze werkt op betreffende kabel
> netwerkkaart check (via apparaatbeheer XP) --> Apparaat werkt correct.

maar toch zegt hij steeds opnieuw dat hij geen IP adres krijgt toegewezen en zodoende geen verbinding tot stand kan brengen.

Er is in geen enkel geval iets op OS gebied geinstalleerd of veranderd. Van het ene op het andere moment wordt er geen verbinding meer gelegd.

Wie kan mij helpen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt 't (internet/LAN) wel als je een statisch IP instelt?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee - wat/welk zou ik in moeten stellen. Ik weet wel dat er met de verbinding zelf niets aan de hand is. Mijn laptop krijgt wel verbinding via die kabel. Heb je hier wat aan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kijk eens in de faq naar de troubleshooter

-Wat voor foutmelidng geeft "ipconfig /renew"
-Kun je je rouer wel pingen
-Stel eens in je tcp/ip properties een statisch adres in (eefe zoeken op got hoe dat moet)

Probeer eens een linux live-cd? (knoppix ofzo) werkt die wel, dan weet je dat het software is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
doe op je laptop start-uitvoeren/run- cmd - ENTER en typ ipconfig /all. Hier zie je alle gegevens om je pc in te stellen. Kies wel even een ander IP adres (alleen het laatste cijfer wijzigen)

edit: krijg je dan wel een 169.x.x.x adres? Of ook dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door the_stickie op 06-08-2006 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat verder aan het testen geslagen (bedankt voor jullie suggesties)

IPConfig /renew blijft hangen. Het blijkt dat mijn router niet te Pingen is ("doelhost onbereikbaar").

Nogmaals ter info:
Alle andere PC's op deze router hebben geen problemen; ook de kabel is okay en XP meldt dat de netwerkkaart ook goed werkt.

Wat kan het dan toch zijn ?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:50

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:10:
Ik ben wat verder aan het testen geslagen (bedankt voor jullie suggesties)

IPConfig /renew blijft hangen. Het blijkt dat mijn router niet te Pingen is ("doelhost onbereikbaar").

Nogmaals ter info:
Alle andere PC's op deze router hebben geen problemen; ook de kabel is okay en XP meldt dat de netwerkkaart ook goed werkt.

Wat kan het dan toch zijn ?
Xp geeft wel vaker vage meldingen, wat je eens zou kunnen proberen is de netwerkkaart opnieuw installeren en vervolgens reboot.

Werkt het dan nog niet draai dan je pc open en stop je nic in een ander slot, is deze aanwezig op je moederbord probeer dan een linux live cd.

alternativ

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Windows al opnieuw geinstalleerd?
Simpele kreet, maar het helpt nog wel eens..

Anders eens de Winsock ip fix proberen zoals die hier op het forum vaak genoeg genoemd wordt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb wel eens dat er geen nieuwe verbindingen kunnen worden gemaakt, omdat het geheugen van de router vol zit. Reset de router eens :), wie weet heb je dan de oorzaak gevonden.

Verwijderd

stefan001 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:54:
Ik heb wel eens dat er geen nieuwe verbindingen kunnen worden gemaakt, omdat het geheugen van de router vol zit. Reset de router eens :), wie weet heb je dan de oorzaak gevonden.
Lijkt me echt een OS gerelateerd probleem of een driver probleem van je NIC.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1