Toon posts:

Bios flashen lukt me niet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voordat deze weer dicht wordt gegooit. Ik heb de faqs gelezen, niet alleen van deze site maar zelfs meerdere en het lukt gewoon niet..

Ik heb een P5b moederboard en krijg tijdens het opstarten van de bios de melding"intel cpu ucode loading error"

Ik wil nu de bios flashen via ez flash 2, maar hij kan de file op de floppy gewoon niet vinden (of hij vind de hele floppydrive niet?) Zijn er andere mogelijkheden om te flashen? ook zonder floppydrive?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
"intel cpu microcode loading error"
Volgens mij wordt je CPU niet herkend, het lijkt me een riskante operatie om je bios te flashen met een bios dat je CPU niet herkent :X
[edit] misschien heb je hier iets aan?

[ Voor 38% gewijzigd door 0siris op 06-08-2006 01:20 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot gewoon vanaf cd naar dos en start vanaf daar je flashprog op. Dan heb je geen fdd meer nodig.

@Osiris, als die bak boot en een OS kan draaien kun je ook gewoon je biosflashen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Terw_Dan schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:16:
@Osiris, als die bak boot en een OS kan draaien kun je ook gewoon je biosflashen.
Osiris is iemand anders ;)
Wie zegt dat die machine een OS draait?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ugh, neem dan ook een niet verwarrende nick :P
Wie zegt dat die machine een OS draait?
Tja, er staat nergens dat er geen OS draait op het ding, dus daarom ook ALS het een OS draait kun je gewoon flashen.
dat de TS niet echt helder is in hoeverre die bak doorboot... kan ik ook niet veel aan doen natuurlijk :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

il21, dit is dus niet de manier om een topic te (her)openen :o

Sowieso geef je hier wederom te weinig info en ondanks de "disclaimer" over FAQ gelezen te hebben toon je erg weinig inzet. Je weet niet eens of je FDD gedetecteerd is... doe daar dan allereerst wat aan :X Verder is EZFlash2 een methode om te flashen, maar er zijn er wel meer - waarom probeer je die niet (AFlash)?

Nog los daarvan hoor je gewoon je specs te geven - CPU is wel zo relevant als het bord zeurt over de microcode - daarnaast ook huidige BIOS versie en versie waar je mee wilt flashen.

Als dit een losstaand topic zou zijn, zou het al dicht gaan wegens gebrek aan info en inzet, maar zeker aangezien het een zonder overleg heropende topic is - die gaan per definitie dicht en niets in de topicstart hier geeft een reden om in dit geval daarvan af te wijken. Bij deze :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.