Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het verlengen van Neon-draad.

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
Hi, ik heb gisteren geprobeerd mijn neon draad te verlengen. Aangezien het korte eindje dat je erbij krijgt lang niet genoeg was voor mij kast.

Nu heb ik met simpel speakersnoer en kroonsteentjes het zitten te verlengen, maar dat werkte niet. De CCFL's gingen maar half branden.

Maarja, wat nu? ik moet ze toch echt verlengen. Op een aantal andere topics bleek dat je het draad niet moest verlengen wegens het capacitief belasten van je inverter.

Nu gaan er ook draadjes van je molex naar die inverter. Ik dacht eraan om die te verlengen (dit zijn die hele dunne draadjes die aan je schakelaar zitten).
Is dit wel te doen, belast je die inverter nu niet capacitief?
Hier loopt tenslotte maar 12v doorheen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

Exigence

dnkroz

Je moet inderdaad de voeding van de invertor verlengen, en niet de kabel die aan de CCFL zelf zit :) Zodra je de CCFL kabel verlengt krijg je inderdaad maar half licht, of helemaal niets. Het verlengen van de voedingskabel (de +12V en de 0V draad) is echter geen probleem :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
de capaciteit van die draden is te verwaarlozen... inductiviteit en weerstand ook overigens...

U vraagt, wij antwoorden.

• Dedgeh
Dat is mooi! Jammer dat er nu al knipjes in die ccfl draden zitten. Deze moet ik maar weer even aan mekaar knopen. Heb ik weer een middag wat te doen! :>

• Dedgeh
Kan ik UTP-snoer gebruiken als verlengsnoer?
UTP-testers jagen er dacht ik 9v doorheen, als ik dan 2 draadjes koppel, en dat als 1 verlengstuk gebruik.

(dus groen en groen-wit bind ik samen en die dienen als verlengsnoer)

heeft iemand anders dit ook, is het te doen, worden de draadjes niet te warm?

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Nee, dat lijkt me te dun.
Het gaat niet zozeer om het voltage, maar om het amperage. En dat list een inverter wel.

• Exigence
  • Laatst online: 23:39

Exigence

dnkroz

frickY schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:07:
Nee, dat lijkt me te dun.
Het gaat niet zozeer om het voltage, maar om het amperage. En dat list een inverter wel.
Nee hoor, het ampérage is behoorlijk laag. Ik heb het een keer nagekeken, check daarvoor: [EL] De waarheid over verbruik CCFL's

Dat stelt dus geen drol voor, en dat moet wel over een utp kabel kunnen. Helemaal als je 2 bundels van 4 draadjes maakt :)

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 23:59
netwerk utp kabel kan wel die houden max. 15 volt dus daar kun je best 12 volt doorheen jagen.
groepjes is wel better ja.
maar ik keek alleen naar het aantal volt .

[ Voor 10% gewijzigd door djneo-nl op 07-08-2006 08:43 ]

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
spanning maakt niet uit. je kunt gerust 400v door een UTP kabel jagen. Alleen vrees ik dat de isolatie dat niet houd. Het is de stroom die je in de problemen doet komen. Die maakt de draad warm. Maar een CCFL inverter aansluiten met utp kan makelijk.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Sorry hoor maar:
amperage stromen lopen ergens door en voltages spanningen staan ergens over! en lopen niet ergens door.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Als ik flink in de draad van mijn ccfl's knijp gaan ze al zachter branden, ze hebben dus zeker last van capacatieve belastingen.
Dat klopt ook wel natuurlijk, aangezien je met redelijk hoge spanningen en frequenties werkt, al denk ik dat de uitgang gefilterd is aangezien een blokgolf op 1000 volt nogal extreem stoort.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1